Hele dag zó koud gehad hier in huis.Ben zo blij dat de ramen er weer in zitten,het begint weer langzaam warm te worden. Wat me opvalt,ze zeiden dat er een matige wind zou staan,maar het in zowat windstil.
Ik had ook inderdaad het idee dat er meer wind zou zijn dan er is, maar fris is het wel. Gelukkig is het droog, onze kleine bak is nu goed begaanbaar voor mijn revalideerder dus vanavond ondanks de kou toch maar aan de slag!
Och wat heerlijk! Er was hier wel wat wind en die kon best snijden, maar als je even bezig bent is het echt helemaal heerlijk! Ik ben lekker buiten bezig geweest! Jammer dat het de zon maar niet wil lukken, maar wellicht doet zij morgen nog een poging. De paarden vinden het ook allemaal heerlijk!
Heerlijk zonnig en heb ik vooral achter glas kunnen genieten vandaag. Dat is wel wat minder. Temperatuur nu precies 0 graden, ga zo mijn auto even afdekken dan.
Moest net toch echt de binnenkant van me autoramen krabben. Heerlijk die winter.
unihorses
Geplaatst: 22-01-15 02:11
Shirley schreef:
Ik krijg het hier ook niet warm, komt door die koude wind
Het is hier nu 9,3 graad binnen en de termometer zakt nog (net aangezet) en alles wat ik extra aantrek is ook koud neus boven de dekens is al heel fris Winter leuk ja in geïsoleerd huis
Sta je net op wil de cv ketel niet opstarten........brrrrrrrr koud
tine10
Geplaatst: 22-01-15 08:49
Unihorses, dat klinkt dan haast of jouw huis niet geschikt is voor de winter. Een temperatuur van 9 graden lijkt me niet normaal als je gewoon de verwarming aan hebt. En kan je zelf niet iets aan isolatie doen dan?
Het is hier (buiten) -3, voelswaarde -11. Zo eens kijken of ik nog iets in de bak kan doen. Had hem gisteren 2x gesleept, dus theoretisch moet hij zometeen gewoon weer bruikbaar zijn.
gohya
Geplaatst: 22-01-15 08:50
Het waait best wel,die wind is zó koud.Het heb hier ook best gevroren.
Bij ons vriest het ook 2 graden, voelt een stuk kouder aan door de wind!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 22-01-15 09:08
9 graden in huis is niet echt warm. Extra dikke kleren en dekentje omdoen. Esje geen cv vandaag, doet ie het nu wel?
Hier lijkt het buiten droog maar de wind is ietsje aangetrokken, ik hoor zachtjes de windorgels buiten. Zit te wachten tot het licht genoeg is om te gaan richting knollen en honden uitlaten.
Temperatuur hier nu -1,6 graden buiten, luchtdruk 1005 stijgt langzaam ietsje. De badkamer is zie ik nu 13,2 graden dankzij de houtkachel gisteravond is de cv niet aangeslagen. Vandaag maar even de boel weer opwarmen. Maar houtkachel is de beste aankoop ooit zo ongeveer, hoe koud het buiten ook is, binnen is het lekker warm.
Ik krijg het niet warmer gestookt dan 18 graden in huis,maar dat komt omdat er nog maar 1 verwarming beneden staat i.p.v. 2.Gister was het maar 8 graden in huis. Nu is het buiten -3 maar die wind heey,zó koud!
tine10
Geplaatst: 22-01-15 09:52
Gohya, jij bent aan het renoveren, dan is het een ander verhaal, maar als het gewoon is, klopt er toch iets niet lijkt me.
Nu -4 hier Bak is redelijk, dus ik ga pony even rondslingeren.
Klopt tine,daar komt het ook door want normaal is het bij 20 graden al warm genoeg beneden. Daarbij gaan er ook deuren steeds open en dicht,in en uitgeloop,dan komt er weer een lading kou naar binnen.