Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:55

Je start toch een vlog omdat je het zelf leuk vindt? Niet in de eerste plaats voor je belangstelling. Ik zou zeggen begin ermee en je merkt vanzelf of er belangstelling voor is. Ik ben benieuwd. Lijkt me gezellig met een vriendin.

Marit schreef:
Ik! Ik heb een keer een video gemaakt dat ik gewoon zit voor de camera zeg maar, en een keer een vlog :)

Wat is het verschil?

Marit

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:56

Het eerste is gewoon dat je verteld terwijl je voor de camera zit ergens op een stoel, hele tijd zelfde shot etc.
Een vlog is een soort video dagboek van je dag! Dus je neemt de camera overal mee naartoe en filmt jezelf telkens terwijl je alles doet etc.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:59

O ik dacht dat een vlog beide kon zijn (video+blog=vlog, toch?) :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:01

Oeh, ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in het vloggen, lijkt me erg leuk! Denk dat ik dan bijvoorbeeld het proces van een tekening oid film, of iets met fotografie of design.

Ik ga denk vanavond de knoop doorhakken welk thema ik ga kopen! :D Ik ben nogal pietlutterig en let op alle kleine details, waardoor het erg moeilijk is om het perfecte thema te vinden.

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:15

Denk dat ik binnenkort eerst maar ga beginnen met een video waarin ik niet in beeld kom... Kijken hoe dat bevalt. :)
chanelle14 Ik zou gewoon het thema kopen dat het langst in je hoofd blijft hangen :D

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:50

Stille meelezer wilt zich melden! :Y)
Ik lees al een tijdje mee, bekijk jullie blogs en lees artikelen.

Het leek mij al erg lang leuk om zelf een blog te maken en te kijken of het wat voor mij is dus bij deze: http://stars-will-bright-the-sky.blogspot.nl/ . Ik er zullen vast wel veel spelling fouten zijn maar hé: iedereen moet leren! Omdat jullie allemaal al veel meer ervaring hebben met bloggen zou het fijn zijn als jullie mij feedback en tips 'hoe het beter kan' kunnen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:35

Sabini, veel plezier in je nieuwe woning/stad ;)
Tazzey, mooi overzicht!! Super gedaan!
Izabelle, ik heb toevallig in de kerstvakantie 2x gevlogd (voor het eerst!) en die staan op mijn blog. Ik vond het helemaal niet eng, super leuk om te doen maar soms nog wat onwennig. Zeg nog regelmatig 'uhhh' en zoek echt nog naar een balans tussen 'met me mee kijken' en 'vertellen in de camera'. Dat is natuurlijk per video thema weer anders maar ik zoek daar nog erg in. Binnenkort ga ik weer een video opnemen maar dan moet ik eerst alles binnen hebben... kan gerust pas eind januari worden pfff.
SamLoveRoos, welkom! Ziet er leuk uit! Even nog geen tijd om te lezen maar morgen op school heb ik vast last van werk ontwijkend gedrag ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:03

Ik maak veel filmpjes voor m'n zakelijke blogs. Vandaag toevallig ook weer een kort filmpje online gezet, als aanvulling op m'n blog. Helaas het slechts gelukte filmpje ooit, want ik wou Glow in the Dark ballen filmen, maar de kwaliteit van m'n camera is te laag om dat te kunnen filmen in het donker. Van de 4 ballen, heb ik er dus maar 1 goed op beeld kunnen krijgen :+

Aangezien ik nu even niet meer zoveel over de camper kan bloggen, maar hier wel steeds met jullie mee lees en wel blog voor m'n site, zal ik deze posts gewoon weer met jullie delen. Misschien voor sommigen van jullie wel leuk om te lezen, ondanks dat het niet voor beauty oid gaat!

Mijn laatste 3 posts:

Train je hond om zelf te spelen met de iFetch en GoDogGo.

Maak een mega hersenwerk puzzel voor je hond (ideaal voor honden met bijv. vuurwerkangst).

Getest: Glow in the Dark ballen voor honden!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:24

Zo, ik heb vandaag op mijn FB pagina 1000+ LIKES gehaald *\o/* en had een filmpje beloofd van mij op Kyra in galop met een vlag in mijn hand.

Ik heb er ook maar even een post aan gewijd en de link kun je onderaan mijn blog vinden. Klik hier voor mijn blog-met-link-naar-filmpje.

1000+ likes is belangrijk omdat ik mijn nieuwe blogs gelijk op mijn FB en Twitter (eh... heul weinig followers) aankondig. Ik moet het dus van mijn FB hebben om bezoekers te trekken naar mijn blog.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:39

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:30

Leuke post weer marit! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:33

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:35

Die gezinsfoto van Inge Korver is mooi zeg Marit!
En wat een goed lijstje Wubwub!! The Theory of Everything lijkt mij ook een heel indrukwekkende film *onthoud jouw lijstje*

Ik heb weer een Fraaie Favorietjes geschreven. Fraaie Favorietjes #3 | Hebbedingen, schoenen, websites :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:38

OMG.
Mag ik even gillen.. Ik ga naar de fashionweek.. waaaaaaaah omygod.
Ik kwam toevallig kaartjes tegen en ik dacht ik ga mee bieden en ik heb ze gewonnen woehoeeeeee
Zo gaaf, ik hoop dat ik daar veel kan netwerken etc, nieuwe mensen leren kennen.

Ga nu jullie blogs bijlezen :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:52

Leuke posts allemaal weer dames!

Misschien is het leuk om de voorpagina's nog een keer aan te passen met actieve leden? Ik ging namelijk eens even kijken en ik vond er veel tussen die inmiddels niet meer bloggen.

Ik vroeg me af, zijn jullie nu ook echt met de intentie aan het bloggen dat jullie er het liefst je fulltime baan van willen maken?
Ik lees altijd bij iedereen dat ze het voor hun plezier doen etc. Maar eerlijk is eerlijk, ik kan niet wachten tot ik mijn eerste centjes mee kan verdienen en later dit helemaal als mijn fulltime baan kan gaan doen. Ik vind het gewoon zo onwijs leuk om te doen dat er momenteel mij niets leuker lijkt als dat.
Ik ben dus wel benieuwd wat jullie hiervan vinden?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:55

Ik ben van plan het te combineren ;) Heb het weer opgepakt en zit er weer helemaal in.
In mijn vakgebied (logopedie) is een fulltimebaan eigenlijk niet haalbaar, tenzij je banen gaat combineren.
Hierdoor is er voor mij de mogelijkheid om beiden te kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:00

Ik doe het echt puur omdat ik het leuk vind.
Met mijn type blog is ook total niks te verdienen, dus dat scheelt :')

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:04

Nicolien: Dit lijkt mij inderdaad ook heel leuk om het te combineren.
DnT: haha, met elke blog is geld te verdienen gaat om advertenties etc. Als jij goeie kijkcijfers hebt zul je meer verdienen ook met zulke dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:05

Ja, ach, heb best een leuk vast clubje bezoekers en ook genoeg aanwaai, maar ik ben daar ook niet zo heel erg mee bezig.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:09

Ach, als je het puur voor plezier doet dan is het misschien ook wat anders.
Het is niet dat ik het niet voor mijn plezier doe, juist niet want ik vind het heerlijk maar het lijkt me nog beter om het gewoon dag in dag uit te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:11

Ik ben ook al wat ouder dan de gemiddelde blogger hier gok ik en ik heb gewoon een leuke full time baan waar ik het erg naar mijn zin heb.
Dus ook niet zo de behoefte om die op te geven.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:12

Het liefst wil ik mijn fultime baan van fotografie maken. En mijn blog heb ik dus zeker ook voor wat extra naamsbekendheid. Maar vooral omdat ik het super leuk vind om te doen (Maar dat lijkt me wel logisch, ik denk dat de mensen die het niet leuk vinden ook hier niet lang mee door kunnen gaan, want het is toch veel werk om elke keer weer een post te schrijven.)

Maar in hoeverre het realistisch is om te hopen dat ik echt verder kom in de fotografie weet ik ook niet. Verder studeer ik ook nog dus ik heb nog iets achter de hand! Maar helaas zijn in dat vakgebied ook maar weinig banen te vinden (psychologie)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:13

Ook ik doe het voor mijn plezier. Omdat ik het leuk vind mijn ervaringen en belevenissen te delen. Als ik er ooit iets mee zou kunnen verdienen zou dat mooi zijn, maar daar doe ik het niet voor.

Daarnaast studeer ik nu voor iets dat ik leuk vind, en hoop oprecht dat ik daarin een leuke baan vind. Die kans is op dit moment groot, er is grote vraag naar mijn studie. Dus ik gebruik het ook niet als iets dat ik zou kunnen gebruiken mocht ik over een jaar of 2 geen baan vinden.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:22

Ik kan nu leven van bloggen en fotografie, maar ik studeer er gewoon nog naast. En straks wil ik ook wel echt een baan die met mijn studie te maken heeft. Ik zou niet fulltime willen fotograferen en bloggen, gewoon omdat dat mij te weinig diepgang heeft denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:36

Ik blog voor de leuk. Werk ernaast fulltime en daar heb ik de financiele zekerheid van, pensioenopbouw etc. :)