Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:44

ik heb liever een schone deken die gewassen is dan niet want ik was die van mezelf ook altijd na het deken seizoen.
zou er wel wat meer voor over hebben maar geen 16 euro :)

hier lopen de biedingen en de mailtjes goed, verwacht maandag weer wat geld dus ik ben benieuwd als het er ook echt bij komt :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:45

Nou, heb er een mooie deal van weten te maken, dus dat was een snelle transactie. :))
Paar vragen gesteld, snel beantwoord gekregen, net overgemaakt en zij heeft ook ING, dus hopelijk snel binnen. :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:34

Ik zal tzt ook weer eens even mijn spullen uitzoeken. Is nog wel wat spul wat op MP kan.
Heb ook nog 2 paar winterrijlaarzen, maar ik kan er maar niet aan wennen. Doe mij maar gewone laarzen of winterschoenen met chaps. :j Voor deze tijd van het jaar waarschijnlijk wel interessant om er op te zetten, die laarzen. Zijn ook nog zgan. :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:38

Ik heb nu een beetje spijt dat ik een lager bod voor mijn tinker niet genomen heb omdat ik een mooie merrie gezien heb en geen plaats/genoeg geld heb voor haar maar helaas. Ga nu ook niet terug mailen dat ik van gedachte veranderd ben, dan maar wachten op de volgende merrie die ik super vind :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:09

Ik heb een deken verkocht zonder wassen, maar dat stond dan ook in de advertentie. Het is een all weather, dus dan was ik €24 extra kwijt aan wassen + behandeling om 'm weer waterproof te krijgen. Heb er nu €40 incl. verzenden voor gehad, deken heeft me €85 gekost maar was amper gebruikt en de vlekken zijn vooral stof en opgedroogd vlas. Die ik er nog eigenhandig cm per cm afgepeuterd heb + afgeschrobd met harde borstel om 'm toch zo netjes mogelijk te krijgen. Verzendkosten waren €10,-, dan waskosten erbij was €35,- geweest, beetje te gek nee? Dan had ik er ofwel amper €5,- op verdiend ofwel de prijs op €65 incl moeten zetten, en daar was ik 'm ook niet voor kwijt geweest.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:19

Papegara schreef:
Eergister kreeg ik een mail van iemand dat het geld was overgemaakt en ik het pakketje kon opsturen. Tot de dag van vandaag nog geen geld ontvangen en niks meer gehoord op mijn mails :+

Mijn handeltje gaat vrij slecht, allemaal onzinbiedingen :(

Ja zo je doet, zo je ontmoet

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:39

Dan koop ik liever een nieuwe deken ... krijg je 'm ook met vlekken en ( ondanks mijn zeer specifieke vraag hiernaar ! ) met de verkeerde sluitingen toegestuurd -O-
Mag hem terugsturen, dan krijg ik een andere ... maar op wiens kosten ?
En krijg ik dan wel de goede ?
Ik heb er weinig vertrouwen in :n

Ik mag hem ook terugsturen en krijg dan ( hopelijk ) mijn geld terug, maar heb het voorstel gedaan het om te draaien: eerst het geld terug, dan de deken ... ik moest ook vooruitbetalen, waarom zou ik twee keer risico moeten lopen en nog een keer extra verzendkosten moeten betalen omdat de verkoopster een fout maakt :?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:46

Vraagje: hoe kan ik het beste twee zadeldekjes verzendeb? Mag dat in bijvoorbeeld een stevige vuilniszak gewikkeld?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:50

gewoon in een doosje van bij de supermarkt :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:00

Het mag wel in een vuilniszak, maar zelf gebruik ik ook altijd een doosje, minste kans op beschadigingen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:09

Ik stop ze in een plastic zak en dan in een doos. Dan een vuilniszak stuk knippen tot rechthoek (dus de naden los eigenlijk) en daar dan de doos weer mee inpakken, zoals bij cadeaupapier :))
Ben je zeker dat de spullen aan de binnenkant droog blijven ook al raakt de verpakking aan de buitenzijde beschadigd. Het adres print ik ook steeds, stop dat dan in een stukgesneden mapje of met plasticfolie er overheen en goed op de verpakking getaped. Mocht het nat worden is het toch ook beter beschermd én de postbode die dan beweert dat het adres onleesbaar geschreven is mag van mij terug naar de lagere school voor leesles.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:20

Waarom gaan veel mensen er vanuit dat ieder tinker hengstje hetzelfde waard is -_-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:39

poe poe , net zo'n 35 dekjes op bokt markt gezet.
nu nog de beenbescherming ed *zucht , wat een rotwerkje is dat altijd*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:41

35 dekjes? Hoeveel heb je er wel niet :o Ik heb misschien ... 5 pads? Westernpads zijn veel te duur :(

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:43

ik heb een handeltje op marktplaats :P
eigenlijk zijn het gewoon al mijn dekjes die
ik op markt heb staan :P en wat ik niet verkocht krijg
daar rijd ik zelf mee :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:45

Hahah zoveel heb ik er ook niet hoor, ik heb er 4 of zo :)

Wat heb je in cob maat aan beenbeschermers (geen bandage's)?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:45

Ach so!
Ik heb een hele leuke pad gevonden maa rik rij te weinig om geld te steken in nog een pad...
Wil wel een touwhalster aanschaffen voor te rijden maar ik kan niet kiezen welke ik wil, echt een dilemma.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:46

kiki1976 schreef:
Hahah zoveel heb ik er ook niet hoor, ik heb er 4 of zo :)

Wat heb je in cob maat aan beenbeschermers (geen bandage's)?

zal het er even op zetten , stuur je straks wel even de linkjes door !

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:48

Graag!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:05

Lastig met dekens..
Zit ook te twijfelen wat ik met de mijne ga doen.
Pony is anderhalve week geleden overleden en is geen makkelijk maat om te verkopen (160/165) :\
En inderdaad, van tevoren wel of niet wassen?

Boeken gaan hier goed, heb er al zo'n acht verkocht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:22

Ik heb toen wel ook foto's geplaatst waarop je goed zag in welke staat het was. Opgedroogd stof dat je er zo af kan borstelen vind ik op zich niet erg. Urineplekken, aangekoekte mest en schimmel daarentegen hoeven ze niet op te sturen, dan koop ik wel nieuw of eentje die in betere staat is. Want dan ben je alsnog waskosten kwijt.

Zo had ik ook een ander all weather deken van Rambo met 300gr voering in 195. Daar was echter de stalkat overheen geweest (rotbeest was in de zadelkamer geraakt) en daarvan vond de stalbaas toch echt dat ie niet verantwoordelijk was. Dat deken heb ik met alle plezier weggebracht voor een uitgebreide wasbeurt die me €35 heeft gekost, en deken had ik toen al toegezegd voor €50 (werd opgehaald) voor ik de kattengeur-ontdekking deed.
Godzijdank hebben ze wel alle geur eruit kunnen krijgen en kreeg ik van de koper nog een smsje dat het deken zo heerlijk naar bloemetjes rook _O-
Intussen baal ik wel van die verkoop, eigen paard heeft intussen toch echt die maat deken ontwikkeld terwijl ik 'm verkocht met de zekerheid dat hij nooit boven een 185 zou uitgroeien. Omdat de DA al paar jaar achter elkaar schatte dat hij nooit meer dan 1m55 à 1m60 zou worden. Intussen ben ik bijna jaar verder en steekt paardlief alsnog tegen 1m70 aan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:23

Ach jee, Darah3 ... heel veel sterkte :(:)

Mijn oude tinkertje heeft die maat en heeft nog wel e.e.a. nodig ( zie nare ervaring hierboven ), wat voor dekens heb je ?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:29

Ik heb een ongevoerde regendeken van Weathabeeta (volgens mij maat 160), een (fleece)gevoerde regendeken van Eskadron (165), 150grams regendeken van Eskadron (165) en softshell regendeken van Eskadron (165), dacht dat die 200grams zoiets was.
De dekens zijn twee seizoenen gebruikt, heb ze ook niet opgepoetst, want ik was van plan ze dit seizoen te gebruiken voor mijn pony :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:34

Ik hoop heeeeeeel erg dat ik mijn geld terugkrijg van eerder genoemde miskoop, dan zou ik misschien wel e.e.a. van je kunnen overnemen ?
Kijk maar eens wat je kwijtwilt en wat je ervoor hebben wilt, als je er aan toe bent, het heeft niet direct haast, ze heeft in elk geval één fijne regendeken en een oude kapotte ...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:35

Sterkte darah..

Mocht je ze kwijt willen. Hoor ik graag je prijs..