Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adamootje schreef:Ik vond de sfeer zo nu en dan ook minder prettig, maar dat lag niet zozeer aan het beheer maar vooral aan hoe er soms (op elkaar) gereageerd werd in dit topic. Mijns inziens heeft het beheer deze editie goed georganiseerd. Ik heb weer genoten van alle mooie pakketten die langskwamen. Bedankt beheer!
LWDaisy schreef:Ik heb de minder gezellige sfeer ook opgemerkt. En ik snap de opmerking "vriendjespolitiek" ook wel.
Er zijn bokkers "publiek" in het topic aangesproken, anderen kregen wel of geen pb. Van mij mag het iets publieker - er hoeft niemand aan de schandpaal te belanden, maar het is niet zo fair om de ene wel, de ander niet, "publiek" aan te spreken.
Ivm de lootjes - ik was blij met mijn lootje. Ook al heeft ze een kindje, waarvan ik op voorhand aangaf dit moeilijk te vinden qua cadeautjes. Op een gegeven moment maakte iemand de vergelijking/opmerking omtrent huisdieren/partners, en toen was ik veel beter mee, wat het toch iets gemakkelijker maakte voor mij.
Maar van mij mogen alle namen in een hoed hoor, om het zo random mogelijk te maken. Ik dacht dat dat de bedoeling was van Secret SantaVorig jaar had ik toevallig iemand die ik ook persoonlijk ken - dat was leuk, maar het hoéft niet, het mag echt "secret" zijn
![]()
Qua beheer - ik denk dat jullie het er maar druk mee hebben, en ben dankbaar dat jullie dit elk jaar opnieuw in goede banen proberen leiden. Dank daarvoor! Maar het vriendjespolitiek-gevoel was bij mij ook aanwezig, en daar hebben we jullie hulp bij nodig
Judith_ schreef:Heel stiekem vind ik dat iemand met zoveel eisen niet mee moet doen met Secret Santa.Dat haalt toch heel de strekking weg van de gedachte? Je kunt toch ook niet over een komen met iemand en toch je best doen?
Judith_ schreef:Heel stiekem vind ik dat iemand met zoveel eisen niet mee moet doen met Secret Santa.Dat haalt toch heel de strekking weg van de gedachte? Je kunt toch ook niet over een komen met iemand en toch je best doen? Dat is waarschijnlijk waarom ik er niet zit goed in zou zijn om dit allemaal te organiseren. Dus chapeau beheer!
ynskek schreef:Er zijn de afgelopen jaren inderdaad steeds meer noten op de zang gekomen om rekening mee te houden.
Volgend jaar terug naar het hoge hoed idee is wat mij betreft prima
Tanya schreef:Ik ben ook helemaal voor random lootjes verdelen volgend jaar!Lijkt me het meest eerlijk.
Had dit jaar ook een verzoekje gedaan voor een bepaald lootje gewoon omdat ik dat al jaren hoop en daar hele leuke ideeën bij heb. Maar blijkbaar is er dan toch beoordeeld dat ze beter bij iemand anders paste![]()
En tja, je kunt nooit echt van tevoren weten of iemand een actief lootje gaat zijn. Er kan bij iedereen iets gebeuren waardoor dit minder is.
Mijn lootje dit jaar was ook wel erg stil, maar ik heb alsnog mijn best gedaan om een leuk pakket te maken.
Fem schreef:Judith_ schreef:Heel stiekem vind ik dat iemand met zoveel eisen niet mee moet doen met Secret Santa.Dat haalt toch heel de strekking weg van de gedachte? Je kunt toch ook niet over een komen met iemand en toch je best doen?
Eens.
Mijn hele inziens horen 'eisen' überhaupt niet thuis bij Secret Santa.
Als al die eisen losgelaten worden dan kan het hele 'hoge-hoed' principe gewoon wel namelijk