Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Die kans zit er dik in :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:49

Wij gaan ook van de stad met de supermarkt op twee keer struikelen naar een dorpje waar geen winkels zijn. Dat wordt plannen :)) Zoon van vriend moet ook 4x zo ver fietsen, die heeft net een elektrische fiets gekregen.

Met kleinere kinderen snap ik wel dat je twijfelt :j

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Ik zou niet kiezen voor zo ver buitenaf, ik vind het ongelooflijk waardevol dat m'n kinderen zelf naar school kunnen en naar de buurkinderen kunnen lopen om gezellig samen te spelen. En een middelbare school is hier weliswaar een km of 6 fietsen, maar wel samen met dorpsgenootjes en niet door een bos.

Ik snap de belemmering wel. Je isoleert je kind behoorlijk. En vrijheid is leuk, maar de zelfstandigheid wordt er niet groter van. Ik geniet er nu juist van om bijvoorbeeld m'n dochter van steeds een stukje verder zelf een boodschap te leren doen en zelf naar een vriendinnetje te laten lopen om te vragen of ze wil spelen enzo.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Nou doubtless, je hoort het zoveel mensen zoveel meningen. En wellicht als je twijfelt is het niet jullie huis en moet je als je toch de tijd hebt zoeken naar het huis waar je niet bij twijfelt.
En anders toch eens wat ik in een eerder bericht al zei, toch eens fietsen vanaf het huis. Hoe is de route, is het veilig voor een jonger kind? Onze route is 5 km. Omdat er een grote 80 weg over gestoken moet worden en er stukken zijn waar je op de weg fietst is het niet snel fijn om een kind alleen te laten fietsen. Maar qua afstand prima te doen, ondanks dat er flinke heuvels op de route liggen. Mijn middelste van nu 9 fiets dit al een aantal jaar geregeld zelf. We zijn dan een half uur onderweg.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:24

Ik vond het echt heerlijk om buitenaf op te groeien als kind! Nu had ik weinig vriendjes, maar bij degene die ik had ging ik mee direct uit school en dan werd ik gehaald of terug gebracht met de auto.

Ik ben altijd op de fiets naar school gegaan, eerst vergezeld door mn moeder en erna alleen. Ik moet alleen wel eerlijk bekennen dat ik de mavo ver genoeg fietsen vond en toen ik hoorde dat ik voor de havo/atheneum nóg een stuk verder moest fietsen, ik maar iets minder mn best heb gedaan zodat ik teruggeplaatst zou worden naar mavo niveau :+

Maar ik zou mijn tijd buitenaf voor geen goud geruild hebben met mijn klasgenootjes. Al zou ik door het bos fietsen waarschijnlijk doodeng hebben gevonden, ik fietste erlangs en ertussendoor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

gillian schreef:
Hoe snel na het sluiten van de biedingen (via Move) hoorde jullie iets?

Meteen ;)

Ik heb woensdag de overdracht gehad en de sleutels van mijn huisje *\o/*

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Oh jongens. Jullie brengen iets aan het licht waar ik nog helemaal niet over nagedacht had -O-

Wij twijfelen ook nog. Verhuizen (naar iets meer achteraf, school dan op 5km). Of hier blijven wonen in het dorp (school 2 min).

Wij hebben kinderen van 2 en 5….

Jeetje. Dit zet me toch wel aan het denken hoor. :=

Het andere huis is wel echt zo fantastisch en vrij. hier hebben we niet zo’n leuke buren _-:(

Edit. Wij zitten gelukkig dan niet in een oorlog qua kopen. Het is het ouderlijk huis van mijn partner.
Maar wel heeeeul veel werk -O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

Fijn BeFunny! En nu klussen? :D

Wij hadden laatst natuurlijk een bezichtiging waar we (oftewel manlief) niet zo'n goed gevoel aan over hadden gehouden door de verkopend makelaar. Nu heeft mijn man dat tegen een vriend gezegd, zijn vrouw blijkt weer makelaar in die regio te zijn én de verkopend makelaar weer te kennen en ze heeft maar even de baas gebeld _O-

Mijn favoriet is ineens weer in de running blijkbaar, én we hebben wat meer info wat betreft mogelijkheden qua prijs. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen :+

En we hebben (nog) geen oorlog hoor Saul :Y). Er zijn zo weinig kanshebbers dat we gemiddeld 95% van de tijd zielsgelukkig met elkaar zijn :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Gelukkig bielsje!
Ik duim voor je!!

Hier bedoelde ik met de oorlog dat wij gelukkig geen concurrentie hebben qua kopen. Enkel de belastingdienst :Y)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:31

Ah zo :'). Ik heb ook het idee dat er echt wat minder druk lijkt te zijn, onze makelaar doet iig geen kijkdagen meer maar is weer terug naar losse afspraken anders krijgt hij niet genoeg mensen meer. Voor onze laatste kijkafspraak hoefden we ook helemaal geen moeite te doen, dat was een jaar geleden wel anders :roll:

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Dat is een positieve verandering!

Alhoewel wij ons huis natuurlijk zo duur mogelijk zouden willen verkopen om de verbouwing te bekostigen :P.

Dus in dat geval wat minder gunstig.
Als ik zie hoe lang huizen weer te koop staan.

Wij hebben ook niet het meest standaard huis.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:13

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:27

Wij zijn ook verder van school gaan wonen, 10 minuten met de auto van mijn vorige huis maar die lag op loopafstand van school.

Nu breng ik nog met de auto, maar voor volgend jaar staat hier ook een elektrische fiets op de planning.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:59

gonniee schreef:
De discussie hierboven over locatie met kleine kinderen is precies de reden dat wij vandaag bij dit huis zijn gaan kijken. Locatie en grond fantastisch, maar het huis zelf en de staat was m toch niet voor ons. https://www.funda.nl/detail/43932766?ut ... ting-modal

Bijzonder perceel zeg! Huis moet alles aan gebeuren… en dan voor die prijs :+

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

BeFunny: wat fijn, moet jij veel doen of kun je er gelijk in?

Bielsje; wat fijn dat jouw voorkeur toch weer mee doet. Hoe zoiets dan kan lopen he?!

Saul: is je partner in dat huis opgegroeid? Zo ja hoe heeft hij het ervaren om daar te wonen? Met vriendjes? Voelde hij zich afgesloten of juist niet?
Geen leuke buren is niet fijn. Hebben wij ook gehad. Zo lekker om dat niet meer te hebben. 1 van de redenen dat we niet meer terug willen een woonwijk in...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

Doubtless schreef:
gonniee schreef:
De discussie hierboven over locatie met kleine kinderen is precies de reden dat wij vandaag bij dit huis zijn gaan kijken. Locatie en grond fantastisch, maar het huis zelf en de staat was m toch niet voor ons. https://www.funda.nl/detail/43932766?ut ... ting-modal

Nou, hier in de buurt ( Noord Brabant dorp vlakbij Den Bosch) zouden ze voor zoiets hier in het dorp nog wel 1-2 ton meer voor vragen.... Ik vind het er best prima uit zien. En verbouwen kan in mijn ogen ook later nog, het is geen bouwval wat op instorten staat.
Maar ik weet de prijzen in die omgeving natuurlijk niet.

Wij zijn ook op zoek naar een spul waar we de dieren (en dat zijn er een hoop, hebben minimaal wel 4-5 hectare nodig liefst agrarische bestemming) aan huis kunnen zetten, maar er komt hier niet eens iets te koop met voldoende ruimte.... Dus liever duur dan niet te koop geldt soms ook :')

Ik zou iets als bovenstaand huis bijvoorbeeld prima vinden.... Dus qua huis niet veeleisend ( behalve niet te groot, ik wil geen 3 badkamers en 6 slaapkamers schoon moeten maken :Y) )
Maar de grond/ bestemming is wat het moeilijk maakt....

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:52

Bielsje schreef:

Ja het is een tiny house (net nog)
Waar een aanbouw aan komt. En van binnen moet bijna alles aangepakt.

De aannemer kan pas in Januari starten.

Dat is iets om rekening mee te houden als men een huis koopt nu waarin geklust moet worden. Als je iets moet laten doen dan moet je rekenen op een behoorlijke wachttijd.

Nu wachten op reactie van de gemeente of ik er een stacaravan/chalet bij mag plaatsen voor tijdelijke bewoning. Dan zou ik iig in de buurt kunnen wonen en aanwezig zijn en blijven tijdens de verbouwing . Het staat op 500m2 eigen grond.

Afbeelding

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:01

BeFunny schreef:

Dat is iets om rekening mee te houden als men een huis koopt nu waarin geklust moet worden. Als je iets moet laten doen dan moet je rekenen op een behoorlijke wachttijd.

[ Afbeelding ]

Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, weet ik inmiddels uit ervaring! Net als keukens, badkamers etc. De gemiddelde wachttijd zit op de 4/5 maanden. Ze plannen in ieder geval alles ná de bouwvak. :)

Ik lees ondertussen stil mee. Over twee weken krijgen wij de sleutel. De bankgarantie van onze kopers is ook binnen. We hebben inmiddels een nieuwe keuken gekocht, een aannemer kunnen vinden, vloer uitgezocht etc. We laten nog iemand komen om te adviseren m.b.t. verduurzamen. Heeft iemand hier toevallig ervaring met een hybride warmtepomp in een rijtjeshuis? Bespaart dat nou echt, of schieten de elektriciteitskosten dan door het dak?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:06

Doubtless schreef:
gonniee schreef:

Met grond en stallen erbij kan je voor deze prijs niet een huis verwachten wat al compleet gemoderniseerd is, daar betaal je hier in de omgeving rond de 1,3 miljoen voor.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Sky_As schreef:
Nou, hier in de buurt ( Noord Brabant dorp vlakbij Den Bosch) zouden ze voor zoiets hier in het dorp nog wel 1-2 ton meer voor vragen.... Ik vind het er best prima uit zien. En verbouwen kan in mijn ogen ook later nog, het is geen bouwval wat op instorten staat.
Maar ik weet de prijzen in die omgeving natuurlijk niet.

Doorgaans liggen de prijzen aan de andere kant van de Waal aanzienlijk lager dan dichtbij Den Bosch.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:00

Ik zou helemaal niet afknappen op zo'n huis, tenzij het werk eraan echt niet in het budget past. De agrarische bestemming zou ik een groter probleem vinden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:00

Charaz schreef:
Met grond en stallen erbij kan je voor deze prijs niet een huis verwachten wat al compleet gemoderniseerd is, daar betaal je hier in de omgeving rond de 1,3 miljoen voor.

Oh nee dat weet ik ook wel. ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het, los van het huis en het perceel maar puur kijkend naar de bedragen, allemaal een boel geld kost.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:50

BeFunny schreef:
Bielsje schreef:

Ja het is een tiny house (net nog)
Waar een aanbouw aan komt. En van binnen moet bijna alles aangepakt.

Nu wachten op reactie van de gemeente of ik er een stacaravan/chalet bij mag plaatsen voor tijdelijke bewoning. Dan zou ik iig in de buurt kunnen wonen en aanwezig zijn en blijven tijdens de verbouwing . Het staat op 500m2 eigen grond.

[ Afbeelding ]

Wat ziet het er leuk uit! En helemaal niet tiny :+ . Tot hoeveel M2 is het een tiny house eigenlijk? Ik schrok een beetje toen ik een tiny house te koop zag staan met minder dan 10M2 minder dan ons huis :')