Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:36

Bellatrix schreef:
Wissel.nl heb ik idd gevonden, denk dat ik dat maar ga doen. :)
Nooit geweten dat dit bestond. :+

Via die sites kan je ook weer bonnen kopen met korting. Daar maakt m'n broer vaak gebruik van als hij iets wilt bestellen. Dan besteld hij het bedrag in kortingsbonnen met korting en betaald hij daar mee op de site.
Werkt top.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:20

Ik heb altijd geleerd dat ik een hond niet mag aanhalen als die bang is (met vuurwerk bijv) nu hebben we een dwergteckel die echt bang is voor vuurwerk en onder de tafel kruipt en daar gaat zitten en dat vind ik zo sneu. Maar kan ik het dus beter gewoon negeren of kan ik haar gewoon aanhalen? Ze wil dus het liefst op schoot maar dat wil m'n moeder weer niet maar ik vind het zo zielig. (zit al te janken omdat ze zo zit te trillen en het is zo sneu)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:26

Ik zou €188 krijgen voor die €235. Vind ik toch best een verschil. :\
Ik vind het zo zonde om geld weg te gooien...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:29

TessaxQuincy schreef:
Ik heb altijd geleerd dat ik een hond niet mag aanhalen als die bang is (met vuurwerk bijv) nu hebben we een dwergteckel die echt bang is voor vuurwerk en onder de tafel kruipt en daar gaat zitten en dat vind ik zo sneu. Maar kan ik het dus beter gewoon negeren of kan ik haar gewoon aanhalen? Ze wil dus het liefst op schoot maar dat wil m'n moeder weer niet maar ik vind het zo zielig. (zit al te janken omdat ze zo zit te trillen en het is zo sneu)

Ik heb geleerd dat dat een achterhaalde theorie is.
Een bang dier mag bij mij zitten.
Ik ga niet zitten "oetsie koetsie-en" alsof het een baby is en zielig praten zeg maar.
Maar wel aaien en bij me houden.
Ik laat een bang dier niet in de steek daar waar hij me het hardste nodig heeft.

Het "leuke" is ook dat ik merk dat als een van de honden bang is deze ook direct naar mij toekomt.
En dan denk ik fijn. Ze vertrouwen mij dus

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:40

DuoPenotti schreef:
TessaxQuincy schreef:

Ik heb geleerd dat dat een achterhaalde theorie is.
Een bang dier mag bij mij zitten.
Ik ga niet zitten "oetsie koetsie-en" alsof het een baby is en zielig praten zeg maar.
Maar wel aaien en bij me houden.
Ik laat een bang dier niet in de steek daar waar hij me het hardste nodig heeft.

Het "leuke" is ook dat ik merk dat als een van de honden bang is deze ook direct naar mij toekomt.
En dan denk ik fijn. Ze vertrouwen mij dus

Ja ik merk ook dat ze het liefst bij mij wil. Tijdens het eten ook de hele tijd bij mij onder de stoel gezeten. En ik ga naar boven en ze wil graag met mij mee. Terwijl dat met de rest van het gezin veel minder is (officieel is het de hond van m'n zus :o )

Maar ik luister sowieso niet echt naar m'n moeder want ik vind het echt sneu als je merkt dat een hond bang is dat je die gewoon compleet negeert. Onze andere hond (een labrador) die is veel makkelijker en helemaal niet bang. Ik neem haar nu alleen niet mee naar boven omdat ik bang bent dat ze dan snachts alleen maar naar boven wil en dat is weer niet de bedoeling.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:42

Ik leer nu op puppycursus dat als een puppy bang is voor iets, het juist goed is om ze bij je te nemen (bijv. op je hurken gaan zitten e.d.). Zodat ze weten dat jij veilig bent en naar jou toekomen als iets spannend is (ipv bijv. er vandoor gaan).
Ik zou de hond dus troost bieden (bij me nemen).

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:44

Bellatrix schreef:
Ik zou €188 krijgen voor die €235. Vind ik toch best een verschil. :

En ergens iets kopen voor €235 wat je een dag later weer retour brengt?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:45

Ook dat zal wel meevallen dat hij misbruik gaat maken.

Wij hadden vroeger een bouvier.
Mijn moeders slaapkamer was beneden.
Daar mocht hij niet komen. Deed hij ook nooit.
Behalve als het onweerde. Dan ging hij op het matje voor het bed liggen.
En als het onweer voorbij was ging hij weer. En geen enkele keer misbruik van gemaakt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:49

Yom schreef:
Bellatrix schreef:
Ik zou €188 krijgen voor die €235. Vind ik toch best een verschil. :

En ergens iets kopen voor €235 wat je een dag later weer retour brengt?

Teveel gedoe. :')

Ik heb het toch maar via de site gedaan, ik betaal wel wat meer bij.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:06

Wie die theorie in het leven heeft gebracht... |( hup snel je hondje op schoot!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:13

Ik vraag mij af welke radiozenders geen vuurwerkgeluiden laten horen rond oudjaar. Ik las toevallig dat radio 10 juist tussen 00.00 en 00.30 een vuurwerkshow uitzendt dus die gaat niet aan. Maar wat de rest daar mee doet?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:53

TessaxQuincy schreef:

Absoluut wel steun geven. Als ze bij jou op schoot comfortabeler is, zeker doen! Angst negeren heeft echt geen enkele zin, het enige wat een hond daarvan leert is dat ie vooral niet bij jou hoeft te zijn als er wat is.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:04

Ik word echt nu constant afgesnauwd zodra ik die hond maar iets aandacht geeft. :\ (sws hebben ik en mn gezin een hele andere mening hoe t gaat qua honden opvoeden) maar net tijdens het uitlaten was ze wat angstig en dan zegt m'n zus "we hebben haar echt teveel aandacht gegeven vandaag, morgen moeten we dr maar negeren." ;( .

Maar nu ligt ze gelukkig heerlijk te slapen in de mand. <3 Als ze morgen weer lekker op schoot wil mag dat van mij echt wel hoor.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:11

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:29

Ik zal ze het laten lezen!
Ik denk dat het bij hun ook wel komt doordat we vroeger een hond hadden die ook bang was voor vuurwerk, maar die kon je beter negeren en dan werd het juist beter. Maar die hond was sowieso al heel veel op zichzelf, en die knuffelde sowieso nooit en zat nooit op schoot.
Terwijl onze teckel juist een knuffelkont is en juist graag op schoot zit en aandacht wil. Dus die zoekt echt steun, voor al dus bij mij nu omdat ik het haar wel geef. De rest doet dat sowieso altijd veel minder.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:44

Dan hebben die van mij geluk denk ik..
Afbeelding

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:47

Ik hou me altijd aan wél uitnodigen bij je te komen, maar níet actief troosten. 'Ach lieverd, ja eng he ik snap het hoor. Ah bah wat naar dit he!' gaat de angst mijns inziens alleen maar erger maken omdat je daardoor de boodschap overbrengt dat er inderdaad iets is om héél erg bang voor te zijn. Bij angst zoeken ze een rots in de branding, dat is dus een stabiel iemand om zich aan vast te houden en juist niet iemand die van ze vandaan beweegt of ze helemaal naar zich toe trekken. Rust en stabiliteit: er is een reden dat het een 'rots' in de branding is en geen 'dobber' ;)

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:53

Awh lief! Dit was dr net in dr mand. Er is gelukkig nu geen vuurwerk meer geweest sinds sowieso 21:30.

Afbeelding

En vanmiddag toen ze echt bang was had ik haar lekker meegenomen naar boven en lag ze lekker op haar warmtepad en een dekentje om. Vlak na deze foto ging ze ook lekker slapen.
Afbeelding

Ik probeer idd niet actief te troosten. Maar als er een knal is en ze komt naar me toe rennen en springt tegen me op wil ik haar toch wel echt optillen en knuffelen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:00

Muiz schreef:
Ik vraag mij af welke radiozenders geen vuurwerkgeluiden laten horen rond oudjaar. Ik las toevallig dat radio 10 juist tussen 00.00 en 00.30 een vuurwerkshow uitzendt dus die gaat niet aan. Maar wat de rest daar mee doet?

Misschien neit helemaal wat je zoekt, maar hier: https://www.nporadio4.nl/klassiek/tips/ ... o-klassiek heb je speciale Viervoetersmuziek.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:05

Hoe houd ik gras uit mijn grind? Er zit worteldoek onder, maar dat zal niet het beste meer zijn. Ik wil niet spuiten, omdat ik vlakbij ook gras dat ik wil houden en bomen (wortels) heb staan. Gewoon handmatig verwijderen helpt niet genoeg. En ik ga liever niet alles wegtrekken qua worteldoek en opnieuw aanleggen. Zijn er dan nog wel opties?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:24

Is er een overkoepelend iets waarbij je een hotel kunt aanmelden waar het gewoon slecht is?
Ik zit nu in een hotel in Londen waar ik voor 3 nachten €485 heb betaald ( wat voor mij veel is)
Maar de wc bril is met plakband geplakt en er zitten vlekken op, mijn bed heeft een kuil omdat het matras oud is denk ik en doorgelegen. Ik
had ivm artrose aan beide knieën gevraagd om een kamer zo laag mogelijk ( wist niet of er een lift was) krijgen we 3 hoog met een niet werkende lift
En meer is gewoon vies
Klagen helpt niet wat ze zijn volgeboekt

Nou snap ik dat ik zoiets kan verwachten bij een €50 hotel maar voor dit bedrag…
Vandaar dat ik dit wel ergens wil melden zodat er voor mijn part inspectie komt hier

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:43

Ik ben van mening dat zelfs het actief 'troosten' van een hond absoluut geen kwaad kan, zolang je het dier geen extra ongemak bezorgt. Bv. een dier dat niet zo knuffelig is, ineens strak vastpakken en bijna verstikken in knuffels is een minder goed idee. Maar dat heeft dan niet zoveel meer met de angst te maken, maar eerder dat je iets doet met de hond wat die niet leuk vindt. Een hond die doorheen het jaar graag en veel knuffelt, daar even extra knuffelig mee doen wanneer het angstig is, nee joh, alleen maar goed. Een hond wordt niet banger doordat je troost.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:48

Wie weet waar ik de afleveringen van de engelse Who do you think you are terug kan kijken?Ik zou graag de aflevering met Robert Rinder willen zien.Op Youtube staan alleen maar 10 minuten van die aflevering.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:55

Tessa Quincy, goed dat jij er bent voor je hond :j inderdaad, niet laten stikken en negeren. Goed dat je het artikel van Monique blader hebt laten lezen.

Misschien kun je voor zondagavond (of de komende avonden := ) haar wat afleiding geven. Is ze gek op eten? Maak een likmat voor haar. En als je dat niet in huis hebt, kun je ook haar voerbakje pakken. Wat brokjes er in, misschien een kuipje natvoer, yogurt of iets wat ze lekker vind, beetje extra water en invriezen maar. Dan is ze daar druk mee bezig en heeft ze de focus niet op de enge knallen buiten.
Voor ideën kun je googlen op Hersen spelletjes hond of voer verrijking.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:39

Yom schreef:
Is er een overkoepelend iets waarbij je een hotel kunt aanmelden waar het gewoon slecht is?
Ik zit nu in een hotel in Londen waar ik voor 3 nachten €485 heb betaald ( wat voor mij veel is)
Maar de wc bril is met plakband geplakt en er zitten vlekken op, mijn bed heeft een kuil omdat het matras oud is denk ik en doorgelegen. Ik
had ivm artrose aan beide knieën gevraagd om een kamer zo laag mogelijk ( wist niet of er een lift was) krijgen we 3 hoog met een niet werkende lift
En meer is gewoon vies
Klagen helpt niet wat ze zijn volgeboekt

Nou snap ik dat ik zoiets kan verwachten bij een €50 hotel maar voor dit bedrag…
Vandaar dat ik dit wel ergens wil melden zodat er voor mijn part inspectie komt hier

Geen tips helaas. Maar wel een virtuele knuffel voor jou!