Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:31

Janinevv schreef:
M’n moeder had ook de mazelen of bof weet niet meer) en vroeger ook ingeënt dus dat is ook altijd gissen. Je kan het net zo goed krijgen als je nog ingeënt bent dus verplichten is onzin in mijn ogen. Wel iets met een vaccin wat nog niet lang op de markt is. Ben zelf gewoon geënt wel.

Kan ik me niet voorstellen. De BMR vaccinatie is pas vanaf 1984 ofzo. Ik ben niet eens afdoende geënt tegen BMR. Kan me niet voorstellen dat jouw moeder zo veel jonger is dan ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:33

Ok, nu ben ik echt van mijn stoel gevallen en weet niet of ik moet lachen of huilen of allebij.
De hele tijd doet de politiek in europa niets anders dan praten en praten en oei oei moeilijk....totdat....je btw gaat mislopen van rijke mensen.
Duitsland heeft zojuist een noodverordening gemaakt voor kanton Zürich zodat ze gewoon vanaf zaterdag kunnen blijven komen winkelen ondanks dat ze een risicokanton zijn voor Duitsland. Eerder zou dat pas weer vabaf 8 nov. zijn.
De verordening wordt nog uitgebreid zodat iedereen kan blijven kopen.
Wat is dan nog het nut van de quarantaine regels precies?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:35

Je kunt leerplichtige leerlingen alleen uitschrijven als ze op een andere school zijn ingeschreven. Wat wel gebeurt (in het mbo) is dat ze uit de bekostiging worden gehaald als ze niet schoolgaand zijn om wat voor reden dan ook. Ze blijven dan wel ingeschreven staan, maar de school krijgt geen geld voor ze. Dit wordt rond 1 oktober en rond 1 februari gecontroleerd door de accountant. (Deze controles waren mijn werk en hebben niks met corona te maken, de accountant heeft daar ook geen boodschap aan)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:38

Blue_Eyes schreef:
Janinevv schreef:
M’n moeder had ook de mazelen of bof weet niet meer) en vroeger ook ingeënt dus dat is ook altijd gissen. Je kan het net zo goed krijgen als je nog ingeënt bent dus verplichten is onzin in mijn ogen. Wel iets met een vaccin wat nog niet lang op de markt is. Ben zelf gewoon geënt wel.

Kan ik me niet voorstellen. De BMR vaccinatie is pas vanaf 1984 ofzo. Ik ben niet eens afdoende geënt tegen BMR. Kan me niet voorstellen dat jouw moeder zo veel jonger is dan ik.

1976 is dat ingevoerd.
Maar bof krijgen helaas inderdaad veel ingeente mensen. Wij hebben het alle 3 gehad thuis en mijn man ook.
Mijn dochter heeft ook geen immuunresponse gehad op het bof enting deel (voor mazelen en rode hond wel super hoog). Dat weet ik toevallig vanwege een titer. De kinderarts floepte eruit dat dit vrij normaal is dat de bof enting niet aanslaat.

Maar dat is hier volledig irrelevant.
Er is nog niet eens een goedgekeurd covid vaccin, dus niemand weet hoe goed het gaat zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:08

bigone schreef:
Ja dat is niet handig maar wat zou jij doen? Privevliegtuig, privehuis en privepersoneel. En heel eerlijk, kan er me niet druk om maken, vandaag ook een bericht in de media dat alle hotels buiten de randstad overvol met Nederlanders zitten. Dat is imo precies hetzelfde.

Het koningshuis heeft een voorbeeldfunctie. Ze eigenen zich al een salarisverhoging toe in tijden van crisis en dan ook nog schijt aan de belastingbetaler door op vakantie te gaan. Ik sympathiseer normaal erg met het koningshuis, maar hier hadden ze toch echt even solidariteit met de bevolking moeten tonen. Ze moeten echt uitkijken dat ze in deze rare tijden het draagvlak voor een monarchie niet verliezen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:19

Het wordt tijd dat we hier ook iemand als Trump krijgen. Mensen kunnen wel een hoop kritiek op hem hebben. Maar als hij hier aan de macht was geweest had hij de bezem door het koningshuis gehaald, vol ingezet op vaccin, en geen idiote regels dat groepen groter dan 4 verplicht moeten binnen sporten.

Hoeveelheid opstootjes die we hebben zecht ook genoeg.

En is toch ook idioot wanneer je maar hoog genoeg aan de top staat dat je niet aan de Corona maatregelen hoeft te houden, Grappenhous, nu koningshuis, enz.

Pabie

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:26

Ja want Trump zijn corona beleid is zo geweldig :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:30

Sorry blussem maar ik zie echt geen reden waarom de situatie hier beter zou zijn met Trump :') hij haalt de bezem vooral door de persvrijheid en mensen die een iets andere mening hebben dan hij.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:31

Nou mijn achting voor het koningshuis is ook nog verder gedaald dan het al was. Na de misplaatste fake-news grap kom dit er ook nog wel bij, en het ergste, zoals ik net bij Jinek zag, is dat er geen openheid over is en zgn niemand weet of de koning op vakantie is. Was vast niet de bedoeling dat wij daarachter waren gekomen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:32

Ja in Amerika hebben ze het helemaal onder controle...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:32

Heeft Amerika al een vaccin dan, Blussem?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:37

Als het aan Trump lag al voor de verkiezingen, maar dat is tegen gehouden omdat het de verkiezingen te veel zou beïnvloeden.

Maar de verwachting is heel spoedig. Ze hebben een werkende behandeling.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:48

Amerika heeft het hoogste aantal besmettingen ter wereld en 218.000 doden, geloof niet dat zij het zoveel beter doen dan wij.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:09

Blussem schreef:
Als het aan Trump lag al voor de verkiezingen, maar dat is tegen gehouden omdat het de verkiezingen te veel zou beïnvloeden.

Geloof je dat zelf? Dat ze zoveel mensen laten sterven omdat het mogelijk de verkiezingen kan beïnvloeden?

Denk dat het heel wat genuanceerder ligt dan dat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:46

Blussem schreef:
Het wordt tijd dat we hier ook iemand als Trump krijgen. Mensen kunnen wel een hoop kritiek op hem hebben. Maar als hij hier aan de macht was geweest had hij de bezem door het koningshuis gehaald, vol ingezet op vaccin, en geen idiote regels dat groepen groter dan 4 verplicht moeten binnen sporten.

Hoeveelheid opstootjes die we hebben zecht ook genoeg.

En is toch ook idioot wanneer je maar hoog genoeg aan de top staat dat je niet aan de Corona maatregelen hoeft te houden, Grappenhous, nu koningshuis, enz.

Vraag een visum aan en ga daar heen kun je eens kijken hoe goed het daar wel niet is.

Want och die hebben een goed zorgstelsel en iedereen is daar zo rijk en gezond en alles is daar zo fantastisch

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:48

SinneJ schreef:
Blussem schreef:

Geloof je dat zelf? Dat ze zoveel mensen laten sterven omdat het mogelijk de verkiezingen kan beïnvloeden?

Blussem doelt weer op het hele quanon gedeelte die mensen zijn niet te overtuigen dat het nep is. Als trump heen president wordt kan quanon weer zeuren dat dat komt door de regering

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:49

Zebrastreep schreef:
SinneJ schreef:

Blussem doelt weer op het hele quanon gedeelte die mensen zijn niet te overtuigen dat het nep is. Als trump geen president wordt kan quanon weer zeuren dat dat express zo geregeld is. In discussie gaan met dat soort mensen is zinloos.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:45

elnienjo schreef:
Het koningshuis heeft een voorbeeldfunctie. Ze eigenen zich al een salarisverhoging toe in tijden van crisis en dan ook nog schijt aan de belastingbetaler door op vakantie te gaan. Ik sympathiseer normaal erg met het koningshuis, maar hier hadden ze toch echt even solidariteit met de bevolking moeten tonen. Ze moeten echt uitkijken dat ze in deze rare tijden het draagvlak voor een monarchie niet verliezen.

Mee eens. Dat kan gewoon echt niet. Alsof ze zeggen: Zoek het maar lekker uit met je Corona zooitje daar in Nederland. Ik dacht dat ze dichter bij de samenleving stonden maar dit getuigt van heel weinig betrokkenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:51

Ik vraag me dan af hoe zo'n gesprek daar aan de keukentafel is gegaan. Wie van het stel zegt:"Jottem, we gaan deze herfstvakantie naar Griekenland!" En hoe reageert de rest van het gezin dan terug?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:57

safina schreef:
Ik vraag me dan af hoe zo'n gesprek daar aan de keukentafel is gegaan. Wie van het stel zegt:"Jottem, we gaan deze herfstvakantie naar Griekenland!" En hoe reageert de rest van het gezin dan terug?

Ja precies. De koning komt altijd zo bezorgd en betrokken bij Nederland over. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij dit helemaal oké vond. Dan hem ik me toch altijd wel vergist in hem. Maar dan vind ik die toespraken achteraf ook een farce.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:04

Met prinsjesdag het volk toespreken dat ze een zware tijd tegemoet gaan, maar niet het fatsoen hebben tot nader order af te zien van hun riante salarisverhoging van 5% vond ik al aardig hypocriet. Ik zou me de ogen uit m'n kop schamen als ik zou moeten zeggen dat iedereen er op achteruit gaat maar ik voor mezelf een mooie financiele meevaller regel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:05

elnienjo schreef:
Met prinsjesdag het volk toespreken dat ze een zware tijd tegemoet gaan, maar niet het fatsoen hebben tot nader order af te zien van hun riante salarisverhoging van 5% vond ik al aardig hypocriet. Ik zou me de ogen uit m'n kop schamen als ik zou moeten zeggen dat iedereen er op achteruit gaat maar ik voor mezelf een mooie financiele meevaller regel.

:j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:09

Ik heb er ook geen goed woord voor over. En ik vraag me ook af wat Rutte tegen hem gezegd heeft. Ik kan me echt niet voorstellen dat Rutte dit een goed plan vond. En dan is het dus echt een eigenwijze arrogante koning. Dit valt me echt zo tegen. Ik had Wim-Lex en Max hoger zitten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:10

Fitzroy schreef:
Ik heb er ook geen goed woord voor over. En ik vraag me ook af wat Rutte tegen hem gezegd heeft. Ik kan me echt niet voorstellen dat Rutte dit een goed plan vond. En dan is het dus echt een eigenwijze arrogante koning. Dit valt me echt zo tegen. Ik had Wim-Lex en Max hoger zitten.

Rutte blijft verantwoordelijk. Daarbij heb ik gelezen dat Rutte zei dat hij op de hoogte was.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:13

Ach het wk enkelspan in Pau gaat ook door
Gaan de Nederlanders vrolijk naartoe

En geloven jullie ze bij terugkomst 14 dagen quarantaine doen.

Trouwens ze gaan onverzekerd op.pad