Resistance schreef:Hoi jongens, hier een aparte vraag...
Ik heb een moeder die opeens volledig in een soortvan anti 1,5 meter afstand bubbel is beland op facebook, enkel nog de hele dag onzinstatistieken van shady websites kan voorlezen over waarom het corona mogelijk een hoax is ofzo... het is een werkelijke ramp. Gisteren begon ze tijdens het eten toen een vriendin van mij erbij was ook weer over al haar nieuwsberichten en haar zelfgemaakte facebookplaatjes, en zij had uiteraard ook iets van "wtf". Ik schaamde me helemaal dood. Het gaat de hele dag alleen maar over anti corona, en ik merk dat het mij nu mentaal gaat beïnvloeden.
Heeft iemand tips voor hoe ik hiermee om kan gaan? Ik word compleet gek. Ik wil heel graag uit huis (voorheen niet per see, nu wel heel graag) maar ga volgend jaar een tussenjaar doen voordat ik afstudeer, en ik weet gewoon niet of ik een baantje kan doen waarmee ik met 2 dagen in de week genoeg verdien om uit huis te gaan. Ik kan echt niet meer dan 2 dagen werken aangezien dat jaar voor iets anders bedoeld is (schrijven), en daar wil ik zoveel mogelijk op focussen.
Dus weet iemand hoe je omgaat met iemand die nooit heeft geleerd om goed onderbouwd te discussiëren, niet weet wat voor bronnen ze wel en niet moet gebruiken en alleen maar de hele tijd over corona kan praten? Het allerergste is dat ze die dingen ook in de gezinsapp deelt, en mijn zus is zelf arts (woont niet in Nederland). Zij heeft maandag nog iemand voor haar ogen aan Covid zien sterven, en dan zitten we met een moeder die het allemaal niet serieus neemt en waar geen land mee te bezeilen is.
Gewoon laten gaan. Was even nieuwsgierig en ben eens gaan googlen op corona en hoax. Naja, de griep van winter 2017/2018 was ook erg heftig, 9500 mensen overleden daaraan. Daar hoorde je bijna niks over. Dat zijn dingen waarvan ik wel denk huh..?