Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:35

nynke55 schreef:
Nou nee, luisteren naar Baudet lijkt me niet handig, die waait met alle winden mee.

Alsjeblieft niet nee :') . Naar populisten luisteren is nooit een goed idee.

Dan zouden we eerst zo'n beetje de strengste lockdown ter wereld gehad hebben, om twee of drie weken later alles weer in een keer open te gooien. En dat allemaal met miljoenen mondkapjes voor de zorg die hij even met een telefoontje regelt (geen goedgekeurde en gecertificeerde, maar ach, dat is een detail) en met dubieuze testen die hij met smeergeld met een privévliegtuig ergens is gaan kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:36

MoniqueT schreef:
Ik zoek het vliegen nu ook niet, mijn dochter vliegt dus donderdag wel naar Nederland. Ik hoop dat wij - als Albert beter is - misschien toch een paar leuke plekjes onderweg kunnen vinden voor een of twee nachtjes. Dat breekt de rit, maar ik heb ook wel zin in het vakantiegevoel. Mag niet klagen he, wij hebben Florida al gehad dit jaar, maar toch.

Het goede nieuws: hij heeft vandaag een paar uur op een ligbed op het terras liggen lezen én heeft twee keer gewoon zittend aan tafel gegeten. Yes!

Goed nieuws, fijn +:)+ .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:36

Fijn dat het weer beter gaat met Albert Monique

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:47

Luisteren naar Baudet ...? Alsjeblieft niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:50

Nou, verrassing, RIVM heeft een data lek in de patientendata.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:25

Bron?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:27

Journaal van 20:00 was het op, ook hoe je die lek vond (heel makkelijk).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:28

Op de site van de NOS staat er een artikel over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:30

Wat goed Monique! Als er zo lang niet of nauwelijks vooruitgang in zit wordt het wel een beetje eng.....blij te horen dat er nu toch wat meer mogelijk begint te worden +:)+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:34

pmarena schreef:
Wat goed Monique! Als er zo lang niet of nauwelijks vooruitgang in zit wordt het wel een beetje eng.....blij te horen dat er nu toch wat meer mogelijk begint te worden +:)+

Dat dus, het voelde zo hopeloos! Nu toch maar die echo afwachten en volhouden met de fysio.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:45

Ann schreef:
Op de site van de NOS staat er een artikel over.

Man man man, leren ze het dan nooit?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:47

Fijn wat verbetering Monique, maar is er nog iets uit het 1ste onderzoek gekomen? Of heb ik iets gemist?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:23

Nee, niks te zien op de röntgenfoto’s. Dus deze week een echo, we worden gebeld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:46

MoniqueT schreef:
Nee, niks te zien op de röntgenfoto’s. Dus deze week een echo, we worden gebeld.

Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:33

Hoi jongens, hier een aparte vraag...

Ik heb een moeder die opeens volledig in een soortvan anti 1,5 meter afstand bubbel is beland op facebook, enkel nog de hele dag onzinstatistieken van shady websites kan voorlezen over waarom het corona mogelijk een hoax is ofzo... het is een werkelijke ramp. Gisteren begon ze tijdens het eten toen een vriendin van mij erbij was ook weer over al haar nieuwsberichten en haar zelfgemaakte facebookplaatjes, en zij had uiteraard ook iets van "wtf". Ik schaamde me helemaal dood. Het gaat de hele dag alleen maar over anti corona, en ik merk dat het mij nu mentaal gaat beïnvloeden.

Heeft iemand tips voor hoe ik hiermee om kan gaan? Ik word compleet gek. Ik wil heel graag uit huis (voorheen niet per see, nu wel heel graag) maar ga volgend jaar een tussenjaar doen voordat ik afstudeer, en ik weet gewoon niet of ik een baantje kan doen waarmee ik met 2 dagen in de week genoeg verdien om uit huis te gaan. Ik kan echt niet meer dan 2 dagen werken aangezien dat jaar voor iets anders bedoeld is (schrijven), en daar wil ik zoveel mogelijk op focussen.

Dus weet iemand hoe je omgaat met iemand die nooit heeft geleerd om goed onderbouwd te discussiëren, niet weet wat voor bronnen ze wel en niet moet gebruiken en alleen maar de hele tijd over corona kan praten? Het allerergste is dat ze die dingen ook in de gezinsapp deelt, en mijn zus is zelf arts (woont niet in Nederland). Zij heeft maandag nog iemand voor haar ogen aan Covid zien sterven, en dan zitten we met een moeder die het allemaal niet serieus neemt en waar geen land mee te bezeilen is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:35

Gewoon zeggen dat ze over Corona mag praten maar niet wanneer jij in de buurt bent en geeft haar de link van het conspiracy topic.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:39

Ohh dat laatste }:)
Maar idd, stoppen met er over praten.
Probeer haar niet te overtuigen, dan kom je in een oeverloze discussie.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:42

Resistance schreef:

Ik heb een moeder die opeens volledig in een soortvan anti 1,5 meter afstand bubbel is beland op facebook, enkel nog de hele dag onzinstatistieken van shady websites kan voorlezen over waarom het corona mogelijk een hoax is ofzo... het is een werkelijke ramp. Gisteren begon ze tijdens het eten toen een vriendin van mij erbij was ook weer over al haar nieuwsberichten en haar zelfgemaakte facebookplaatjes, en zij had uiteraard ook iets van "wtf". Ik schaamde me helemaal dood. Het gaat de hele dag alleen maar over anti corona, en ik merk dat het mij nu mentaal gaat beïnvloeden.

Heeft iemand tips voor hoe ik hiermee om kan gaan? Ik word compleet gek. Ik wil heel graag uit huis (voorheen niet per see, nu wel heel graag) maar ga volgend jaar een tussenjaar doen voordat ik afstudeer, en ik weet gewoon niet of ik een baantje kan doen waarmee ik met 2 dagen in de week genoeg verdien om uit huis te gaan. Ik kan echt niet meer dan 2 dagen werken aangezien dat jaar voor iets anders bedoeld is (schrijven), en daar wil ik zoveel mogelijk op focussen.

Dus weet iemand hoe je omgaat met iemand die nooit heeft geleerd om goed onderbouwd te discussiëren, niet weet wat voor bronnen ze wel en niet moet gebruiken en alleen maar de hele tijd over corona kan praten? Het allerergste is dat ze die dingen ook in de gezinsapp deelt, en mijn zus is zelf arts (woont niet in Nederland). Zij heeft maandag nog iemand voor haar ogen aan Covid zien sterven, en dan zitten we met een moeder die het allemaal niet serieus neemt en waar geen land mee te bezeilen is.

Gewoon laten gaan. Was even nieuwsgierig en ben eens gaan googlen op corona en hoax. Naja, de griep van winter 2017/2018 was ook erg heftig, 9500 mensen overleden daaraan. Daar hoorde je bijna niks over. Dat zijn dingen waarvan ik wel denk huh..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:44

Tried that, didn't work... :\ Ik heb al een hele vriendelijke discussie op zachte toon geprobeerd te houden over of ze het alsjeblieft niet steeds over corona wil hebben, we hebben er een keer ruzie over gehad waarna werd geroepen dat ze in een "gecensureerde omgeving" leeft, al je argumenten worden op een hele kinderachtige manier tegen je gebruikt... het is alsof je tegen een muur praat. Het is één dag goedgegaan maar daarna valt ze meteen weer in haar oude patroon. m'n pa wordt er ook gek van maar mijn moeder is in discussies niet voor reden vatbaar (nooit geweest, ze heeft heel veel goede kanten maar dit is er niet één van).

Inmiddels probeer ik weg te lopen wanneer ze over corona begint maar dan heb je ook weer meteen ruzie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:45

imaudy schreef:
Resistance schreef:

Gewoon laten gaan. Was even nieuwsgierig en ben eens gaan googlen op corona en hoax. Naja, de griep van winter 2017/2018 was ook erg heftig, 9500 mensen overleden daaraan. Daar hoorde je bijna niks over. Dat zijn dingen waarvan ik wel denk huh..?

Dan denk je ook wel "huh", maar als je hier de godsgandse dag berichten voorgelezen over krijgt van websites zoals ninefornews, dan heb je het op den duur wel gehad. :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:46

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:46

Doet me aan mijn moeder denken die ineens uit het willekeurige niets vanuit achterin de auto zei: ik heb spijt dat ik jullie vroeger zomaar voor BMR heb laten inenten (what the fiets...we zijn rond de 40 en niet autistisch :+ ).

Ik zou inderdaad dringend verzoeken om de propaganda voor zichzelf te houden en er verder niet al te veel over te praten als dat lukt. Lastig hoor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:47

“Mam, ik luister niet meer naar wat jij voorleest. We verschillen hierover van mening. Ik ga nu iets anders doen”. Zoiets?
Laatst bijgewerkt door rien10 op 06-06-20 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:47

Resistance schreef:
Tried that, didn't work... : Ik heb al een hele vriendelijke discussie op zachte toon geprobeerd te houden over of ze het alsjeblieft niet steeds over corona wil hebben, we hebben er een keer ruzie over gehad waarna werd geroepen dat ze in een "gecensureerde omgeving" leeft, al je argumenten worden op een hele kinderachtige manier tegen je gebruikt... het is alsof je tegen een muur praat. Het is één dag goedgegaan maar daarna valt ze meteen weer in haar oude patroon. m'n pa wordt er ook gek van maar mijn moeder is in discussies niet voor reden vatbaar (nooit geweest, ze heeft heel veel goede kanten maar dit is er niet één van).

Inmiddels probeer ik weg te lopen wanneer ze over corona begint maar dan heb je ook weer meteen ruzie.

Anders zeg je gewoon: bedankt voor het informeren. Jullie hoeven het toch helemaal niet eens te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:48

rien10 schreef:
“Man, ik luister niet meer naar wat jij voorleest. We verschillen hierover van mening. Ik ga nu iets anders doen”. Zoiets?

Ook geprobeerd... heel vriendelijk ook. Maar ze neemt dat direct als een soort van aanval. Ze is dan meteen boos. -O- En als je dan zegt dat je van mening verschilt ben je "slap" en ben je zogenaamd "niet geïnteresseerd in de maatschappij".