Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:22

secricible schreef:
ik vind het weer een mega interessante briefing.

Ik ook !
Hij legt het goed uit !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:24

Electra63 schreef:
secricible schreef:

Ik ook !
Hij legt het goed uit !

Kan iemand wat belangrijke dingen noteren hier? Ik ben aan het werk, weliswaar thuis… Maar moet even de kop er goed bij hebben.

secricible

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:25

je kan hem later terugkijken Janine. Ik vind vooral interessant hoe hij uitlegt hoe het RIVM tot bepaalde modellen komt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:26

secricible schreef:

Eens!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:26

secricible schreef:
je kan hem later terugkijken Janine. Ik vind vooral interessant hoe hij uitlegt hoe het RIVM tot bepaalde modellen komt.

Waar? :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:30

lenaa_tje schreef:
Dus kritisch zijn mag.

Alleen naar het zuiden blijkbaar :roll:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:30

Needje schreef:
secricible schreef:

Waar? :o

https://www.tweedekamer.nl/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:31

secricible schreef:

Maar het zijn allemaal modellen gebaseerd op WHO.
Er wordt in dit topic nogal eens gesuggereerd dat Nederland zijn eigen gang gaat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:34

Electra63 schreef:
secricible schreef:

Maar het zijn allemaal modellen gebaseerd op WHO.
Er wordt in dit topic nogal eens gesuggereerd dat Nederland zijn eigen gang gaat.

daarom vond ik het zo interessant :D
Ze geven juist aan dat alle cijfers waar ze tot nu toe mee gewerkt hebben gebaseerd waren op cijfers van de WHO. Waaronder bijvoorbeeld ook de ligduur op de IC. Pas nu zijn er cijfers bekend van Nederland zelf en kunnen ze modellen gaan aanpassen aan de Nederlandse situatie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:40

crasht bij jullie de briefing ook of ligt dat aan mij?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:42

Heel interessant om de briefing te volgen inderdaad!

Gecondoleerd en heel veel sterkte, secridible.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:52

Photograph schreef:
Echwel schreef:
Zie toch dat veel jongeren zichzelf belangrijker vinden dan het grote geheel, jammer

Meid, ik ben nergens behalve binnen. Weees blij dat ik niet met een groep jongeren de straat op ga, want zo zie ik er ook heel veel

Volgens mij heb je ook bij een vriendin niets te zoeken?

Zeker als je niet weet waar zij allemaal geweest is....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:55

Niemand weet hoe lang dit nog gaat duren. En ik weet uit ervaring dat het super heftig is om helemaal niemand te zien. Dus dan ga je afwegingen maken en ik geloof heel goed dat ze pissig is omdat haar vriendin dan niet eerlijk is.
Ik ga zaterdag ook voor het eerst weer op bezoek bij iemand. Heb van tevoren gecheckt met wie hij contact heeft en aan de hand daarvan de afweging gemaakt. Zou echt niet blij zijn als hij niet eerlijk was.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:56

Jezus is toch me eigen keuze dat ik naar haar toe ga? Ik kom nergens behalve bij me vrienden, ik zou nog depressief worden als 2 maanden lang op me kont tv zou moeten zitten kijken. Mijn ouders krijgen ook nog steeds elke week visite van de buren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:57

PSvanLot schreef:
Photograph schreef:

Meid, ik ben nergens behalve binnen. Weees blij dat ik niet met een groep jongeren de straat op ga, want zo zie ik er ook heel veel

Volgens mij heb je ook bij een vriendin niets te zoeken?

Zeker als je niet weet waar zij allemaal geweest is....

Dat mag gewoon hoor. :)

Het lijkt me niet de bedoeling dat we in dit topic onze eigen regels op gaan stellen.

Photograph

@MarlindeRooz precies, en zolang het nog mag hoeven jullie niet van mij te verwachten dat ik mezelf ga opsluiten in huis.

kiki1976

MarlindeRooz schreef:
Die vergeet regelmatig te bellen... Als ze al bellen want alle therapie vervalt. Ipv 5x per week therapie (waaronder groep) en twee dagdelen vrijwilligerswerk (in de ouderenzorg, ze is zelf vpk maar te ziek om te werken) wordt ze nu hooguit 2x per week gebeld. Alles is gesloten he. Er komen geen cliënten meer op gesprek. En ik kan het weten want de GGZ (en de lege parkeerplaats) zit tegenover mij. :')

Dan heeft ze vrees ik een verkeerde getroffen.
Want ik weet van verschillende dat de therapie op locatie idd is afgezegd, maar nu via video bellen verder gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:58

Klopt Kiki, behalve bij crisiscontacten, die gaan echt gewoon door.

Ik werk in de GGZ en spreek cliënten juist vaker dan in 'normale' tijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-20 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Photograph schreef:
Jezus is toch me eigen keuze dat ik naar haar toe ga? Ik kom nergens behalve bij me vrienden, ik zou nog depressief worden als 2 maanden lang op me kont tv zou moeten zitten kijken. Mijn ouders krijgen ook nog steeds elke week visite van de buren.

Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik ben het dus met je eens _O-

MarlindeRooz

kiki1976 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Die vergeet regelmatig te bellen... Als ze al bellen want alle therapie vervalt. Ipv 5x per week therapie (waaronder groep) en twee dagdelen vrijwilligerswerk (in de ouderenzorg, ze is zelf vpk maar te ziek om te werken) wordt ze nu hooguit 2x per week gebeld. Alles is gesloten he. Er komen geen cliënten meer op gesprek. En ik kan het weten want de GGZ (en de lege parkeerplaats) zit tegenover mij. :')

Dan heeft ze vrees ik een verkeerde getroffen.
Want ik weet van verschillende dat de therapie op locatie idd is afgezegd, maar nu via video bellen verder gaat.

Of je valt net tussen wal en schip in omdat je nieuwe therapie vorige week zou beginnen en dat afgelast is. :D

Photograph

Sheran schreef:
Photograph schreef:

Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik ben het dus met je eens _O-

Nee had het niet tegen jou ahaha :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:59

Photograph schreef:

Het is je eigen keuze, maar dan loop je natuurlijk wel meer risico om het virus te krijgen, want je kan het gedrag van anderen niet beïnvloeden. Dus dan moet je straks ook niet gaan zeuren als je vriendin in contact is geweest met mensen die Corona hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:00

Photograph schreef:
@MarlindeRooz precies, en zolang het nog mag hoeven jullie niet van mij te verwachten dat ik mezelf ga opsluiten in huis.

Maar de consequenties zijn dan de schuld van een ander?

Dat vind ik een kromme redenatie en geeft mij niet echt vertrouwen in jouw dedication tot het samen indammen van het virus. Dus ik begrijp een hele hoop reacties heel erg goed.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:01

Destination schreef:
Photograph schreef:

Het is je eigen keuze, maar dan loop je natuurlijk wel meer risico om het virus te krijgen, want je kan het gedrag van anderen niet beïnvloeden. Dus dan moet je straks ook niet gaan zeuren als je vriendin in contact is geweest met mensen die Corona hebben.

Klopt. Maar stel ik wist dat mijn moeder een test voor corona heeft gedaan en we wachten op een uitslag zou ik niemand meer me huis binnenlaten, maar die moeder gaat ook gewoon nog overal en nergens en laten ook gewoon alles nog op visite komen

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:01

Janine1990 schreef:
Photograph schreef:

Maar de consequenties zijn dan de schuld van een ander?

Dat vind ik een kromme redenatie en geeft mij niet echt vertrouwen in jouw dedication tot het samen indammen van het virus. Dus ik begrijp een hele hoop reacties heel erg goed.

Deels, want je gaat toch niemand in huis laten als je waarschijnlijk corona hebt.