secricible schreef:ik vind het weer een mega interessante briefing.
Ik ook !
Hij legt het goed uit !
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:secricible schreef:je kan hem later terugkijken Janine. Ik vind vooral interessant hoe hij uitlegt hoe het RIVM tot bepaalde modellen komt.
Waar?
Electra63 schreef:secricible schreef:je kan hem later terugkijken Janine. Ik vind vooral interessant hoe hij uitlegt hoe het RIVM tot bepaalde modellen komt.
Maar het zijn allemaal modellen gebaseerd op WHO.
Er wordt in dit topic nogal eens gesuggereerd dat Nederland zijn eigen gang gaat.
Photograph schreef:Echwel schreef:Zie toch dat veel jongeren zichzelf belangrijker vinden dan het grote geheel, jammer
Meid, ik ben nergens behalve binnen. Weees blij dat ik niet met een groep jongeren de straat op ga, want zo zie ik er ook heel veel
PSvanLot schreef:Photograph schreef:
Meid, ik ben nergens behalve binnen. Weees blij dat ik niet met een groep jongeren de straat op ga, want zo zie ik er ook heel veel
Volgens mij heb je ook bij een vriendin niets te zoeken?
Zeker als je niet weet waar zij allemaal geweest is....
MarlindeRooz schreef:Die vergeet regelmatig te bellen... Als ze al bellen want alle therapie vervalt. Ipv 5x per week therapie (waaronder groep) en twee dagdelen vrijwilligerswerk (in de ouderenzorg, ze is zelf vpk maar te ziek om te werken) wordt ze nu hooguit 2x per week gebeld. Alles is gesloten he. Er komen geen cliënten meer op gesprek. En ik kan het weten want de GGZ (en de lege parkeerplaats) zit tegenover mij.
Photograph schreef:Jezus is toch me eigen keuze dat ik naar haar toe ga? Ik kom nergens behalve bij me vrienden, ik zou nog depressief worden als 2 maanden lang op me kont tv zou moeten zitten kijken. Mijn ouders krijgen ook nog steeds elke week visite van de buren.
kiki1976 schreef:MarlindeRooz schreef:Die vergeet regelmatig te bellen... Als ze al bellen want alle therapie vervalt. Ipv 5x per week therapie (waaronder groep) en twee dagdelen vrijwilligerswerk (in de ouderenzorg, ze is zelf vpk maar te ziek om te werken) wordt ze nu hooguit 2x per week gebeld. Alles is gesloten he. Er komen geen cliënten meer op gesprek. En ik kan het weten want de GGZ (en de lege parkeerplaats) zit tegenover mij.
Dan heeft ze vrees ik een verkeerde getroffen.
Want ik weet van verschillende dat de therapie op locatie idd is afgezegd, maar nu via video bellen verder gaat.
Sheran schreef:Photograph schreef:Jezus is toch me eigen keuze dat ik naar haar toe ga? Ik kom nergens behalve bij me vrienden, ik zou nog depressief worden als 2 maanden lang op me kont tv zou moeten zitten kijken. Mijn ouders krijgen ook nog steeds elke week visite van de buren.
Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik ben het dus met je eens
Photograph schreef:Jezus is toch me eigen keuze dat ik naar haar toe ga? Ik kom nergens behalve bij me vrienden, ik zou nog depressief worden als 2 maanden lang op me kont tv zou moeten zitten kijken. Mijn ouders krijgen ook nog steeds elke week visite van de buren.
Photograph schreef:@MarlindeRooz precies, en zolang het nog mag hoeven jullie niet van mij te verwachten dat ik mezelf ga opsluiten in huis.
Destination schreef:Photograph schreef:Jezus is toch me eigen keuze dat ik naar haar toe ga? Ik kom nergens behalve bij me vrienden, ik zou nog depressief worden als 2 maanden lang op me kont tv zou moeten zitten kijken. Mijn ouders krijgen ook nog steeds elke week visite van de buren.
Het is je eigen keuze, maar dan loop je natuurlijk wel meer risico om het virus te krijgen, want je kan het gedrag van anderen niet beïnvloeden. Dus dan moet je straks ook niet gaan zeuren als je vriendin in contact is geweest met mensen die Corona hebben.
Janine1990 schreef:Photograph schreef:@MarlindeRooz precies, en zolang het nog mag hoeven jullie niet van mij te verwachten dat ik mezelf ga opsluiten in huis.
Maar de consequenties zijn dan de schuld van een ander?
Dat vind ik een kromme redenatie en geeft mij niet echt vertrouwen in jouw dedication tot het samen indammen van het virus. Dus ik begrijp een hele hoop reacties heel erg goed.