Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6379
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:34

Wat voor beest heeft dit vanacht achter gelaten in de wei?

Super onduidelijke foto's maar een hoopje zand waar omheen overal sporen van de nagels zitten. Niet van een kat, daar is het véél te breed voor. We dachten aan een vos maar er ligt een drolletje in begraven en die is niet van een vos.
Breedte van de nagels lijken op die van mijn Berner Sennen maar die is het 100% niet geweest, niemand in de buurt heeft een hond dus lijkt me ook stug.
Het is echt netjes begraven, zoals een kat ook netjes zijn drol begraaft en niet zoals een hond die wild al het zand naar achter gooit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5453
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:11

Heb je facebook? Even in de groep diersporen vragen!

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:35

Nyaleti schreef:
Wat voor beest heeft dit vanacht achter gelaten in de wei?

Super onduidelijke foto's maar een hoopje zand waar omheen overal sporen van de nagels zitten. Niet van een kat, daar is het véél te breed voor. We dachten aan een vos maar er ligt een drolletje in begraven en die is niet van een vos.
Breedte van de nagels lijken op die van mijn Berner Sennen maar die is het 100% niet geweest, niemand in de buurt heeft een hond dus lijkt me ook stug.
Het is echt netjes begraven, zoals een kat ook netjes zijn drol begraaft en niet zoals een hond die wild al het zand naar achter gooit.

[ [url=m/JH8pWg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mODwha.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vnxnvZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kan het een das zijn geweest? Zit je in een gebied waar ze voorkomen? https://www.zoogdiervereniging.nl/zoogd ... 0deponeren.

Lestrange01

Berichten: 2831
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:41

Weet iemand een soort spul wat je kan drinken om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen? Ik heb echt totaal geen eetlust meer de afgelopen weken en merk dat ik gewoon niet genoeg binnen krijg. Ik heb al nutridrink bekeken maar dat is veeeel te duur.

Kent iemand een goedkoper alternatief? (Ik heb geen voedingsstoffen tekort. Toevallig vorige week nog bloed laten prikken :+ , slik ook vitamines bij)

Jolliegirl

Berichten: 33035
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:54

Eiwitshake achtig iets?
Kijk eens oo myprotein

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:57

Lestrange01 schreef:
Weet iemand een soort spul wat je kan drinken om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen? Ik heb echt totaal geen eetlust meer de afgelopen weken en merk dat ik gewoon niet genoeg binnen krijg. Ik heb al nutridrink bekeken maar dat is veeeel te duur.

Kent iemand een goedkoper alternatief? (Ik heb geen voedingsstoffen tekort. Toevallig vorige week nog bloed laten prikken :+ , slik ook vitamines bij)


Ja nutridrink :P. Je kunt ook eens kijken bij Bouwsteentjes, dat is geen drinken maar een klein gebakje met extra veel eiwitten en voedingsstoffen :)

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:58

Weten jullie wie of wat ik in kan schakelen om een aantal klussen aan mijn huis gedaan te krijgen. Wil een soort van VT wonen situatie maar dan zonder de filmopnames. :+ Bijvoorbeeld het plaatsen van een vaatwasser, verven, badkamer verbouwen en nieuw bed erin. Een allround handige Harry (/Harriet).

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:00

Lestrange01 schreef:
Weet iemand een soort spul wat je kan drinken om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen? Ik heb echt totaal geen eetlust meer de afgelopen weken en merk dat ik gewoon niet genoeg binnen krijg. Ik heb al nutridrink bekeken maar dat is veeeel te duur.

Kent iemand een goedkoper alternatief? (Ik heb geen voedingsstoffen tekort. Toevallig vorige week nog bloed laten prikken :+ , slik ook vitamines bij)


Diëtist wordt 3x vergoed vanuit de basisverzekering en als je een medische indicatie hebt wordt drinkvoeding vervolgens ook vergoed.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:07

HOE kan een weegschaal vetpercentage meten?

Century

Berichten: 6016
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:23

Met stroom (niet voelbaar). Maar het zal niet enorm precies zijn.

Jolliegirl

Berichten: 33035
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:26

Idd met stroom.
Maar je kan beter meten met een meter.

Stroom zoekt de snelste weg en is dus niet correct.

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:45

Helderder schreef:
Weten jullie wie of wat ik in kan schakelen om een aantal klussen aan mijn huis gedaan te krijgen. Wil een soort van VT wonen situatie maar dan zonder de filmopnames. :+ Bijvoorbeeld het plaatsen van een vaatwasser, verven, badkamer verbouwen en nieuw bed erin. Een allround handige Harry (/Harriet).


Ik zie op Facebook wel eens aanbiedingen van klusjesmannen, misschien is dat iets voor jou?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:55

Jolliegirl schreef:
Idd met stroom.
Maar je kan beter meten met een meter.

Stroom zoekt de snelste weg en is dus niet correct.


Huh, hoe werkt dat dan? Kijkt hij dan naar geleiding ofzo, die dan anders is door vet?

Ik hoef mijn percentage niet te weten (er kan wel wat bij :P) maar ik heb het me altijd afgevraagd.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:11

Storm schreef:
Helderder schreef:
Weten jullie wie of wat ik in kan schakelen om een aantal klussen aan mijn huis gedaan te krijgen. Wil een soort van VT wonen situatie maar dan zonder de filmopnames. :+ Bijvoorbeeld het plaatsen van een vaatwasser, verven, badkamer verbouwen en nieuw bed erin. Een allround handige Harry (/Harriet).


Ik zie op Facebook wel eens aanbiedingen van klusjesmannen, misschien is dat iets voor jou?


Is dat betrouwbaar/ervaring mee? Heb zelf ook geen Facebook...

moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:16

Is er een mogelijkheid om eerder aow te krijgen dan de aow gerechtigde leeftijd? Ik hoef niet zo oud te worden :o vind 70/75 mooi genoeg. Maar hoe het er nu voor staat zal ik moeten werken tot 68/69 zonde van al dat pensioengeld wat ik er nu al jaren in stop.

Mizora

Berichten: 18159
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:25

moonsparkle schreef:
Is er een mogelijkheid om eerder aow te krijgen dan de aow gerechtigde leeftijd? Ik hoef niet zo oud te worden :o vind 70/75 mooi genoeg. Maar hoe het er nu voor staat zal ik moeten werken tot 68/69 zonde van al dat pensioengeld wat ik er nu al jaren in stop.


Zover ik weet niet, maar daarnaast hadden mijn ouders altijd ook deze insteek. Maar nu ze 61 zijn en nog vrijwel volledig vitaal (mijn vader heeft wat lopen kloten mijn zijn enkel de afgelopen maanden, maar niet echt beperkend), komt het besef (bij hen) steeds meer dat ze helemaal nog niet oud zijn, laat staan dat het leven over 10 jaar al klaar is. Er is nog zo veel te doen en te leren. Dus gelukkig (voor mij) stappen ze daar zelf steeds verder vanaf.

Sybelle
Berichten: 821
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:48

Lestrange01 schreef:
Weet iemand een soort spul wat je kan drinken om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen? Ik heb echt totaal geen eetlust meer de afgelopen weken en merk dat ik gewoon niet genoeg binnen krijg. Ik heb al nutridrink bekeken maar dat is veeeel te duur.

Kent iemand een goedkoper alternatief? (Ik heb geen voedingsstoffen tekort. Toevallig vorige week nog bloed laten prikken :+ , slik ook vitamines bij)


Jimmy Joy plenny shake
https://nl.jimmyjoy.com/products/plenny-shake

Kookaburra

Berichten: 5453
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 00:12

Allereerst; weet je waarom je eetlust minder is? Dat hoef je ons niet te vertellen. Maar is voor jezelf cruciaal om te weten.

Ik merkte bij mij dat dingen met veel vocht (komkommer, appel, diksap, soep etc) wel prima gingen. Daar heb ik omheen gebouwd.

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:00

moonsparkle schreef:
Is er een mogelijkheid om eerder aow te krijgen dan de aow gerechtigde leeftijd? Ik hoef niet zo oud te worden :o vind 70/75 mooi genoeg. Maar hoe het er nu voor staat zal ik moeten werken tot 68/69 zonde van al dat pensioengeld wat ik er nu al jaren in stop.

Google is your friend :Y) https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/ve ... er-in-gaan
Maar ik heb hier eerder iemand over gehoord en volgens mij betaal je wel een soort “boete”, of je krijgt minder, als je het eerder laat ingaan.

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 05:25

xSCWx schreef:
moonsparkle schreef:
Is er een mogelijkheid om eerder aow te krijgen dan de aow gerechtigde leeftijd? Ik hoef niet zo oud te worden :o vind 70/75 mooi genoeg. Maar hoe het er nu voor staat zal ik moeten werken tot 68/69 zonde van al dat pensioengeld wat ik er nu al jaren in stop.

Google is your friend :Y) https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/ve ... er-in-gaan
Maar ik heb hier eerder iemand over gehoord en volgens mij betaal je wel een soort “boete”, of je krijgt minder, als je het eerder laat ingaan.


SCW, dat gaat over opgebouwd pensioen bij een ( of meerdere) werkgever(s). AOW kan je volgens mij niet eerder krijgen dan de pensioengerechtigde leeftijd.
Ook gevonden: https://www.svb.nl/nl/aow/uw-zaken-onli ... -nederland . Kan je dus niet eerder aanvragen.

Nyaleti

Berichten: 6379
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:31

De dierensporen, ik heb het nagevraagd in die FB groep. Erg leuke groep trouwens, thanks Kookaburra :) ze zijn er nog niet over uit, de foto's vertekenen erg.

-
In welke fysieke winkel kan ik Skechers schoenen passen?

Kairos
Berichten: 2750
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:33

Nyaleti schreef:
De dierensporen, ik heb het nagevraagd in die FB groep. Erg leuke groep trouwens, thanks Kookaburra :) ze zijn er nog niet over uit, de foto's vertekenen erg.

-
In welke fysieke winkel kan ik Skechers schoenen passen?


Van Haren! Eventueel kan je eerst even kijken of ze de schoen die je wilt passen op voorraad hebben in jouw filiaal :)

Flowery

Berichten: 2448
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:37

Nyaleti schreef:
De dierensporen, ik heb het nagevraagd in die FB groep. Erg leuke groep trouwens, thanks Kookaburra :) ze zijn er nog niet over uit, de foto's vertekenen erg.

-
In welke fysieke winkel kan ik Skechers schoenen passen?

Nelson, Scapino en Van Haren indd :)

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:45

Welke leuke dingen mag je allemaal als je 18 wordt? Denk aan Interrail om Europa te ontdekken en dat soort privileges van 18 zijn/worden :D

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:16

Sterke drank kopen.