Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asvinia

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:18

Die storing was wel even naar inderdaad, laat meteen zien hoe vaak ik die app open :') Was blij toen ik vanochtend weer kon posten hahaha

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:45

Ik kom even binnenvallen met een vraag als dat goed is :o

Ik ben op zoek naar mooie presets voor instagram (t liefst die ik kan gebruiken via Lightroom). Gebruiken jullie ook zoiets? En weet iemand waar ik ze kan vinden?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:50

Ah, hij doet het weer! Merkte het pas gisteravond laat, zo druk gehad _O- Maar toch irritant! :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:27

Ik wil gewoon af en toe lekker plaatjes kijken, best irritant, vooral als je wel ziet dat mensen wel gepost hebben, maar dat je het niet kunt zien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:16

Qimm schreef:
Ik wil gewoon af en toe lekker plaatjes kijken, best irritant, vooral als je wel ziet dat mensen wel gepost hebben, maar dat je het niet kunt zien :')

Hahahaah dit!! _O- _O-

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:25

Hier ook last van de storing gehad. Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag.

Liesje1611: presets zijn bepaalde filters toch? Ik gebruik eigenlijk nooit filters, heel soms de automatische filter om kleuren mooier te krijgen.

Ik heb voor het eerst een vraag gebruikt in mijn verhaaltje, aangezien sommige mensen zeggen dat het heel goed werkt. Ben benieuwd of er reacties op komen

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:34

Presets kan je online wel een hoop vinden (voor lightroom), maar daar zit meestal een prijs aan verbonden.
Meerdere fotografen hebben ze te koop staan, moet je even googlen welke stijl je zelf mooi vindt.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:14

Je kan zo ook wel gratis vinden, vaak moet je dan voor een nieuwsbrief inschrijven van die bepaalde fotograaf, maar dat vind ik imo niet zo'n probleem. Kan je zo via google vinden zonder al te veel moeite. Zelf kan ik echter echt helemaal niks met presets :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 18:16

Ik heb net weer voor het eerst sinds tijden gepost. En ik ga even huilen in een hoekje net aan 40 likes |o

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:33

Pfff ik wordt echt moe van mezelf soms dan druk ik mijn volgers aan maar dan loopt mijn telefoon vast en dan druk ik op scrollen maar dan verschuift het waardoor ik dan per ongeluk iemand ontvolg. Ook iedere keer dezelfde persoon super sneu dus ik heb er ook maar een berichtje achteraan gestuurd, maar dit is dus al de derde keer. Hoe kan het toch dat hij niet om een bevestiging gevraagd of je diegene wil ontvolgen dit is super irritant. Ik wil namelijk niemand ontvolgen maar door die stomme telefoon gaat dat per ongeluk en dan moet ik weer opnieuw volgen, waardoor diegene een melding krijgt. Heeft iemand hier een trucje voor?

Lau: met die foto is niets mis hoor! Ik heb er ook nog op gereageerd, misschien net op een verkeerde tijd geplaatst?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 19:59

Hmm eigenlijk dezelfde tijd als dat het normaal altijd goed ging. Dus beetje balen wel dit |(

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:01

Zonde Lau, het is een prachtige foto! Vervelend als de likes dan niet zo hoog zijn als normaal.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:27

Mag ik weer eens binnen vallen met een vraag? :o
Merk aan mezelf dat ik steeds minder foto's bekijk maar meer de stories.
Heel af en toe zet ik daar ook wel eens wat op maar ben daar zo onhandig in dat het veel tijd kost en ik er dan al geen zin meer in heb :+
Omdat ik best veel reis, is het toch wel leuk om daar wat meer mee te proberen maar juist dan is de tijd weer beperkt. Dus nu dacht ik thuis daar eens mee te oefenen en te zoeken naar tips.
Maar ik begrijp dat veel mensen daar eerst andere apps voor gebruiken om een story te maken?
Hebben jullie daar tips voor?
Heb binnenkort ook wel workshops o.a. over social media maar vast een beginnetje weten is wel handig :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:34

Zo bewust ben ik daar niet mee bezig, nooit bij stil gestaan dat mensen daar op die manier mee bezig zijn

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:19

Ik heb zojuist voor het eerst betaald om een bericht te promoten :=
Het moet nog goedgekeurd worden door insta dus ik denk dat ik dat pas morgen zie. Maar ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen/resultaten

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:09

ninaphilo schreef:
Ik heb zojuist voor het eerst betaald om een bericht te promoten :=
Het moet nog goedgekeurd worden door insta dus ik denk dat ik dat pas morgen zie. Maar ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen/resultaten

Update: het werkt wel, iets te goed zelfs. Straks heeft deze foto duizenden likes opeens haha. Maar ook extra volgers erbij!
Er staat ook 'promotie stoppen', maar dan weet ik niet wat er dan precies mee gebeurt ook qua geld, even onderzoeken eerst.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:25

Ben je niet bang dat als je de promotie stopt je dan minder wordt getoond door insta zodat je nog een keer die promotie gaat doen?

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:30

Nee, ik heb al 2 keer gehad dat ik via mijn bedrijfsfacebook die gekoppeld is aan insta gratis promotietegoed kreeg. Heb toen niet gemerkt dat het daarna slechter ging.

Misschien gebeurt het deze keer wel, maar dan promoot ik mijn foto's nog wat meer in mijn verhaal en plaats ik weer een foto van een youtuber ofzo. Komt dan vast wel goed haha

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:28

Ninaphilo: goed bezig!

Weet iemand of Instagram storing heeft? Ik kan al twee dagen niemand meer terugvolgen. Dan zegt hij dit.

Afbeelding

Ik denk dat het komt omdat ik probeer bij iedereen wel een leuke reactie achter te laten. Ik kan namelijk nu ook geen reacties meer plaatsen door foutmelding. Kan nog wel liken. Mogelijk denkt Instagram dat ik een robot account heb

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:00

Wat gek, misschien teveel gereageerd in een bepaalde tijd?

Ik heb er vandaag in ene al 25 nieuwe volgers bij, terwijl ik juist al een tijdje redelijk stil stond/ terug liep in volgers. Ik heb ook niet een nieuwe goedlopende foto ofzo..

Waar die volgers vandaan komen is me maar een raadsel :=

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:19

Wanneer word je eigenlijk geblokkeerd?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 16:24

JorisDy schreef:
Wanneer word je eigenlijk geblokkeerd?

Als je te veel achter elkaar liked, post, reageert, mensen je rapporteren.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:49

Bij mij heb ik de meeste bezoekers tussen van 18 uur. Dus ik kan het beste na 18 uur foto's plaatsen. Ik doe het nu gewoon random op verschillende tijden.

Plaatsen jullie ook op verschillende tijden foto's en video's? Of houden jullie echt rekening met de tijd?

Ik zit nu op 200 volgers.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:09

Ik meestal 's ochtends. Dan ziet iedereen het in de loop van de dag namelijk wel voorbijkomen.
Een keer had ik een foto om half 10 's avonds gedaan en de likes liepen zo slecht. Niet iedereen zit dan op insta, en alles wat dan in de nachturen door andere accounts wordt geplaatst is dan 'nieuwer' en komt 's ochtends in iedereens feed te staan. Mijn foto was toen al weer 'oud nieuws' volgens het algoritme denk ik.
Pas toen ik hem in mijn verhaal zette als reminder kwam er weer het normale aantal likes.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:19

ninaphilo schreef:
Ik meestal 's ochtends. Dan ziet iedereen het in de loop van de dag namelijk wel voorbijkomen.
Een keer had ik een foto om half 10 's avonds gedaan en de likes liepen zo slecht. Niet iedereen zit dan op insta, en alles wat dan in de nachturen door andere accounts wordt geplaatst is dan 'nieuwer' en komt 's ochtends in iedereens feed te staan. Mijn foto was toen al weer 'oud nieuws' volgens het algoritme denk ik.
Pas toen ik hem in mijn verhaal zette als reminder kwam er weer het normale aantal likes.

Daar heb je ook wel een punt. Heb er eentje rond 9 uur geplaatst en deze is nu al bijna 30x geliked. Ik zal eens in de gaten houden wat nou bij mij de beste tijd is.