tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:17

Capopjekop: Zit hij ook op Bokt dan?. Ik weet dat vrouwen die nog hoop hebben nog wel berichten gaan lezen op de Facebook van hun ex. Heb dat van meerdere vrouwen gehoord, zelf deed ik dit ook :o (juist extra pijnlijk, verwijderen is het beste). Geen idee of mannen dit ook doen. Achteraf zie je dingen altijd anders. Goed dat je voorzichtiger bent geworden. Alvast veel plezier morgen met je date!.

Mijn vriend belde na werktijd of ik bij hem kwam eten. We hebben een goed gesprek gehad. Hij heeft veel last van vermoeidheid, en stress. Heeft ADHD, hierdoor maakt hij zich super druk als hij wat moet regelen voor de verbouwing van zijn huis. Ik wist niet dat er iemand langs kwam voor een offerte (hij wist zelf ook niet dat er zo snel iemand langs kon komen). De woensdagen slaapt hij bij mij zodat we elkaar doordeweeks een keer zien I.P.V alleen de weekenden. Ik dacht dat hij boos was omdat hij niet meer reageerde op mijn laatste app bericht.

capopjekop

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:21

Nee maar toen ik hem overal geblokt had ging hij me hier berichten sturen. Wilde opeens naar een meeting komen waar ik ging fotograferen en dat soort grapjes. Blij dat het nu rustig is.

Dank je wel :)

Ik had net in je topic gereageert. Dus het is een beetje dubbelop dat ik dat nu hier ook nog doe.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:53

@Elmiran: ik lees al een tijd mee in je andere topic. En ik heb het idee dat jij heel veel geeft, zonder dat je van hem wat terug krijgt. Maar geven en nemen in een relatie hoort onder aan de streep wel in balans te zijn. Capopjekop verwoordt het een paar keer heel treffend in haar posts.

Word jij gelukkig van hem? En word jij gelukkig van jullie relatie?
Beantwoord die vragen eerlijk voor jezelf. (dat hoeft niet openbaar in dit topic)

capopjekop schreef:
Sterkte leeslampje. Heel heftig als je samen opgegroeid bent en zo lang een leven gedeeld hebt. Je moet nu echt gaan ontdekken wie je zelf bent. Stapje voor stapje. Gun jezelf de tijd. Zo'n breakup voelt als rouw.
Thx, ontdekken wie je zelf bent voelt inderdaad echt precies hoe het is.
Mijn therapeut noemde het ook een rouwproces, maar dan complexer (niet per se zwaarder). Omdat bij onze breakup zoveel gemixte emoties zijn. En omdat je afscheid neemt, maar ook niet volledig (gezamenlijke vrienden, onze wens om contact te houden, etc.).

CalipsoLover schreef:
Heel erg veel sterkte leeslampje, je hoeft ook al die dingen niet te doen als je je daar niet klaar voor voelt. Ik ga vaak alleen op reis en merkte daar nu gewoon nood aan te hebben, voor mij persoonlijk deed dat wonderen en denk dat ik sindsdien gewoon geaccepteerd heb dat het gedaan is en het niet weer goedkomt tussen ons. Laat je emoties er vooral zijn, wees verdrietig, plan leuke dingen, zoek afleiding maar laat het ook gewoon allemaal toe. Het is wel heel fijn dat jullie nog in therapie gaan om het zo proper mogelijk af te sluiten, als je terug je eigen plek hebt vermoed ik dat het wel even heel heftig kan zijn, maar dit topic is heel warm & fijn en mijn pb staat ook altijd open dus je mag altijd een berichtje sturen als je even je gedachten kwijt wil.
Thx, mooie woorden en fijne adviezen <3

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:39

Nou die jongen waarmee ik aan het daten was, zegt opeens dat ie nog geen relatie wil aangezien de huidige dingen in zijn leven. Komt volledig uit het niets. Hij had helemaal een valentijnskaart gestuurd, ouders ontmoet en nu dit. Klotenn jongens.
Hij had ook tegen een vriendin van mij gezegd dat hij mij heel erg leuk vond. Nu ga ik toch wel aan mezelf twijfelen of ik wel leuk genoeg ben of knap genoeg enzo. Stom
Maarja ik kan wel weer lekker op mijn studie focussen en single zijn vind ik ook wel erg fijn

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:58

Oh jeetje .. wat een stom gedoe toch altijd weer :( Zeker als je 2 weken geleden nog een valentijnskaart hebt gehad. Vraag me dan altijd af wat er ineens is gebeurd dat zoiets gelijk kapot klapt voor een bepaald iemand. Zonde. Wilt hij er niet meer over kwijt?

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:05

Nou ik was zo verbaasd dat ik even niet meer zo goed wist wat ik moest vragen. En zo'n gesprek vergeet ik dan ook altijd weer hahaha

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 18:33

Ik heb de afgelopen dagen zo'n beetje dit hele topic doorgescrolled, en doe dit normaal nooit maar wellicht is het goed om mijn eigen verhaal ook even van me af te schrijven. (Ik vind alle support voor elkaar die ik hier heb gelezen echt iets moois)

Ik heb een relatie van 2,5 jaar gehad, mijn eerste relatie en echte liefde, welke in juni uit ging doordat mijn vriend het niet meer zag zitten. Het liep steeds minder lekker en hij ging niet meer 100% voor mij. Ik had veel moeite met hem loslaten, er was nog heel veel liefde in het spel, maar uiteindelijk hadden we geen contact meer. Ik heb me die periode het slechtst van mijn leven gevoeld, alleen maar gehuild, ik at niet goed, en was constant in een staat van somberheid en onrust. Toch nam hij in augustus weer contact op en was hij er van overtuigd het weer te willen proberen. Ik wilde niets liever, en nadat we alles heel goed hadden besproken en elkaar weer een paar keer hadden gezien was het weer 'officieel'. Dat hebben we 3 maanden volgehouden, want in november kwamen zijn twijfels weer volop terug. Toen besloot hij dat hij toch niet klaar was en op dit moment geen commitment wilde in zijn leven. Met heel veel pijn weer uit elkaar gegaan. Toch kregen we langzaam weer iets contact (hadden hier allebei ons aandeel in) en begonnen we vanaf januari weer met afspreken. Hij wilde deze keer niet per se gelijk weer een relatie, maar na een tijdje leek het daar wel weer heen te gaan. We hadden het echt weer fijn samen. Tot laatst, want een paar dagen na de laatste keer dat ik hem zag (wat nog helemaal gezellig en als vanouds was) heeft hij het, aan de telefoon, weer definitief beëindigd omdat hij het niet verder zag gaan dan dit en me niet kon geven wat ik wilde. Ik wist al dat we niet helemaal op 1 lijn zaten, maar dit zag ik toch niet aankomen. Ik wil niet teveel in detail gaan want het is een heel lang en ingewikkeld verhaal vol met verwarrende gevoelens, maar het komt erop neer dat ik nu voor de 3e keer moet accepteren dat hij niet meer verder wil met mij.

Ik hou nog zoveel van hem, ik dacht echt dat dit de liefde van mijn leven was en dat we samen zouden eindigen. Ondanks dat alles heel verwarrend en stressvol was, en ik met mijn verstand ook echt wel kan zeggen dat ik beter verdiende dan hoe hij uiteindelijk met mij en de relatie omging, kan ik er met mijn hart gewoon niet bij dat het beter is zo en dat we echt niet zouden werken. Hij was echt als thuis voor mij, en dat constant heen en weer geslingerd worden tussen wel en niet deed zoveel pijn. Ik weet niet of ik kan accepteren of moet geloven dat het nu 'definitief' voor altijd klaar is, en aan de andere kant weet ik dat ik mezelf voor gek mag verklaren als ik toch weer terug zou gaan als hij zich zou bedenken. Op dit moment wil ik hem eigenlijk alleen maar terug bij me, en ik kan mezelf echt voor de kop slaan daarom |o

Lang verhaal en er is natuurlijk veeeel meer te zeggen dan dit, maar bedankt voor degenen die de tijd hebben genomen om het te lezen

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:08

Uit ervaring weet ik dat een knipperlicht relatie verschrikkelijk is. Het was echt de afschuwelijkste tijd van mijn leven met zoveel onzekerheid. Daarom raad ik jou ook aan niet meer terug te gaan, en ik weet hoe lastig het is als hij je weet een appje stuurt om af te spreken. Wat voor mij hielp is om heel goed na te denken voordat je met hem gaat afspreken of hem appt. Als je je impulsiviteit te werk laat gaan beland je weer bij hem. En zal het over een paar maanden hetzelfde verhaal zijn. Dus bespaar je zelf pijn en denk minstens een dag na voordat je belangrijke beslissingen neemt.

Ook weet ik hoeveel pijn het doet om zo in de steek gelaten te worden van iemand waarvan je dacht dat het de liefde van je leven was. Zo'n sterk gevoel neemt ook niet zomaar af en zal tijd nodig hebben. Probeer je leven langzaam op de rit te krijgen door veel leuke dingen te doen met andere lieve mensen om je heen die het echt waard zijn. En je zult zien hoe leuk single kan zijn en hoeveel ruimte je nu over hebt voor andere leuke mensen. Maar dat heeft natuurlijk wel even tijd nodig. Heel veel sterkte en je mag me altijd een pb sturen

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:04

Heel erg bedankt voor je reactie Lachica, hoe naar het ook is en hoe erg ik dit ook niemand gun, toch voelt het ergens fijn om dit leed een beetje te kunnen delen.
Het voelt deze keer om een of andere reden alsof 'nog een keer' niet gaat komen, maar ik ga er alles aan doen om sterk in mijn schoenen te staan en niet impulsief te zijn als dit wel zo is.
Toch denk ik dat ik nog een hele weg te gaan heb voordat ik me niet meer voel zoals nu. Man wat is het allemaal pijnlijk..

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:15

Ik snap je helemaal. Als ik verdrietig was dan ging ik hier ook lezen.
Dat je het gevoel hebt dat dit echt de laatste keer is goed probeer dat vast te houden en ga hem zelf ook niet appen als je het lastig vind om hem los te laten hoe groot de verleiding ook is. Ik zal ook altijd een zwak hebben voor mijn ex vriend, ik denk dat ik nog steeds zou twijfelen als hij ineens zegt dat ie het toch weer wilt proberen. Hij wilde op een gegeven moment ook afspreken een paar maanden geleden. Toen heb ik gezegd dat ik er even over na wilde denken en heb toen ook een pas een datum twee maanden later gepland (vanwege school)
. Maar daardoor heb ik ook wel een afstand weten te bewaren en wist hij dat ik niet te verleiden was.
Tuurlijk ga je deze tijd pijn hebben en huilen maar weet dat je naast pijn ook blijdschap kan hebben en kan genieten van het leven. Ondanks de liefdesverdriet die ik dit jaar heb gehad kan ik met zekerheid zeggen dat 2022 echt een mooi jaar was en ik ook gelukkig ben. Soms lijkt het eindeloos ver voordat je over de relatie heen bent maar dat betekend dus niet dat je niet gelukkig kan zijn

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:28

De keer dat ik in een relatie zat met iemand die me aan de kant schoof en weer terughaalde wanneer haar dat uitkwam heb ik bij de tweede keer gezegd dat als ze het zou doorzetten ze mij niet weer terug zou krijgen omdat ik geen stuk speelgoed ben.
Ze zette door en stond vervolgens dom te kijken toen ik mijn poot stijf hield en niet meer bij haar terugkwam. :+
Hoorde later dat ze dit bij eerdere partners ook gedaan had en dat ik de eerste was die zo vroeg afhaakte, de rest haakte na minimaal 5x gedumpt en weer teruggenomen te zijn pas af.
Hoewel het ontzettend veel pijn deed hoe alles toen gelopen is heb ik mezelf er veel meer pijn mee bespaard en ook absoluut geen spijt dat ik na de tweede keer ben afgehaakt. :)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:54

Lachica schreef:
Ik snap je helemaal. Als ik verdrietig was dan ging ik hier ook lezen.
Dat je het gevoel hebt dat dit echt de laatste keer is goed probeer dat vast te houden en ga hem zelf ook niet appen als je het lastig vind om hem los te laten hoe groot de verleiding ook is. Ik zal ook altijd een zwak hebben voor mijn ex vriend, ik denk dat ik nog steeds zou twijfelen als hij ineens zegt dat ie het toch weer wilt proberen. Hij wilde op een gegeven moment ook afspreken een paar maanden geleden. Toen heb ik gezegd dat ik er even over na wilde denken en heb toen ook een pas een datum twee maanden later gepland (vanwege school)
. Maar daardoor heb ik ook wel een afstand weten te bewaren en wist hij dat ik niet te verleiden was.
Tuurlijk ga je deze tijd pijn hebben en huilen maar weet dat je naast pijn ook blijdschap kan hebben en kan genieten van het leven. Ondanks de liefdesverdriet die ik dit jaar heb gehad kan ik met zekerheid zeggen dat 2022 echt een mooi jaar was en ik ook gelukkig ben. Soms lijkt het eindeloos ver voordat je over de relatie heen bent maar dat betekend dus niet dat je niet gelukkig kan zijn

Wijze woorden, ik hoop dat ik snel weer zoveel van alles kan genieten als eerst, want het is soms lastig op te brengen nu. Maar ik heb gelukkig wel hele lieve familie en vrienden om me heen die me er doorheen helpen.
Zelf contact opnemen ga ik ook niet doen, het enige lastige is dat hij volgende maand jarig is en ik het heel lastig vind of ik hem dan zou moeten feliciteren. Het is misschien maar iets kleins maar het is toch niet ineens 'niemand' meer voor me en dan voelt het zo bot om niet te doen. Maar slim is het misschien ook niet..

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:59

lor1_1984 schreef:
De keer dat ik in een relatie zat met iemand die me aan de kant schoof en weer terughaalde wanneer haar dat uitkwam heb ik bij de tweede keer gezegd dat als ze het zou doorzetten ze mij niet weer terug zou krijgen omdat ik geen stuk speelgoed ben.
Ze zette door en stond vervolgens dom te kijken toen ik mijn poot stijf hield en niet meer bij haar terugkwam. :+
Hoorde later dat ze dit bij eerdere partners ook gedaan had en dat ik de eerste was die zo vroeg afhaakte, de rest haakte na minimaal 5x gedumpt en weer teruggenomen te zijn pas af.
Hoewel het ontzettend veel pijn deed hoe alles toen gelopen is heb ik mezelf er veel meer pijn mee bespaard en ook absoluut geen spijt dat ik na de tweede keer ben afgehaakt. :)

Ik bewonder je standvastigheid! Ik zou willen dat ik dat zelf ook had gedaan, zeker de laatste keer, dat had ik echt beter zelf kunnen beëindigen ipv wachten tot hij dat opnieuw zou doen.
Heel sterk dat je bij je beslissing bent gebleven, geeft mij ook motivatie :)

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:00

het enige lastige is dat hij volgende maand jarig is en ik het heel lastig vind of ik hem dan zou moeten feliciteren. Het is misschien maar iets kleins maar het is toch niet ineens 'niemand' meer voor me en dan voelt het zo bot om niet te doen. Maar slim is het misschien ook niet..[/quote]

Ik zou persoonlijk niks sturen. Ik snap je redenering en zo denk ik er idd over maar zo geef je hem weer een ingang om het contact weer te vergroten. Op deze manier ben ik toen ook weer terug gegaan haha.
Als het goed is weet hij dat jij nog steeds om hem geeft en een felicitatie appje wel of niet sturen brengt daat geen verandering in

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 08:41

@LaScar jeetje wat ontzettend verdrietig. Je kunt jezelf in elk geval niet kwalijk nemen dat jij het niet hebt geprobeerd. Veroordeel jezelf niet te snel.
Het is helemaal niet erg dat jij wel voor de liefde wilde kiezen. Of je hem moet feliciteren met zijn verjaardag is lastig. Het kan zijn dat jou emoties weer helemaal oprakelen als het weer tot een gesprek(of meer) zal leiden. Kun je het bij alleen een felicitatie houden? Ben je sterk genoeg om daarna weer voor jezelf te kiezen?

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:04

wabisabi schreef:
@LaScar jeetje wat ontzettend verdrietig. Je kunt jezelf in elk geval niet kwalijk nemen dat jij het niet hebt geprobeerd. Veroordeel jezelf niet te snel.
Het is helemaal niet erg dat jij wel voor de liefde wilde kiezen. Of je hem moet feliciteren met zijn verjaardag is lastig. Het kan zijn dat jou emoties weer helemaal oprakelen als het weer tot een gesprek(of meer) zal leiden. Kun je het bij alleen een felicitatie houden? Ben je sterk genoeg om daarna weer voor jezelf te kiezen?

Je hebt absoluut gelijk, aan mijn moeite lag het niet. Maar helaas keek hij daarom ook heel anders naar me dan vroeger, want ‘ik ga toch niet weg’. Een beetje zijn respect verloren voor mij daardoor denk ik. En ik mijn zelfrespect.
Als ik nu zou beslissen, ben ik denk ik niet sterk genoeg het daarbij te laten als hij dat ook niet zou doen, dus als dat tegen die tijd nog zo is doe ik het denk ik maar niet..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 21:35

Heel lastig LaScar, het lijkt me verstandig om gewoon even wat radiostilte in te lassen. Dat is een heel makkelijk advies, dat weet ik! Maar als ik nu terug kijk had dat wel het beste advies geweest. Na een kortstondige relatie van 3 maandjes was ik ook ineens single omdat mijn toenmalige vriend er voor koos er mee te stoppen. We hebben toen in de weken erna nog een keertje contact gehad, daarna 1,5 jaar later nog een keer en toen was het stil. Eigenlijk weer teleurgesteld en afgekapt. Het werd toen geen relatie meer hoor, maar toch .. het was wel contact. Ik was er toen ook wel klaar mee hoor.

Toch prompt 8 jaar later beide naar elkaar op zoek en hij vond mij. 1,5 jaar gedate. Heel lang inderdaad maar ook echt onwijs rustig aan gedaan met nog steeds heel vaak de twijfels of ik het wel moest doorzetten. Maar ondertussen in een relatie van vijf maandjes en onze eerste vakantie gepland. Dit zal wel een gigantische uitzondering op de regel zijn en ik wil je geen hoop aanpraten. Maar ik blijf er wel bij dat er soms dingen zijn die toch zó anders kunnen uitpakken dan je in eerste instantie ooit voor mogelijk zou hebben gezien.

Ik zou wel echt degene de ruimte geven om het in te zien, blijf vooral bij je zelf maar ik wil je echt op je hart drukken: blijf je eigen gevoel volgen!
Om mij heen zei iedereen dat ik er mee moest stoppen en dergelijke en ik ben zo blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd. Kies voor jezelf, bewaar je eigen ruimte, maar volg ook je eigen gevoel. En gun jezelf ook de groei-ruimte hier in!

Dikke knuffel <3

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:02

xDenies schreef:
Heel lastig LaScar, het lijkt me verstandig om gewoon even wat radiostilte in te lassen. Dat is een heel makkelijk advies, dat weet ik! Maar als ik nu terug kijk had dat wel het beste advies geweest. Na een kortstondige relatie van 3 maandjes was ik ook ineens single omdat mijn toenmalige vriend er voor koos er mee te stoppen. We hebben toen in de weken erna nog een keertje contact gehad, daarna 1,5 jaar later nog een keer en toen was het stil. Eigenlijk weer teleurgesteld en afgekapt. Het werd toen geen relatie meer hoor, maar toch .. het was wel contact. Ik was er toen ook wel klaar mee hoor.

Toch prompt 8 jaar later beide naar elkaar op zoek en hij vond mij. 1,5 jaar gedate. Heel lang inderdaad maar ook echt onwijs rustig aan gedaan met nog steeds heel vaak de twijfels of ik het wel moest doorzetten. Maar ondertussen in een relatie van vijf maandjes en onze eerste vakantie gepland. Dit zal wel een gigantische uitzondering op de regel zijn en ik wil je geen hoop aanpraten. Maar ik blijf er wel bij dat er soms dingen zijn die toch zó anders kunnen uitpakken dan je in eerste instantie ooit voor mogelijk zou hebben gezien.

Ik zou wel echt degene de ruimte geven om het in te zien, blijf vooral bij je zelf maar ik wil je echt op je hart drukken: blijf je eigen gevoel volgen!
Om mij heen zei iedereen dat ik er mee moest stoppen en dergelijke en ik ben zo blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd. Kies voor jezelf, bewaar je eigen ruimte, maar volg ook je eigen gevoel. En gun jezelf ook de groei-ruimte hier in!

Dikke knuffel <3

Heel fijn dit advies en om je verhaal te horen!
Ik heb jouw verhaal hier in dit topic inderdaad ook langs zien komen, en ben blij te horen hoe het nu voor jullie heeft uitgepakt :) Best bijzonder, ik herkende ook veel van die onzekerheid van 'waar gaat het heen' terug.

Op dit moment ben ik inderdaad van plan helemaal op mezelf te focussen, net zoals ik de eerste keer (na een tijdje niet te willen loslaten :o ) uiteindelijk heb geprobeerd. Die keer is hij wel snel zelf tot de realisatie gekomen dat hij toch niet zonder me wilde. Dat maakte het ook zo moeilijk om in de 2e breuk te accepteren: 'toch niet'. Volgens hem was hij er achteraf niet genoeg doorheen gegaan en zodra hij het begon te voelen besloot hij terug te komen. Hij heeft dan ook steeds minder echt de gevolgen kunnen voelen van zijn keuzes, namelijk mij echt kwijt zijn. Want helaas, hij had wel gelijk, ik zou van mezelf niet degene zijn die weg zou gaan bij hem.
Nu is het laatste contact wat we hebben gehad het gesprek van de breuk, en ik ben niet van plan daar nog iets aan toe te voegen.

Mocht hij ooit op zijn beslissing terugkomen, dan moet hij wel echt 1000x harder voor me vechten voordat ik het echt weer zou geloven.. Het waren achteraf gezien zo vaak vooral woorden en beloftes, maar weinig daden en verandering. En toch blijft het vreselijk moeilijk ineens helemaal vreemden te worden van degene die zo lang het dichtstbij je heeft gestaan ;(

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:13

Lachica: Het ligt niet aan jou. Als hij je niet leuk genoeg had gevonden had hij geen kaart gestuurd, en al helemaal niet je ouders ontmoet. Sommige mensen worden bang als het ineens serieus begint te worden (geen idee waarom..) of om een andere reden.

LaScar: Ik begrijp heel goed hoe moeilijk het is. Maar na een paar keer dumpen is het beter om geen hoop meer te hebben, en voor jezelf te kiezen. Zodra je gaat appen is er weer contact, en maak je het moeilijk voor jezelf. Feliciteren zou ik om deze reden niet doen of alleen gefeliciteerd sturen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn vorige ex zocht ineens contact :') of ik zijn nieuwe auto wilde zien euh.. nee ik ben bezet. Je bent 3 jaar te laat. Bij hem heb ik in het begin heel vaak terug geappt. Er was altijd een gevoel van dat het goed zou komen, en hierdoor had ik geen aandacht voor andere mannen.

Met een ex ben ik na 3 jaar weer samen gekomen. Na een korte periode van 3 maanden verliep dit ook niet goed. Het begin leek leuk, totdat zijn gedrag ineens veranderde, en hij mij dumpte als speelgoed. Na mij heeft hij 2 korte relaties gehad. Met een voormalig collega. Ik had haar direct ingelicht maar ze geloofde mij niet. Na een paar maanden stuurde ze een bericht dat ik gelijk had. Wel had hij haar autorijlessen betaald, en een duur horloge :'). Daarna had hij erg snel een ander.

Capopjekop: Hoe was je date?.

Hier gaat het tot nu toe goed. We hebben een rustig weekend gehad.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:03

LaScar schreef:
Heel fijn dit advies en om je verhaal te horen!
Ik heb jouw verhaal hier in dit topic inderdaad ook langs zien komen, en ben blij te horen hoe het nu voor jullie heeft uitgepakt :) Best bijzonder, ik herkende ook veel van die onzekerheid van 'waar gaat het heen' terug.

Op dit moment ben ik inderdaad van plan helemaal op mezelf te focussen, net zoals ik de eerste keer (na een tijdje niet te willen loslaten :o ) uiteindelijk heb geprobeerd. Die keer is hij wel snel zelf tot de realisatie gekomen dat hij toch niet zonder me wilde. Dat maakte het ook zo moeilijk om in de 2e breuk te accepteren: 'toch niet'. Volgens hem was hij er achteraf niet genoeg doorheen gegaan en zodra hij het begon te voelen besloot hij terug te komen. Hij heeft dan ook steeds minder echt de gevolgen kunnen voelen van zijn keuzes, namelijk mij echt kwijt zijn. Want helaas, hij had wel gelijk, ik zou van mezelf niet degene zijn die weg zou gaan bij hem.
Nu is het laatste contact wat we hebben gehad het gesprek van de breuk, en ik ben niet van plan daar nog iets aan toe te voegen.

Mocht hij ooit op zijn beslissing terugkomen, dan moet hij wel echt 1000x harder voor me vechten voordat ik het echt weer zou geloven.. Het waren achteraf gezien zo vaak vooral woorden en beloftes, maar weinig daden en verandering. En toch blijft het vreselijk moeilijk ineens helemaal vreemden te worden van degene die zo lang het dichtstbij je heeft gestaan ;(

Wat fijn om te lezen dat je iets aan mijn verhaal kan hebben! Ik voel me hier in het topic niet helemaal welkom omdat er hier dus geen tranen, breakups en liefdesverdriet is en bovenal dat ik misschien in andere hun ogen mijn eigenwaarde heb doen kelderen. Maar gelukkig weet ik dat het anders is. Hoewel ik de adviezen en steun hier altijd heel erg heb kunnen waarderen, is het gelukkig in het echte leven niet allemaal zo zwart wit.
En toen ik op het kantelpunt stond had hij eindelijk zijn knoop doorgehakt en kon me ook uitleggen waar het vandaan kwam. Ook wel dat het stom was dat het zolang heeft geduurd maar dat ik daardoor ook wel weer wat heb bewezen. Dus nee het is zeker niet dat hij denkt van 'goh ze blijft toch wel bij me', want dat is het zeker niet. We kunnen ook heeeeel goed praten, gisterochtend hebben we ook nog lang gepraat over van alles en nog wat. Ineens was het middag :') Poos terug was het ineens 5uur sochtends; en praten/communiceren wordt in veel (beginnende) relaties niet voldoende gedaan. Dus ik en trots op ons.

Belangrijk is dat je het vooral laat rusten. Dat is ook echt iets wat ik heb moeten leren, niet er bovenop te zitten. Ik vind appen heel normaal en doe het ook de gehele dag. Hij daarentegen juist weer helemaal niet, dus dat was spannend. Maar juist daarin heb ik ook veel geleerd. Het gaat gewoon niet altijd via het boekje. Denk dat het voor jullie nu heel belangrijk is om inderdaad in te zien of je elkaar echt gaat missen. Niet de aandacht van een persoon maar echt de persoon. Love when youre ready and not when youre lonely.

En als er inderdaad tzt een moment komt dat ie wilt happen dan zou je eigenlijk gewoon moeten reageren met iets van kunnen we niet gewoon een keer gaan praten? Lijkt me verstandig dat er heel duidelijk op tafel komt te liggen wat je wilt en wat hij wilt en hoe jullie dat samen gaan invullen. Het is doodeng, maar oh wat heb ik de afgelopen maanden en jaar geleerd hoe belangrijk het is om gewoon je gevoel uit te spreken. Niet alleen in je relatie hoor :D

Ik begrijp je gevoel helemaal, weet ook precies wat het is. Maar mocht het met hem niet goed komen, dan komt de juiste ook echt nog wel op je pad :knuffel:

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:56

Elmiran: Die hoop is inderdaad nog het meest pijnlijk als je weet dat je die eigenlijk niet meer moet hebben, voor je eigen bestwil. Ik ga tegen die tijd wel besluiten of ik hem feliciteer, maar voor nu voelt het wel een beetje als een slecht idee inderdaad.. En wat apart dat sommigen dan terugkomen op zulke latere momenten, ik vraag me dan echt af waar dat dan ineens vandaan komt. Ik ben ook wel bang dat ik voorlopig ieder ander persoon ga afhouden omdat ze in mijn ogen niet kunnen tippen aan mijn ex. Maar ik moet maar geloven dat dat tijd nodig heeft..

xDenies: Ahh die lange en goede gesprekken herken ik ook zo, wij konden ook wel echt heel goed praten en waren altijd heel open, heerlijk voelt dat. Ik hoop inderdaad dat dingen voor ons beiden duidelijker worden als we het écht laten rusten. Wel voelt het vreselijk om te bedenken dat hij mogelijk iemand anders ontmoet, en wat hij in de tussentijd allemaal kan uitspoken met wie dan ook. Soms vergeet ik dat hetzelfde voor mij geldt, maar ik weet dat ik daar absoluut nog niet aan moet denken en dat hij die stap wel makkelijker kan maken. Bah, die gedachtes moet ik echt verdringen hoor. Geeft me wel steun te weten dat jij iets vergelijkbaars hebt doorstaan, zonder daarbij jezelf te verliezen.

Wel echt zo fijn om dit allemaal even kwijt te kunnen hier en van verschillende perspectieven advies en verhalen te horen, heb zoveel steun aan dit topic op dit moment <3

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:07

@LaScar: ach wat een verdrietig verhaal. Het klinkt ook heel vermoeiend, zo'n knipperlicht relatie. In die tijd kun jij ook niet verder of de tijd nemen om los te laten. Mijn ex is ook de liefde van mijn leven, dus ik begrijp wel een beetje hoe dat moet voelen. Neem veel tijd voor jezelf en voor verwerking. Knuffels :(:)

Hier gaat het mwah. Ups en downs. Afgelopen week heb ik een kleine breakdown gehad (inclusief paniekaanval, nooit eerder gehad :wow: ). Gelukkig had ik de volgende ochtend al een afspraak met mijn therapeut staan. Dat hielp enorm.

Ik moet vooral snel dit huis uit, zodat we niet meer onder 1 dak wonen. Want da's verdomde lastig als je niet meer samen bent. Je vervalt dan toch in oude gewoonten en met elkaar omgaan alsof je nog wel samen bent. Bovendien is het voor ons allebei niet goed om steeds met elkaars verdriet en pijn geconfronteerd te worden, dat staat onze eigen verwerking inmiddels een beetje in de weg. Hopelijk krijg ik deze week groen licht voor het eigen plekje waar ik mee bezig ben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:17

Pfoe ja dat is pittig als je nog je huis moet delen. Hopelijk krijg je snel goed nieuws.

Voor jullie allemaal een dikke knuffel. Het is gewoon heel moeilijk als het nog zo vers is.

@elmiran: ik vind het een beetje lastig om nu blij te doen in dit topic waar veel mensen juist nu aan het begin staan met verwerken. Maar het was geslaagde date weer! We hebben door Deventer gewandeld en paar drankjes op het terras gedronken. Tot dusver zie ik groene vlaggen en dat is wel knap aangezien ik sinds m'n ex alleen maar rode vlaggen zie :') m'n date is ook openminded en heeft begrip dat ik nog met bepaalde triggers worstel. Tot nu toe kunnen we daar goed over praten en reageert hij er heel fijn op.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:28

Ik hoop ook op snel goed nieuws over het huis. Duimen draaien volop.

En een leuke date mag je best delen vind ik hoor! Uiteindelijk moet iedereen die zich hier meldt, immers weer een keer door. Updates over dates ( :') ) geven hoop en positiviteit. Alleen maar fijn dat het geslaagd was en dat hij begrip voor jouw situatie heeft.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:57

Leeslampje: Lief, dankjewel, vermoeiend was het zeker.. Jouw situatie klinkt ook echt zwaar, ik leef zo met je mee! Heel naar ook een paniekaanval, ik weet helaas hoe dat is. Ik duim met je mee voor je eigen plekje!

Capopjekop: ik vind het juist heel leuk om wat goed nieuws te horen van mensen die eerder door een zelfde breakup zijn gegaan, geeft inderdaad hoop :) Klinkt heel goed in ieder geval!