Het weertopic #29!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Re: Het weertopic #29!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:05

Hmm een vriend van mij heeft contact met een soort stormchaser, die jonge zit ook veel in het buitenland op tornado jacht etc. en is op dit moment weer hier in nederland.
en volgens hem moeten we vanavond/vannacht echt op gaan passen.

Die bui boven Frankrijk ofja 2 buien zijn dat volgens hem die gaan zich samen voegen tot 1 grote bui, en hebben dus indd kans op een supercell. Hij heeft me al zo vaak gezegt wat voor weer we krijgen en hoelaat. en 9 van de 10 keer heeft hij het ook goed. Dus ik ga me voorbereiden op de rest van de avond haha

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:06

Deuren en ramen dicht, deken over mij hoofd want jawel mijn man is een avondje uit....brrrr...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:07

Oke oma is gebeld haha, ik weet genoeg.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:13

Wow... Zo'n supercell willen we niet. Mooie plaatjes, maar ik wil graag mijzelf en mijn paard heel houden. Mocht hij wel komen, hoop ik dat iedereen veilig is. Overigens, àls hij komt, hoop ik dat ik wat kan schieten, maar ik ben bang dat het dan al te donker is...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:16

Ik heb toch nog een vraagje. Stel dat zo'n supercell komt, lopen we dan echt gevaar in de zin van dat ik mijn waardevolle spullen bij elkaar moet gaan zoeken?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:16

Bij ons is vanavond helaas ook niemand thuis, zou dus alleen zijn met de hond, ouders zijn werken en broertje is ook weg. Vriendlief had een verjaardag eigenlijk, maar hij komt gelukkig vanavond deze kant op tot mijn ouders terug zijn.. :)

Ik hoop ook als hij komt, dat iedereen gewoon veilig binnen is!
Ben doodsbang voor onweer, maar vriendlief krijgt de spiegelreflex in zijn handen en mag die plaatjes gaan schieten.. haha

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:19

DewiRox schreef:
Ik heb toch nog een vraagje. Stel dat zo'n supercell komt, lopen we dan echt gevaar in de zin van dat ik mijn waardevolle spullen bij elkaar moet gaan zoeken?

Maak jezelf niet gek. Straks valt het allemaal wel mee.
Het gevaar in een supercell is dat het hard kan gaan waaien (zelfs een tornado is een mogelijkheid) veel neerslag, hagel en onweer.
Een beetje pukkelpop taferelen, dat was volgens mij ook een supercell (correct me if i'm wrong).

Maar maak jezelf niet te bang. Hou de berichten wat in e gaten en vanavond gewoon lekker slapen. :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:20

laten we die supercell weg laten... paardjes huppelen hier gewoon rond op de wei, en kunnen echt nergens heen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:22

DewiRox, ik denk dat we, àls hier een supercell komt, alleen erg last krijgen van wind en regen, maar dat je verder niet bang hoeft te zijn. De wereld vergaat niet. Bij Pukkelpop waren het tenten, geen gemetselde gebouwen. Ik denk zèlf dat het erg mee gaat vallen en dat je niet bang hoeft te zijn.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:24

Agossie schreef:
DewiRox, ik denk dat we, àls hier een supercell komt, alleen erg last krijgen van wind en regen, maar dat je verder niet bang hoeft te zijn. De wereld vergaat niet. Bij Pukkelpop waren het tenten, geen gemetselde gebouwen. Ik denk zèlf dat het erg mee gaat vallen en dat je niet bang hoeft te zijn.

hier hebben we een schammel schuurtje en veel bomen :+
dus die paardjes zullen he twle merken denk ik

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:25

Ik zeg:het gaat flink spoken vanacht,maar dan slapen we toch allemaal en horen we er weinig of niets van.
Je dak zal er heus niet van af waaien.En die supercell? laat maar komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:26

Maak je niet teveel zorgen, DewiRox, de voorspellers spreken elkaar nog steeds tegen en zolang er twijfel is, is er hoop dat het allemaal mee gaat vallen :j

Maar als jij het voor jezelf een fijn gevoel vindt om wat spullen in een tas te proppen en bij de deur te zetten, moet je dat gewoon doen.
Er is niemand die dat flauw of kinderachtig vindt en als jij je daardoor wat geruster voelt, is het toch prima ?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:27

DewiRox schreef:

Laat je echt de kop niet gek maken meid!! En je hoeft zeker niet je waardevolle spullen bij elkaar gaan zoeken. :)
Het ergste wat er gebeurt is dat het hard gaat waaien, regenen en eventueel onweren.
Maar als je gewoon in huis zit, is er niks aan de hand. Stekkers van elektrische apparaten er desnoods uit,
en wachten tot het over is. :) Komt wel goed! Het is nog maar de vraag wat er allemaal komen gaat.
Er zijn er ook zat op onweerfora die er geen heil meer in zien en die denken dat het allemaal over zee gaat.
Die onweerfreaks willen misschien ook zien wat ze willen zien hè. :Y) Niet te druk maken. :(:) *zegt nog een onweerbangerik :+ *

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:28

Robin schreef:
Een beetje pukkelpop taferelen, dat was volgens mij ook een supercell (correct me if i'm wrong).

Maar maak jezelf niet te bang. Hou de berichten wat in e gaten en vanavond gewoon lekker slapen. :)

Dat was een supercell idd. Ik geloof nooit dat we dat hier nu krijgen. De hele atmosfeer was toen zo anders. Al in de middag merkte je daar al dat er heel slecht weer aan zou komen.

Hoosbuien en noodweer wil ik geloven hoor...maar een burstdown nu hier, nee geloof ik niet.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:33

Ik heb ook wel eens een tas met spullen klaar gezet omdat het zoooooo een slecht weer was.

We zullen zien. Tot nu toe nog geen aanwijzingen voor supercellen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:33

Jammer,ik zou dat best een keer willen zien zo'n supercell.Ook een Tornado zou ik 1 keer willen mee maken/zien in het echt.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:34

gohya schreef:
Jammer,ik zou dat best een keer willen zien zo'n supercell.Ook een Tornado zou ik 1 keer willen mee maken/zien in het echt.

Serieus? Het was echt verschikelijk kan ik je zeggen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:36

Ik geloof je zeker wel Natasja,maar ik vind alle natuurgeweld zo fascinerend.
Ik zie het op t.v. maar wil het ook 1 keer in me leven in het echt zien.
Miss. vanacht/morgen als verjaardags kadootje van Moeder Natuur?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:38

gohya schreef:

Ik vind het waanzinnig mooi om te zien, maar dan wel op TV :+ .

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:39

De chasers gaan naar het zuiden wat ik lees. Hebben wij dan prijs vanavond?

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:39

Je kon niet eens normaal ademhalen vanwege de luchtdruk verschillen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:40

Het lijkt mij ook fascinerend om te zien, maar dan wel als je veilig zit. En natuurlijk moeten er dan geen gewonden/doden vallen of erg schade ontstaan.

Buien van west en zuid schijnen zich nu te gaan samenvoegen en er komt nog een bui voor die buien uit. Ben erg benieuwd. Zal hier dan rond 1 uur vannacht ongeveer zijn, daar blijf ik wel even voor wakker :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:45

de buien moeten nog flink stuurkunsten laten zien willlen ze niet tenminste een deel raken van nederland.
Afbeelding

denk dat hij ons gaat raken.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:46

Ik ben als de dood voor onweer en ik zie dus mega op tegen vanacht... Lig je dan op je zoldertje ;(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:48

Ow als die 2 toch samen smelten! dan breekt de hel los. _/-\o_
Fenneeee op zolder lig je veilig hoor,kan je niets gebeuren.