Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:54

Dat werkt echt he! Opnieuw plaatsen! Fijn dat het zo lekker loopt!

Ik was net verbaasd :P Ruim 2 weken terug een bod geaccepteerd. Gegevens uitgewisseld. Hoorde niets meer. Bod werd ook ineens weg gehaald.
Krijg ik net een mailtje dat het geld is overgemaakt...... Daar reken je dan niet meer op... :D

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:08

Ik heb gisteren ergens op geboden ( stonden geen biedingen en geen startprijs ) Krijg ik ineens een email dat hij al een bod had welke 2x zo hoog lag en als ik dat even zou overbieden, kon ik het wel komen halen. Ja daaaag! :wave:

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:12

Ja, ik heb ook mijn advertenties verwijderd en opnieuw geplaatst met nieuwe foto's en ik merk dat de website weer veel volk trekt via webstatistieken. Dus het werkt best goed qua 'kijkcijfers' alleen al.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:05

kiki1976 schreef:
Jewilt niet weten hoe vaak mensen bieden maar het toch niet willen hebben of gewoon niet reageren....
Laatste ook gehad met een trike verkopen. Akkooord gegaan met het bod en een mail gestuurt. Geen enkele reactie......Degene word overboden en bied gewoon weer opnieuw. En wederom niet reageren op de mail...
Uiteindelijk voor nog meer verkocht :D

Of andersom... Ik had ergens op geboden, verkoper gaat akkoord, ik vraag hoeveel de verzendkosten zijn en krijg nooit meer antwoord...

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:34

Zou er dan toch niet iets verkeerd gaan met de mailtjes???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:30

Ik heb vandaag weer (overgenomen via Marktplaats) een paar hele mooi MBT schoenen binnen gekregen, ik zie die dingen echt voor belachelijke prijzen online staan, zelfs tot 300 euro :oo

Zijn helemaal nieuw, model schijnt uitverkocht te zijn, en heb er 60 euro voor betaald :)
Schitterend boterzacht leer....nu maar heel hard duimen dat manlief ze past en dat ze gaan helpen tegen zijn hielspoor :(:)

Weet iemand trouwens wellicht nog een hele mooie aanbieding van keramische pannen, of iets anders van koekenpannen met een "gezonde" anti-aanbak laag? :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:34

Ik durf niet zo goed schoenen enz te kopen voor als het niet past...
Dan moet ik het weer te koop zetten en krijg ik het niet verkocht :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:58

Ik heb vanwege mijn bevalling heel veel schoenen met hakjes maat 36/37 te koop staan, mag echt voor een paar euro per paar weg, zelfs nieuwe met kaartjes, maar ik krijg niet eens een bod. Tsja schoenen verkopen gewoonweg niet zo snel en na mijn bevalling loop ik gewoon niet zoveel meer op die hakken zucht... Ik heb er een paar, maar pffffff ik trek dat gewoon niet meer... (voelt zich een oud wijf)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:54

margreet4 schreef:

Nee ik denk in mijn geval niet, of het moet per rubriek uitmaken
Op het moment is het heel erg dat ze niet terug reageren bij kinderkleding (de trike is al een tijdje terug) en op alle andere ad's krijg ik wel reactie terug

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:52

Vandaag ook nog weer wat verkocht en weer een bod op een kast, hoop dat deze hem wel daadwerkelijk komt ophalen.
Nog geen reactie op mijn poesjes gehad..

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:56

kiki1976 schreef:
margreet4 schreef:

Nee ik denk in mijn geval niet, of het moet per rubriek uitmaken
Op het moment is het heel erg dat ze niet terug reageren bij kinderkleding (de trike is al een tijdje terug) en op alle andere ad's krijg ik wel reactie terug

Klopt....heb ik hier ook weer meer last van. Maar ook alweer paar snelle kopen en verkopen gehad. Dikkie dik knuffel voor mijn kleine man is op de post.....toch maar een reserve gescoord!

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:20

Ik heb een aantal weken terug mijn wintec pro dressuur verkocht via marktplaats.
's middags er op gezet en ze wilde hem eigenlijk al 's avonds komen halen. Omdat ik niet kon hebben we de dag erna afgesproken, en keurig op tijd. Betaald en weer weg.

Nu heb ik nog een boekenpakket voor de pabo te koop staat.. Staat er al een hele tijd op. Steeds reacties van mensen die 1 boek willen kopen. Ik doe liever alles in 1 koop weg ookal houd ik er dan veel minder aan over.
Ineens een reactie een uur geleden: ''ik wil je 220euro geven voor die 30boeken als je der mee eens ben kom ik hem morgen halen. ik hoor van je.'' Weet niet wat ik er van moet denken, eens kijken of iemand ze morgen echt komt halen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:02

Nou ik hoop het voor je, ik krijg nooit oud schoolboeken verkocht, al hebben ze ruim 70 euro per stuk gekost. Een tientje hebben ze er daarna niet eens voor over :(

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:14

Dat komt ook omdat er meestal op andere sites zoals Bol.com al vrij snel weinig meer voor wordt gevraagd. Een aantal studieboeken die ik 2 jaar geleden voor 70 euro heb gekocht staan er nu al op voor 15 euro. Daar zal je dan via MP ook niet veel meer voor vangen :( Ik heb er toevallig pas geleden 2 verkocht voor een redelijke prijs, maar dat waren gewoon gelukstreffers.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:18

Ik heb 30 boeken te koop staan waarvan 25 nagenoeg nieuw. Moet zeggen dat ik veel reacties heb gehad op bepaalde boeken om ze los te verkopen, maar liever de hele zooi in 1x weg.. Mijn vraagprijs was bijna 50 euro lager en er waren geen biedingen... Ik denk dat het te mooi is om waar te zijn. We zullen zien morgen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:23

Wauw, met 30 boeken in 1x moet je wel net de mazzel hebben dat iemand precies al die boeken zoekt (en er ook nog wat voor wil geven). Nouja hopelijk komt die persoon morgen gewoon, ben je er gelijk vanaf!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 07:33

Ik heb mijn oude schoolboeken verkocht via de opleiding zelf. Direct na het afronden van de opleiding een groepsmail gestuurd naar alle studenten waarbij elk boek los te koop was. Ik vroeg 40% van de nieuwprijs als vaste prijs. Ik heb bijna al mijn boeken zo kunnen verkopen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:47

Ik ben blij dat mijn nieuwe school zelf cursusen samenstelt en die kosten nagenoeg niets... vorige scholen altijd dure boeken waar net een paar stukjes van aan bod kwamen... wel lekker 75 euro betalen...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:55

Eergister kreeg ik een mail van iemand dat het geld was overgemaakt en ik het pakketje kon opsturen. Tot de dag van vandaag nog geen geld ontvangen en niks meer gehoord op mijn mails :+

Mijn handeltje gaat vrij slecht, allemaal onzinbiedingen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:01

Ik heb een tweedehands boek voor anatomie overgenomen vorig jaar, nieuwprijs was €80 en heb 'm voor €50 kunnen meekrijgen. Stonden wel in potlood aantekeningen in. Als ik die weghaal kan ik 'm zo weer voor die prijs doorverkopen maar ik hou hem liever zelf nu. is toch iets wat ook na mijn opleiding nog van pas kan komen. Recht heb ik dit jaar nog nodig en evidence informed nursing wil ik ook nog even bijhouden tot de start van het 2e semester eventueel.
Vorig jaar kreeg je per semester je boekenlijst, toen kon je nog bekijken of je in januari na de examens stopte of verder ging. Dit jaar is het gewijzigd, je moet vanaf september alles aankopen voor het hele jaar ineens en de boeken die de 1ejaars vrijdag niet tweedehands hadden kunnen kopen moesten ze die dag verplicht nieuw bestellen. Vind ik wel dure grap, als je dan in januari zegt "het is niets voor mij ik ga wat anders doen" zit je daar met boeken die je nog niet eens nodig hebt gehad. En dan verlies je er dus sowieso op.

Heb ze nu ook nieuw gekocht en ik raak ze nadien heus wel kwijt, maar volgend jaar neem ik die boeken van een vriend over die nu zijn laatste jaar start. Hij blij, ik blij en mijn bankrekening ook :))

Handeltje gaat hier ook niet zo vlot, krijg wel steeds de vraag "is het nog in de aanbieding" maar daar houdt het ook mee op.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:45

Onzinbiedingen zijn echt heel populair.
Vooral als er vaste prijs staat...

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:21

Nog geen reactie gehad over een ophaal- of verzendafspraak... Jammer maar helaas.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:00

Ik ben de laatste tijd ook wat dingetjes aan het verkopen en dan krijg ik een bod en geef ik aan dat ik akkoord ga en je hoort nooit meer wat van de bieder. _-:(
Of wat ik ook vervelend vind dat wanneer iemand 40,- bied en de volgende bied 40,50..

Heb net wel zelf een hele mooie deal gemaakt met een kooi 165 cm hoog, 100 cm breed en75 cm diep voor maar 30 euro! *\%/* Nu even een mailtje afwachten en hem morgen ophalen als het goed is!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:12

Hoe staan jullie tegenover een iets hogere prijs voor een deken, omdat deze recent gewassen is?
Ik begrijp wel dat de kosten van het wassen eruit gehaald moeten worden (16 euro), maar ik laat mijn dekens nooit wassen, dus is voor mij een beetje dubbel. :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:35

Ligt er aan hoeveel hoger...
Liever een iets hogere prijs en een nette schone deken overnemen dan een iets goedkopere prijs en een smerig ding krijgen...
Maar nogmaals dat ligt maar net aan de prijzen.

Hier vandaag een pakketje binnen, is binnen 3 dagen geregeld allemaal.
Helemaal super dus!