Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:18

Iemand die na 2!! maanden klaagt dat haar bestelling niet compleet is, zie ik er uit als gekke henkie?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:20

Die dat verteld heeft klets uit zijn nek.

Ik heb hele diensten gedraaid in het ziekenhuis notabene met migraine.

Is dat dom. Zeker.
Ja met simutriptan kon ik dat.
Nee niet iedereen kan dat daarmee.

Mocht er geen auto mee rijden volgens de wet, maar uwv vond van wel.

Verpleging sprak mij in een ronde wel eens aan of het wel goed met mij ging.
En stopte me zelfs pijnstillers toe. :o

Dus de neuroloog die mij verteld dat je dan plat in bed ligt sla ik plat!

Dat het waarschijnlijk een stuk beter voor je is.. Ja dat wel.

Nu zit ik dus vaak achter de gsm op lichtfilters met de gordijnen dicht. Maar het kan.

Maar heb jij die vraag al niet eens gesteld?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:28

Ik durf door die opmerkingen nooit te zeggen of ik wel/niet migraine heb :') terwijl ik amper kan staan/lopen op die momenten en eigenlijk alleen mn telefoon kan verdragen op de laatste helderheid. Heb het alleen nooit officieel bij de dokter aangekaart, omdat het zo weinig voor kwam. Heb er nu de afgelopen maand al 3x last van gehad :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:32

Dat m'n lichaam op is na 3 weken stress, maar gelukkig is het nu voor iedergeval 2 weken over.
Gister om 5 uur smiddags gaan slapen en vanaochtend 9 uur wakker geworden.
Vandaag hele dag op de bank gelegen en grootste deel geslapen. Net even avond eten gemaakt en nu al weer zo moe dat ik opnieuw kan slapen.

Niks van het lekker weer mee gekregen :(.

Morgen gewoon weer werken, ben benieuwd hoe dat gaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:35

Met mijn laatste migraine aanval kon ik nauwelijks lopen, moest veel overgeven, kon geluid niet verdragen, maar was blij dat ik minimaal licht van m'n telefoon kon hebben. Beetje afleiding :').

Het is dus niet per definitie zo dat je altijd helemaal niks meer kan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:54

Jolliegirl schreef:
Siggislief schreef:
Hoofdpijn hebben dat tegen migraine aanval zit/zat.

En daar voor lig je dan bijna de hele dag op bed.

Ik heb mij ooit door iemand laten vertellen; als je migraine hebt, zit je niet meer op je telefoon..ben je doodziek en lig je roerloos in een donkere kamer..gene communicatie mogelijk.

Vind het altijd bijzonder dat mensen altijd online vertellen dat ze migraine hebben... Door deze opmerking van iemand ooit...

Zit er waarheid in?

Ja deels. Ligt eraan wat voor hoofdpijn je hebt. Maar het is duidelijk dat jij geen migrainepatient bent. Lucky you!

Als ik een migraine opkomend heb heb ik maar half beeld, levensgevaarlijk in de auto, maar kan er nog prima even mee mesten, eten koken, paarden verzorger, bokken etc. Zodra ie doorzet ben ik dood (en dus niet online) en zodra de pillen beginnen te werken en ik mn cooling muts op heb dan kan ik weer mn ogen open doen. Als het echt de steken achter mn oog zijn, dan moet ik gewoon echt even rustig liggen (kan gewoon in de woonkamer of in mn autostoel) tot het bijtrekt. In de periode van bijtrekken kan je prima op bokt etc. Mijn man heeft klassieke migraine (dus tot kotsen aan toe) en die mag inderdaad met tramadol naar bed, alles donker en wij op onze tenen door huis. Bij mij is n aanval max een paar uur en als ik kalm aan doe is het wel te managen in de woonkamer of slaapkamer met licht.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:04

Met oogmigraine kan ik mijn telefoon absoluut niet verdragen. Maar ik kan dan ook niks lezen en slecht zien dus dat is ook niet zo gek. Het is vaak wel een graadmeter of de aanval weer over is ( dan kan ik weer goed zien / lezen).

Maar liefst ga ik liggen in een stille en donkere kamer en hopen dat het snel over gaat.

En dan wil ik niet klagen ik heb het sporadisch misschien 1 tot 2 keer per jaar. Maar als je het elke keer hebt met fikse hoofdpijn lijkt mij geen doen.

Ik voel mij daarna altijd wel wat suf , vermoeid en lichte hoofdpijn. Maar dat is denk ik nog peanuts...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:41

Ik krijg altijd migraine zonder misselijk zijn en zonder aura. En ik kan ook doorgaan, verstandig nee maar soms moet je wel. Heb het al sinds m'n 6e.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:42

_San87_ schreef:
Met mijn laatste migraine aanval kon ik nauwelijks lopen, moest veel overgeven, kon geluid niet verdragen, maar was blij dat ik minimaal licht van m'n telefoon kon hebben. Beetje afleiding :').

Het is dus niet per definitie zo dat je altijd helemaal niks meer kan.

Ja inderdaad.

Het voelt dan ook zo frustrerend dat je niks kan, dat ik zo graag even iets op mijn telefoon wil lezen of kijken. Soms lukt dat tijdens zo’n aanval en soms maar 2 minuutjes en soms helemaal niet.
Gelukkig heb ik ze niet zo vaak zo erg.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:44

Hier moet ik gaan liggen met migraine anders begin ik te spugen... ik word vooral extreem misselijk soms kan ik geen geluid verdragen en andere keer weer geen licht

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:48

Ik moet als ik migraine heb in een donkere ruimte met hoge luchtvochtigheid.
Ik ga anders echt vlekken zien, tot het echt zwart wordt voor de ogen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:50

In de tijd dat ik het aan voel komen kan ik nog wel wat. Als het doorzet lig ik in donkere kamer zonder geluid. Maar soms blijft het zo hangen dat het net niet een erge is maar wel te erg om iets te doen, maar dat ik niet kan slapen. Dan kijk ik wel eens op telefoon, alhoewel de berichten dan niet re volgen zijn. Niet slim maar je wordt soms gillend gek van het liggen dan. Hier werkt medicatie ook niet en als ik het aan voel komen moet ik wel echt naar huis en gaan liggen. Dan kan het zijn dat het niet doorzet naar een zware. Na een paar uur kan ik weinig maar wel beetje bokken als afleiding in korte blokjes

Er zijn zoveel gradaties en noem maar op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 22:14

Hier werkt de medicatie wel. Wel de triptanen. Geen aleve oid. Zonder kan ik ook enkel in het donker. Maar slapen kan ik niet. Helaas.

Het ergste is hier bewegen.
Ik loop door modder zo zwaar.
En bukken is een hel.
Hartslag hoog. En steeds zweten.
En heel foggy hoofd.
Ook een slecht evenwicht en coördinatie

Liggen werkt het beste.
En ja als je niet kunt slapen is een aanval heel lang. Dan pak je al snel een gsm op lichtsterke laag.

Dus wie geen migraine medicijnen gebruikt heeft ooit, maar wel in het donker moet. Misschien toch eens melden bij de ha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 22:23

Ja, die heb ik ook gehad maar helaas...Verder zo herkenbaar! Kruipend de trap op. Ik heb de mazzel dat ik sowieso heel snel in slaap kan vallen. Ik slaap beroerd, maar in slaap komen is meestal het probleem niet :') en meestal komt zo'n aanval bij mij na te veel doen dus dat je toch al moe bent.

Maar precies wat jij zegt, die keren dat je niet kan slapen is de letterlijke hel. En ja de telefoon doet zeer maar liggen ook en bewegen en kijken en alles.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 23:28

De laatste keer dat ik echt een erge hoofdpijnaanval had zat ik in de auto. Ik was in Groningen en ik woon 20 minuten onder Zwolle. Het scheelt dat je van Groningen tot Zwolle niemand tegen komt op zondag om 23:00. :=

Heb een vriendin gebeld zodat die me erdoor kon praten. En zodat als ik out ging ze hulp laten komen. :=

Ben thuis gekomen zonder te kotsen. Over mezelf heen spugen in de auto tijdens het rijden leek me erg naar. :+

Ik had dit vroeger 4-5 dagen per week en dan kon ik inderdaad niks lezen. Alleen maar in het donker liggen. Moest m’n moeder dan altijd roepen zodat die pillen kon pakken en water. Ze hebben alles onderzocht zelfs een CT / MRI. Maar ze vonden niks. Godzijdank werd het vanzelf minder. :=

Heb nooit officiële migraine diagnose gekregen. Maar dat zal het wel zijn. :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 23:45

Dat laatste ja :')

Ik zit met gehoorverlies wat langzaamaan toch steeds erger wordt, of ik merk het gewoon meer doordat ik het eerder niet "nodig" had achter de kassa, maar ik merk dat ik toch echt steeds meer mis. Maar weer een gehoortest gaat zo confronterend zijn dat ik het echt flink aan het uitstellen ben

Weet al dat er geen directe oorzaak is - in ieder geval niet iets wat zichtbaar is op MRI - dus ze gaan het waarschijnlijk gooien op concerten en muziek luisteren met koptelefoon.
Alsof ik dit gehoorverlies al niet had voordat ik naar concerten begon te gaan :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 23:55

Migraine bestaat niet volgens mij huisarts. :+

Mezelf zat zijn.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 00:07

Ik heb zo een vieze grote zwarte bromvlieg in huis. Kreeg hem gister al niet te pakken. Overdag niet gehoord of gezien, hierdoor niet meer aan dat vieze beest gedacht.

Nu lig ik in bed. Is die er toch nog en krijg ik hem weer niet te pakken...
Wat een vreselijk geluid maken die dingen, zeker als je in slaap probeert te vallen.
Omdat ik hem niet dood kreeg, probeerde ik hem de slaapkamer uit te krijgen. Helaas, ook dat vertikt dat stomme ding....
Nu is die tussen het raam en het gordijn gaan zitten.
Hopelijk blijft die lang genoeg stil zitten zodat ik inslaap kan vallen.
Morgen maar zo een elektrische vliegenmepper halen ofzo.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 00:48

kosseh schreef:
Ik heb zo een vieze grote zwarte bromvlieg in huis. Kreeg hem gister al niet te pakken. Overdag niet gehoord of gezien, hierdoor niet meer aan dat vieze beest gedacht.

Nu lig ik in bed. Is die er toch nog en krijg ik hem weer niet te pakken...
Wat een vreselijk geluid maken die dingen, zeker als je in slaap probeert te vallen.
Omdat ik hem niet dood kreeg, probeerde ik hem de slaapkamer uit te krijgen. Helaas, ook dat vertikt dat stomme ding....
Nu is die tussen het raam en het gordijn gaan zitten.
Hopelijk blijft die lang genoeg stil zitten zodat ik inslaap kan vallen.
Morgen maar zo een elektrische vliegenmepper halen ofzo.

Het kan helpen om met de vlakke hand heel langzaam (ze zien vooral beweging) naar hem toe te kan en dan meppen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:14

Ergernis is wel dat er iemand is die je bericht meteen uit maken dat je migraine hebt,
terwijl ik niet gezegd heb dat ik migraine heb het zit er tegen aan.... :?

Ik kon gisteren gewoon communiceren, en dat kan ik niet als ik hem echt heb.
Dan heb ik liever dat de mensen hun smoelwerk houden en weg gaan en mij met rust laten.

Maar ga hier niet verder op in, want mijn hoofdpijn is volledig weg en dat is het belangrijkste.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:17

Gruwelijk veel spierpijn en dikke beurse knieën door het laminaat leggen bij mn moeder.
Kan amper lopen..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:22

Fijn siggislief!

Ik heb zere tanden. Heb bijna het idee dat het eerder vanuit mijn kaak komt dan iets anders.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:26

denisesilver schreef:
Fijn siggislief!

Ik heb zere tanden. Heb bijna het idee dat het eerder vanuit mijn kaak komt dan iets anders.

Zere tanden kan ook door verstopte holtes komen, ben je recent nog verkouden geweest of ben je het?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:27

Midden in de nacht wakker worden uit een nare droom omdat er een kat bovenop je staat te kokhalzen :+

En net kwam ik uit bed en zag ik dat de andere kat mijn bureauprullenbakje op de grond had gegooid en dat de inhoud door de hele kamer lag. Het wordt zo'n dag denk ik :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:36

Siggislief schreef:
denisesilver schreef:
Fijn siggislief!

Zere tanden kan ook door verstopte holtes komen, ben je recent nog verkouden geweest of ben je het?

Telt last van hooikoorts ook? :+

Hahahha foaly, hopelijk werd je op tijd wakker die eerste keer _O-