Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:43

Ah wat kinderachtig om geld niet terug te betalen.
Ik betaal een betaalverzoek of tikkie direct na binnenkomst.

Ik zit voorlopig aan de sling vast. Nou ja mijn schouder hangt erin.
Bloedirritant.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:05

xPabloBokt schreef:
Ik heb de ergernis de andere kant op, een vriendin die voorschiet en vervolgens geen tikkie stuurt.. en ik zit dan de hele tijd ermee in mijn hoofd dat ik haar nog terug moet betalen en niet precies weet hoeveel het is :+

Ik schiet meestal voor en stuur heel onromantisch nog voordat we van tafel gaan een tikkie.

Oh ik vind dit ook zo lastig.
Mijn beste vriendin haar 'love language' is leuke dingen kopen en doen voor vriendinnen. En ze heeft het heel ruim dus dat kan prima.
Ik zeg altijd, stuur maar een tikkie als we bv samen wat besteld hebben of ergens kaartjes voor hebben gekocht, wat dan ook. Maar dat doet ze zelden :=

Ik vind dat zo lastig. Met uiteten of wat drinken, doen we het eigenlijk niet meer. Dat is gewoon om en om. Maar regelmatig bestel ik ergens en dan ook voor haar erbij. Best bedragen van een euro of 40.
Ik wil dat terug. Het is niet iets wat wij samen hebben gedaan of kunnen doen, gewoon een product voor thuis zegmaar. Maar Ohh ik vind het dan soms echt zo lastig om een tikkie te sturen..
Maar ik heb het nu niet heel breed en die 40 euro maakt voor mij dus wel een verschil.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:05

O die ergernis kan ik mij erg goed voorstellen Esmee.

Ben terug uit het ziekenhuis waar de shockwave behandeling plaatsvond. Dit kan helaas ( nu ) niet in het ziekenhuis in mijn woonplaats. De vorige keer ging ik er met het ov naar toe, omdat ik weet dat de gebruikelijke parkeerplaats vrij ver lopen van de afdeling waar ik moet zijn afligt en de bus stopt wel veel meer in de buurt van waar ik moet zijn. Alsnog is dat een uitdaging, want overstappen en (rol)trappen, liften zijn er, maar ook weer verder lopen steeds. Het is niet eenvoudig als je minder mobiel bent om ergens te komen.

Nu was er gebeld / gemaild door het ziekenhuis in mijn woonplaats naar het ziekenhuis waar ik vandaag moest zijn of ik dan op de parkeerplaats naast de afdeling mocht staan waar ik moest zijn. Dat is voor vergunninghouders, maar nu in vakantietijd was er wel plek en afgesproken dat het mocht. Ik vol goede moed daarheen met de auto… Kom op die parkeerplaats aan en overal waar er plek was stond een obstakel omhoog dat je er niet kon parkeren. Dus ik naar de balie waar ik trouwens bijna viel. De medewerkster zat aan de telefoon en schrok zichtbaar, maar goed ik stond uiteindelijk nog. Toen ze klaar was met het gesprek deed ik navraag over het parkeren. Zij liep nog naar collega’s, maar nee ik had geen vergunning dus mocht er niet parkeren |o
Zelfs niet met mijn verhaal erbij dat dit zo was afgesproken met “ naam “ medewerker.

Dus uiteindelijk maar op de kiss & ride parkeerplaats geparkeerd, wat duur is, maarja verder weg was geen optie.
Nou volgende week maar weer “ gewoon “ met het ov.

De behandeling was nog steeds heel pijnlijk, ging iets beter omdat ik mij op mijn ademhaling kon concentreren. Alleen ging ze ook mijn voetzolen doen. Toen moest ze mijn benen wel goed vasthouden iets met reflexen _O-

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:15

Mandarijn schreef:
Altijd leuk ja, Tikkies. :+ Meestal gaat het hier goed, maar ik heb nu een aantal weken geleden een concertkaartje voorgeschoten en afgesproken wanneer ik het Tikkie kon sturen ervoor - maar dat wordt nu steeds uitgesteld. En dan ondertussen wel allemaal andere dingen kopen en dat vertellen, ja dan kun je mij ook gewoon terugbetalen. :+

Ergernis in opvolging hiervan: Hoe regel je zoiets zonder dat je het je vriendschap kost. Ben altijd bang dat mensen boos worden en ik vind ruzie om zoiets onzinnig, maarja ik wil het wel gewoon zoals afgesproken terug. Het gaat niet om tien euro. Krijg nu gewoon geen reactie als ik vraag wanneer ze het kan overmaken, maar wel op appjes over andere onderwerpen. -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:16

Gewoon vragen? Wanneer betaal je me het kaartje terug?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:25

Suzanne F. schreef:

Ja dit dus. Als hierom een vriendschap stuk gaat, omdat je op een normale manier geld terug vraagt wat zo is afgesproken, is het geen vriendschap waard.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:28

Ik ben helemaal klaar voor om op vakantie te gaan maar m’n zoontje ligt weer te slapen :+
Benieuwd wanneer hij vandaag wakker gaat worden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:29

Ineke2 schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja dit dus. Als hierom een vriendschap stuk gaat, omdat je op een normale manier geld terug vraagt wat zo is afgesproken, is het geen vriendschap waard.

Precies, zo sta ik er ook in. Liever 1 vriendin minder en geen ergenissen dan andersom. :D
Als het volgende week met mijn nagels niet opgelost wordt ben ik er ook wel klaar mee. Buiten dit zijn er wat andere kleine dingetjes en het is toch wel een gelegenheidsvriendin en geen ride or die dus ja... :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:34

Alja schreef:
Ik ben helemaal klaar voor om op vakantie te gaan maar m’n zoontje ligt weer te slapen :+
Benieuwd wanneer hij vandaag wakker gaat worden.

Kun je hem niet slapende in de auto zetten? Dan kunnen jullie op weg terwijl hij gewoon verder slaapt. Scheelt ook weer vervelen in de auto.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:38

Helaas dat wordt hem niet, wel goed meegedacht :)
We gaan gelukkig ook maar 40 min verderop op vakantie dus ik hoop dat dat vervelen mee gaat vallen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:52

Omdat ik morgen ga wisselen van stal heb ik zo'n 'bedankt' chocolade tablet gekocht. Dankzij Hollandse toeristen die haaientanden niet snappen een noodstop moeten maken en nu is ie doormidden -O-

En het is ook niet de eerste keer, de vorige keer dat ik een kocht smolt hij in een autorit van 10 minuten genoeg om doormidden te breken :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:54

Ach gaat om het idee toch :)

Sommige stalhouders verdienen zo n reep gewoon <3

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:55

Alja schreef:
Ach gaat om het idee toch :)

Sommige stalhouders verdienen zo n reep gewoon <3

Ja dat is zeker waar! Vind het wel knap hoe het me iedere keer gebeurd, de winkel ligt op 10 minuten rijden :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:56

Sommige dingen zijn karma :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:58

Alja schreef:
Sommige dingen zijn karma :+

Voor mij of de ontvangers? _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:59

JudithGigi schreef:
Omdat ik morgen ga wisselen van stal heb ik zo'n 'bedankt' chocolade tablet gekocht. Dankzij Hollandse toeristen die haaientanden niet snappen een noodstop moeten maken en nu is ie doormidden -O-

En het is ook niet de eerste keer, de vorige keer dat ik een kocht smolt hij in een autorit van 10 minuten genoeg om doormidden te breken :')

Niks aan te doen, zelf opeten en een nieuwe kopen? :))

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:09

Roosch schreef:
JudithGigi schreef:

Ik voorzie een eindeloze cyclus waarin ik 10kg zwaarder word, een lege bankrekening heb en aan het einde van de dag nog steeds een kapot stuk chocolade heb :')

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:18

JudithGigi schreef:
Roosch schreef:

Ik voorzie een eindeloze cyclus waarin ik 10kg zwaarder word, een lege bankrekening heb en aan het einde van de dag nog steeds een kapot stuk chocolade heb :')

Mijn vriend is chauffeur en rijdt oa deze repen, ons huis is soms een chocoladewinkel. :')
Ook geen ideale situatie haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:19

Nou doe mij dan maar het 'dank' stukje. Gedeelde smart.. :))

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:22

Stomme ergenis, maar toch:

Mentaal gaat het al maanden enorm slecht, ik zit ook overspannen thuis. Nu heb ik bedacht maandag a.s. naar een leuke camping te willen. Maar ik raak compleet overprikkeld van alle websites en keuzes, dat vind ik stom en nu ben ik boos op mezelf dat ik niet eens een camping kan boeken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 16:28

Ik loop naar boven op mijn werk om wat snacks te pakken bij de receptie.
Vraag aan de receptioniste hoe het gaat met haar.
"ja ik ben ziek, heb corona"

:7
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 18-08-23 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:45

xPabloBokt schreef:
Ik loop naar boven op mijn werk om wat snacks te pakken bij de receptie.
Vraag aan de receptioniste hoe het gaat met haar.
"ja ik ben ziek, heb corona"

:wow:

_-:( _-:( _-:( _-:(

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:08

Ik probeer alles echt KEURIG netjes te regelen volgens de regeltjes en wetten. Ben er normaal niet zo van en nu besef ik weer waarom.
Ze hebben het zo onduidelijk en ingewikkeld gemaakt dat er echt geen doorkomen aan is. Zelfs niet voor iemand die wel houd van dergelijk uitzoekwerk en strategiespelletjes (dat heb ik nodig om dit aan te vragen maar om dat te krijgen moet ik eerst dit regelen).
Ben al weken aan het stoeien met RVO, NVWA, FAVV en Horseid om duidelijkheid te krijgen. Heb inmiddels voor van alles toestemming en volgens mij heb ik dat totaal niet nodig maar ja, je kunt het maar hebben. Maar nu snappen ze weer niet dat ze niet bij mij thuis moeten komen keuren maar op de UBN locatie (waar geen officieel adres is... Wat volgens NVWA website geen probleem is maar wel in de praktijk).
En nu voldoet mijn aanvraag voor TRACES niet omdat ik geen routenet heb toegevoegd aan mijn aanvraag. Dafaq is een routenet. Soort routebeschrijving van vroeger? Staat nergens beschreven dat dat toegevoegd dient te worden. Ik rij gewoon de route die googlemaps aangeeft. Wie gaat mn route controleren dan?

Ook moet mn nieuwe 'inrichting' geldig worden verklaard in TRACES en dat had ik geregeld. Maar nu moet ik de FAVV vragen dit te doen. Hopelijk lukt alles optijd. Fingers crossed
Help me herinneren dat ik dit doe om gedoe achteraf te voorkomen en dat dat beter is want echt ik wil zo graag gewoon de rem op alles trekken en alles niet volgens de regeltjes doen want ze lokken het zo erg uit...
Maar dat terzijde.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:22

Naar het asiel om voor een kitten te kijken. We hebben thuis al een vondeling zitten dus we hoeven er maar 1 bij.
Aan de telefoon en aan de balie doorgegeven dat we er één zoeken.
"In deze kamers zitten alle katten dus kijk maar" oké, 4 leuke gezien. Medewerker roepen voor meer info.
"Ja eigenlijk kun je alleen voor deze 2 gaan want de rest moet allemaal in koppels."
Vriendin waarom laat je ons dan overal lopen? De 2 die wel mochten was er een ziek en een heel schuw..
Ja laat maar hoor.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:23

Hutcherson, sterkte ermee!
En ja, doe het nu maar volgens de regeltjes, anders ben je in BE straks echt de sjaak.

Weet nog goed dat we schapen gingen importeren vanuit NL naar BE.
Kochten een spliksplinternieuwe schapentrailer, die moest toch door de FAVV gekeurd worden, wegens import, afgekeurd omdat er geen binnenverlichting inzat. Hebben we toch maar in orde gebracht.

Kreeg meteen controle van het hele beslag, ahja, ik ben er nu toch vlgs de inspecteur :j
Geen punt, alles was netjes op orde.

Maar had ie toch de buurman van 500 meter verderop een boete gegeven omdat die de oormerken niet bij al zijn dwerggeitjes erin had. Heeft die bewuste inspecteur achteraf gezien echt met verrekijker zitten loeren vanuit zijn auto, huis van de buren lag namelijk ook een behoorlijk eind van de weg af.
Hoorde ik achteraf van een boze buurman.