Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:42

Ik zie wat je bedoeld ja.
Ik snap jou visie daarin ook, maar wij wilde voorkomen dat de discussie nog meer uit de hand zou lopen dan het al deed, daarom leek het ons verstandig om dat bericht uit het topic te halen.

Wij hebben dit jaar er bewust voor gekozen om de boel wat meer los te laten, minder te monitoren en veel via pb te bespreken, omdat wij voorgaande jaren kritiek kregen dat elke opmerking de sfeer negatief beïnvloede. Dat zorgt er inderdaad voor dat de transparantie weg is, waardoor er niet meer gecontroleerd kan worden of iedereen wel evenredig aangesproken wordt.

Punt blijft, wij kunnen het nooit helemaal goed doen :')
En inderdaad, het blijft een stukje eigen invulling, maar iedereen die mij gepbt heeft met een issue heb ik ook altijd geholpen en waar nodig heb ik de andere betrokken partij dan ook aangesproken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:55

Het is de eerste keer dat ik meedeed en ik vond het leuk en top <3

Uiteindelijk doet iedereen het vrijwillig en is niemand hier professioneel mediator ofzo, dus dan is modereren denk ik altijd ingewikkeld. En zelfs als je het wel als beroep doet, denk ik niet dat 100 kibbelende paardenmeisjes tot de meest makkelijke uitdaging ooit behoort. En iedereen zal wel eens denken over of bepaalde keuze nou echt de beste ooit enzo waren, incluis de organisatoren zelf. Als jezelf daarin benadeelt wordt is dat heel ruk. Maar hoeveel kun je nou verwachten van een vrijwillig team dat rekening moet houden met 100 mensen, ik denk dat de kans dat je dat helemaal probleemloos doet en kan modereren nagenoeg nihil is. Dus ik heb megaveel veel respect en waardering voor jullie inspanning.

De kliekjes is wel een veelgehoorde opmerking, ook bij discussies op FZ. Vind dat zelf altijd wel lastig argument omdat het voor mij zo onzichtbaar is en nooit zo concreet. Inside-jokes zie je wel eens ja, maar vriendjespolitiek en/of buitensluiten en dat soort dingen ervaar en zie ik zelf echt nooit zo. Ik vraag me ook af of dingen niet zo sneller zo lijken als bepaalde mensen het vaak met elkaar eens zijn, wat opzichzelf natuurlijk geen straf is.... Maar misschien ontgaan dingen mij gewoon :P .

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:33

Vond het dit jaar weer een geslaagde editie, je kon aan de pakketten zien dat iedereen veel plezier en liefde er in heeft gestoken.

Organisatie, jullie hebben het weer super gedaan en MaNdiii nogmaals bedankt voor het geweldige pakket. <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:56

Vriendjespolitiek/ buitensluiten etc. heb ik helemaal niet gemerkt. Eigenlijk nooit, ik kan me dus ook niet goed vinden in wat fohadie en Jolien87 opmerken.

Natuurlijk is een incident zoals met pimaude vervelend, maar het kan niet altijd rozengeur en manenschijn zijn, en ik denk dat het hierin goed is dat de organisatie het vlammetje gedoofd heeft voordat het topic in de fik stond. Want je kan erop wachten dat zoiets ellenlange pagina's discussie oplevert als dat niet op tijd opgepakt wordt. Achter de schermen is het top opgepakt en ik denk dat dit het belangrijkste is toch? Beetje vertrouwen in de organisatie, het komt namelijk altijd weer goed.

Ik was dit jaar wat minder aanwezig, merk eigenlijk dat ik steeds minder toe te voegen heb op Bokt, waarvoor excuses aan mijn Santa. Ik heb er weer enorm van genoten en ik ben ook echt oprecht blij met mijn pakket (dat haarmasker dat zo mierzoet in de pot zit, ruikt fantastisch na het wassen <3 ).

Bedankt weer allemaal, op naar een volgend jaar vol mooie en leuke pakketten <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:32

Flying_Angel schreef:
[ [url=m/KNwLZn.jpg]Afbeelding[/url] ]
De cake uit mijn pakket (ook het cakeblik uit het pakket) gemaakt! *\o/*

Haha, hij ziet er heerlijk uit +:)+ Toen ik las dat je vorige cakeblik de vaatwasser niet had overleefd moest ik er natuurlijk eentje in je pakket stoppen, eentje die wel tegen de vaatwasser kan :D

Ik vond het erg leuk om mee te doen, volgens jaar zeker weer :j

Vriendjespolitiek heb ik niet zo ervaren, wel dat sommigen elkaar al langer kennen en dus wat makkelijker op elkaar reageren maar dat is vrij logisch. Het enige jammer vond ik het gedoe rondom zwanger en baby. Dat drukte de sfeer nogal en ik vond het erg jammer dat het in het topic zo op de voorgrond moest staan steeds. Dat had wat mij betreft via de achtergrond moeten gaan, zeker nu dat blijkt dat er toch een baby op komst is.

Urbanus

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:53

Ik heb een pittige pb gehad van MDH, dus mensen hoeven niet te denken dat Dees me voortrekt omdat we toevallig wel enigzins redelijk bevriend zijn.

Ik heb liever dat dit wordt uitgesproken, anders gaat het broeien.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:08

Noisy schreef:
Flying_Angel schreef:
[ [url=m/KNwLZn.jpg]Afbeelding[/url] ]
De cake uit mijn pakket (ook het cakeblik uit het pakket) gemaakt! *\o/*

Haha, hij ziet er heerlijk uit +:)+ Toen ik las dat je vorige cakeblik de vaatwasser niet had overleefd moest ik er natuurlijk eentje in je pakket stoppen, eentje die wel tegen de vaatwasser kan :D

Ik vond het erg leuk om mee te doen, volgens jaar zeker weer :j

Vriendjespolitiek heb ik niet zo ervaren, wel dat sommigen elkaar al langer kennen en dus wat makkelijker op elkaar reageren maar dat is vrij logisch. Het enige jammer vond ik het gedoe rondom zwanger en baby. Dat drukte de sfeer nogal en ik vond het erg jammer dat het in het topic zo op de voorgrond moest staan steeds. Dat had wat mij betreft via de achtergrond moeten gaan, zeker nu dat blijkt dat er toch een baby op komst is.

Jaa! Heel blij mee, de cake smaakt ook goed. Mijn dochter vindt het boekje ook helemaal fantastisch! <3

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:53

Ik vond het hartstikke leuk en heb ook niets gemerkt van vriendjespolitiek etc maar ik heb ook niet erop gelet.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:33

Vond het super, dank organisatie ! Dat met Pimaude was minder leuk maar verder heb ik er alleen maar een positief gevoel over.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:55

Ik doe al denk ik 5 of 6 jaar mee en weet ook niet als ik het nog doe.

Kan me heel erg vinden in fohanie en ik denk wel veel meer maar dat die het hier niet gaan posten omdat ze om redenen dit topic hebben ontstipt.

En daarbij had ik dit jaar ook zeker het idee dat de personen bij elkaar gezocht werden die elkaars lootje werden omdat dat wel mooi uitkwam.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:59

Alja schreef:
Ik doe al denk ik 5 of 6 jaar mee en weet ook niet als ik het nog doe.

Kan me heel erg vinden in fohanie en ik denk wel veel meer maar dat die het hier niet gaan posten omdat ze om redenen dit topic hebben ontstipt.

En daarbij had ik dit jaar ook zeker het idee dat de personen bij elkaar gezocht werden die elkaars lootje werden omdat dat wel mooi uitkwam.

Hier sluit ik mij bij aan, net als bij fohadie (mijn lieve Santa) en Jolien. Ik heb om een actief lootje gevraagd, omdat ik het leuk vind om daar helemaal in te duiken. En ik krijg weer iemand die nauwelijks meekletst. Nadat ze mij heeft geraden en ik heb bevestigd is er niets meer geplaatst, niet eens meer een persoonlijk bedankje. Ik ben daar erg op afgeknapt.
Iemand anders grapt om een slang als cadeau en kijk nou, daar wordt wel gehoor aan gegeven?! Hoezo toeval of vriendjespolitiek, ik vind dat echt heel jammer.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:11

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niks heb meegekregen van vriendjes politiek.

Ik vond het wel een ludiek idee de slang als kado en als de organisatie ze daarom gematcht heeft juist leuk toch ?

Ik was erg blij met mijn lootje en heb een super leuk pakket gekregen dus ik ben er volgend jaar weer bij

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:15

Maar waar precies zien jullie het vriendjespolitiek dan in terug?
Wat hebben wij dan dit jaar verkeerd gedaan, want er komt wel in eens een boel negativiteit naar boven als ik heel eerlijk ben :(

@marleen, wij proberen altijd aan iedereen's wensen gehoor te geven.
Maar hoezeer wij ook geprobeerd hebben om mensen actief te houden, soms lukt het gewoon niet. Je wil niet weten hoeveel mensen wij voor het verdelen van de lootjes hebben uitgesloten vanwege een gebrek aan activiteit. En iemand kan enorm actief zijn voor het verdelen van de lootjes en daarna in eens niet meer aanwezig zijn.
Daarbij wil ik ook benadrukken dat ik mij niet bemoei met de verdeling van de lootjes, dat doet Ynske, maar Ynske is niet degene die redelijk bevriend is met Urbanus, dat ben ik. Dus dat Urbanus bij Animal uit kwam heeft niks te maken met vriendjespolitiek maar wel met geluk :j

En we moeten met zoveel dingen rekening houden: Wel of geen activiteit. Wel of geen boodschappenlijstje. Wel of geen kinderen. Wel of geen huisdieren (ivm allergieën etc), daarbij ook nog rekening houden met wie wel of niet onze vrienden zijn, is niet te doen, dus dat doen we dan ook niet :n

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:11

Ik weet ook niet of het echt bewust gebeurt, maar als een aantal leden het onafhankelijk van elkaar zeggen, is daar vast een kern van waarheid in te achterhalen.

Wat betreft de (in)activiteit: er wordt vanaf het begin op gehamerd, maar het was mij al vrij snel duidelijk dat je hier geen invloed op kunt uitoefenen. Dat maakt het gewoon heel lastig, iedereen doet waar diegene zich het beste bij voelt. Dat maakt het voor mij gewoon minder leuk, dat is persoonlijk en kan ook voor iedereen weer anders zijn.

En wat betreft de wensen: ik heb alleen om een actief lootje gevraagd. Mijne is vanaf het begin niet actief geweest, dat was voor mij snel duidelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:18

marleen_88 schreef:
Ik weet ook niet of het echt bewust gebeurt, maar als een aantal leden het onafhankelijk van elkaar zeggen, is daar vast een kern van waarheid in te achterhalen.

Dat, of mensen zitten elkaar op te stoken.

Vind het heel sneu voor de 2 meiden dat ze zich nu moeten verdedigen tegen, in mijn ogen, oneerlijke kritiek.

Verder, eens met je bericht maar ik snap best dat veel mensen dit jaar niet actief mee hebben gepraat.

Toch niet zo leuk dat iemand jouw baby 'stinkbaby' noemt als je een trotse foto plaatst.

Aan de andere kant, actief meepraten is gewoon iets waar je mee akkoord gaat als je je opgeeft en het is jammer dat er altijd mensen zijn die hun eigen plan trekken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:50

Beheer bedankt voor de organisatie. Ik vond het weer een fantastische editie en heb enorm genoten van alle mooie en lieve pakketten.

Je doet het nooit goed voor iedereen dus als je vindt dat het anders moet regel het dan zelf, meld je bij het beheer/mod of doe de volgende keer niet mee.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:52

Organisatie bedankt! Ik heb weer erg genoten van het samenstellen van een pakket en ben ook enorm blij met het pakket wat ik heb mogen ontvangen :j
Laatst bijgewerkt door pradadaan op 28-12-22 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 20:58

Voor het verdelen van de lootjes probeer ik het hele topic actief mee te lezen om zo goed mogelijk iedereen aan elkaar te kunnen koppelen.

Denk hierbij onder andere aan het wel of niet hebben van kinderen, grote of juist kleine top/flop lijsten, honden of juist katten... en ga zo maar door. Als ik dat in z'n geheel los laat en bij wijze van alle namen in briefjes ga schrijven en dan 1 voor 1 ga trekken wie wie krijgt kan ik ook niks meer in acht nemen wat betreft wensen van Santa's over lootjes.

Daarnaast hebben we dit jaar echt actief gehandhaafd op de activiteitseis. Daar heeft met name Banjer ook veel negatieve reacties op gehad bij de eerste ronde en nu achteraf komt er net als voorgaande jaren commentaar op het gebrek aan activiteit van de lootjes.

Mocht iemand ideeën hebben hoe we beter om kunnen gaan met het gebrek aan activiteit staat onze pb bus daar voor open.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:36

Ik denk dat je mensen niet kunt dwingen. Of je zou als eis moeten stellen dat iemand voor zijn deelname actiever is op het forum. Dus zeg 50 berichten in drie maanden. Vraag is of je dat wil.
Voor mezelf, ik kijk naar de tops en flops en kijk even in de geschiedenis of ik er wat leuks uit kan halen. En dan komt dat wel goed. Mijn lootje had een heel leuk top en flop geschreven dus daar kan ik zelf een andere keer meer aandacht aan geven.

Het is vrijwilligerswerk, het is heel leuk gedaan en veel tijd in gestoken door de organisatie. Denk maar zo, we zijn allemaal weldenkend genoeg om fatsoenlijk met elkaar om te gaan toch? Sneren hoeven niet. Rondom Pimaude is eea volgens mij goed opgelost en natuurlijk is dat heel lastig. Maar in feite gaat dat alleen de betrokkenen aan.
Al met al vind ik het veel kritiek voor mensen die hard gewerkt hebben om dit mogelijk te maken, ik vind dat niet helemaal fair.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:39

Ik vond het een geslaagde ss zou zo weer mee doen. Vond dat jullie je best gedaan hebben kwa beheer! Petje af!
Als je hieraan mee doet vind ik best dat die paar berichten per week er wel af kunnen heb je daar geen zin in doe je toch niet mee?
Ook vond ik dat er goed gehandeld is tegenover de negatieve berichten en dat er geen sprake was van voortrekken.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:23

Oh wat super fijn dat iedereen alsnog het pakket ontvangen heeft. Een zeer geslaagde editie en volgend jaar weer!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:50

Ik moet toch zeggen dat ik het jammer vind dat het zo bijna eindigt...

Het is en blijft moeilijk om iedereen actief te houden! En daarmee vind ik het inderdaad ook je eigen verantwoordelijkheid om actief mee te praten als je je opgeeft! Gewoon oliebol als je lootje niet actief was!

Ik ben gelukkig als ik dit zo lees niet meer zo actief op bokt en krijg echt niks mee van vriendjespolitiek :=

Zou het ook jammer vinden als je bv 50 berichten in 3 maanden moet plaatsen, want dat haal ik, buiten de SS periode echt niet meer _O-
Vroeger was 50 berichten per dag weinig _O-

Beheer, ik vind dat jullie het weer super hebben georganiseerd dit jaar! Chapeau!

En bedankt voor het leuke pakket Jolien!
En mooi dat het haarmasker lekker ruikt Marjo <<)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 07:11

Als beheer is het moeilijk om alles goed te doen.
En je bent afhankelijk van alle deelnemers en hun gedrag/activiteit.
Jullie hebben je best gedaan.
Het kost veel tijd en energie.
Bedankt!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 07:40

Persoonlijk vond ik van alle edities die ik heb meegemaakt dit ook de minst prettige qua sfeer.
Ik kan niet precies mijn vinger leggen op wat daar de reden van is.
Wel heb ik bij mezelf opgemerkt dat ik daardoor mezelf meer heb terug getrokken.
Nou hielp het ook niet mee dat ik rond de pakketten regen echt behoorlijk ziek was.
Voorgaande jaren was ik actiever met het reageren ook op andere pakketten en dat is er dit jaar wat bij ingeschoten.

Wat meerdere mensen al aangeven, ik denk dat je als beheer nooit iedereen volledig tevreden zult kunnen stellen. Dus dat moet ook helemaal niet het doel zijn.
Ik heb dan ook niet echt een verwijt naar jullie als beheer toe.
Al mag het van mij echt wel transparant.
Ik begrijp dat Bokt bepaalde regels heeft en dus niet alles transparant kan, maar tot op bepaalde hoogte kan dat echt wel.

Als ik voor mezelf spreek dan zou ik veel liever zien dat er geen lootjes aan elkaar gematcht worden.
Voor mij is het hele concept van Secret Santa juist dat je die persoon niet kent.
En met de voorwaarde van meepraten zou je ook al moeten ondervangen dat je die persoon kunt leren kennen, ondanks dat je die persoon niet kent en er mogelijk weinig te vinden is online over die persoon.
Ik snap dan ook wel waar het gevoel van 'vriendjespolitiek' vandaan komt.

Ik zag ook iets geopperd worden over 50 berichten in de maanden voorafgaand aan Secret Santa, dan kan ik sowieso ophouden, want ik ben zo actief niet meer.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 07:41

Oh en ik vergeet helemaal te zeggen.
Marjo, ik heb het boek eergisteren in een ruk uitgelezen! Helemaal mijn smaak! Superbedankt <3