Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:44

Moonsparkle: maar als je dan wat vind is het waarschijnlijk ook wel het perfecte huisje...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:49

JustMe8484 schreef:
Moonsparkle: maar als je dan wat vind is het waarschijnlijk ook wel het perfecte huisje...

Dat is wel de bedoeling toch *D

Hier maandag voorlopig koopcontract tekenen.
Taxateur heb ik al gecontact.
4 augustus verlopen de voorwaarden.
29 september overdracht.
Pff, en ff tussendoor nog een huis verkopen :')

Verhuizen is geweldig, naar je uiteindelijke stekkie. Maar niet om vaker te doen haha, niks voor mij :D

Berdien

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:58

Ik vond het huis verkopen echt zoveel erger dan het huis kopen :)) Inderdaad de hoeveelheid werk, de hele organisatie (katten en hun inventaris 2x het huis uit) en de zenuwen rondom de kijkers, bod doen, hypotheek geregeld?? Nee dan was het huis kopen echt veel relaxter _O-

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 19:52

Ik ben sowieso blij dat we maar 1 van de 2 moeten. Alleen kopen in dit geval. Door de situatie waarin we nu huren denk ik ook niet dat er iemand in het huis hoeft te zijn voordat we weg zijn. Dus geen gedoe met opruimen voor kijkers ed.
Maar goed wij hebben vandaag een bod uit gebracht dus zitten ook in spanning. Verkopend makelaar die betrokken is bij deze woning is op vakantie. Dus ben benieuwd of er morgen al wat horen...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 20:20

Oh dat is spannend!
Duim voor je!

Leuk hoe iedereen hier meeleeft.
Fijn topic :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:56

Spannend, Justme! Wel stom dat die makelaar nu op vakantie is. Draag het dan over aan een collega, denk ik dan.

September duurt nog wel even, Gillian! Wij hebben iets minder dan twee maanden en nu nog maar drie weken voor we de sleutel krijgen. Gelukkig ook alleen kopen ivm huurhuis.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:03

Ja geen idee of het overgedragen is. Toen makelaar belde aan welke voorwaarden het bod moest voldoen hadden ze dat aangegeven.
Onze eigen makelaar is ook ziek, degene die het overnam is volgens mij na stage en af studeren daar net begonnen. Die jongen kwam zo onzeker op mij over... Maar deed wel zijn best om het bod goed en zoals wij willen neer te zetten. Dus duimen draaien vandaag. Weekend ook nog af moeten wachten kan ik niet aan hoor... Haha.

Fohadie, ben jij dan al druk met uitzoeken en in pakken?

Dat zie ik wel tegen op....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:07

Er kwam gisteren een mooi huis voorbij waar we 's avonds toch nog maar even langsgereden zijn: https://www.funda.nl/detail/43068786?ut ... ting-modal

Precies wat we zoeken, maar eigenlijk staat het nét op de verkeerde plek :7 Een beetje tussen niks en nergens in en dat vind ik met 2 kleine kinderen toch wel onhandig. Maar ja, wel strak tegen het natuurgebied aan, dat is natuurlijk wel gaaf. We laten het nog even sudderen...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:11

Mijn man en ik staan in de startblokken :-) We gaan over een kleine 1,5 uur op pad om twee woningen te bezichtigen. We zien het maar als een leuk uitje :D Als de huizen dan tegenvallen hebben we toch een goeie dag gehad.

@Doubtless prachtige woning! Zoiets zijn wij ook naar op zoek. Alleen niet in die regio dus wij hoeven in elk geval niet tegen elkaar op te bieden :Y)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Doubtles: wat een prachtige woning. Als ik het kon betalen zou ik het wel weten. Ik weet niet hoe ver je hier van alles weg zit maar het went ook wel snel. Wij wonen nu op een plek waar niks is. Dichtstbijzijnde grotere supermarkt is ongeveer 15 minuten rijden, net als school. (Met de auto dan). Ik vind dat prima te doen. Beetje plannen soms maar we woonden op 5 minuten lopen van een groter winkelcentrum. Ik zou nooit terug willen...

4everhobbes: heel veel plezier, hopelijk zit er wat bij wat het wordt voor jullie!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:37

Nou niet eens zo heel ver. Aan de andere kant van het viaduct rij je zo een dorp binnen en daar zitten ook supermarkten. We wonen nu in een woonwijk van waaruit ik met de kinderen lopend naar de supermarkt kan (1km), dat is heel makkelijk. Dat gaat daar net niet (maar op de fiets wel). Misschien maak ik het groter dan het is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Doubtless schreef:
Er kwam gisteren een mooi huis voorbij waar we 's avonds toch nog maar even langsgereden zijn: https://www.funda.nl/detail/43068786?ut ... ting-modal

Precies wat we zoeken, maar eigenlijk staat het nét op de verkeerde plek :7 Een beetje tussen niks en nergens in en dat vind ik met 2 kleine kinderen toch wel onhandig. Maar ja, wel strak tegen het natuurgebied aan, dat is natuurlijk wel gaaf. We laten het nog even sudderen...

Ik heb even gemeten 1,62 km tot het postkantoor. Dat is echt heel weinig. :+ en 600 meter meer dan je nu hebt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

Waardoor je het niet meer te voet doet, maar met de fiets of de auto ;-) Met kleine kinderen is deze locatie niet ideaal (t.o.v. wat we nu hebben), maar dat lost zichzelf met een paar jaar ook op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:05

Ik red die afstand hoe dan ook niet :+ maar is 600 meer zo n groot verschil? Al is dat indedaad zoals je zegt binnen een aantal jaren vanzelf opgelost.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:15

Doubtless schreef:
Nou niet eens zo heel ver. Aan de andere kant van het viaduct rij je zo een dorp binnen en daar zitten ook supermarkten. We wonen nu in een woonwijk van waaruit ik met de kinderen lopend naar de supermarkt kan (1km), dat is heel makkelijk. Dat gaat daar net niet (maar op de fiets wel). Misschien maak ik het groter dan het is.

Die kinderen worden vanzelf groot. Als dit je droomlocatie is dan zou ik ervoor gaan.
Het enige wat met kleine kinderen handig is, is de basisschool nabij.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:23

Nee dat is het juist, wel het huis wat we willen, maar niet op de plek waar we het liefste willen wonen ;-) En je zegt eigenlijk wel wat heel behulpzaams: De middelbare school is vanuit daar niet dichtbij en de route er naartoe loopt dwars door het bos.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:24

Doubtless schreef:
Waardoor je het niet meer te voet doet, maar met de fiets of de auto ;-) Met kleine kinderen is deze locatie niet ideaal (t.o.v. wat we nu hebben), maar dat lost zichzelf met een paar jaar ook op.

Als het verder je droomhuis is, laat het dan daar niet op liggen.
Lijkt me juist een heerlijke plek met kleine kinderen. De rust en spelen in eigen tuin en toch zo overal waar je moet zijn.
Je went er bijzonder makkelijk aan als winkels iets verder zijn. Als de basisschool maar op fietsafstand is.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Voor ons is de basisschool ook niet op fietsafstand, althans niet voor een kind alleen. Omdat we nu twee auto's hebben is dat makkelijk gepakt, daarvoor fietste ik altijd. Mijn dochter die nu met 10 naar de middelbare is fiets elke dag 12km. Pittig, maar te doen.
Als het huis waar we op geboden hebben doorgaat is het veel verder. De oudste moet maar met ov leren reisen, de middelste blijft de laatste 2 jaar op de huidige basisschool en de jongste zullen we of zsm of na die 2 jaar van de middelste verkassen van school... Pittig maar voor dit plekje hebben we het over.

Kortom ik zou het er niet op laten liggen. Wij hadden ook alles op loopafstand. Maar als we daar weer zouden wonen, midden in een woonwijk worden we allemaal niet gelukkig van...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

Klinkt voor jullie idd goed onderbouwd :j

Het "nadeel" is dat wij in onze woonwijk wel gelukkig zijn :D Dus we hebben de luxe en de tijd om te wachten op het huis in het kleine zoekgebied wat ideaal zou zijn (en dat ligt precies aan de andere kant van het natuurgebied, 5km naar het westen). Ik twijfel nog ff verder :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:49

Ik vind het wel een 'dingetje'. Wij wonen nu in het buitengebied van onze woonplaats, maar veel meer in de buurt van de voorzieningen dan het gemiddelde paardenobject. Met een kind van 1 en een baby op komst wil ik echt nog in de buurt zitten van kdv, scholen, supermarkt, etc. Ik zou daar andere voordelen om laten schieten. Maar dat is echt maar net wat je eigen voorkeur is, hoe zelfstandig de kinderen zijn, etc.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:03

Doubtless: kijken kan altijd toch? En eens de routes van het huis naar de supermarkt of basisschool fietsen? Zodat je daar gevoel bij krijgt...

_lorette_ dat is ook helemaal waar, ieder zijn eigen voorkeuren. Wij wonen nu dus midden in het bos na jaren in een woonwijk gewoond te hebben. De kinderen kunnen hier alle kanten op. Zoveel vrijheid. Wat wij zoeken, binnen ons budget is er gewoon niet. Dus onze zoekstraal was al wat ruimer en als de woning van nu niet door gaat is de kans groot dat de straal dusdanig groot moet worden dat ze überhaupt niet op dezelfde school kunnen blijven... Maar alternatief is terug een woonwijk in, en tja dat willen we dus niet, en de kinderen ook niet...

Ook hier zitten nadelen aan hoor. Want lekker buiten blijven met vriendjes en zelf een x naar huis komen is er hier niet bij. Anderzijds komt iedereen wel graag bij ons want ja die ruimte en vrijheid he...

Overigens toen wij hier kwamen wonen was de oudste 4, de middelste 2,5 en de jongste was er nog niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:03

Wij wonen ook tussen twee dorpen in en de school is op 3,5 km afstand
Omdat ik altijd gelijk door kan naar mijn werk is dat verder geen probleem maar persoonlijk zou ik in een woonwijk ook fijn vinden omdat dan de aansluiting bij klasgenootjes makkelijker is omdat ze alleen maar naar buiten hoeven te lopen.
Maar mijn dochtertje woont liever buiten met de pony’s aan huis ipv in een woonwijk

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:25

Alja, ervaar jij dat echt als een belemmering? Hier is het een enkele x jammer, maar er wonen meer vriendjes buiten het dorp waar ze op school zitten. het is soms wat lastiger afspreken en idd niet zo naar buiten lopen. Anderzijds hoor ik mijn kinderen er nooit over klagen. Ze vermaken zich ook prima met zn drieën, of als er 1 afspreekt met z'n 2en. Misschien maakt het de band tussen hen ook wel weer sterker. Daarnaast zijn mijn kinderen vaak al zo over prikkeld na een dag school dat ze helemaal niet af willen spreken en liever afschakelen buiten in het bos...

Overigens snap ik je dochter wel, liever de paarden aan huis dan in een woonwijk. Heerlijk toch?!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:45

Ik zie het zelf wel als belemmering maar dat komt ook omdat ik ook zo ben opgegroeid…
Buitenaf en een stuk van school.
Ik zou mijn kinderen het anders gunnen zeg maar :+
Vooral als je dan van vriendinnetjes hoort dat ze savonds na het eten maar de deur uit hoeven te lopen en ze zien vriendjes of klasgenootjes..

Mijn dochter klaagt trouwens ook niet, speelt ook zeker wel 2/3 keer in de week met kindjes en der pony is haar alles.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Klinkt alsof jij er meer moeite mee hebt dan je dochter ;)