Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luxorvalkje schreef:Er was ook een taalvoutjes/ taal ergernissen topic.
‘Me’ dat bezittelijk wordt gebruikt![]()
Ik kreeg nog de vraag van een van de moeders hoe ik het weekend vond. Zat daar gesloopt aan tafel. Dus ik eerlijk: vermoeiend, ik weet niet hoe jullie dit doen.
Werd ze een beetje boos. Is dat alles? Etc.
Dus ik ook leuke punten benoemd. Kreeg ik bij het weggaan nog een standje na van een van de vaders. Ik had toch kunnen beginnen met de leuke punten en kunnen eindigen met: ….maar ook vermoeiend.
En ik besefte toch wel hoeveel moeite ze hadden gedaan om rekening met mij te houden?
Heb de lieve vrede bewaard en ben vertrokken. Die willen het gewoon niet begrijpen
Luxorvalkje schreef:Er was ook een taalvoutjes/ taal ergernissen topic.
‘Me’ dat bezittelijk wordt gebruikt![]()
Ik kreeg nog de vraag van een van de moeders hoe ik het weekend vond. Zat daar gesloopt aan tafel. Dus ik eerlijk: vermoeiend, ik weet niet hoe jullie dit doen.
Werd ze een beetje boos. Is dat alles? Etc.
Dus ik ook leuke punten benoemd. Kreeg ik bij het weggaan nog een standje na van een van de vaders. Ik had toch kunnen beginnen met de leuke punten en kunnen eindigen met: ….maar ook vermoeiend.
En ik besefte toch wel hoeveel moeite ze hadden gedaan om rekening met mij te houden?
Heb de lieve vrede bewaard en ben vertrokken. Die willen het gewoon niet begrijpen
xPabloBokt schreef:Vind dit wel weer zo'n typisch voorbeeld van volwassenen die helemaal verbouwereerd en bijna beledigd zijn dat je hun kruisgespuis niet intens geweldig vindt
Luxorvalkje schreef:Herkenbaar.
Gelukkig met een paar wel goed kunnen praten.
Daar is het contact ook mee aangehaald en zijn er kindvrije dingen gepland.
Helaas kan ik ze niet allemaal helemaal ontwijken, maar persoonlijk spreek ik ook niet af met de moederkloeken.
Maar mocht het onderwerp ter sprake komen dan zal ik zeker de mate van belangrijkheid van mijn gevoelens en de: vond je het wel leuk dat ik erbij was erbij halen.
Daar dacht ik achteraf nog aan, maar ik was niet meer helemaal scherp.
Gisteren ook op de bank in slaap gevallen tussen het nieuws van 18.00 en 19.30.
Vooropstaand: ik mijn best gedaan en me van mijn (volgens mij) goede kant laten zien.
Kreeg vanochtend nog een tweede trap van een moederkloek. Die appte me dat ze het het lastig vond.
Een van die kids kon goed met mij (vraag me niet waarom, ik ben best streng en nee is nee, bij jengelen loop ik gewoon weg etc.) en een van de ouders vond dat heel erg moeilijk maar durfde het niet te zeggen. Het lastigste was dat ik het zelf niet wilde zien (haar woorden) en daardoor ervoor heb gezorgd dat de ouder minder quality time had met het kind en belangrijke ouder-kind momenten heeft gemist tijdens de vakantie![]()
![]()
![]()
Het was dezelfde als van die andere opmerking.
Dus in de herhaling: grenzen stellen moeten ouders niet alleen doen bij kinderen, maar kindvrije mensen moeten hun grenzen stellen, zeer duidelijk kenbaar maken en deze bewaken.
Luxorvalkje schreef:Kreeg vanochtend nog een tweede trap van een moederkloek. Die appte me dat ze het het lastig vond.
Een van die kids kon goed met mij (vraag me niet waarom, ik ben best streng en nee is nee, bij jengelen loop ik gewoon weg etc.) en een van de ouders vond dat heel erg moeilijk maar durfde het niet te zeggen. Het lastigste was dat ik het zelf niet wilde zien (haar woorden) en daardoor ervoor heb gezorgd dat de ouder minder quality time had met het kind en belangrijke ouder-kind momenten heeft gemist tijdens de vakantie![]()
![]()
![]()
Het was dezelfde als van die andere opmerking.
Dus in de herhaling: grenzen stellen moeten ouders niet alleen doen bij kinderen, maar kindvrije mensen moeten hun grenzen stellen, zeer duidelijk kenbaar maken en deze bewaken.
Luxorvalkje schreef:Kreeg vanochtend nog een tweede trap van een moederkloek. Die appte me dat ze het het lastig vond.
![]()
Luxorvalkje schreef:Het is nog banketstaaf.![]()
Pa vond het blijkbaar een probleem, maar durfde niks te zeggen.
Dus toen kwam een van de moederkloeken er na de trip mee op de proppen.
Met beide personen heb ik weinig contact gehad tijdens de trip, en er staat met hen ook niks gepland.
Hij is een gevalletje: ik wil meer tijd met mijn kind spenderen / quality time. Maar puntje bij paaltje is het zwaar / vermoeiend / you name it. Zij is van de special snowflakes.
Urbanus schreef:Ik vind dat geen vriendschappen, eigenlijk, Luxor. Ik zou daar goed klaar mee zijn.
Kent iemand Mannen van de radio? Het is best wel over het randje, maar ik vind deze zo geestig: Amateur Aborteur.
[ Video ]