[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:29

Voor mij is dit gewoon een poging tot opvoeding/grooming. Jij moet toch echt leren dat kids leuk zijn, dat hun kids geweldig zijn en dat het weekeinde voor jou (met hun kids) ook geweldig was. Dat jij als eerste benoemd dat het vermoeiend was met hun kids, was niet dat wat ze wilden horen. Want jij gaf nu als eerste aan dat een weekeinde met hun kids erg vermoeiend was. Met andere woorden, hun kids waren belangrijker dan hoe jij je voelde. Zulke mensen krijgen bij mij de deur echt. Die zijn er niet voor jou of om met jou een leuk weekeind te beleven. Nee jij moet je inpassen in hun wereld.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:47

Nou inderdaad, er word tegen je gepraat alsof je 6 ben. Ik zou echt afstand nemen van dit soort mensen. Ik kan heel prima zelf bepalen of ik iets leuk vond of niet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:49

Dus jouw gevoelens tellen eigenlijk gewoon niet... Fijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:36

Luxorvalkje schreef:
Er was ook een taalvoutjes/ taal ergernissen topic.

‘Me’ dat bezittelijk wordt gebruikt :brr:

Ik kreeg nog de vraag van een van de moeders hoe ik het weekend vond. Zat daar gesloopt aan tafel. Dus ik eerlijk: vermoeiend, ik weet niet hoe jullie dit doen.

Werd ze een beetje boos. Is dat alles? Etc.
Dus ik ook leuke punten benoemd. Kreeg ik bij het weggaan nog een standje na van een van de vaders. Ik had toch kunnen beginnen met de leuke punten en kunnen eindigen met: ….maar ook vermoeiend.
En ik besefte toch wel hoeveel moeite ze hadden gedaan om rekening met mij te houden?

Heb de lieve vrede bewaard en ben vertrokken. Die willen het gewoon niet begrijpen

Oh wat stom! Het is zoals het is, maar zij zouden daar toch wel wat begrip voor kunnen tonen.

Ze hadden ook kunnen zeggen: oh, maar we vonden het wel heel leuk dat je erbij was!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:46

Vind dit wel weer zo'n typisch voorbeeld van volwassenen die helemaal verbouwereerd en bijna beledigd zijn dat je hun kruisgespuis niet intens geweldig vindt :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 10:54

Luxorvalkje schreef:
Er was ook een taalvoutjes/ taal ergernissen topic.

‘Me’ dat bezittelijk wordt gebruikt :brr:

Ik kreeg nog de vraag van een van de moeders hoe ik het weekend vond. Zat daar gesloopt aan tafel. Dus ik eerlijk: vermoeiend, ik weet niet hoe jullie dit doen.

Werd ze een beetje boos. Is dat alles? Etc.
Dus ik ook leuke punten benoemd. Kreeg ik bij het weggaan nog een standje na van een van de vaders. Ik had toch kunnen beginnen met de leuke punten en kunnen eindigen met: ….maar ook vermoeiend.
En ik besefte toch wel hoeveel moeite ze hadden gedaan om rekening met mij te houden?

Heb de lieve vrede bewaard en ben vertrokken. Die willen het gewoon niet begrijpen

Dàt dus!
Helaas beseffen een deel van de mamies&papies niet dat de kinderlozen vaak opofferingen (moeten) brengen - jij zag jouw ontspannen weekend met vrienden gedeeltelijk in het water vallen omdat je, hoewel bewust kinderloos, alsnog rekening moet houden met kinderen, geen normale gesprekken kunt voeren, activiteiten moet aanpassen, ...en dan nog beledigd zijn omdat je aangaf dat je dat weekend oa als "vermoeiend" hebt ervaren :') Ik denk niet dat ik nog snel met zulke mensen zou afspreken.

Ik heb vrienden met een kleuter die graag eens een weekendje weg willen met ons. Ze zijn nog nooit naar Centerparcs geweest. Ik gruwel bij alleen al de gedachte: ik zie het zo gebeuren dat mijn vriend en haar vriend alle glijbanen gaat uittesten, en dat ik dan zo'n beetje verplicht ben om bij de moeder te blijven, in 15cm water toekijken hoe dat kind in dat kinderbadje zit te spetteren. Dikke doei, mij niet bellen hoor haha!

Als we daarheen gaan om bv. te bbq'en zie je die trend ook: haar vriend bemant de bbq, de mijne gaat mee aan de bbq staan - en ik zit daar maar wat te zitten, want vriendin heeft 100% focus op haar kleuter, elk normaal gesprek is onmogelijk op die manier, en als ik dan in het zonnetje zit moet ik echt mijn best doen om niet letterlijk in slaap te vallen bij gebrek aan conversatie :') Ik kan het dan ook niet maken om "bij de mannen" te hangen, dat lijkt sociaal gezien niet zo handig.

Ik heb wel een truc bedacht: wij spreken doorgaans niét voor 17u af met vrienden met kleine kinderen. De meeste van die kinderen gaan relatief vroeg slapen; tot dan redt ik het wel zonder al te veel boeiende conversatie. Als ze daarna niet in hun babyfoon kruipen is de avond alleszins nog relaxed :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:10

xPabloBokt schreef:
Vind dit wel weer zo'n typisch voorbeeld van volwassenen die helemaal verbouwereerd en bijna beledigd zijn dat je hun kruisgespuis niet intens geweldig vindt :=

Ja hoezo ben je niet helemaal onder de indruk hoe mooi Vlinder al kan glimlachen/kruipen/een zandschepje vasthouden/de boel bij elkaar krijsen/ijsje eten? How dare you :=

Ik krijg flashbacks van bezoekje aan mijn vader :') moest ik ook maar blij en gelukkig zijn dat het allemaal toch zo goed geregeld was dat we zelfs een of twee keer samen hebben kunnen eten en een stukje zijn gaan fietsen (uiteraard met gillende herkansingsbaby erbij en terwijl alles om de baby draaide maar hey leuk zo'n baby).

Hij heeft me sindsdien niet meer gebeld, ook niet om te vragen of ik mezelf niet dood heb gereden op de autobahn ofzo, dus ik heb een licht vermoeden dat ik per ongeluk wat zieltjes heb gekwetst met mijn pogingen om bij zijn nieuwe baby wat uit de buurt te blijven. Terwijl het meest boeiende wat ik heb gedaan was 1 keer in die 5 dagen ergens anders overnachten. Heerlijk zo'n familie, liefde en steun blijft ervan af druipen <3

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:50

Herkenbaar.

Gelukkig met een paar wel goed kunnen praten.
Daar is het contact ook mee aangehaald en zijn er kindvrije dingen gepland.
Helaas kan ik ze niet allemaal helemaal ontwijken, maar persoonlijk spreek ik ook niet af met de moederkloeken.

Maar mocht het onderwerp ter sprake komen dan zal ik zeker de mate van belangrijkheid van mijn gevoelens en de: vond je het wel leuk dat ik erbij was erbij halen.
Daar dacht ik achteraf nog aan, maar ik was niet meer helemaal scherp.
Gisteren ook op de bank in slaap gevallen tussen het nieuws van 18.00 en 19.30.

Vooropstaand: ik mijn best gedaan en me van mijn (volgens mij) goede kant laten zien.

Kreeg vanochtend nog een tweede trap van een moederkloek. Die appte me dat ze het het lastig vond.
Een van die kids kon goed met mij (vraag me niet waarom, ik ben best streng en nee is nee, bij jengelen loop ik gewoon weg etc.) en een van de ouders vond dat heel erg moeilijk maar durfde het niet te zeggen. Het lastigste was dat ik het zelf niet wilde zien (haar woorden) en daardoor ervoor heb gezorgd dat de ouder minder quality time had met het kind en belangrijke ouder-kind momenten heeft gemist tijdens de vakantie :? :') :o?

Het was dezelfde als van die andere opmerking.

Dus in de herhaling: grenzen stellen moeten ouders niet alleen doen bij kinderen, maar kindvrije mensen moeten hun grenzen stellen, zeer duidelijk kenbaar maken en deze bewaken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:56

Echt een ontzettend typisch gevalletje van de ander de schuld geven dat jouw kind die leuker vind, omdat je te achterlijk bent om in te zien dat je misschien zelf wat moet veranderen. Aangezien je kind dus blijkbaar behoefte heeft aan wat die ander te bieden heeft. Maar nee, dat ligt nooit aan hunzelf natuurlijk. Oh kan zo agressief worden van dat soort mensen...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:57

Mijn moeder zei laatst tegen iemand zo van, je doet het verkeerd.. je moet tegen je kleine kind praten zoals je tegen een hond praat, duidelijk zeggen NEE, afblijven, nú zitten. Dan luisteren ze al voordat ze kunnen praten.

Nou was ik niet perse fan van mijn opvoeding maar wat dit betreft kan ik me er wel in vinden haha

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:36

en kinderen vinden anderen altijd leuker dan hun eigen ouders toch?
Bij familiefeesten heb ik de neefjes ook altijd rond me hangen, terwijl bij mij ja = ja en nee = nee is, en ik echt geen kindertalk en koetsjie koe ga doen (of gedaan heb, nu zijn het al bijna pubers).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:43

Mijn nichtje kwam met vuurwerk altijd bij mij zitten en niet bij haar ouders als ze bang was.
Ook heel bijzonder...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:55

Luxorvalkje schreef:
Herkenbaar.

Gelukkig met een paar wel goed kunnen praten.
Daar is het contact ook mee aangehaald en zijn er kindvrije dingen gepland.
Helaas kan ik ze niet allemaal helemaal ontwijken, maar persoonlijk spreek ik ook niet af met de moederkloeken.

Maar mocht het onderwerp ter sprake komen dan zal ik zeker de mate van belangrijkheid van mijn gevoelens en de: vond je het wel leuk dat ik erbij was erbij halen.
Daar dacht ik achteraf nog aan, maar ik was niet meer helemaal scherp.
Gisteren ook op de bank in slaap gevallen tussen het nieuws van 18.00 en 19.30.

Vooropstaand: ik mijn best gedaan en me van mijn (volgens mij) goede kant laten zien.

Kreeg vanochtend nog een tweede trap van een moederkloek. Die appte me dat ze het het lastig vond.
Een van die kids kon goed met mij (vraag me niet waarom, ik ben best streng en nee is nee, bij jengelen loop ik gewoon weg etc.) en een van de ouders vond dat heel erg moeilijk maar durfde het niet te zeggen. Het lastigste was dat ik het zelf niet wilde zien (haar woorden) en daardoor ervoor heb gezorgd dat de ouder minder quality time had met het kind en belangrijke ouder-kind momenten heeft gemist tijdens de vakantie :? :') :o?

Dus in de herhaling: grenzen stellen moeten ouders niet alleen doen bij kinderen, maar kindvrije mensen moeten hun grenzen stellen, zeer duidelijk kenbaar maken en deze bewaken.

En mensen met kinderen vragen zich af waarom ze vrienden verliezen die geen kinderen hebben...

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:52

Luxorvalkje schreef:

Lees ik nou goed dat die ouder het lastig vond dat haar kind jou leuk vond en dus dingen met jou wilde doen?
Hoe kan dat nou een issue zijn als je kind je vriendin óók leuk vindt? Daarom ga je toch gezamenlijk op vakantie, om dingen samen te doen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:02

Luxorvalkje schreef:

Huh, wait, what??? :') dit is bijna gewoon komisch. Dus dat kind vond jou leuker, dat had je moeten opmerken en moete afhouden/terugsturen naar ouders, want die wilde quality time??? Dan ga je lekker met alleen je kind op vakantie toch? Dit is echt een bijzondere opmerking vind ik :=

Maar dus. Je bent gewoon te leuk to handle. Je moet niet zo leuk zijn joh, daar hebben andere last van :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:23

Mijn vriend en ik nemen ons neefje komend weekend mee voor een oom en tante dag in een grote speeltuin.
Nou vind ik het oprecht heel erg leuk om tante te spelen (en als wij uitgeput en opgebrand op de bank zitten eind vd dag meneer weer af te kunnen leveren bij zn vader) maar ik vrees wel een beetje voor de andere blagen :=

Wat vervelend luxorvalkje, heb je zo je best gedaan dit weekend, je eigen rust moeten inleveren, krijg je nog zo'n trap na.
Bizar ook, in plaats van dat zo'n moeder blij is dat dr kroost goed met jou kan...
Lekker niks van aantrekken hoor, en volgende keer gaan ze maar lekker zonder jou.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:47

Het is nog banketstaaf. :7

Pa vond het blijkbaar een probleem, maar durfde niks te zeggen.
Dus toen kwam een van de moederkloeken er na de trip mee op de proppen.

Met beide personen heb ik weinig contact gehad tijdens de trip, en er staat met hen ook niks gepland.
Hij is een gevalletje: ik wil meer tijd met mijn kind spenderen / quality time. Maar puntje bij paaltje is het zwaar / vermoeiend / you name it. Zij is van de special snowflakes.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:33

Oooowwwww echt exit stage left. Eruit ermee. Dat soort zuigers heeft geen idee hoe ze met hun eigen kinderen moet omgaan. Laat staan met volwassenen, die blijkbaar leuker zijn voor hun kids dan ze zelf. Nee dan ga je natrappen en is het jouw schuld. Of ze zoeken nu gewoon een reden deze uitjes niet meer te hoeven doen. Hadden ze alleen ook gewoon kunnen zeggen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:58

Lekker volwassen van die vent ook haha, zal me daar een opvoeding zijn :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:04

Luxorvalkje schreef:
Het is nog banketstaaf. :7

Pa vond het blijkbaar een probleem, maar durfde niks te zeggen.
Dus toen kwam een van de moederkloeken er na de trip mee op de proppen.

Met beide personen heb ik weinig contact gehad tijdens de trip, en er staat met hen ook niks gepland.
Hij is een gevalletje: ik wil meer tijd met mijn kind spenderen / quality time. Maar puntje bij paaltje is het zwaar / vermoeiend / you name it. Zij is van de special snowflakes.

Wat een slappe hap :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:43

Ik vind dat geen vriendschappen, eigenlijk, Luxor. Ik zou daar goed klaar mee zijn.

Kent iemand Mannen van de radio? Het is best wel over het randje, maar ik vind deze zo geestig: Amateur Aborteur.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:51

Jezus wat fout :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:52

Urbanus schreef:
Ik vind dat geen vriendschappen, eigenlijk, Luxor. Ik zou daar goed klaar mee zijn.

Kent iemand Mannen van de radio? Het is best wel over het randje, maar ik vind deze zo geestig: Amateur Aborteur.

[ Video ]

Deze is zo slecht, maar ook zo mooi :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:17

Wel voor alles een tijd en een plaats, in mijn klas deed 'ie het niet zo goed.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:21

Zo enorm fout en echt van een andere tijd :') ik ga echt stuk om dat gegniffel tussendoor.