Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ik vermoed dat ze het thuiswerken gaan inzetten.
Zebrastreep schreef:Het wil overigens ook prima met wat regeltjes. Mondkapjes op in de gangen en of als je loopt en 1,5 meter afstand houden. ook dan kunnen scholen prima open.
MarlindeRooz schreef:Als je hier naar kijkt:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... nonderzoek
Dan lijkt horeca dicht me ronduit onnozel. Maar vooral thuis en bezoek is het probleem. Maar ik denk dat mensen dat niet meer op gaan volgen omdat ze denken "ik ben toch gevaccineerd". Dus daarom denk ik dat ze gaan grijpen naar een middel dat nog meer druk gaat leggen op het laten vaccineren.
IMANDRA schreef:Ja ik hoop echt dat de maatregelen die er komen voornamelijk op niet gevaccineerden worden gericht en/of het aanjagen van vaccinatie. Zij zijn immers de oorzaak van de druk op de zorg nu…
Vayo schreef:Zebrastreep schreef:Het wil overigens ook prima met wat regeltjes. Mondkapjes op in de gangen en of als je loopt en 1,5 meter afstand houden. ook dan kunnen scholen prima open.
Maar kinderen belasten de zorg helemaal niet!? En buiten school spreken ze af, ze sporten samen (vaak team- en contactsporten) of spelen gezamenlijk buiten. Laat de kinderen en jeugd met rust zou ik zeggen en laat ze focussen op de groep die in het ziekenhuis belandt. Zet geen kinderen en jeugd in om hen te beschermen, maar laat ze zichzelf beschermen door zich te laten vaccineren.
Ik merk echt dat ik er klaar mee ben. Het zou al helemaal nergens meer over gaan als zelfs mijn volledig gevaccineerde gezonde 13 jarige weer afstand moet gaan houden en een mondkapje op moet op school.
Zebrastreep schreef:Was meer over MBO , HBO en universiteiten.
Tja ik heb ook nog heel lang voor anderen met een mondkapje moeten lopen toen ik volledig gevaccineerd was , heb ik ook geen moeite mee gehad. Het is wat het is denk ik maar. Vindt het dan wel grappig iedereen wil dat corona stopt , maar daar moeiten voor doen hebben we dan geen zin in ( en deze zin bedoel ik in het algemeen en niet richting jouw of een andere bokker )
Winged schreef:Hier is het nog steeds op het werk dat elk team een vaste 'op kantoor dag' heeft. Maargoed, overheid dus voorbeeldfunctie.
Ik ben wel heel benieuwd wat er gaat komen in de persco. Ik heb as zondag eigenlijk een halve marathon, maar ik ben nogal aan het twijfelen over wat verstandig is.
robert45 schreef:Waarom zou je geen hardloopwedstrijd kunnen doen in de openlucht? Kans op besmetting is nihil.