Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:01

Ik vermoed dat ze het thuiswerken gaan inzetten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:04

Ik hoop alleen maar dat ik naar de universiteit mag blijven gaan. Haal daar zo veel plezier uit en zou dat echt enorm gaan missen. Ik hoop eigenlijk dat ze het bezoek bij mensen thuis gaan afraden want naar mijn mening komen de meeste besmettingen daar gewoon vandaan. Maar het lijkt me meer dat ze ongevaccineerde mensen gaan weren bij bepaalde dingen. Ben benieuwd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:06

We zullen het zien, ben wel benieuwd wat ze uit de hoge hoed gaan toveren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:07

Ik hoop echt alleen maar maatregelen voor niet gevaccineerden. Uiteindelijk is die groep verantwoordelijk voor de meeste ziekenhuisopnames die ook nog een onnodig en ongewenst zijn.

Ik ben ook al in januari gevaccineerd, alleen begreep ik wel dat er nog maatregelen waren omdat nog veel mensen zich niet konden laten vaccineren. Dat maakt voor mij echt alle verschil. Nu heb ik dan ook echt geen zin meer om me nog ergens aan te moeten gaan houden. 1,5 m afstand terug van vreemden vind ik dan nog wel prima, al ga ik er niet meer enorm op letten. Dat herinnerde ik me in het begin. Toen focuste ik zo op die afstand en met maar niemand een praatje maken (veel bekenden in een dorp) dat ik soms boodschappen vergat. Nu zal ik een soort van natuurlijke afstand houden maar zal het ook vooral aan de ander liggen of ze er moeite voor doen of niet. In privé sfeer denk ik er nog niet aan om afstand te gaan houden. We zijn immers toch allemaal gevaccineerd.

Ik ben wel een beetje bang voor de reacties van de maatregelen die eraan dreigen te komen. Net als met de avondklok en die rellen. Oa in de woonplaats van mijn ouders waren zware rellen en is de ME eraan te pas moeten komen. Ik denk dat er altijd een groep boos wordt. Alleen denk ik dat als de maatregelen iedereen treffen er een hele grote groep boos zal zijn. Als de maatregelen alleen de niet gevaccineerden treffen zal de groep die boos is kleiner zijn. Alleen heb ik het gevoel dat de mensen die voor rellen en gedoe kunnen zorgen vooral in die groep vallen. En dit is inderdaad echt een vooroordeel en puur een voorgevoel.

bigone schreef:
Ik vermoed dat ze het thuiswerken gaan inzetten.

Ik baal zo dat ik niet deels thuis kan werken. Dat is nu de enige maatregel die me heerlijk lijkt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:08

Scholen vindt ik ook wel dat dat open moet blijven , dat is belangrijker dan dat je naar de kroeg kunt. Maar het zou wel kunnen met regels en mondkapjes. Bij ons op school ging dat prima trouwens toen het eenmaal weer mocht. Vooral de kleinere klassen vond ik persoonlijk echt top! Veel meer individuele aandacht wat juist zo belangrijk is.

Het wil overigens ook prima met wat regeltjes. Mondkapjes op in de gangen en of als je loopt en 1,5 meter afstand houden. ook dan kunnen scholen prima open.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:10

Ik moet stiekem wel gniffelen als 1,5 meter weer terugkomt en thuiswerken weer ingezet wordt.
Nu was het altijd al zo dat "1,5 meter nog steeds een veilige afstand is" en die keihard in de basisregels staat, en het ook nog steeds "thuiswerken waar het kan" is, zijn die dingen in de slob geraakt. Ook bij werkgevers. Op mijn werk hebben we onlangs een mail gehad dat waar eerst de helft thuis werkte en de andere helft op het bedrijf, we weer allemaal op bedrijf moesten werken (toevallig net mijn subafdeling uitgesloten, dus wij zaten nog lekker thuis). Maar 1,5 jaar zat de helft vanuit thuis te werken en is het goed gegaan, bedrijf heeft die thuiswerken waar kan toch aardig genegeerd.
Ook de 1,5 meter....ze hebben afgelopen week een mail gestuurd dat alle vergaderruimtes weer normale capaciteit kregen, en alle stickers etc zijn verwijderd, stoelen/tafels weer teruggeplaatst.....bedrijf van 15000 man personeel, ik lach me ziek als ze alles weer terug kunnen veranderen. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:12

Als je hier naar kijkt:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... nonderzoek

Dan lijkt horeca dicht me ronduit onnozel. Maar vooral thuis en bezoek is het probleem. Maar ik denk dat mensen dat niet meer op gaan volgen omdat ze denken "ik ben toch gevaccineerd". Dus daarom denk ik dat ze gaan grijpen naar een middel dat nog meer druk gaat leggen op het laten vaccineren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:13

Oja hoeveel bedrijven , preparken , scholen enzovoort inderdaad de stickers al hebben verwijderd :+

Ik hou eigenlijk ook nog wel afstand , maar ik hou dan ook niet zo van vreemde mensen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:14

Zebrastreep schreef:
Het wil overigens ook prima met wat regeltjes. Mondkapjes op in de gangen en of als je loopt en 1,5 meter afstand houden. ook dan kunnen scholen prima open.

Maar kinderen belasten de zorg helemaal niet!? En buiten school spreken ze af, ze sporten samen (vaak team- en contactsporten) of spelen gezamenlijk buiten. Laat de kinderen en jeugd met rust zou ik zeggen en laat ze focussen op de groep die in het ziekenhuis belandt. Zet geen kinderen en jeugd in om hen te beschermen, maar laat ze zichzelf beschermen door zich te laten vaccineren.

Ik merk echt dat ik er klaar mee ben. Het zou al helemaal nergens meer over gaan als zelfs mijn volledig gevaccineerde gezonde 13 jarige weer afstand moet gaan houden en een mondkapje op moet op school.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:17

Zebrastreep schreef:
Oja hoeveel bedrijven , preparken , scholen enzovoort inderdaad de stickers al hebben verwijderd :+

Ik hou eigenlijk ook nog wel afstand , maar ik hou dan ook niet zo van vreemde mensen.

Dat laatste heb ik ook :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:18

Ik heb niet echt de keuze. Ik moet met het OV en op Utrecht Centraal is het ook heel druk. En op de universiteit zijn de gangen niet echt 1,5 meter breed. _O-
Gelukkig ben ik niet zo bang. Heb ook helemaal geen zin meer om panisch te doen. En het is juist goed om een beetje wat virussen op te pakken (zonder dat je het merkt) om je weerstand een beetje in stand te houden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:22

MarlindeRooz schreef:
Als je hier naar kijkt:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... nonderzoek

Dan lijkt horeca dicht me ronduit onnozel. Maar vooral thuis en bezoek is het probleem. Maar ik denk dat mensen dat niet meer op gaan volgen omdat ze denken "ik ben toch gevaccineerd". Dus daarom denk ik dat ze gaan grijpen naar een middel dat nog meer druk gaat leggen op het laten vaccineren.

Ik hoor iedereen om me heen inclusief mijn ouders en zelfs oudere cliënten dat zij dit niet meer zullen gaan doen.

En het is ook zo “je bent toch gevaccineerd”. Dan zijn besmettingen ineens een stuk minder gevaarlijk. Het is vooral gevaarlijk voor mensen die niet gevaccineerd zijn en laat ze dat maar eens aanpakken.

Ik vond juist de regels in eigen woning die je eigen familie en vrienden betrof het allerzwaarst. Helemaal toen het bezoek naar 1 persoon ging en ik dus eigenlijk nergens meer heen kon, omdat ik anders mijn kinderen alleen thuis moest laten ipv meenemen wat ik normaal deed. En als mijn ex er in de avond was en ik wel weg kon, mocht dat niet vanwege de avondklok. Andersom zaten vrienden van me met precies hetzelfde. Ik vond het enorm zwaar om in die tijd zo weinig mensen te zien en voor mijn gevoel thuis opgesloten te zitten, terwijl ik me daar niet prettig voelde.

Maar toen heb ik het lang wel braaf gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik dit nu weer zo zou doen. Mijn kinderen zijn bijna jarig en die verjaardagen worden dit jaar wel gevierd en de hele familie en vriendengroep komt gezellig. Ik ga me aan geen enkele regel houden in mijn eigen huis. En ik denk dat heel erg veel gevaccineerden hier zo over denken.

Vreemden op afstand houden vind ik dan weer geen enkel probleem en juist fijn. Maar van familie en vrienden ga ik echt geen afstand meer houden.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 25-10-21 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:23

Ja ik hoop echt dat de maatregelen die er komen voornamelijk op niet gevaccineerden worden gericht en/of het aanjagen van vaccinatie. Zij zijn immers de oorzaak van de druk op de zorg nu…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:26

IMANDRA schreef:
Ja ik hoop echt dat de maatregelen die er komen voornamelijk op niet gevaccineerden worden gericht en/of het aanjagen van vaccinatie. Zij zijn immers de oorzaak van de druk op de zorg nu…

Nee de oorzaak is covid-19. De mensen die niet vaccineren en wel een grote kans hebben om op de IC te komen, dus pak hem beet mensen van 50+ en mensen met extra kwaaltjes, die dragen bewust niet-actief bij aan de meest optimale oplossing van deze pandemie.

En ik vind dat het nu op een punt komt waar het voor mij kantelt. Eerst vond ik dat het recht op autonomie zwaarder woog. Maar nu je zo duidelijk ziet dat het vooral ongevaccineerde IC-liggers zijn waardoor de reguliere zorg weer vertraagd wordt, is het voor mij de andere kant op gekanteld. Het is voor die mensen tijd om over hun eigen principes heen te stappen. En als ze dat niet willen dan maar geduwd door de overheid. Het moet een keer klaar zijn met die pandemie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:28

Vayo schreef:
Zebrastreep schreef:

Maar kinderen belasten de zorg helemaal niet!? En buiten school spreken ze af, ze sporten samen (vaak team- en contactsporten) of spelen gezamenlijk buiten. Laat de kinderen en jeugd met rust zou ik zeggen en laat ze focussen op de groep die in het ziekenhuis belandt. Zet geen kinderen en jeugd in om hen te beschermen, maar laat ze zichzelf beschermen door zich te laten vaccineren.

Ik merk echt dat ik er klaar mee ben. Het zou al helemaal nergens meer over gaan als zelfs mijn volledig gevaccineerde gezonde 13 jarige weer afstand moet gaan houden en een mondkapje op moet op school.

Was meer over MBO , HBO en universiteiten.

Tja ik heb ook nog heel lang voor anderen met een mondkapje moeten lopen toen ik volledig gevaccineerd was , heb ik ook geen moeite mee gehad. Het is wat het is denk ik maar. Vindt het dan wel grappig iedereen wil dat corona stopt , maar daar moeiten voor doen hebben we dan geen zin in ( en deze zin bedoel ik in het algemeen en niet richting jouw of een andere bokker )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:29

Eens, maar gok dat de overheid zich niet wil branden aan verplichting…

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:37

Zebrastreep schreef:
Was meer over MBO , HBO en universiteiten.

Tja ik heb ook nog heel lang voor anderen met een mondkapje moeten lopen toen ik volledig gevaccineerd was , heb ik ook geen moeite mee gehad. Het is wat het is denk ik maar. Vindt het dan wel grappig iedereen wil dat corona stopt , maar daar moeiten voor doen hebben we dan geen zin in ( en deze zin bedoel ik in het algemeen en niet richting jouw of een andere bokker )

En zelfs voor die scholen vind ik het niet nodig. Of doe het enkel voor de niet gevaccineerden. Ik heb ook lang een mondkapje gedragen zonder problemen. Althans ik vond het geen probleem om het voor anderen te doen, maar ervoer wel lichamelijke problemen/klachten erdoor. Toen had ik dat er voor over, omdat anderen zich nog niet konden laten vaccineren. Dat is nu anders.

En iedereen wilt dat corona stopt ... voor mij is dat nooit het doel geweest. Het doel voor mij was ervoor zorgen dat we er niet meer erg ziek door zou worden door de vaccinaties. Als de zorg het aan had gekund had, dan hadden ze van mij alles gewoon op hun beloop mogen laten hoor. Dan maar mensen die zich niet willen laten vaccineren ernstig ziek of overleden aan corona. Triest omdat het niet had gehoeven, maar het is het risico dat zij zelf hebben genomen.

Ik wil niet ten koste van alles corona stoppen. Ik ben ook niet bang om corona te krijgen. Ik ben volledig gevaccineerd. Ik krijg het liever niet, maar ik ga er niet alles aan doen om het te voorkomen. Sterker nog ik doe daar helemaal niks meer aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:45

Ik geloof echt niet dat scholen nog een keer gaan sluiten.
Basis-onderwijs sowieso niet, tenzij er ineens een hele nare variant onder de kinderen komt :(:)

Een vaccinatie verplichting moeten ze gewoon nooit doen, wat er ook gebeurt, verplichte medische behandelingen zijn echt een brug te ver. Dat je dan bepaalde acties beperkt in het geval van een dreigende overloop van de zorg...dat moet dan maar, in de hoop dat toch zoveel mogelijk mensen die prikken nemen.

Maar ALTIJD zoveel mogelijk de optie zoeken en open houden voor een alternatief!
Daarom vind ik dat kunnen testen voor een QR-code ook wel erg fijn.

Dat testen zou wellicht nog iets makkelijker / sneller kunnen worden gemaakt.
Bvb. een betaalbaar, draagbaar apparaatje zoals een door ontwikkelde versie van zo'n neus ofzo, bij elke deur? Daar heb ik verder ook niet veel meer over gehoord jammer genoeg.

Maar met zoiets, dat je aan de deur een ademtest kan doen ofzo, en je ook meteen eventueel besmette gevaccineerden ondervangt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:57

Maar dat kunnen testen dat zal er misschien wel deels afgaan net als in andere landen. Neem Oostenrijk waar de wintersport 2g worden gaat.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:18

De uitslag van mijn test gister was negatief. Gelukkig maar dan zal ik de griep hebben.
Hopelijk is het snel over.

Al denk ik niet dat ik vandaag tot veel in staat ben klinkt thuiswerken wel fijn helaas kan ik niet thuiswerken.

Welke maatregelen zouden wel een draagvlak hebben? Naast de anderhalve meter verplichten ziet als ik het hier lees weinig zin in mondkapjes of de horeca dicht.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:42

Hier is het nog steeds op het werk dat elk team een vaste 'op kantoor dag' heeft. Maargoed, overheid dus voorbeeldfunctie.

Ik ben wel heel benieuwd wat er gaat komen in de persco. Ik heb as zondag eigenlijk een halve marathon, maar ik ben nogal aan het twijfelen over wat verstandig is.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:48

Horeca beperken heeft weinig zin, de mensen met een QRcode mogen naar binnen en zijn gevaccineerd. De mensen zonder QRcode zijn normaliter getest. Hoewel ze natuurlijk wel weer besmet kunnen worden door de mensen met QRcode.

Eigenlijk zou je dus ook de mensen met QR code moeten testen…

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:49

Winged schreef:
Hier is het nog steeds op het werk dat elk team een vaste 'op kantoor dag' heeft. Maargoed, overheid dus voorbeeldfunctie.

Ik ben wel heel benieuwd wat er gaat komen in de persco. Ik heb as zondag eigenlijk een halve marathon, maar ik ben nogal aan het twijfelen over wat verstandig is.

Waarom zou je geen hardloopwedstrijd kunnen doen in de openlucht? Kans op besmetting is nihil.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:51

Ben vooral dat kleuter jank gedrag van volwassen anti vaccers zat die zeggen het pertinent niet te willen omdat ze zich gedwongen voelen.
Schop onder hun hol moeten ze hebben

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:53

robert45 schreef:
Waarom zou je geen hardloopwedstrijd kunnen doen in de openlucht? Kans op besmetting is nihil.

Je staat wel met zijn allen massaal in een startvak. Plus het is 21km. Uit onderzoek blijkt dat je na een fase van intensieve inspanning de weerstand ook daarna een langere tijd zwaar verminderd is. Vandaar dat ik momenteel twijfel. Bij een 10k had ik er waarschijnlijk anders ingestaan. Dit ook omdat ik een paar weken terug 20k trail liep, 3 drukkere momenten meegemaakt, maar daarna toch een week goed verkouden was. Dus... mwah. Weet niet of het slim is.

https://www.ntvg.nl/artikelen/effecten- ... l/volledig