Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:07

besita schreef:
Pandora wil je persé een antwoord
Ik antwoord graag hoor

Ik heb inderdaad onze paarden uit Spanje naar huis gehaald na een rhino uitbraak ter plaatse
Als er morgen bij wijze van spreken een uitbraak van covid is op mijn kinderen dan hou ik de kinderen thuis zoals het hoort ..als er een uitbraak is in verwegistan dan hoef ik mijn kinderen toch niet thuis te houden
Wat een rare vergelijking haal je erbij
Tuurlijk is er meer paniek als het dichtbij
Maar ik doe het blijkbaar zo slecht niet want na een jaar nog steeds geen geval van covid in ons gezin ,niet in onze familie en niet in onze kennissen of vriendenkring ..en dat gewoon met gezond verstand en geen paniekvoetbal
Nu goed ?

Dat is niet alleen te danken aan gezond verstand, maar ook geluk.
Wij zijn allemaal wel besmet en ziek geweest, op 1 volwassen dochter na.
Als je in de zorg werkt of ander cruciaal beroep hebt, kan je nog zo verstandig zijn, maar kan je een besmetting dus niet altijd voorkomen
Daarbij zijn sommige streken/steden brandhaarden (geweest).

Ik erger me daarom aan jouw laatste opmerking.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:10

Ik ken ook diverse mensen, zeker al 3 die wachten op een operatie. Waarvan 1 al sinds oktober.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:13

Ons gezin heeft wat dat betreft echt geluk gehad. Broer wilde ze met liesbreuk rond laten lopen, vorig jaar last van en eigenlijk weggestuurd omdat het te druk was. Uiteindelijk werd het erger en is hij toch geopereerd. Vader ook, tumor in maag, niet te achterhalen of het goed of kwaadaardig was dus er met spoed uitgehaald. (Ziekenhuis 1 wilde hem laten lopen maar stuurde hem voor de zekerheid door naar 2 en die hebben hem redelijk snel geholpen. Niet zo snel als normaal maar wel binnen 2 maanden). Allebei afgelopen winter geopereerd. En einde zomer/najaar bekend dat operatie nodig was

Dat is echt geluk in deze tijd besef ik me.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:38

ingedebruijn schreef:
Bloodymary schreef:
Zo, België gaat lekker los! Zelfs Pukkelpop gaat door in augustus, zonder beperkingen, alleen vaccinatie of test, met 66.000 man. Fijn hoor.

Dat hebben ze niet gezegd. Er wordt 10000 man aangeraden maar ze willen zelf alleen doorgaan met 66000 man. Of dat dus kan en mag tegen die tijd is nog niet te zeggen.

https://www.tvl.be/nieuws/pukkelpop-gaat-door

Ik weet wat hij gezegd heeft, heb zijn verhaal op StuBru gehoord.

nynke55

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:52

Ik zat zojuist bij de huisarts te wachten. Draait er zo'n computeranimatie over de corona prik. Daar staat : de prik word gezet door een dokter of een zuster, met een plaatje er bij van een mannelijke dokter en een vrouwelijke zuster. In welke eeuw leven we nu eigenlijk?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:02

nynke55 schreef:
Ik zat zojuist bij de huisarts te wachten. Draait er zo'n computeranimatie over de corona prik. Daar staat : de prik word gezet door een dokter of een zuster, met een plaatje er bij van een mannelijke dokter en een vrouwelijke zuster. In welke eeuw leven we nu eigenlijk?

:') Erg hè.

Toen ik nog in een verpleeghuis werkte waar ook wel eens mensen kwamen revalideren, werd er nog wel eens geklaagd dat ze nooit een dokter zagen. Als de dokter van de afdeling dan eens met vakantie was en er een mannelijke vervanging langskwam voor de wekelijkse voortgang zeiden ze dan: ‘nou, fijn dat ik nu eindelijk een dokter kan spreken na 6 weken’. :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:08

verootjoo schreef:
nynke55 schreef:

Schandálig; ik zou ze boycotten.
Laat ze in de po-ep zakken met die prik zeg.

Oh en koop een maat grotere schoenen :P

p.s. nog stééds geen Durex reclame met een homo negerdwerg... -:(-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:58

Je kunt het erg vinden, maar ook gewoon niet :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:03

Ik ben het inhoudelijk niet helemaal oneens met Nienke,

Maar ik zat nou wel echt hardop te lachen om de tekst van HC.

Waar -buiten dat het grappig is- ook wel wat inzit natuurlijk. Daarom zal t ook grappig zijn. :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:07

Ha, Verootjoo, dat geloof ik direct. Mijn schoonmoeder is ook zo. Als zij huisbezoek krijgt van een arts is het of "dokter" of "juffrouw". Dat een arts ook een vrouw kan zijn wil er nog niet echt in, behalve haar oogarts, dat is een "vrouwelijke dokter".

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:08

SusanH schreef:
Ik ken ook diverse mensen, zeker al 3 die wachten op een operatie. Waarvan 1 al sinds oktober.

Heftig, zoveel mensen die wachten..

Ik al sinds maart 2020, dus 14 maanden nu en ben dit zomer niet aan de beurt. Heb gisteren contact gehad met de planning.
(Ik moet 5 dagen opgenomen worden en er moet een ic-bed vrij zijn voor als er complicaties optreden)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:10

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het in strijd is met de Bokt regels.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:10

nynke55 schreef:
Ha, Verootjoo, dat geloof ik direct. Mijn schoonmoeder is ook zo. Als zij huisbezoek krijgt van een arts is het of "dokter" of "juffrouw". Dat een arts ook een vrouw kan zijn wil er nog niet echt in, behalve haar oogarts, dat is een "vrouwelijke dokter".

haha dat had mijn moeder (ze is 94 geworden) ook, ze zei dan mevrouw dokter, maar dan zei ze er achteraan dat dat helemaal niet kon, dat het wel de zuster zou zijn of de assistente :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:12

Dat heb ik altijd bij auto’s kopen, auto’s en huizen is mijn afdeling. Dus manlief gaat mee en de verkoper gaat 9 van de 10 keer de auto ophemelen en uitleggen aan mijn man. We zijn er aan gewend en vooral aan de schuldbewuste gezichten wanneer manlief na een half uur zegt dat hij er niets van snapt en ze maar met mij verder moeten praten indien ze een auto willen verkopen. En dan hebben we het nog niet gehad over inruilen en afdingen, dat is het leukste stukje .

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:35

Wij hebben iets gelijkaardigs met de buurman. Als hij met vakantie gaat passen we op zijn huis, tuin en kat. Iedere keer legt hij mij uit waar het katteneten staat en waar er water voor de planten is. Voor alle technische uitleg richt hij zich tot mijn zoon. Zoon volgt een sportopleiding en ik ben ingenieur :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:08

Onze vroegere buurvrouw was arts; ze stond hier in de buurt bekend als 'De Dokteres'. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:31

Ik word toch wel droevig van de oplaaiende gewelddadigheden in Israel, corona onder controle en nu knallen ze elkaar weer af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:35

bigone schreef:
Ik word toch wel droevig van de oplaaiende gewelddadigheden in Israel, corona onder controle en nu knallen ze elkaar weer af.

Nou zeg dat. Echt verschrikkelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:44

Kuipers: ziekenhuisbezetting fors verder gedaald
De afgelopen 24 uur is het aantal covidpatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen met nog eens 135 gedaald. Dat zei voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg in een briefing in de Tweede Kamer.

nos.nl

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:46

purny schreef:
De afgelopen 24 uur is het aantal covidpatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen met nog eens 135 gedaald. Dat zei voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg in een briefing in de Tweede Kamer.

nos.nl

Ja echt blij mee, laat het mooie weer maar samen met de vaccins corona verdrijven. *\o/*

Dan kan ik weer naar de sportschool. Ik word enorm naar van al die overtollige energie. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:47

MarlindeRooz schreef:
purny schreef:

nos.nl

Ja echt blij mee, laat het mooie weer maar samen met de vaccins corona verdrijven. *\o/*

Dan kan ik weer naar de sportschool. Ik word enorm naar van al die overtollige energie. :')

Ik ga volgende week vrijdag zwemmen. Hopelijk voel ik me dan goed genoeg... Dinsdag prikkie vandaar :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:47

Mooi :j Hopelijk blijft het doorzetten :j

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:49

nynke55 schreef:

[/quote]

Schandálig; ik zou ze boycotten.
Laat ze in de po-ep zakken met die prik zeg.

Oh en koop een maat grotere schoenen :P

p.s. nog stééds geen Durex reclame met een homo negerdwerg... -:(-[/quote]

Tis een kwestie van geduld. Vrouwen doen het steeds beter dan mannen qua afronden studie en goede banen. Ook in voorheen mannen beroepen. Over enkele jaren is het onderscheid er niet meer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:50

Ik word eigenlijk best wel emotioneel van alle positieve berichten.
En met mijn tante gaat het ook de goede kant uit, ze is nu mediumcare patient

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:52

Sizzle schreef:
bigone schreef:

Nou zeg dat. Echt verschrikkelijk.

Terug naar normaal zag ik al ergens voorbij komen. Diep triest.