Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:44

Mkango schreef:
[]Dat is het ook, maar het feit dat ze daarvoor een evenement kapen dat draait om 6 miljoen Joden die vergast zijn, vind ik geen pas hebben en daardoor schurkt het voor mij wel tegen antisemitisme aan. Die Holocaust boeit ze duidelijk niet, alleen hun eigen ideologie en de aandacht die ze ermee krijgen en het is dus wel duidelijk waar hun sympathieën niet liggen.

Herdenking van de Holocaust is altijd eind januari toch?

Wikipedia:

Bevrijdingsdag is de Nederlandse nationale feestdag op 5 mei waarop jaarlijks de bevrijding van de Duitse bezetting in Nederland in 1945 wordt gevierd. Nederland staat op 5 mei ook stil bij de grote waarde van vrijheid, democratie en mensenrechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:47

corinep schreef:
Mkango schreef:
[]Dat is het ook, maar het feit dat ze daarvoor een evenement kapen dat draait om 6 miljoen Joden die vergast zijn, vind ik geen pas hebben en daardoor schurkt het voor mij wel tegen antisemitisme aan. Die Holocaust boeit ze duidelijk niet, alleen hun eigen ideologie en de aandacht die ze ermee krijgen en het is dus wel duidelijk waar hun sympathieën niet liggen.

Herdenking van de Holocaust is altijd eind januari toch?

Wikipedia:

Bevrijdingsdag is de Nederlandse nationale feestdag op 5 mei waarop jaarlijks de bevrijding van de Duitse bezetting in Nederland in 1945 wordt gevierd. Nederland staat op 5 mei ook stil bij de grote waarde van vrijheid, democratie en mensenrechten.
I know, maar de meeste mensen associëren 4 en 5 mei nog steeds hoofdzakelijk met WW II en de Holocaust, wat de overheid er ook van probeert te maken, en het is niet alsof Baudet c.s. dat niet weten, dus nee, ze hebben hier echt 0 excuus voor.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:06

Boompje1985 schreef:
Dat ik toch veilig thuis moet gaan inschakelen voor mn buurjongetjes. Gisteren werd de oudste van net 3 jaar wel 7 keer achter elkaar geslagen, vandaag kreeg hij weer klappen omdat hij in zn broek had geplast. Ik word hier heel boos van en voel me zo ontzettend machteloos. -O- |o >;) _-:(

Ik vind je lief en stoer dat jij wel iets doet!
Lijkt vanzelfsprekend.. en toch hebben mensen een drempel

Jij doet tenminste wat!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:58

Mkango schreef:
_San87_ schreef:

Naïeve ik dacht aan het land is dood door de coronacrisis en de vergaande regels daaromtrent.
Dat is het ook, maar het feit dat ze daarvoor een evenement kapen dat draait om 6 miljoen Joden die vergast zijn, vind ik geen pas hebben en daardoor schurkt het voor mij wel tegen antisemitisme aan. Die Holocaust boeit ze duidelijk niet, alleen hun eigen ideologie en de aandacht die ze ermee krijgen en het is dus wel duidelijk waar hun sympathieën niet liggen.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar 5 mei is voor mij bevrijdingsdag en ook echt dat, vieren dat we bevrijd zijn en nog steeds in vrijheid leven, zonder oorlog en geweld. De holocaust en alle oorlogsslachtoffers herdenk ik 4 mei, dodenherdenking. En ik dénk dat dat voor de meeste mensen geldt.

Maakt deze campagne niet minder smakeloos, imo.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:20

Voor mij is het onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar ik heb dan ook een Joodse familieachtergrond. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:27

Mkango schreef:
Voor mij is het onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar ik heb dan ook een Joodse familieachtergrond. :P

Snap ik :j.

(Hoe staat t met je inzending voor de coverwedstrijd :7 ?)

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:41

CynthiaV schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2809617 ... oster-fv-d
Net als je denkt dat ze niet dommer kunnen zijn _-:(

Deze wilde ik er ook ingooien.

Aanvankelijk was ik wel gecharmeerd van Thierry en 'zijn' partij maar hij is het plot al een tijdje volledig kwijt. Om nog maar niet te spreken van de andere idioten (met name Willem Engel :r ) die ook achter die poster staan.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:02

Ik denk dat de meeste mensen 5 mei associëren met een vrije dag en je lekker klem zuipen op een festival :')

Ikzelf sta er op die dag bij stil dat ik dankbaar ben dat we in een vrij land leven en we altijd moeten waken dat het zo blijft.

Door de coronamaatregelen voel ik die vrijheid echt een heel stuk minder, ik wil het absoluut niet vergelijken met de oorlog maar zo voelt het soms wel voor mij... Ik heb dan ook gelukkig de oorlog niet meegemaakt dus kan mijn gevoel enkel vergelijken met de jaren vóór corona.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:07

Kan die discussie naar een ander topic?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:21

Vast wel, er is geen corona gerelateerd ergernissen topic zeker?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:28

Rawr schreef:
CynthiaV schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2809617 ... oster-fv-d
Net als je denkt dat ze niet dommer kunnen zijn _-:(

Deze wilde ik er ook ingooien.

Aanvankelijk was ik wel gecharmeerd van Thierry en 'zijn' partij maar hij is het plot al een tijdje volledig kwijt. Om nog maar niet te spreken van de andere idioten (met name Willem Engel :r ) die ook achter die poster staan.

Gecharmeerd van een persoon die neerkijkt op vrouwen en joden. En met Nederland uit de EU wil. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:29

corinep schreef:
Vast wel, er is geen corona gerelateerd ergernissen topic zeker?

Wel een algemeen coronatopic. :))

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:32

Stinkende runderoren van de honden.
Het is goed voor ze, goed tegen tandsteen.
Maar ohhhh 't stinkt

michelle___Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:52

Heb echt ontzettende koopddrang, en ik kan niet vinden wat ik wil hebben... :7

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:55

michelle___ schreef:

Vindt je bankrekening wel fijn!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:57

Hele grote ergenis hier. Vriendin stuurt een whatsapp-gesprek naar mij door. Bekende van haar heeft een aardige aaneenstapeling van corona-klachten, heeft zich niet laten testen en loopt nu rond in een supermarkt. B I Z A R.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:25

Dat het morgen zo sentimenteel weer wordt, dat er niet genoeg zakdoekjes zijn om dat te kunnen drogen. -O-

Ik heb les.
En echt geen zwemles.
Denk dat we dat er maar van gaan maken. -O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:56

michelle___ schreef:

Same, en ik kan ook prima vinden wat ik wil hebben :')

Hele dag al gloeiende koppijn, zo moe van -O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:18

Wanneer ik het heb over mijn paard zijn kop of poten en mensen me heel serieus gaan verbeteren met 'je moet hoofd en benen zeggen, hoor'. Ga weg gewoon. :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:21

marley93 schreef:
Wanneer ik het heb over mijn paard zijn kop of poten en mensen me heel serieus gaan verbeteren met 'je moet hoofd en benen zeggen, hoor'. Ga weg gewoon. :wave:
Dat vroeg een van de docenten tijdens mijn mondeling Nederlands om mij op stang te jagen: "Heeft je paard een kop of een hoofd?" "Hangt er helemaal vanaf waar hij hem tegenaan slingert, meneer. :D " :))

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:43

Mkango schreef:
marley93 schreef:
Dat vroeg een van de docenten tijdens mijn mondeling Nederlands om mij op stang te jagen: "Heeft je paard een kop of een hoofd?" "Hangt er helemaal vanaf waar hij hem tegenaan slingert, meneer. :D " :))

Het enige juiste antwoord _O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:49

Waarom zijn mensen tegenwoordig zo irritant fel en lomp in hun reacties? Kan het niet gewoon wat zachter, vriendelijker en misschien wat beleefter?

Vandaag viel het even echt op: "Doe dat tegen X zeggen". ,
vervolgens iemand anders: "Kan mij geen reet schelen wat mijn pa daar van vind, hij moet niet janken"

En zo heb ik nog wel een paar voorbeelden van volwassen mensen...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:59

Is dat niet omdat dat soort (negatieve) reacties meer opvallen? Neutrale of positieve reacties blijven niet hangen. Maar die ene sneer of vloek, die zie je en die onthoud je.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:23

Zou kunnen, maar het is niet echt vloeken of echt sneren. Meer gewoon totaal geen aandacht hebben voor hoe dingen gezegd worden en hoe lomp dat klinkt. Ik dacht eerst dat het een geschreven ding was. Dat mensen zichzelf niet teruglezen en dus niet weten hoe ze klinken. Maar deze mensen praten echt zo. Dus ergens horen ze of weten ze niet hoe ze overkomen. De eerste persoon van "doe dat..." wees ik er op. Ik zei: "persoonlijk vind ik dat je het doet overkomen alsof wij allemaal voor jou moeten lopen en alsof X een grote luilak is, dat kan nooit jou bedoeling zijn hoop ik". Vervolgens zijn we nog geen onderwerp verder en ze vervalt toch weer in een soort botheid.

Voor mijn gevoel is het iets recents.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:47

Geloof me, dat is niets recents. :P