Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:00

Relaxed schreef:
Koning heeft zijn vakantie afgebroken.. Enige juiste wat hij kon doen imo.

En dan mag ie alsnog in het strafbankje komen bij Mark :D

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:00

Cayenne schreef:
Ik snap niet dat hij zelf niet op het idee is gekomen dat zijn vakantie weleens heel erg verkeerd zou kunnen vallen :=

Of iemand heeft symptomen :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:01

Wat denken jullie zal het aantal besmettingen met een paar dagen gaan afnemen? Of in ieder geval het aantal ziekenhuisopnames zodat het niet nog strenger hoeft met de maatregelen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:02

moonsparkle schreef:
Wat denken jullie zal het aantal besmettingen met een paar dagen gaan afnemen? Of in ieder geval het aantal ziekenhuisopnames zodat het niet nog strenger hoeft met de maatregelen.

Ik denk dat het afwachten is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:03

Ja dat denk ik natuurlijk ook :') maar wat zegt jullie gevoel?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:03

moonsparkle schreef:

Ik denk dat het eerst nog even toeneemt maar na een tijdje het wel weer af gaat nemen. Maar aan de andere kant denk ik ook dat we wel op een punt komen zoals de 10.000 besmettingen komt dat het dan niet meer te houden is.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:04

purny schreef:
En weet je hoe dat komt Janine? Omdat we best veel van die ontieglijke eigenwijze types hebben in dit land die denken dat een ander het wel doet.
We hadden tijdens de eerste lockdown een terugloop van het virus. Waarom kunnen we dat nu niet weer?

Over de hele wereld
Maar toen was het lente en werd het zomer
Ik vond die eerste lockdown niet leuk maar je kon veel buiten doorbrengen ,het was heerlijk weer ..veel wandelen en fietsen ..tuin en barbeque etc

Nu met deze sombere dagen veel minder fijn ..geen horeca ,geen wedstrijden met de paarden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:04

moonsparkle schreef:

Haha ik bedoel dat mijn gevoel dat ook zegt. Ik weet het gewoon echt niet en heb te weinig verstand van de verspreiding van ziektes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:05

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:05

moonsparkle schreef:

Hoeveel dagen zitten er gemiddeld tussen besmetting en opname? Ik hoop dat we begin volgende week al een dalende lijn gaan zien qua positieven.
Laatst bijgewerkt door purny op 16-10-20 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:07

Relaxed schreef:
Las net een artikel erover. Hij is een heel trots iemand, vindt dat hij recht op deze dingen heeft voor alles wat hij doet en dat hij ook echt de baas is.

Misschien moeten we het dan toch iets nadrukkelijker hebben over zijn functie en inkomsten...

lenaa_tje schreef:
Dit is nog niet wettelijk geregeld. Ze willen dit mogelijk maken. Op school weigeren mag sowieso niet vanwege leerplicht

Hmmm, dat geeft in de praktijk toch weinig bezwaren. Genoeg kinderen die om allerlei (non-)redenen geweigerd worden / niet ingeschreven / doodleuk uitgeschreven.
Wat niet mag maar waarvan zowel de Inspectie als de rechter zeiden: hmm, dat mag inderdaad niet maar ja, wat doe je eraan he?

Dus dat gaat het struikelblok niet worden denk ik.

Gnome

moonsparkle schreef:

Eerlijk.. Ik denk dat het hopeloos is. Pas als de lijken op straat liggen krijgen we weer de instelling terug van maart. Ik heb totaal niet het idee dat iemand zich ook maar iets van de maatregelen of adviezen aan trekt die dat niet al deed voor de laatste beperkingen. Dus dan komt er een Lockdown waarbij nog steeds mensen hysterisch gaan weigeren en demonstreren. Dat in combinatie met veel te weinig blauw op straat om het te kunnen handhaven.. Nee ik heb de hoop opgegeven. Ontzettend veel medelijden met iedereen in de zorg.

secricible

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:08

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:09

@shadow0 kinderen kunnen niet zomaar uitgeschreven worden op een school. Maar wij zijn het wel vaker oneens dus dit zal niet niks nieuws zijn. Zelfs al zitten ze thuis staan ze nog ingeschreven.
Oh een school kan wel geen plek hebben natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 16-10-20 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:12

SinneJ schreef:
Oef de nieuwe maatregelen in België zijn niet mals. Weet niet zeker of ze hier al besproken zijn, maar hier is een samenvatting:

https://m.standaard.be/cnt/dmf20201016_96323785

Wow, dat is haast strikter dan de lockdown die wij in maart hadden. Behalve dan dat winkels open zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:13

moonsparkle schreef:

Mijn gevoel? Aangezien het altijd 1 tot 2 weken duurt voor de cijfers dalen gaan we de 10.000 per dag nog wel aantikken. Het is nu heel Nederland waar het rondwaart en niet zoals in Maart April maar een gedeelte. Ik hoop dat de ziekenhuizen het aankunnen en dat het inderdaad naar beneden gaat over anderhalve week.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:14

Ja iemand had de Belgische regels een paar pagina’s terug geschreven, ik schrok daar ook van... hoewel het niet onoverkomelijk is.. en als t helpt ..dan moet t maar

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:15

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:21

@janinevv

Ik snap waar jouw griep verhaal over de ic vandaan komt.

Er zijn veel , verschillende griep virussen. Elk jaar wordt er berekend en bedacht welke griep virussen er dit jaar aankomen en die stoppen ze in het vaccin
De griep in 2017/2018 was één van de ergste griepjaren met 350 man op de ic en 16000 mensen opgenomen in totaal in het griep seizoen.
Toen moest ook even de gewone zorg af geschaald worden.
Dat jaar was er deels een ander griep virus dan die in het vaccin, en dus kon je toch griep krijgen terwijl je wel geënt was.

Van griep weten we veel meer gelukkig, ook bv over de rest schade. En meestal valt het mee. 2000 doden ( over sterfte)in Normale jaren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:22

lenaa_tje schreef:
@shadow0 kinderen kunnen niet zomaar uitgeschreven worden op een school. Maar wij zijn het wel vaker oneens dus dit zal niet niks nieuws zijn.

Het verschil zit er in dat jij de theorie aanhangt, waarin kinderen inderdaad niet uitgeschreven kunnen worden, en ik de praktijk belangrijk vind, waar het desondanks gewoon gebeurt en gedaan wordt door scholen zonder dat daar consequenties aan zitten.

Dat is niet een verschil van mening ofzo, dat gebeurt gewoon.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:24

Shadow0 schreef:
lenaa_tje schreef:
@shadow0 kinderen kunnen niet zomaar uitgeschreven worden op een school. Maar wij zijn het wel vaker oneens dus dit zal niet niks nieuws zijn.

Het verschil zit er in dat jij de theorie aanhangt, waarin kinderen inderdaad niet uitgeschreven kunnen worden, en ik de praktijk belangrijk vind, waar het desondanks gewoon gebeurt en gedaan wordt door scholen zonder dat daar consequenties aan zitten.

Dat is niet een verschil van mening ofzo, dat gebeurt gewoon.

Dan wil ik daar graag een bron van want ja ik heb ervaring met leerlingen die niet naar school gaan. Momenteel zelfs een heel tragisch geval, waar heel veel mensen heel veel werk aan hebben maar wat nog steeds niet echt lukt. Al gaat het beter dan vorig school jaar. Niet dat ik verwacht dat deze dit jaar naar school zal gaan, helaas. Mooi wel dat die ingeschreven staan.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 16-10-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:27

Cer schreef:
Ja iemand had de Belgische regels een paar pagina’s terug geschreven, ik schrok daar ook van... hoewel het niet onoverkomelijk is.. en als t helpt ..dan moet t maar

Voor mezelf is het niet zo'n giga probleem, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen enorm hard aanpassen is weer. En de horeca... Vind het erg, maar snap natuurlijk ook waarom.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:29

Het komt inderdaad voor dat jongeren uitgeschreven worden op school. Maar het mag eigenlijk niet. Op enkele speciale scholen na die dit wel mogen.

nynke55

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:30