Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:36

Volgens mij ligt dit aan het weer elnienjo. Hier is het echt heel heet in de zomer en dat was het ook afgelopen dagen. 30 Graden, kei blauwe luchten. Dus dan kan zo'n virus minder gemakkelijk uitwaaieren. Dat mensen ziek zijn dat blijf je houden maar ik verwacht daar in de zomer minder uitbreiding en verspreiding van.
Ik ben er van overtuigd dat deze mensen volop getest zijn en nu in isolatie net als iedereen waar ze mee in aanraking zijn geweest. De Fransen zitten er hier bovenop.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:49

In Nederland gelukkig ook steeds meer en ik hoop dat ze dat blijven doen, zeker met buitenlandse toeristen die hier komen. Laat maar een attest zien dat je Corona hebt gehad of net negatief getest bent. Ook Nederlanders die terug komen graag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:54

pien_2010 schreef:
Volgens mij ligt dit aan het weer elnienjo. Hier is het echt heel heet in de zomer en dat was het ook afgelopen dagen. 30 Graden, kei blauwe luchten. Dus dan kan zo'n virus minder gemakkelijk uitwaaieren. Dat mensen ziek zijn dat blijf je houden maar ik verwacht daar in de zomer minder uitbreiding en verspreiding van.
Ik ben er van overtuigd dat deze mensen volop getest zijn en nu in isolatie net als iedereen waar ze mee in aanraking zijn geweest. De Fransen zitten er hier bovenop.

Er zullen zeker voordelen zitten aan het grotendeels in de buitenlucht kunnen leven tijdens de zomermaanden, maar ik hou toch mijn hart vast voor vliegtuigen. En voor clubs die weer open gaan in zuidelijke landen (al dan niet illegaal)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:35

In het vliegtuig is de lucht stukken schoner dan buiten. Door de hepa filters word de lucht voor 99,97% gefilterd.
En ook de maatregelen spelen een grote rol.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:23

Zoveel mensen gaan er effectief niet op vakantie als we de peilingen onder de bevolking moeten geloven. Heel veel mensen hebben er gewoon geen zin in (bijv verplicht mondkapjes moeten dragen), of vinden het risico te groot.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:27

Of zitten financieel slecht. :o

Ben al een aantal jaren niet op vakantie geweest geen geld voor en dan hou het op. :=

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:31

SusanH schreef:
Zoveel mensen gaan er effectief niet op vakantie als we de peilingen onder de bevolking moeten geloven. Heel veel mensen hebben er gewoon geen zin in (bijv verplicht mondkapjes moeten dragen), of vinden het risico te groot.

Het lijkt mij inderdaad niet super relaxed met alle maatregelen. Ik ervaar dat al in eigen land. Kom nog de deur niet veel uit, omdat ik alles te veel gedoe vind en de lol er voor mij dan al een beetje af is. Nu moet ik ook wel eerlijk bekennen dat ik er thuis wel als een prinsesje bij zit en ik er vast anders over had gedacht als ik op een flatje had gezeten. Dus ik snap het wel dat andere mensen wel die behoefte hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:35

Marcella schreef:
Of zitten financieel slecht. :o

Ben al een aantal jaren niet op vakantie geweest geen geld voor en dan hou het op. :=

Jij ging dus sowieso niet, bericht van Susan is dus niet op nou van toepassing.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:45

Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie door het corona virus. Had wel gekund, een vaarvakantie in Nederland, maar ook hier nog erg terughoudend met contacten leggen buiten onze erg kleine bubbel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:25

Toevallig net op tv dat in een aantal landen waar de regels versoepeld zijn de besmettingen weer stijgen...
Dat zal wel zuur zijn zeg als dat hier ook gebeurd. Niet dat ik er raar van zou kijken maar betekend wel dat alle goedwillende mensen die zich keurig aan de adviezen en regels hielden nog weer langer thuis moeten blijven..
Mag echt hopen het hier goed blijft gaan

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:28

Het zou wel logisch zijn als hier de besmettingen zouden stijgen: er is meer open én er wordt meer getest. Hopelijk blijft het binnen de perken en worden er anders weer op tijd maatregelen genomen... ik vind het ook een beetje zuur. Ik ben van de voorzichtige kant, maar heb nu erg het idee dat ik moet compenseren voor alle mensen die hun boekje te buiten gaan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:29

Ik heb net geboekt, eind september in Nederland. Nu de kat nog onderdak zien te krijgen want het kattenhotel neemt geen katten aan ivm corona bij katten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:53

Nu iedereen zich kan laten testen komen we de echte hoeveelheid besmettingen te weten. Dus ik verbaas me er niet over dat er veel meer besmettingen bijkomen.

Ze hadden dit beleid in het begin al moeten doen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:54

Maar toen waren er niet voldoende testen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:02

nynke55 schreef:

Of ze hadden gewoon moeten luisteren naar Baudet. Maar dat wilden ze niet.
Ik denk dat wanneer deze crisis voorbij is er het een en ander moet worden opgehelderd

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:06

Nou nee, luisteren naar Baudet lijkt me niet handig, die waait met alle winden mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:08

Purny , er moet zeker een gesprek/debat over komen want er zijn veel meer zaken niet goed gegaan. Aan de andere kant, de hele wereld zat achter medische middelen aan dus graaien in een lege pot . Het enigste wat er geleerd is is dat we veel beter medisch voorbereid moeten zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:08

purny schreef:
nynke55 schreef:

Of ze hadden gewoon moeten luisteren naar Baudet. Maar dat wilden ze niet.
Ik denk dat wanneer deze crisis voorbij is er het een en ander moet worden opgehelderd

Wat zei Baudet dan waarnaar geluisterd moest worden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:09

nynke55 schreef:
Nou nee, luisteren naar Baudet lijkt me niet handig, die waait met alle winden mee.

Baudet was wel een van de eerste mensen die aangaf dat er stront aan de knikker was.

Ik ben ook geen fan van hem maar hij had in dit punt wel gelijk

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:22

purny schreef:
nynke55 schreef:

Baudet was wel een van de eerste mensen die aangaf dat er stront aan de knikker was.

Baudet was wel 1 van de eerste die riep dat de lockdown veel en veel te soft was

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:26

Ik zoek het vliegen nu ook niet, mijn dochter vliegt dus donderdag wel naar Nederland. Ik hoop dat wij - als Albert beter is - misschien toch een paar leuke plekjes onderweg kunnen vinden voor een of twee nachtjes. Dat breekt de rit, maar ik heb ook wel zin in het vakantiegevoel. Mag niet klagen he, wij hebben Florida al gehad dit jaar, maar toch.

Het goede nieuws: hij heeft vandaag een paar uur op een ligbed op het terras liggen lezen én heeft twee keer gewoon zittend aan tafel gegeten. Yes!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:28

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Baudet was wel 1 van de eerste die riep dat de lockdown veel en veel te soft was

Maar ook de eerste die voor versoepeling van maatregelen pleit en in briefings kampioen bizarre vragen is.
Wanneer doet de regering het wel goed in de ogen van Baudet vraag ik me af...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:31

Astorga schreef:
lenaa_tje schreef:

Maar ook de eerste die voor versoepeling van maatregelen pleit en in briefings kampioen bizarre vragen is.
Wanneer doet de regering het wel goed in de ogen van Baudet vraag ik me af...

En komt dat omdat die zelf nadacht of omdat die gewoon papegaaide wat de mensen in Nederland het liefste zagen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:32

Monique, dat is erg goed nieuws , maar hopen dat jullie snel deze kant op kunnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:32

Wat fijn dat hij weer aan de beterende hand is Monique!