Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:55

Er is niks paranoia aan een zelftest doen, als je dat paranoia vindt ben je imo dus echt een corona ontkenner..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:56

@inge: stel jij hebt corona onder je leden en je besmet andere mensen, die mensen besmetten weer andere mensen en zo gaat het door.
Nee ik vind het niet echt verantwoordelijk

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:57

purny schreef:
@inge: stel jij hebt corona onder je leden en je besmet andere mensen, die mensen besmetten weer andere mensen en zo gaat het door.

Die mensen zijn toch gevaccineerd? Besmettingen hoeven toch helemaal niet erg meer te zijn?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:58

Relaxed schreef:
Er is niks paranoia aan een zelftest doen, als je dat paranoia vindt ben je imo dus echt een corona ontkenner..

Ik vind het vasthouden aan die regels anders behoorlijk paranoia. Mensen zijn gewoon mensen ipv mogelijke dragers van corona. Zou fijn zijn als we elkaar ook weer zo kunnen zien en behandelen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:00

Ik heb zo'n grootverpakking en heb bij terugkomst van vakantie getest voor de vorm en doe het ook als ik bijvoorbeeld naar familie/vrienden ga. Tot nu toe was dat steeds buiten en op afstand, maar we vonden het allemaal netjes om even een zelftestje te doen (immers alleen gevaccineerd en dan is de kans groter dat je geen klachten hebt).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:03

Nou ja, ik zou nu niet bepaald het grootste vertrouwen hebben in iemand die net naar Boedapest is geweest waar van corona niets te merken was en nu zonder te testen zich weer in Nl bevindt en mensen ziet.
Een test is echt zo’n kleine moeite. Imo gooi je nu echt je kont tegen de krib en zolang mensen zich zo gedragen kun je die festivals wel vergeten. Dus je hebt jezelf ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:04

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:

Ik vind het vasthouden aan die regels anders behoorlijk paranoia. Mensen zijn gewoon mensen ipv mogelijke dragers van corona. Zou fijn zijn als we elkaar ook weer zo kunnen zien en behandelen.

Nee, in deze pandemie zijn we juist wel allemaal mogelijke dragers, dat is nu precies het hele probleem.. Als we ons daar eens meer naar zouden gedragen zouden we er vast beter voorstaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:04

Ik test zowel voor de vakantie als na de vakantie. Geen probleem mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:09

ingedebruijn schreef:
purny schreef:

Die mensen zijn toch gevaccineerd? Besmettingen hoeven toch helemaal niet erg meer te zijn?

Zie je dat op hun voorhoofd staan dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:09

Niet willen testen maar wel alles weer normaal willen klinkt niet zo logisch.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:14

MarcoBorsato schreef:

Gelukkig zijn er landen waarbij dat wel gewoon werkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:14

ingedebruijn schreef:
MarcoBorsato schreef:

Maar jij woont niet in zo'n land, dus waarom zou je je zo gedragen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:15

ingedebruijn schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ja, wat Relaxed zegt. Het is geen aanval maar ik snap je gewoon echt niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:16

Ik ook niet, je krijgt die test letterlijk in handen gedrukt en mag hem gewoon zelf thuis doen. Hoe makkelijk wil je het hebben :n

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:21

Nouja ik snap jullie ook niet. Zo is de cirkel mooi rond. Test vooral als je dat wilt voor, tijdens, na je vakantie. Fijne dag verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:35

Echt een volwassen reactie :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:40

Waarom zo op de individu springen ipv op nationaal beleid? Testen is niet verplicht, dus zullen er mensen zijn die het niet doen.

Daar vinden mensen van alles van (voor en tegens), maar zolang onze overheid het niet verplicht stelt is dat ieders goed recht toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:44

Maar wat is er mis met dit beleid om te testen als je terugkomt van vakantie? Verplichten kunnen ze het niet, valt ook niet te controleren, tenzij je bij iedere grensovergang een teststation neerzet wat natuurlijk geen doen is. Daarom komt het aan op het gezonde verstand van ons allemaal om zsm weer terug naar normaal te kunnen. Inge wil heel graag terug naar normaal, maar even een simpele test na je vakantie is dan weer geen optie. Dan ben je toch zelf super dom bezig?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:48

Ik vind het niet netjes om dat soort uitspraken te doen. Ik denk ook dat het averechts werkt in wat je wil: dat zij gaat testen. Door zo te reageren zal inge wellicht haar hakken dieper in het zand zetten...

En natuurlijk kan de overheid haar beleid wel aanpassen. Onze volledige maatschappij heeft op slot gezeten, dan is het ook mogelijk om verplicht te testen na een vakantie.

Ik vind het van weinig inzicht betuigen als je zegt "Daarom komt het aan op het gezonde verstand van ons allemaal om zsm weer terug naar normaal te kunnen" als je wéét dat er verschillende standpunten, invalshoeken en benaderingen zijn tov deze pandemie. Gezond verstand betekent voor verschillende mensen iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:51

Je hakken in het zand zetten omdat iemand op Bokt er iets van zegt :') Juist, dan ben je idd behoorlijk kinderachtig bezig :+

Hoe zie je het verplicht testen in de praktijk voor je dan? Op een vliegveld wil dat nog wel, maar verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:53

Het is ook wel een beetje bijzonder dat mensen uitspraken over een land doen dat er daar niks geldt terwijl andere mensen daar wel gecontroleerd worden. Het geldt voor elk land, soms heb je controle en soms ook niet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:54

Ik zie helemaal niks voor me. Ik laat het lekker over aan de beleidmakers en de mensen die wel zin hebben in een discussie +:)+ en in de tussentijd probeer ik mensen met respect te behandelen en te genieten van de vrijheden die ons toegestaan zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:54

purny schreef:

Als je zo vindt dan Moerbeke thuis blijven en niemand zien. Je kan het altijd hebben. Niemand gaat 10 dagen in quarantaine na zijn vakantie. Dat hoeft ook niet, net als testen.

Ik ga straks ook niet elke dag testen als ik naar de uni moet. Lijk wel gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:56

Spenk schreef:
Het is ook wel een beetje bijzonder dat mensen uitspraken over een land doen dat er daar niks geldt terwijl andere mensen daar wel gecontroleerd worden. Het geldt voor elk land, soms heb je controle en soms ook niet.

In Kroatie ook weinig controle, hoefde pas daar op het vliegveld de app te laten zien en verder ook niet weer. Wel in de winkels nog mondkapjes op en om 0.00 uur alles dicht. Ik heb er ook van genoten, even geen corona en lekker onder de mensen. Maar juist daarom wel goed om thuis ff die test te doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:59

Maar wat zegt het als ik nu die zelftest doe, terwijl ik gisteren in Nederland meer mensen heb gezien dan hele vakantie?

Ik heb ze voor mijn neus liggen hoor, nog niet in mijn neus....

Terwijl Frankrijk qua maatregelen veel strikter is dan Nederland, want geen qr code kom je gewoon nergens binnen en je moet ze allebei laten zien, dus niet 1 van de twee.