Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:58

MarlindeRooz schreef:
Lekker makkelijk zeggen wanneer je niet alleen thuis zit maar met man (en kinderen). ;) Ik spreek een vriend en vriendin nog steeds. Ga daar gewoon langs en die komen hier ook. Die zien verder ook niemand anders dan hun ouders/zusjes. Van beiden weet ik precies wie ze zien. En dat zijn heel weinig mensen. Eentje woont op 50 meter afstand (zelfde plein, hoeven niet over de openbare weg) en de ander op 300. Als ik bij die op 300 meter niet langsga weet ik niet of ze 1 juni wel haalt.

Dit mag gewoon, je mag gewoon anderen bezoeken. Met max 3 mensen in 1 ruimte. Zeker als er psychische problematiek speelt is dit erg belangrijk.

Enorm lastig dit en ook wel begrijpelijk. Goed blijven nadenken en bewust zijn van risico’s die je neemt met name ook voor anderen!

Ik ben eerder bang dat ik zelf dierbaren besmet omdat ik vanuit werk (arts op seh in zuiden) veel blootgesteld word.

Het werken is wel te doen op dit moment. Ik vind het lastiger dat veel vrienden die ook werkzaam zijn in de zorg extra risico lopen. We hebben het eigenlijk überhaupt te druk nu om elkaar te zien en dat zou voor iedereen weer extra risico opleveren. Ik vindt bellen, skype enz. goede oplossing hoewel er laatste weken best ook momenten zijn dat ik ze knuffel zou willen kunnen geven ;) We maken dat straks wel weer goed als we deze crisis overwonnen hebben :)

Sterkte voor iedereen die het zwaar heeft. Het zijn rare tijden zo :(:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:59

MarlindeRooz schreef:
Je hebt geen idee waar je het over hebt... Voor sommige mensen is een telefoonnummer niet voldoende. Ze belt daar wel naar maar die zeggen dingen als "the voice kids is er op, ga dat maar kijken". Ik heb bijvoorbeeld een huissleutel van haar zodat ik altijd kan kijken of ze er nog is. Een maand geleden zat ze nog op een gesloten afdeling. En ik woon inderdaad heel klein maar groot genoeg om afstand te houden. Een aan mijn bureau of ik zit op bed. Of ik ga daar heen.

Iemand die net van een gesloten afdeling komt lijkt mij een psych te hebben waar ze mee in contact staat. Anders zou ik dat echt heel slecht vinden.

sureido

Needje schreef:
sureido schreef:
Iedereen kan nu wel tegen haar gaan steigeren maar ze houdt zich gewoon aan de regels. 2 personen op bezoek mag mits 1,5 meter afstand.

En jij gelooft dat men zich aan die 1,5 meter houdt binnen?
Kom toch op.

Zit jij daar binnen? Kom toch op.

Babootje

Sassii

Jammer dat m’n schoonouders niet zijn betrapt en een boete hebben gekregen.

_Penotti

Cer schreef:
Ik vraag me af... als je jezelf echt helemaal afzonderd.. hoe lang ga je dat dan volhouden? Gezien er voorlopig nog geen vaccin gaat komen.. Ga je dan ooit een keer het risico nemen naar buiten te gaan met het eventuele gevolg dat je op een IC kan eindigen?

Voordeel is dat dan de ic's niet overvol liggen en de verpleging weer lucht heeft.
Dat is het doel van het nu veel thuis zitten; verspreiding.
Dat je het krijgt daarvan is de kans heel groot. En in de meeste gevallen ook niet erg.

Babootje

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:01

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:01

Olle schreef:
Mars schreef:
Echt, het lijkt wel of de jongeren en boomers collectief hun verstand zijn verloren deze dagen...

Hier hadden wij het gisteren thuis ook al over.
Bizar om dat zo te constateren. -O-

Maar ook mijn generatie zitten er een paar bijzondere tussen hoor :j , wat is er zo moeilijk aan blijf zoveel mogelijk thuis en ga alleen de deur uit als je moet werken, boodschappen doen of iemand gaat helpen (ook hoognodige).

In elke generatie zitten natuurlijk vreemde types.

En okee, jongeren weten misschien nogniet beter, voordeel van de twijfel door niet ontwikkelde hersenen wil ik ze nog wel geven.

Maar de boomers/gen x... echt daar zie ik de gekste dingen van deze dagen. Keihard hoesten in de supermarkt en dan MWUAHAHA omdat je zo grappig bent. Briefgeld gooien naar cassiére en dan luid lachend ‘oooh nou snel je handen wassen hoor!!!’
Sws het klagen tegen personeel dat alle maatregelen onzin zijn en ‘in mijn tijd waren we niet zo bang van een griepje’.
Oh ja en het ‘wij hebben het hele land opgebouwd en nou mogen we niet eens meer naar bingo!’
8)7

Edit: tja Bolsonaro, ook een boomer he :=
Laatst bijgewerkt door Mars op 01-04-20 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:03

Je zou dat soort mensen even (onbeschermd) een wandeling over de IC moeten laten maken. :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:04

sureido schreef:
Zit jij daar binnen? Kom toch op.

Nee want ik hou me wel aan social distancing *\o/*
Maar je maakt mij echt niet wijs dat iedereen die bij elkaar op bezoek komt allemaal in een hoek van de kamer zitten om zo de afstand te houden.
(Ik zei ook men omdat ik het ook globaal bedoel)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:06

Needje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je hebt geen idee waar je het over hebt... Voor sommige mensen is een telefoonnummer niet voldoende. Ze belt daar wel naar maar die zeggen dingen als "the voice kids is er op, ga dat maar kijken". Ik heb bijvoorbeeld een huissleutel van haar zodat ik altijd kan kijken of ze er nog is. Een maand geleden zat ze nog op een gesloten afdeling. En ik woon inderdaad heel klein maar groot genoeg om afstand te houden. Een aan mijn bureau of ik zit op bed. Of ik ga daar heen.

Iemand die net van een gesloten afdeling komt lijkt mij een psych te hebben waar ze mee in contact staat. Anders zou ik dat echt heel slecht vinden.

Die vergeet regelmatig te bellen... Als ze al bellen want alle therapie vervalt. Ipv 5x per week therapie (waaronder groep) en twee dagdelen vrijwilligerswerk (in de ouderenzorg, ze is zelf vpk maar te ziek om te werken) wordt ze nu hooguit 2x per week gebeld. Alles is gesloten he. Er komen geen cliënten meer op gesprek. En ik kan het weten want de GGZ (en de lege parkeerplaats) zit tegenover mij. :')
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 01-04-20 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:08

Zo, even briefing 2e kamer kijken

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:09

mysa schreef:
tienus63 schreef:
Ik had gehoopt dat de regels voor de recreatiesector sinds vanavond eenduidig en landelijk zouden gelden.

Sowieso niet met mobiele dingen caravan/camper/klapten/tent op pad gaan.
Iedereen die al langer dan twee weken in zijn stacaravan zit, lekker laten zitten.

Misschien was vervoersverbod ook nog niet zo verkeerd geweest.
Vrij bewegen binnen straal van km 10-15 van je woning.
Moet je daar buiten zijn alleen met geldige reden.

Ben ik met je eens. Ik woon in een buurtschap met in de onmiddellijke omgeving vier bungalowparken/campings en veel wandelaars en fietsers en zal het melden als het weer net zo druk wordt als twee weekenden geleden. Afgelopen weekend was het wel mooi rustig.

Hier net zo beide buren en daar de buren van en dan de overburen van een ook nog.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:11

Echwel schreef:
Zie toch dat veel jongeren zichzelf belangrijker vinden dan het grote geheel, jammer

Meid, ik ben nergens behalve binnen. Weees blij dat ik niet met een groep jongeren de straat op ga, want zo zie ik er ook heel veel

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:12

MarlindeRooz schreef:
Needje schreef:
Ik banketstaaf niet makkelijk. Ik woon ook alleen hoor. En werk thuis. Dus null contact.
Maar ik vind het gewoon beter om niet bij Jan en alleman langs te gaan. Daar zijn mooie videobellen apps voor als houseparty en Zoom. Met houseparty kan je zelfs nog spelletjes spelen samen.
Mijn mond viel open toen ik hoorde dat het toegestaan was tot 3 mensen op bezoek. Echter wel met 1,5m afstand!! (Wat ik me afvraag hoe jij dat dan doet want las ergens dat je heel klein woont)
Het is gewoon nog steeds een risico. En als iemand hier dan beklag gaat doen over een vriendin terwijl ze er zelf aan meewerkt schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Gewoon nadenken! En hou je gewoon aan social distancing.
Wb psychische klachten, daar zijn nummers voor die je kan bellen.

Ik zie het anders… Needje (en vele anderen) denkt na over eventuele consequenties en bedenkt of dit de moeite waard is als ze het ook op een andere manier kan doen. Gewoon iets verder kijken dan je neus lang is... Maakt bepalen of je mee wilt werken aan het indammen van het virus toch vrij eenvoudig lijkt me...

Het is vrij simpel, je mag op bezoek… Prima...
Maar dan niet achteraf gaan janken dat iemand je met een risico heeft opgezadeld, dat was een consequentie die je je vooraf had kunnen bedenken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:13

Mars schreef:
In elke generatie zitten natuurlijk vreemde types.

En okee, jongeren weten misschien nogniet beter, voordeel van de twijfel door niet ontwikkelde hersenen wil ik ze nog wel geven.

Maar de boomers/gen x... echt daar zie ik de gekste dingen van deze dagen. Keihard hoesten in de supermarkt en dan MWUAHAHA omdat je zo grappig bent. Briefgeld gooien naar cassiére en dan luid lachend ‘oooh nou snel je handen wassen hoor!!!’
Sws het klagen tegen personeel dat alle maatregelen onzin zijn en ‘in mijn tijd waren we niet zo bang van een griepje’.
Oh ja en het ‘wij hebben het hele land opgebouwd en nou mogen we niet eens meer naar bingo!’
8)7

Edit: tja Bolsonaro, ook een boomer he :=

Hoeveel mensen kom jij zoal tegen dan? :')
Oh wacht, je werkt in de supermarkt? Worden mensen die dat doen bijv gelijk aangegeven??
Kunnen ze daar geen Boa's (of hoe heet dat) voor inschakelen.. lijkt mij een prima moment om de kas te spekken dmv boetes :j

Gelukkig zie ik hier niet veel rare dingen, maar ja, met die twee keer per week dat ik naar de supermarkt ga op een rustige tijd, zie ik ook niet veel mensen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:15

Photograph schreef:
Echwel schreef:
Zie toch dat veel jongeren zichzelf belangrijker vinden dan het grote geheel, jammer

Meid, ik ben nergens behalve binnen. Weees blij dat ik niet met een groep jongeren de straat op ga, want zo zie ik er ook heel veel

‘Meid’ doe even niet zo bijdehand... Waarom moet een ander blij zijn dat jij niet met een groep de straat op gaat? Je hoort zelf zo volwassen te zijn dat soort dingen nu niet te doen.
Zo moeilijk is het niet.

Cer: ik werk niet in een supermarkt hoor. Maar ik doe er wel boodsxhappen en je krijgt weleens wat mee he.
Laatst bijgewerkt door Mars op 01-04-20 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:15

Wat is een boomer of gen x? :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:16

karuna schreef:

Generatiebenameningen. Even googelen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:17

Marlinderooz een vriend van mij is psych en heeft gewoon dagelijks contact met z’n patiënten en is zelfs bezig om de dagbesteding een soort invulling te gaan geven in een online omgeving.
Zegt dus helaas meer over de psych van je vriendin dan de ggz zelf.
Wel enorm triest dat dit gebeurt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:17

MarlindeRooz schreef:
karuna schreef:

Generatiebenameningen. Even googelen.

Of het topic even teruglezen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:18

Cer schreef:
bigone schreef:
Boomers? Van 1945 tot 1960? Ik zit al vier weken thuis en mijd iedereen als de pest dus wil je niet iedereen over één kam scheren? Wat dat je van sommige jonkies in grote groepen die het vertikken om aan de kant te gaan.

1930-1940: Stille Generatie
1940-1955: Babyboomers
1955-1970: Generatie X
1970-1985: Praktische generatie/Patatgeneratie
1980-1994: Generatie Y/Millennials
1990-2000: Generatie Z
2000-2011: Generatie Alpha

babyboomers zijn nu dan ongeveer..65? lopen die met kinderen op hun arm? :+
Ik ben de patatpraktische generatie gelukkig :Y)

mysa
correspondent/vertaler

En weer dat gepolariseer. Generatie zus gedraagt zich onverantwoordelijk, generatie zo snapt het niet. Wat hier boven al gezegd wordt: sukkels vind je in elke leeftijdsgroep.

secricible

ik vind het weer een mega interessante briefing.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:20

Photograph schreef:
Echwel schreef:

Je bent wel ergens, want je was bij een vriendin. Dat is toch precies wat niet de bedoeling is en nu zeg je dat je nergens komt.. Juist wat je nu doet is gevaarlijk en de reden dat het virus zich verspreid

Ik vind de briefing ook interessant, maar met die sheet met die blauwe en heel veel rode lijntjes ben ik afgehaakt