[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:21

MarlindeRooz schreef:
Vandaag ook weer zo typisch. Echt zo’n tokkie stel met kinderen die zich extreem misdroegen. Hoorden we haar roepen “Jayden niet zo schreeuwen. Ik ben het zat”.

Jayden was niet stil. Jayden bleef schreeuwen. Dat was al verpest op het moment dat zijn ouders hem Jayden noemden. :+
Misschien even een linkje geven naar het instagramaccount van 'how2talk2kids'. :') (Dat is dan weer het andere uiterste... ik hoop echt dat ik nooit samen hoef te werken met iemand die gekweekt is door dat soort gesmolten softijsjes...)

Lisitano

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:24

"Wat een prachtige tekening" is ongeloofwaardig.
Zeg in plaats daarvan "wat veel kleuren in je tekening, ik word er vrolijk van".

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:25

Als ik zo schreeuwde was het heel snel klaar hoor.

Gelukkig zo heerlijk gewandeld op zulke rustige plekken. Had die wandeling uitgezocht en vriendje heeft alleen maar lopen zeggen hoe heerlijk rustig het was overal.

Behalve ene Gerda die naar ons riep dat er een auto aan kwam, daarna volgde denigrerend “dat we midden op de weg liepen.” Het was heel rustig daar en op het fietspad liepen veel mensen. Gerda liep daarvoor met haar hippe korte kapsel en “curves” het hele fietspad te versperren. Kan je beter op de rustige weg lopen he. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:26

Luxorvalkje schreef:
Ik heb even bij gelezen en er kwam een herinnering boven drijven.

Iemand waar ik vroeger goed mee kon had een kindje gekregen. En overal waar ik haar tegen kwam stak ze dezelfde klaagzang af over slaap, lijntjes die ze had etc. Om aan het einde steevast diep te zuchten en met een brede glimlach te zeggen: maar je krijgt er zoveel voor terug.

Na tig keer dat verhaal aan te hebben gehoord (en ik denk bijna iedereen aan tafel heb ik het verhaal eens afgemaakt. Voelde bijna als een oude mop waarvan je de clou al tig keer gehoord hebt. Ze was nog halverwege haar zucht en toen zei ik: maar je krijgt er zoveel voor terug.

Was grappig bedoeld en ik denk dat de helft van de tafel hetzelfde had (weer dat verhaal) en de andere helft haar het verhaal wilde laten afmaken uit respect.

Ze werd echt boos, als blikken konden doden, nou.... Heel snibbig: wat weet jij daar nou van?! Daar kun je helemaal niet over mee praten etc.

Oftewel: als kindvrije is het ongepast om die zin uit te spreken.

*chuckles*

Ja dat is wel mijn soort humor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:27

Hier ook, maar dan was het geen "zullen we even een alternatieve activiteit voor je bedenken, zodat je daar je energie in kwijt kunt?" Dan was het gewoon: "nu je mond houden, of je gaat naar je kamer."

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:28

Mkango schreef:
ik hoop echt dat ik nooit samen hoef te werken met iemand die gekweekt is door dat soort gesmolten softijsjes...)

_O-

Maar inderdaad, daar zou ik ook zooooooo geen geduld mee hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:32

Had inderdaad weer van die “vrije” kinderen op het werk gisteren. Echt die kinderen zaten óveral aan. Drongen naar binnen terwijl het afgezet is. Ze stonden zelfs te springen in onze lege plantenbakken. Echt ook de hele tijd schreeuwen. Toen corrigeerde het broertje zijn zusje en die viel toen en die ging krijsen. Dus toen maar met haar gepraat. Het helpt altijd om te zeggen “ je zo lekker patatjes eten?”. Toen ging ze direct knikken en lachen en vertellen dat ze patat ging eten. Moet eerlijk zeggen dat ik best oké ben met kinderen. Maar het lawaai. :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:37

Sizzle schreef:
Mkango schreef:
ik hoop echt dat ik nooit samen hoef te werken met iemand die gekweekt is door dat soort gesmolten softijsjes...)

_O-

Maar inderdaad, daar zou ik ook zooooooo geen geduld mee hebben.

Ik ook niet... Ik vond de feedbacksandwich op de uni al irritant bij mensen die gewoon geen papers konden schrijven, maar tegelijkertijd wel heel vol van zichzelf waren. 8)7 "Wat een interessant onderwerp (ook al zou ik liever doodgaan dan hier ook maar één letter over te lezen), misschien kun je even naar je vraagstelling kijken, want je deelvragen lijken niet helemaal antwoord te geven op je hoofdvraag (waarom bestaat jouw paper uit vier hoofdvragen, dit is je derde jaar, ffs? |o |o ), je annotatie lijkt hier en daar niet helemaal te kloppen (waarom zijn er drie pagina's met geciteerd werk van anderen zonder voetnoten?) en misschien kun je dit en dit artikel lezen (zodat je niet zes pagina's lang 'Ibidem' in je voetnoten hebt staan). O, let ook op je taalgebruik (heb je nooit Nederlands geleerd? |o |o ), maar als je dit gewoon wegflikkert en helemaal opnieuw begint met een onderzoeksvraag die daadwerkelijk op wetenschappelijke literatuur gebaseerd is, en niet op een verhaaltje dat je oma je vertelde voor het slapengaan, haal je misschien een 6. Verder, leuk onderwerp hoor!" O:)

En dan krijg jij terug van die mensen: "Je onderwerp klinkt wel moeilijk. En er staat nog een roze voetnoot in je kladversie."

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:49

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:08

Mkango schreef:
Hier ook, maar dan was het geen "zullen we even een alternatieve activiteit voor je bedenken, zodat je daar je energie in kwijt kunt?" Dan was het gewoon: "nu je mond houden, of je gaat naar je kamer."

Ik ben echt geen mietje en dit is volkomen offtopic hier maar opvoeden vind ik echt best wel poedersuiker. En ik vrees dat ik er ook niet fantastisch in ben.

Geen pedagogisch talent.

Sorry bokt, sorry wereld.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:26

Varekaj schreef:
Vervang schoonmoe door schoonpa sizzle en je bent er :)

MB: terechte opmerking! Doe een ander niet waarvan gij niet wil dat het u geschiedt. Ofzoiets.

Elnienjo: het zijn en blijven wel de ouders van mijn partner en hoe graag ik ze vaak naar de andere kant van de wereld wens (vooral schoonpa), ik heb gewoon te respecteren dat ik niet het alleenrecht heb om te bepalen wie hier over de vloer komt. Door alle contact te verbreken zou ik hem in een immens lastig, zelfs onmogelijke positie brengen. Dus nee, ik hou vaak in huis wijselijk mijn mond, slik mijn frustraties in, bespreek wat mogelijk is en verder ene oor in en andere uit.

Eén van de redenen dat ik nooit zou willen samenwonen :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:39

MarcoBorsato schreef:
Mkango schreef:

Ik ben echt geen mietje en dit is volkomen offtopic hier maar opvoeden vind ik echt best wel poedersuiker. En ik vrees dat ik er ook niet fantastisch in ben.

Geen pedagogisch talent.

Sorry bokt, sorry wereld.

Lijkt me ook moeilijk, er is niet 1 vastgezette goede manier.
Na bijna alles van de zenders ID en Crime + Investigation gezien te hebben is het niet per se altijd opvoeding en een bepaald soort jeugd gehad hebben een oorzaak voor het begaan van moorden bijvoorbeeld. Ook psychopaten worden gewoon zo geboren soms, kun je de allerbeste intenties hebben, maar toch na een paar jaar een slot op je eigen deur doen omdat je bang bent voor je zoon :')

Niet om je bang te maken ofzo :*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 00:07

Bedankt hé :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 00:23

Niobe schreef:
Lijkt me ook moeilijk, er is niet 1 vastgezette goede manier.
Na bijna alles van de zenders ID en Crime + Investigation gezien te hebben is het niet per se altijd opvoeding en een bepaald soort jeugd gehad hebben een oorzaak voor het begaan van moorden bijvoorbeeld. Ook psychopaten worden gewoon zo geboren soms, kun je de allerbeste intenties hebben, maar toch na een paar jaar een slot op je eigen deur doen omdat je bang bent voor je zoon :')

Niet om je bang te maken ofzo :*

_O- dit is echt waarom ik zo van dit topic houd!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 00:24

MarcoBorsato schreef:
Bedankt hé :')

Nou ja, als je nu nog niks gemerkt hebt, zal het wel meevallen Y;(

Nee maar het lijkt me oprecht moeilijk. Ik denk dat je als moeder ook constant van alle kanten kritiek kan verwachten, wat je ook doet. Niet dat je je daar iets van aan moet trekken, maar misschien soms ook weer wel. Eh naja, ik ben niet jaloers op je in elk geval

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 00:28

Niemand is perfect. Het probleem ligt vooral bij mensen die denken dat zij de uitzondering zijn, of denken dat ze beter zijn dan de rest.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 06:50

elnienjo schreef:
Eén van de redenen dat ik nooit zou willen samenwonen :D

Gewoon een uit het buitenland nemen, geen last van schoonfamilie. Werkt hier als een tierelier. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:50

fleurtjeuh schreef:
Niemand is perfect. Het probleem ligt vooral bij mensen die denken dat zij de uitzondering zijn, of denken dat ze beter zijn dan de rest.

Precies.
Ik heb er vaak niet eens een hekel aan dat de kinderen in bijvoorbeeld de supermarkt vervelend zijn.
Maar wel als er dan zo'n gesmolten softijs ouder bij loopt. Die uit eindelijk het kind de zin geeft.
Wat denk je dat er volgende keer gaat gebeuren in de supermarkt ?

Of ouders die zeggen dat doet die van ij niet, dat zijn de ergste, wan die worden altijd beschermt. Ook als ze weet ik wat uitspoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:07

Daarom heb ik een man genomen die 6 maanden/jaar op zee zat, had ik ook de hoop dat ik de schoonfamilie lekker vaak kon mijden. Sinds december vorig jaar na krijgen van nieuwe functie is dat buitenland gedaan en is hij dus zoals iedereen naar een normale werkweek gegaan en kantoorfunctie. Helaas pindakaas krijg ik die bezoekjes en verplichtingen er dus ook bij.

Maar goed, hij klikt ook niet met mijn moeder. Ben ik eerlijk in. Alleen gaan zij en ik er anders mee om en heeft hij er veel minder last van (hoop ik toch).

Mijn vriend had vroeger wel een kinderwens, maar heeft die voor mij opzij gezet. Gisteravond kwam hij er plots zelf mee, dat hij er geen spijt van heeft om die keuze gemaakt te hebben. Met zijn nichtje op komst ziet hij zelfs voordeel: wel de voordelen, niet de lasten. "Als ze hyper is en X is te soft, dan geven we haar een cola of Redbull voor ze naar huis gaat. Met een trompet. Kan ze zich ginds gaan uitleven". Ik hou van die kerel _O-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:19

Niobe schreef:
Nee maar het lijkt me oprecht moeilijk. Ik denk dat je als moeder ook constant van alle kanten kritiek kan verwachten, wat je ook doet. Niet dat je je daar iets van aan moet trekken, maar misschien soms ook weer wel. Eh naja, ik ben niet jaloers op je in elk geval

Zo, inderdaad. Volgens mij kun je het als moeder ook alleen maar fout doen in de ogen van de moederbrigade. Als ik soms ook de opmerkingen op social media zie die moeders naar elkaar maken, ben ik blij dat ik daar heel ver van vandaan sta. Gekke sekte.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:27

Varekaj schreef:
"Als ze hyper is en X is te soft, dan geven we haar een cola of Redbull voor ze naar huis gaat. Met een trompet. Kan ze zich ginds gaan uitleven". Ik hou van die kerel _O-

:Y) }>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:43

__Sannne schreef:
Niobe schreef:

Zo, inderdaad. Volgens mij kun je het als moeder ook alleen maar fout doen in de ogen van de moederbrigade. Als ik soms ook de opmerkingen op social media zie die moeders naar elkaar maken, ben ik blij dat ik daar heel ver van vandaan sta. Gekke sekte.

Ach, ik trek me er weinig van aan. Maar het is niet erger dan op een gemiddelde pensionstal waar iedereen ook iets van je vindt en je methodes probeert aan te smeren die niet bij je passen.

Spoileralert: toen gaf ik ook al geen fiets.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:58

Ja inderdaad, met een paard kan je het al niet goed doen :')

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:00

Ik ken een moeder die beweert dat Jezus haar helpt met opvoeden. En dat de opvoeding door hem helemaal goed gaat komen. Ehm ja :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:15

In de Bijbel wordt iig nog met lijfstraffen gewerkt ~~}>