Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mvdende schreef:Ik maak het ook van de andere kant mee.
Dan koop je iets waarbij staat "zo goed als nieuw" of "weinig gebruikt, goede staat"
Om vervolgens een compleet kapot zwaar versleten item opgestuurd te krijgen.
En als je dan aangeeft dat het kapot is en dit niet de afspraak was, geven ze niet thuis.
Jammer dit!
Als ik van tevoren de staat van het artikel had geweten, dan had ik het òf helemaal niet gekocht (Dan wacht ik liever op de volgende die op marktplaats gezet wordt) òf ik had er nooit de prijs voor betaald die ik betaald had, maar een héél stuk minder.
Bijvoorbeeld donzen baby dekbedje: "zo goed als nieuw" 60x90cm €20 voor betaald = onder de gele pisvlekken en een donskamer gewoon compleet leeg.
Tis dat het voor mijn hond is en niet daadwerkelijk voor een baby. Volledig in de Vanish gezet, de vlekken zijn een stuk minder, maar er niet 100% uit. En Vanish is natuurlijk niet zo best voor het dons.
Of Ruffwear Approach pack "zo goed als nieuw" = de gehele waterdichte voering verpulverd. Tas uitschudden en er kwam een hele lading zwart gruis uit de tas. Alles wat je in de tas deed, kwam er onder de verpulverde voering weer uit. Uiteindelijk met een rubber borstel de voering er maar zo veel mogelijk helemaal uit geborsteld. Maar nu dus compleet een zeef als de tas in aanraking komt met water.
Worden regelmatig wel goede aangeboden op marktplaats voor hetzelfde geld. Dus ik BAAL dat ik er véél te veel voor heb betaald én dat ik alles nu dubbel in waterdichte zakjes moet stoppen wil ik hond zn spullen ietwat droog houden.
tijger22 schreef:Nog even een update over het zadel discussie met de koper.
Van koper niks meer gehoord, word het zadel nu via een ander account aangeboden op marktplaats, maar er worden geen mankementen vermeld in de advertentie.
Al met al dus een hele gekke situatie, waarschijnlijk probeerde ze een vergoeding uit me te trekken zodat ze meer winst kon maken op het zadel... trieste mensen tegenwoordig
Lisitano schreef:mvdende schreef:Ik maak het ook van de andere kant mee.
Dan koop je iets waarbij staat "zo goed als nieuw" of "weinig gebruikt, goede staat"
Om vervolgens een compleet kapot zwaar versleten item opgestuurd te krijgen.
En als je dan aangeeft dat het kapot is en dit niet de afspraak was, geven ze niet thuis.
Jammer dit!
Als ik van tevoren de staat van het artikel had geweten, dan had ik het òf helemaal niet gekocht (Dan wacht ik liever op de volgende die op marktplaats gezet wordt) òf ik had er nooit de prijs voor betaald die ik betaald had, maar een héél stuk minder.
Bijvoorbeeld donzen baby dekbedje: "zo goed als nieuw" 60x90cm €20 voor betaald = onder de gele pisvlekken en een donskamer gewoon compleet leeg.
Tis dat het voor mijn hond is en niet daadwerkelijk voor een baby. Volledig in de Vanish gezet, de vlekken zijn een stuk minder, maar er niet 100% uit. En Vanish is natuurlijk niet zo best voor het dons.
Of Ruffwear Approach pack "zo goed als nieuw" = de gehele waterdichte voering verpulverd. Tas uitschudden en er kwam een hele lading zwart gruis uit de tas. Alles wat je in de tas deed, kwam er onder de verpulverde voering weer uit. Uiteindelijk met een rubber borstel de voering er maar zo veel mogelijk helemaal uit geborsteld. Maar nu dus compleet een zeef als de tas in aanraking komt met water.
Worden regelmatig wel goede aangeboden op marktplaats voor hetzelfde geld. Dus ik BAAL dat ik er véél te veel voor heb betaald én dat ik alles nu dubbel in waterdichte zakjes moet stoppen wil ik hond zn spullen ietwat droog houden.
Balen!
Ik heb die Approach ook trouwens, maar die is niet waterdicht. Dus die eigenschap had je sowieso al niet. Je kunt een losse regenhoes kopen.
AnnaXBoy schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag. Mijn ouders hebben een gps apparaat verkocht op marktplaats en verstuurd via de post. In de advertentie stond ‘gebruikt’ en er zijn extra foto’s gestuurd waarbij de slijtage op de knoppen goed te zien is. Apparaat werkt nog goed.
De koper is nu alleen ontevreden over deze slijtage/gebruikssporen en wil de koop ongedaan maken. Wat zouden jullie doen?

AnnaXBoy schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag. Mijn ouders hebben een gps apparaat verkocht op marktplaats en verstuurd via de post. In de advertentie stond ‘gebruikt’ en er zijn extra foto’s gestuurd waarbij de slijtage op de knoppen goed te zien is. Apparaat werkt nog goed.
De koper is nu alleen ontevreden over deze slijtage/gebruikssporen en wil de koop ongedaan maken. Wat zouden jullie doen?
AnnaXBoy schreef:AnnaXBoy schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag. Mijn ouders hebben een gps apparaat verkocht op marktplaats en verstuurd via de post. In de advertentie stond ‘gebruikt’ en er zijn extra foto’s gestuurd waarbij de slijtage op de knoppen goed te zien is. Apparaat werkt nog goed.
De koper is nu alleen ontevreden over deze slijtage/gebruikssporen en wil de koop ongedaan maken. Wat zouden jullie doen?
Koper stuurt ondertussen een betaalverzoek naar mijn ouders terug.

Dus ik wilde haar berichten. Heeft ze me op IG en Facebook geblokkeerd, de trien. Gelukkig ben ik de domste niet en had ik na 1x kijken op Google een ander (paarden)instagram account van haar gevonden waar ik kon zien aan de foto’s dat zij het was. En openbaar account, bingo. Aangegeven per PB dat ik echt pissed ben, mede over het blokkeren en mijn geld terug wil, en anders aangifte zal doen. Verder via Facebook nog een openbaar twitter account doorgekregen van haar.
). Ze gaat het geld overmaken minus verzendkosten zegt ze, maar wel als ze de broeken binnen heeft. Soit, aangegeven dat ik het prima vind te wachten tot ze binnen zijn, maar als ze me niet te woord staat of blokkeert ik op zeker aangifte zal doen wegens oplichting, en het daarnaast op Facebook met naam en toenaam zal zetten.