Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:18

Om ook nog wat toe te voegen mbt de mist. Hier eentje die zich helemaal de tandjes is geschrokken.
Stond te wachten bij een rotonde(geen voorrang ben wel fietser) komt aan de overzijde een auto aan en bestuurder heeft mist achterlicht aangezet toen ie net de rotonde afging. Overigens geen dichte mist te bekennen.
Resultaat dat achteropkomende auto dit anders bezag en vol op de rem ging staan. Auto no 3 kon dit niet voorremmen en de rest laat zich raden. Vegen, rapportjes skrijven en toch maar oom agent laten komen.
Stond er met mijn neus bovenop en mocht ook mijn zegje doen. Had weinig zin vanwege korte lontjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:20

Ja hier ook al mistig sinds gisteren , voelt net of de wereld vergaat :')

Rocamor

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:22

Vanavond voor het eerst zonder achterlijke inhalende ! $@*$&#@! De dijk Enkhuizen Lelystad over kunnen rijden met de mist. Iedereen was blij met die gek (moi) die voorop reed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:22

k_m schreef:
Veulen84 schreef:
*zucht*Zeg had jij geen eigen topic op dat forum dat speciaal voor jullie koters bedoeld is?

Eind van de week slaat het weer om. Krijgen we weer regen enzo. Maar volgens mij geeft deze tijd van het jaar weinig kans op storm.

Reacties zoals deze storen mij zeker zo hard als Drawerlover die gewoon dacht dat het wolken waren. (wat ik trouwens ook niet had kunnen onderscheiden)

Ze doet kei hard haar best en reageert al veel minder onbezonnen dan in het begin, misschien is het wel aan jou om ook een beetje je best te doen, net zoals zij.

_/-\o_

Hier natuurlijk ook mist en verschillende niet-nadenkende mwnsen op de weg :=

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:23

Morganlefay schreef:
Om ook nog wat toe te voegen mbt de mist. Hier eentje die zich helemaal de tandjes is geschrokken.
Stond te wachten bij een rotonde(geen voorrang ben wel fietser) komt aan de overzijde een auto aan en bestuurder heeft mist achterlicht aangezet toen ie net de rotonde afging. Overigens geen dichte mist te bekennen.
Resultaat dat achteropkomende auto dit anders bezag en vol op de rem ging staan. Auto no 3 kon dit niet voorremmen en de rest laat zich raden. Vegen, rapportjes skrijven en toch maar oom agent laten komen.
Stond er met mijn neus bovenop en mocht ook mijn zegje doen. Had weinig zin vanwege korte lontjes.

Jeetje dan schrik je als je dat ziet gebeuren! Wel goed dat je gebleven was :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:31

Was gisteravond echt niet tof nee, kende het gebied niet en dan nog die smalle weggetjes met aardig wat bochten erin. Blij dat vanavond hondentraining ook afgezegd is, had niet graag nog eens zo gereden.

En inderdaad gekken... Vanochtend erg slecht op de weg en dan lekker zonder verlichting rijden. |o

Was blij dat ik die weg wel goed ken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:33

k_m schreef:
Reacties zoals deze storen mij zeker zo hard als Drawerlover die gewoon dacht dat het wolken waren. (wat ik trouwens ook niet had kunnen onderscheiden)

Ze doet kei hard haar best en reageert al veel minder onbezonnen dan in het begin, misschien is het wel aan jou om ook een beetje je best te doen, net zoals zij.

Dan hebben wij een definitie verschil van wat proberen is en wat constant het laatste woord moeten hebben is. (Vooralsnog is dit een vrij land en mag ik zeggen en vinden wat ik wil)

Twitter staat vol met prachtige mistfoto's. Maar deze van nu.nl is nu al mijn favo:
http://media.nu.nl/m/2jwxmgaabdwd_wd1280.jpg

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:41

Ik heb er maar gebruik van gemaakt van de mist als fotograaf! Lang geleden dat ik nog een kans heb gehad in de mist te fotograferen :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:45

Ik zag net wat plaatjes op facebook voorbijkomen idd! Het vroege opstaan is niet voor niks geweest :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 02:51

Moderatoropmerking:
Ondanks het feit dat jullie inmiddels weer ontopic zijn wil ik nog even terugkomen op de discussie van vanmiddag. Er is hier al meerdere keren middels modopmerkingen gevraagd elkaar met respect te behandelen en bij irritaties aan personen de foei-functie te gebruiken. Ik wil jullie er dan ook nogmaals op wijzen dat het op bokt niet is toegestaan mensen buiten te sluiten. Besloten topics zijn op bokt (buiten de meetings) niet toegestaan. Ik wil jullie dan ook nogmaals vragen elkaar respectvol te behandelen. Het zou jammer zijn als we door dit soort akkefietjes genoodzaakt zijn het topic te sluiten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:03

Ik kwam er gister ook een tegen zonder licht, wilde oversteken en opeens kwam hij uit de mist gereden, kon gelukkig nog remmen!
Haha Jolien wel op de weg letten he :P

Vind dat het in de ochtend echt prachtig is nu, zon en mooie wolken :j

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:44

Heeft iemand gisteravond rond 10 over 11 ook een fel lichtje gezien in de lucht?
Hier zag ik een fel lichtje in de lucht,terwijl het mistig was,was het lichtje helemaal helder.En opeens zjoef,weg was het weer,je zag het maar enkele seconden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:48

Weerkaatsing van de zon op een landend vliegtuig?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:50

Varekaj schreef:

Om 10 over 11 s'avonds? dat kan toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:54

Ow, niet goed gelezen :+ Ik dacht dat het overdag was. Om 23u10 schijnt er inderdaad geen zon meer nee.

Dan denk ik eerder aan een redelijk nabije vallende ster. Die kunnen soms erg fel zijn als ze dichter bij de aarde zitten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:58

gohya schreef:
Varekaj schreef:

Om 10 over 11 s'avonds? dat kan toch niet.

Ik rij vaak 's avonds nog over de dijk Enkhuizen-Lelystad en kom vanaf Apeldoorn-Harderwijk-polder naar lelystad. Dan zie ik ook vaak van dit soort lichtjes.

Vaak zijn dit de landingslichten van vliegtuigen die naar Schiphol vliegen ofzo.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:23

Dit was zeer zeker geen vliegtuig,ik ken die lampjes.Een vallende ster zou idd. nog kunnen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:50

Kan zijn dat ze landingslicht eerder aan hebben ivm mist?

Zo niet t was vast een ufo :oo

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:32

Was geen landings lichtje,die ken ik.
Een UFO kan ook niet,die zitten niet zo laag,en die zijn veel sneller.
Ufo's heb ik vaker gezien tijdens nachtvissen, gelooft niemand,maar boeit me niet,haha ik weet wat ik gezien heb.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:37

gohya schreef:
Ufo's heb ik vaker gezien tijdens nachtvissen, gelooft niemand,maar boeit me niet,haha ik weet wat ik gezien heb.

wait, whut ? :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:38

gohya schreef:

Geen idee wat je gezien hebt. Maar die landingslichten zie ik ook wel vaker even aan en dan weer uit. Vooral als ze door de wolken / mist vliegen.

Overigens, zolang we niet weten wat je gezien hebt, is het sowieso een UFO :D

Ik begreep overigens dat er slechter weer aan zit te komen. Iets waar we mooie plaatjes van kunnen verwachten?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:35

Dan houden we het maar op een Ufo.
@MonteKarlo nooit geen docu's gezien over buitenaards leven? over Roswell en veel getuigen?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:29

gohya schreef:
Dan houden we het maar op een Ufo.
@MonteKarlo nooit geen docu's gezien over buitenaards leven? over Roswell en veel getuigen?

Nu ja gezien is een groot woord, ik geloof er zelf niet in dus ik zep altijd naar een andere zender.

Edit; we dwalen af :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:39

Over vliegtuigen en mist gesproken, gisteren op Heatrow := :

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:49

Sow := das pittig