Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:08

Mag ik hier jullie tips?

Ik heb vorige week een deken verkocht voor 25 euro. Is opgehaald. De maat e.d kloppen, maar nu wilt de koper dat ik hem terug neem want het past niet op haar paard. Ben ik verplicht om dit te doen? Volgens marktplaats is het risico voor de koper.

Maar word nu wel iedere keer gemaild door de desbetreffende persoon!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:11

Het lijkt mij dat als jij correct bent geweest in het vermelden van de maten, dat het toch echt gewoon de fout is van de koper; dan heeft zij zich verkeken op de maat van haar eigen paard.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:15

xx_Lyzet schreef:
Mag ik hier jullie tips?

Ik heb vorige week een deken verkocht voor 25 euro. Is opgehaald. De maat e.d kloppen, maar nu wilt de koper dat ik hem terug neem want het past niet op haar paard. Ben ik verplicht om dit te doen? Volgens marktplaats is het risico voor de koper.

Maar word nu wel iedere keer gemaild door de desbetreffende persoon!

Nee hoor niet terugnemen. Je bent geen winkel. :')
Risico is inderdaad voor de koper, zij heeft onderzoeksplicht.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:17

Bedankt voor jullie reacties! :)
Dacht al zoiets, maar vroeg het toch maar even na! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:30

Gevalletje ligt niet mooi zeker?? Pffff... heb een hekel aan dat gezeur zeg. Zeker niet terugnemen!

Onlangs zou ik een Eurostar broek verkopen, eentje met een nieuwprijs van 110 euro die ik gewoon bijna niet heb gedragen en waar een piepklein gaatje in de knie zit. Had een koper, die ging het geld overmaken. En ik heb er nog eens bij vermeld (stond ook in de advertentie en op foto!) dat ik geen gedoe wil en hierbij nog eens extra liet weten dat er een klein gaatje in de knie zit en dat de prijs daarop is gebaseerd (15 euro!). Noooit weer wat van gehoord :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:19

Ik mag mijn vzh zadel (bates) op mp gooien. Heb een testzadel van erreplus in huis en jeetje, dat ding zit heerlijk, paard loopt er erg fijn mee en kan veel ruimer aangepast worden qua boom mocht hij nog uitzetten.

Dus... de bates mag eruit. Heb nu al kriebels voor de onzinbiedingen die ik daar weer op ga krijgen :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:39

Mijn zadel gaat eigenlijk boven verwachting. Ik ga woensdag naar iemand toe (zelfde woonplaats) zodat ze even kan passen en rijden. En ik heb als dat niks is nog iemand die hem graag wil hebben. 2e wil hem verzonden hebben. Gaat niet mijn voorkeur naar uit, heb ook gezegd dat verzonden verkocht is en dat ik hem dan niet terug neem.
Hoop dat ie woensdag gewoon past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:12

Wel fijn als je het zo kan regelen, scheelt een hoop gedoe ivm "mag ik 'm passen/uitproberen".

Ik zou op termijn wel kijken voor een nieuw zadel, alleen is dat testzadel dus ietsje (veel) vroeger op mijn pad gekomen dan voorzien. Daar baal ik nu wel redelijk van. Stalgenootje zocht een goed zadeltje voor haar pony, het mijne pastte maar njah, ik had het zelf nog nodig om te rijden en helemaal geen planning om dus een nieuw zadel aan te meten. Zij heeft zich dan ook 2 weken terug (of zelfs vorige week?) een rider pro aangeschaft.... En zoals altijd krijg je dan een prachtige aanbieding waar je amper nee tegen kan zeggen :+

Zij baalt (een beetje) omdat ze anders goedkoper een zadel had gehad dan een gloednieuwe, en ik baal omdat ik dus een makkelijke snelle verkoop ben misgelopen :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:04

Ja, zo lopen die dingen helaas soms :( hoop dat je hem alsnog goed kan verkopen.

Ik ben op zich niet zo moeilijk met passen als t in de buurt is. Bevalt ie dan krijg ik t geld, en houd ze het zadel.
Past of bevalt ie niet neem ik hem gewoon weer mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:15

In de buurt is dat uiteraard altijd een optie, daar wil ik ook wel even voor heen en terug rijden. Iemand die 5 of 10km verderop woont gun ik dat graag.
Alleen zie ik nu al tegen op dat ze aan de andere kant van het land wonen en dan vragen of ze mogen passen, of ze het een weekje (of 2) mogen testen, onzinbiedingen...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:38

Kan ik me voorstellen. Ik heb ook zoiets van verzonden = verkocht, ik neem dan niks terug ongeacht of t past of niet.
Maar verzenden is toch altijd een risico.
En idd, gezeur ermee ben ik ook wel "bang" voor.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:59

ik zit dit topic wel eens te lezen en dan heb ik zoiets van wow dat mensen dat zeggen of willen. Maar nu heb ik een zelfde situatie gehad.
was aan het kijken voor een playstation 3. Zag er eentje in de buurt maar stond bieden bij en voor de rest niks erbij dus ik een vriendelijk mailtje gestuurd. binnen 1 uur al antwoord maar daar kon ik werkelijk niks mee.

hij zei gewoon letterlijk dat hij het niet aan een vrouw ging verkopen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:03

Ik zou daar dus serieus een vriend op af sturen en dan vervolgens een mooie foto maken van jezelf met die ps en em vertellen wat voor een sukkel ie is.

Rare mensen lopen er toch rond.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:05

het is als verrassing voor mijn vriend. dus ik moet hem zelf ophalen want zijn vrienden zijn mijn vrienden en die kunnen hun mond niet houden over dat soort dingen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:12

Wat is dat nou weer voor onzin. Alsof alleen mannen gamen -_- vreemde vent.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:15

nouja sowieso vroeg die al veel, veelste veel naar mijn mening. 200 euro voor console, 1 controller(waar een stukje van ontbrak) en 2 spellen.
heb hem succes gewenst met de verkoop en voor de rest helemaal niks.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:38

WTF... Echt bizar!!!

Ik had echt gemaild 'jammer ;) ' en dan een uitdagende foto van een mooie vrouw die hij hopelijk niet herkent. Gewoon om te sarren en hem het idee te geven dat hij iets zou hebben gemist.
Maargoed, als je zo anti vrouw bent, dan zal je ook vast niets geven om dat soort dingen. :') Ik mag hopen van niet, want met die instelling kom je sowieso niet ver bij de gemiddelde vrouw.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:46

Misschien valt ie niet op vrouwen ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:47

Ik zou een foto van een man én een vrouw sturen. ;)

Even serieus, heb je niet toevallig nog een gewone vrienden-vriend die het zou kunnen/willen ophalen voor je?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:50

haha zou inderdaad wel een goeie geweest zijn.

nee helaas niet, degene waarmee ik bevriend ben zijn ook echt bevriend met mijn vriend. Die kunnen ook echt hun mond niet houden anders had ik hun er nog wel op af gestuurd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:54

He wat jammer zeg. -O-
En misschien heel gek, maar eventueel je vader vragen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:14

Maar ze vond de prijs toch ook al te duur? Dan hoef je toch niet iemand te vinden om heen te laten gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:45

Misschien heeft die man de ervaring dat als vrouwen zoiets kopen (voor hun vriend bijvoorbeeld) dat ze dan vaak terugkomen met "het werkt niet" of "hij wou niet deze maar wel het nieuwere model".
Al blijft dat geen reden om denigrerend te doen natuurlijk.

Als jullie een zadel zoeken, wat voor foto's willen jullie dan zien? Ik maak er altijd van beide zeiden, dan van bovenaf op de zitting, eentje van de onderkant en onder de zweetbladen, van het merk/type als je dat nog kan zien (slijt soms weg) + van de schade als die er is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:55

lijkt me voldoende Varekaj!

En als dat de reden zou zijn, dan is dat toch te voorkomen? Als hij er zoveel geld voor wil hebben, wil hij het ook vast wel even demonstreren. Maar dat vrouwen niet met techniek overweg kunnen is toch onderhand wel achterhaald?

Hoewel, ik was ooit vriendinnen met iemand die nog geen DVD speler kon aansluiten op haar tv. Het kwam niet in haar op om Google te gebruiken. -.-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:47

Alja schreef:
Maar ze vond de prijs toch ook al te duur? Dan hoef je toch niet iemand te vinden om heen te laten gaan :)

Ohja je hebt gelijk. Ik had het wel gelezen maar voor het gemak even vergeten. O:)