Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:26

Echt balen ging zo goed dat ik een paar dagen terug wel weer mijn reuma medicatie kon begonnen.

Nee dus gaat weer helemaal fout met mijn maag. Ondanks de maagbeschermer. -O-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:02

Jolliegirl schreef:
Ja dat snapte ik. Maar dan moet er niet gezegd worden dat ik de boel verdraai want dit was gewoon zoals het was.
En jep, wij hebben katten, dus wij lossen het volgende keer anders op idd.

Geen idee, zij vinden die tweede bak niet nodig.

Maargoed..het is wel goed zo. Ik wilde het gewoon even kwijt.. dat was het.

Herkenbaar Cissy, onze komen ook niet buiten. Lastig he.

Mijne komen wel buiten maar in afgezette tuin. Zoveel mogelijk buiten als het weer het toelaat en ik thuis ben. Heb een weg voor de deur waar het niet heel druk is maar waar ze wel (veel) harder rijden dan mag (30 in het dorp wat 100m verder begint).

Meliaforever

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:34

Mensen die hun hond niet bij zich houden, los laten lopen waar het niet mag en totaal geen controle over hun hond hebben. En dan als ze baas eindelijk bij jou en je mini hond is zeggen; 'hij doet niks hoor' . Dat vind ik zo'n dooddoener.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:42

Zebrastreep schreef:
Van chagrijnig naar enorm verdrietig. Ik zou zo graag willen dat alles weer normaal wordt en ik eindeloze energie heb en dingen kan doen.

Nu ben ik al kapot van mijn paard longeren. Oke dit ging ook niet goed ze brak uit en trok de longeerlijn hard door mijn handen. Daardoor werd ik best wel boos en hebben we even flinke strijd gehad. Ik heb ook niet de kracht om haar te houden. Op den duur liep ze hard rondjes om mij heen. En tja daarvan wordt elk mens duizelig. Maar ik stopte en voelde een hele hoge hartslag en dat ik helemaal buiten adem was. Logisch mijn conditie is zeer matig en ik ging ineens veel kracht zetten. Ik schrok er een beetje van, mede door mijn angst denk ik op dat soort momenten zie je wel je mankeert met je hart. En van die angst ben ik ook even zo moe. Ik kon daarna overigens gewoon door met longeren maar krijg dan slappe benen door angst , ga mijn nek aanspannen en wordt dan licht in mijn hoofd.

De psycholoog raadde toch aan om het verder te laten onderzoeken. Ik heb al onderzoeken gehad en veel uitgesloten. Maar ik wordt nu weer enorm onzeker van het duizelig zijn. En behalve dat maakt het mij ook radeloos dat ik toch wat ernstig heb.

Stelt het je gerust als ik zeg dat ik dit in en na mijn burnout ook had?

Die spierzwakte. Hoge hartslag. Zwaar gevoel op de borst. Slap in de benen worden bij inspanning. Spaghetti benen noemde ik het :+
Toen het op zijn ergst was zelfs letterlijk zwart en moest ik na 50 meter lopen soms echt zitten anders zakte ik gewoon neer.

Ook Paniekaanvallen, zeker als het uwv weer om de hoek kwam.

Het was bij mij echt stress.
Niks lichamelijk. En dat je toch weer te ver bent gegaan.

Hopelijk helpt mijn persoonlijke ervaring je :knuffel:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:47

Ik herken dat ook DuoPenotti.

Nu nog steeds ook wel, door mijn angststoornis en OCD. Vooral als het gezondheidsthema weer op z’n piek is. Ook vaak duizelig en hartkloppingen.
Recent ook weer mee naar de huisarts geweest, helemaal gecontroleerd en niks aan de hand. Ik twijfel nu ook of ik weer aan de medicatie ervoor zal gaan.

Maar er is echt niks mis mee om het nog eens te laten checken als je twijfelt Zebrastreep.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:50

Zeker, als je het er fijn gevoel geeft zeker laten checken :j
Dat wil ik hiermee zeker ook niet afraden.

Maar hoop dat ze steun vind in dat het lijf soms gewoon rare dingen uitspookt in oververmoeidheid of stress.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:53

DuoPenotti schreef:
Zeker, als je het er fijn gevoel geeft zeker laten checken :j
Dat wil ik hiermee zeker ook niet afraden.

Maar hoop dat ze steun vind in dat het lijf soms gewoon rare dingen uitspookt in oververmoeidheid of stress.

Oh ja dat had ik door en hetzelfde voor mij!
Maar ik zei het er vooral bij omdat ik me voor kan stellen dat dat lastig voelt, omdat ze al eens gecheckt is. Vind ik zelf namelijk ook als ik me weer raar voel. Iemand anders dat advies geven vind ik makkelijker :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:55

Ik heb mijn wekker gezet voor een ochtend wandeling. :') waarom wil ik dit. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:56

Hier ook herkenbaar, ik kon fysiek bijna niks.

Nu kan ik al veel meer, ik fiets nooit (echt nooit) en heb laatst spontaan 30km gefietst. Kon ik vorig jaar echt niet. En ik ben echt niet heel getraind. Maar m’n koppie zuigt m’n lijf niet meer zo leeg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:58

Ik ben nu al een flinke tijd niet meer geweest wat ik ook goed vind van mijzelf. Ik heb al een betablokker gekregen wat ook al wel wat rust geeft. De overslagen zijn ook wel drastisch verminder. Tenzij zoals ik nu ik er aan denk. Dit idee heeft wel veiligheid.

Voor de duizeligheid zei de psycholoog joh vraag een second opinion aan. Weet wel dat mijn huisarts bizar volzit momenteel. Al kan ik haar ook wel online even een vraag stellen ik krijg altijd snel antwoord van de arts.

Maar vind jullie berichten wel gerustellend! Ik zit nu ook te denken tja je hebt wel je paard beweging gegeven 2 maanden terug durfde ik dat nog niet.
Ik moer ook wat langzamer bewegen en draaien. Nu kunnen mijn ogen het niet volgen omdat ik te snel wil.

Ik ben door 5 artsen gezien... ja echt vreselijk ik schaam mij er ook gewoon voor. Maar allemaal dezelfde conclusie. Bloeddruk is eigenlijk goed of laag, je bent heel dun, niet roken en of drinken , veel beweging. Al zegt dar natuurlijk niks. Ik treft het niet helemaal op erfelijkheid. Maar ook die familieleden waren wel extreem in overgewicht.

Op papier zou ik lichamelijk niks ernstigs moeten mankeren. Maar ik zou wel graag iets van vooruitzicht willen dat het ook weer beter gaat worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:00

Ja je lijf kan hele gekke klachten krijgen vanuit je hoofd. Psychosomatisch noemen ze dat. Helaas hier ook bekend mee. Inmiddels gelukkig al jaren geen last meer van.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:02

Mijn lijf. Vandaag ehbo-les en -examen met veel knielen en doen. Aan het einde van de dag waren mijn benen toch aan het trillen :wow: Ik denk een combinatie van factoren waaronder mijn spierziekte. Maar het is echt lang geleden dat ik zo heb staan trillen. Ik heb even teveel van mijn lijf gevraagd :=

Later, en eenmaal thuis, heb ik nog even gewandeld om het er hopenlijk wat uit te lopen. Even geen explosieve kracht, maar gewoon op een rustig tempo bewegen. Dus ik ben benieuwd morgen! Ik hoop geen spierpijn, maar ik vrees er voor _O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:04

En dan ergens weet ik ook ik kan best wel weer wat.

Elke dag de paarden verzorgen ( oke dat is ook een hele strijd geweest maar ik kan wel steeds iets meer)
Koken
Huishouden
Kleine boodschapjes doen
Weer op bezoek bij mensen voor een korte periode
Rondje fietsen
Gitaar spelen , gamen , tv kijken.
Naar afspraken zoals de fysio , psycholoog
Autorijden

Ik probeer koken en Huishouden ook te zien als iets leuks en ontspannend. En zo ervaar ik dat ook wel.

Elke avond na het eten zit ik wel braaf op de bank. Dan heb ik ook geen zin meer.

Ik ga inderdaad ook naar een psychosomatische fysio. Zij kijkt altijd van ja het is allemaal heel logisch dit komt daarvan. Het komt haar bekend voor. Ik loop blijkbaar altijd heel stijf en wat naar achteren en gespannen. Ze zei buig iets naar voren? En ik voelde direct verschil.

Ik voel mij niet aldoor meer gestresst of opgejaagd. Maar het is er nog niet uit.

Heb het morgen wel iets te druk... kijkers voor mijn paard en per toeval sta ik op twee stallen ingeschreven voor binnenzetten. Niet goed gekeken.... heb nu wel wat kunnen schuiven maar dat is iets waar ik toch meer op moet letten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:07

Citaat:
ja echt vreselijk ik schaam mij er ook gewoon voor.

Niet doen, niet nodig :knuffel:

En wat goed dat je alweer meer hebt gedurfd :j

Maar dat herstel vanuit een flinke burnout heeft tijd nodig.
Veel meer dan bedrijfsarts enz denken.

Met beetjes gaat het voorruit.
En ja dat zal bij mensen zonder paarden misschien iets beter in controle gaan. :+
Dan ineens een dolle knol die je dan vertikt om zo terug op stal/wei te zetten.
En je giga over je kunnen gaat.

Maar hey je hebt het wel gedaan!!!

Overigens gaven bètablokkers mij een gevoel van eerder duizelig zijn.
Bij bukken en overeind komen juist zwart voor de ogen. En een hartslag te traag bij wat ik deed.

Mijn ergernis: bokt.
Het is dat ik zebra nog wilde antwoorden. Anders was ik al weer uitgelogd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:10

Klopt ik heb al een lage bloeddruk van mijzelf , maar ik slik wel het laagste van het laagste.

Maar heb ook bijwerkingen als wintertenen. Daar was ik vanaf maar nu weer terug.

Ik mag zo stoppen hoor. Maar voor nu geeft het mij nog veiligheid. En wat meer eten zou ik ook wel kunnen.

En paarden geven heel veel ontspanning. Maar soms zijn er momenten dan is het gewoon sporten... ik zal ergens blij zijn als 1 vd 3 weg is. De ander is een oudje en nog een jong veulen. Scheelt best heel wat werk. Ook al ga ik mijn stal wel echt missen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:26

Zebrastreep, schaam je niet :* niet nodig!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:31

Duizeligheid kan ook door verkeerd ademen komen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:32

In de categorie hond, random mensen op straat die zich op je pup werpen om te aaien en te stoeien. Ja ze vindt het leuk, ik niet en ik wil haar niet leren dat ze iedereen op straat aan kan vliegen voor een aai. Rot op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 23:07

Nog een ergernis : goed moment dat het hele gordijn naar beneden stort. Ook niet lekker voor mijn bloeddruk want ik werd echt even woest.

Kan iemand even stoppen met pesten?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 00:31

Hele avond niks gehoord in de flat en ik lig om half 1 in bed en keiharde muziek en gegil pff

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 02:30

Hooikoorts... ineens volop klachten. Al 2 maanden af en toe jeukneus. Eergister benauwd en wat meer jeuk. Was vanmiddag buiten geweest en nu linkeroog rood en dik en tranen en die vreselijke jeuk! Neus ook. Erg benauwd vooral na niezen. Bahbah. Heb al oogdruppels, pilletjes werken bij mij niet :/

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 05:22

Een vliegtuig/ heli die zo laag over ging dat ik dacht dat ze het huis in kwamen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 08:38

Gisteravond mijn oefening gedaan wat ik moet doen van de Manueel, alleen ik vergeet het vaak.
Dus gisteravond uit een spontane bui toch maar weer eens gedaan,
alleen merkte al snel dat het weer op een plek in schoot waar ik een aantal weken geleden heel veel last van heb gehad.
En dat ik daar door een dag later weer bij hem op de bank lag, en de rest van de week+weekend zo wat plat op bed heb gelegen.

Word nu weer iets beperkt in mijn beweging door deze plek..
En heb pas Vrijdag de 6e een afspraak staan, en bij een nieuwe want mijn huidige of vorige is weer terug naar Italië .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 09:05

Reuma medicatie niet ingenomen en maag is weer rustiger. Nu hopen dat het zo blijft.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 09:09

Zo ontiegelijk veel spierpijn. Ik moet nog een stal uitmesten. Hoop dat het gaat lukken. En al heel de nacht misselijk geweest.