Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 23:31

Nou inderdaad!
Überhaupt was het paard heel erg lang in beeld, dat vind ik al ongepast. Maar die eigenaresse die het paard een kus gaf.. oh oh waarom moet dat nou weer op camera

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 00:06

"want dat verkoopt goed" -O-
Er lopen helaas een paar persfotografen rond welke vinden dat het beeld belangrijker is dan rekening houden met betrokkenen -O- (Gelukkig geldt dat voor lang niet elke persfotograaf.)

Zo verdrietig voor de eigenaresse. Het zou je gebeuren, je bent op de zaterdag op pad en dan draait het ineens uit op deze verschrikkelijke gebeurtenis :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 00:48

Ok mijn buurman heeft maar een geheugen van een week, dus ik moet blijkbaar hem er elke week aan herinneren dat die takke muziek niet zo hard moet. Maar denk dat de visite zo wel naar huis gaat. Groot voordeel dat er maar 1 slaapkamer is in deze huizen.

Ben wel op zoek naar oordoppen, maar zit met tinitus en ik weet niet of ik de wekker ga horen. Eigen is 2 oordoppen geen optie dan wordt de tinitus echt te heftig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 02:28

Nog steeds wakker :roll:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:29

Shenaville is goed, jij mag rollen :+ .

Arm paard en arme eigenaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:50

Zebrastreep schreef:
Ok mijn buurman heeft maar een geheugen van een week, dus ik moet blijkbaar hem er elke week aan herinneren dat die takke muziek niet zo hard moet. Maar denk dat de visite zo wel naar huis gaat. Groot voordeel dat er maar 1 slaapkamer is in deze huizen.

Ben wel op zoek naar oordoppen, maar zit met tinitus en ik weet niet of ik de wekker ga horen. Eigen is 2 oordoppen geen optie dan wordt de tinitus echt te heftig.

Nog 1x waarschuwen. En dan op een niet zo vrijblijvende manier. Dus echt duidelijke afspraken maken met tijdstippen. Dus bijvoorbeeld: na 23:00 geen harde muziek.

Anders gewoon de politie bellen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:59

Blij dat ik het nieuws dus niet gezien heb over dat paard, want dat blijft dan weer weken in mijn hoofd hangen.
Zo had ik een tijdje terug een documentaire gezien over een stam die nog met de hand jaagt. Doordat het zo rustig gaat, kunnen ze vaak ook goed inschatten wat ze vangen (dus apen met jongen worden vaak met rust gelaten, omdat de jonkies het eten van de toekomst kunnen zijn). Nu had één van de stamleden een geweer weten te bemachtigen en die ging met de cameraploeg op jacht naar een nieuwe aap voor het avondeten. Bij de eerste de beste beweging schoot de man al op het dier en dat bleek een moederaap met een baby van een paar dagen oud te zijn. Moeder lag dood op de grond en de baby zat stevig vastgeklemd en met grote ogen van angst om zich heen te kijken. Dat beeld raak ik nog steeds niet kwijt. Ook de documentairemaker had er heel veel moeite mee en stond met tranen in de ogen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 11:13

MarlindeRooz schreef:
Zebrastreep schreef:

Nog 1x waarschuwen. En dan op een niet zo vrijblijvende manier. Dus echt duidelijke afspraken maken met tijdstippen. Dus bijvoorbeeld: na 23:00 geen harde muziek.

Anders gewoon de politie bellen.

Goede tip! Dankjewel! Nadeel is dat hij vrienden heeft die vooral de aanstichters zijn. Heb het idee dat hij zelf niet echt de slimste is, en zijn zogezegde vrienden daar een beetje misbruik van maken. Als de vrienden er niet zijn is het ook gewoon rustig.

Maar nu achteraf vermoed ik dat de woningbouw zeker op de hoogte was. Ze vroegen specifiek of ik werkte want dan was ik niet altijd thuis en zou ik minder snel irritaties opbouwen. Dat had wel een beetje een rode vlag moeten zijn.

Kijk het nog weer even aan deze week en anders maar weer langs gaan en afspraken maken. Als dat niet lukt springt de woningbouw wel bij als goed is.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 11:16

Gisteren zag ik dat in het Holtingerveld een schapennetje was gespannen en dat daarachter 3 moederschapen met hun pas geboren kroost staan.
Wie is de eigenaar ? Is dit in opdracht van natuurorganisaties? Enkele honderden meters van meerdere zichtmeldingen wolf. Het is sowieso heftig allemaal, maar bij dat pasgeboren spul, word ik er niet lekker van.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 12:22

Gisteren naar de vrijmarkt geweest voor een uurtje of twee en ik voel me nu zo ontzettend brak. Net of ik een kater heb. Heb vannacht ook weer niet doorgeslapen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:14

Zebrastreep schreef:
[

Goede tip! Dankjewel! Nadeel is dat hij vrienden heeft die vooral de aanstichters zijn. Heb het idee dat hij zelf niet echt de slimste is, en zijn zogezegde vrienden daar een beetje misbruik van maken. Als de vrienden er niet zijn is het ook gewoon rustig.

Het maakt niet uit wie de aanstichter is. Hij woont daar en is dus verantwoordelijk.
Geen uitvluchten zoeken voor een ander.
Hij houdt zijn vrienden maar in toom. En anders gaat hij maar naar zijn vrienden als die herrie willen maken.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 14:28

Iemand op stal vind het normaal om haar oliebol voor de spullen van anderen te zetten. Ze heeft genoeg ruimte bij en om haar kast, waarom moet haar voerton dan voor dingen staan die niet van haar zijn.
Oftewel, ik ben een verplaats "oorlog" begonnen. Iedere keer als ik zie dat die ton daar weer staat (voor de spullen van mijn verzorg pony) verplaats ik dat ding. Zij zet em steeds weer terug, dus de volgende keer staat ie ergens anders.
Een gesprek met haar aangaan heeft geen zin, want dan maakt ze er jouw probleem van en mijn tolerantie voor haar is sowieso door meerdere omstandigheden al beneden vriespunt.

I am petty to the core and I am not afraid to use it.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:05

M'n hoofd heeft besloten sproeten te kweken op m'n bovenlip waardoor het echt lijkt alsof ik een snor heb :+
Oprecht, iemand tips? Fikse sunblock er op? Want dit ziet er echt stom uit :')

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:07

Nyaleti schreef:
M'n hoofd heeft besloten sproeten te kweken op m'n bovenlip waardoor het echt lijkt alsof ik een snor heb :+

Iets van concealer erop?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:10

Zulke verkleuringen van pigment gaan als ze er in het voorjaar eenmaal zijn niet zo snel weer weg. Evt fanatiek spf smeren en dan ben je dit seizoen hopelijk vrij van erger worden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:36

Zoveel stress, het verkopen van je huis is echt helemaal niet leuk :=

Vandaag eindelijk voor het eerst sinds een maand weer gereden, was zo fijn! Alleen doet mijn linkerarm het nu niet meer :+ Yay fibro ^)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:27

Gedrag van mijn vader. Het lijkt soms echt net een cliënt en het lijkt alleen maar erger sinds de kleine TIA. Met als enige verschil: met een cliënt kan ik er goed mee omgaan en thuis ga ik er met een gestrekt been in :7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:01

Nyaleti schreef:

Dat is niet mooi. Om te voorkomen idd SPF50 erop maar om ze nu weg te krijgen zal je moeten laseren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:05

AI... Mijn pa heeft YouTube ontdekt en laat nu steeds allerlei onzin zien en word dan boos als je zegt dat het nep is. Hij gelooft dat niet .

Pas ook al, toen had hij een filmpje van een blind kind dat zooo goed kon zingen. Dat was zo overduidelijk nep, dus ik vond het al snel niet interessant meer.. Maar hij werd boos dat ik niet het hele filmpje van bijna 5 minuten uit wou kijken :')

Oude mensen en internet := Kreeg pas ook al een les hoe je YouTube gebruikt en een hele uitleg over wat je daar allemaal op kunt kijken. Ook standaard als ik iets wil weten: Dat staat vast op YouTube :))

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:56

Suzanne F. schreef:
Nyaleti schreef:

Dat is niet mooi. Om te voorkomen idd SPF50 erop maar om ze nu weg te krijgen zal je moeten laseren.

Not me die een paniek aanval kreeg van littekens laseren :')
Er zit al 50+ zonnebrand op m'n gezicht dus eh, kak. Gelukkig overal zonne sproeten dus hopelijk trekt het bij :=
Heb wel Glycolic acid, misschien dat dat werkt maar denk het niet met sproeten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:50

Hoofdpijn hebben dat tegen migraine aanval zit/zat.

En daar voor lig je dan bijna de hele dag op bed.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:07

Daphne__ schreef:
AI... Mijn pa heeft YouTube ontdekt en laat nu steeds allerlei onzin zien en word dan boos als je zegt dat het nep is. Hij gelooft dat niet .

Pas ook al, toen had hij een filmpje van een blind kind dat zooo goed kon zingen. Dat was zo overduidelijk nep, dus ik vond het al snel niet interessant meer.. Maar hij werd boos dat ik niet het hele filmpje van bijna 5 minuten uit wou kijken :')

Oude mensen en internet := Kreeg pas ook al een les hoe je YouTube gebruikt en een hele uitleg over wat je daar allemaal op kunt kijken. Ook standaard als ik iets wil weten: Dat staat vast op YouTube :))

Ik herken dit zooooo erg. Ik geef vrijwilligersles aan een groep senioren over computers, AI en sociale media. Het is elke week het zelfde verhaal maar ik vind het zoo fijn om te doen! Vooral dat er ook echt cursisten tussen zitten die echt hun best doen en het gaan begrijpen! Misschien is het voor je vader ook iets?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:09

Siggislief schreef:

Ik heb mij ooit door iemand laten vertellen; als je migraine hebt, zit je niet meer op je telefoon..ben je doodziek en lig je roerloos in een donkere kamer..gene communicatie mogelijk.

Vind het altijd bijzonder dat mensen altijd online vertellen dat ze migraine hebben... Door deze opmerking van iemand ooit...

Zit er waarheid in?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:12

Er zijn verschillende gradaties. Meestal voel ik hem aankomen, neem ik medicijnen, ga slapen en dan is het over als ik minimaal 3 a 4 uur slaap. Andere keren heb ik hoofdpijn, ben ik misselijk en helpt het om te douchen. Soms kan ik echt niks en is alle geluid en licht te veel.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:13

Jolliegirl schreef:
Siggislief schreef:

Ik heb mij ooit door iemand laten vertellen; als je migraine hebt, zit je niet meer op je telefoon..ben je doodziek en lig je roerloos in een donkere kamer..gene communicatie mogelijk.

Vind het altijd bijzonder dat mensen altijd online vertellen dat ze migraine hebben... Door deze opmerking van iemand ooit...

Zit er waarheid in?

Nee, dat ligt aan hoe de migraine zich manifesteert. Sommige mensen kunnen licht wel redelijk verdragen maar geluid en geuren niet. Als ik bijvoorbeeld actieve migraine heb kan ik niks zien of lezen, maar kan ik licht nog wel redelijk verdragen, zodra de halo weg is kan ik weer wat zien, maar afhankelijk van de ernst van de aanval kan ik licht wel of niet verdragen.

Geheel afhankelijk van de persoon en van de aanval in kwestie. Niet best dat iemand zo’n algemene conclusie trekt en verspreidt.