Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CharleyT schreef:Britta31 schreef:Waarom toch verplicht andere wandelaars groeten in het bos,helemaal geen zin in,laat mij met rust.
Bos uitzoeken dat rustiger is, of een bordje om je nek hangen met iets als 'liever geen begroeting' of wat pittiger: wens geen contact.
c_alsemgeest schreef:Afgezien van dat ik "wilt" ook super lelijk vind, officieel is zowel "wil" als "wilt" goed Nederlands.fokfanaat schreef:Je ziet het ook steeds meer terug in reclames etc, heel bijzonderMensen die "hij wilt" zeggen en schrijven.
c_alsemgeest schreef:Het werkwoord willen is een uitzondering op de stam + t-regel die geldt voor bijna alle andere werkwoorden. Dit heeft alles te maken met geschiedenis van het woord. Willen was vroeger een zogenaamde aanvoegende wijs, oftewel een conjunctief. Een conjunctief is een werkwoordsvorm waarmee we bijvoorbeeld beleefdheid, een aansporing of een wens kunnen uitdrukken. ‘Hij wil’ is een conjunctief, omdat deze vorm ontstaan is om beleefdheid uit te drukken. Vroeger schreven we de beleefdheidsvorm van willen als: ‘hij wille’. De extra -e schrijven we al lang niet meer, maar er is nooit een -t voor in de plaats gekomen. Daarom is ‘hij wil’ de enige correcte spelling.fokfanaat schreef:Mensen die "hij wilt" zeggen en schrijven.
Je ziet het ook steeds meer terug in reclames etc, heel bijzonder
CharleyT schreef:Britta31 schreef:Waarom toch verplicht andere wandelaars groeten in het bos,helemaal geen zin in,laat mij met rust.
Bos uitzoeken dat rustiger is, of een bordje om je nek hangen met iets als 'liever geen begroeting' of wat pittiger: wens geen contact.
DuoPenotti schreef:Haha herkenbaar
Had eens gevraagd of hij een grappig plaatje kon maken van de kerstman en zijn rendieren verstrikt in een windturbine.
Maar dat kon ook niet omdat het geweldadig was.
Nyaleti schreef:Vrienden van me wonen in een lichtelijk hoarders huis. En daardoor is het ook vies en extreem stoffig etc.
Vandaag begonnen met grote schoonmaak aka ontspullen. Van het bureau kwam al een halve vuilniszak van wat weg mochtmaar gelukkig, er mag veel weg.
Nja, ik vind dat wel een lekker klusje zolang ze mee werken dus prima.
Eten besteld, kreeg ik een tikkie van de pizza.. Dacht het niet hè vriendsta gratis jouw vieze huis te poetsen...