Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 21:56

Veel producten zijn imo ook eigenlijk niet in de aanbieding terwijl ze doen lijken alsof dat wel zo is. Als bijvoorbeeld pakken pampers letterlijk elke week in de aanbieding zijn (jumbo), dan zijn ze imo eigenlijk nooit in de aanbieding, je kan ze altijd met de korting krijgen. Het maakt geen klap uit of je ze dan die week inslaat, of de week daarna. Idem voor producten die je vrijwel altijd voor 1+1 gratis (of andere hogere kortingen) wel ergens kan krijgen bij drogisten, merken als Nivea en kneipp, lucrovitaal, ook alle merken zonnebrandcreme, je kan ze vrijwel altijd wel ergens voor die prijs (de 1+1 gratis prijs) vinden bij een van de standaard winkels. Ik vind dat geen aanbiedingen meer wanneer de prijzen altijd naar '1+1 gratis' prijzen zijn. Als winkels blijkbaar al winst kunnen maken wanneer die producten 1+1 gratis zijn (anders doen ze ze niet vrijwel nonstop in die aanbieding) hoezo moet die prijs dan 2x over de kop op andere momenten? momenten die ik overigens zelden tegen kom want altijd als ik zoiets nodig heb is het in de aanbieding.

Mopper mopper mopper enzo :P

Maddy_Paola

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:08

Komt door de Nederlandse consument, wij houden van kortingen, daarom zijn de prijzen standaard wat hoger dan in de omliggende landen en wordt er inderdaad regelmatig gestunt met prijzen. Op deze manier draait de supermarkt en leverancier evenveel winst als in andere landen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:21

Ik volg o.a. gierige gerda online. Handige tips heeft zij wel.
A merken koop ik bijna niet, maar ja omdat heel veel meer mensen de huismerken nu kopen zijn die ook weer gestegen of inderdaad op.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:26

Gierige Gerda, ik vind haar nu al leuk

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 23:33

Vanmiddag... ik stond net op het punt weg te gaan om een vriendin op te halen van het station. Er wordt aangebeld dus ik doe de deur open en zie zo'n vent met zo'n smerig verkooplachje en map in zijn hand.

Ik zeg direct sorry ik moet nu weg en wij hebben sowieso al geen interesse.

Beweert hij niks te willen verkopen en hij vond het maar bijzonder dat ik daarom geen interesse had.

Wat kom je dan doen ? Ze gingen alle deuren af ja joh tuurlijk ben je geen verkoper. Maar je hoeft niet gelijk zo gepikeerd te doen. Heb ook nog even hardop gezegd dat hij wel erg schagrijnig overkom.

Ik wou eigenlijk nog vragen voor welk bedrijf ze aan de gang waren om een klacht in te dienen voor zijn brutale manier van communicatie. Maar daar had ik de ballen niet voor :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 00:51

Aan die kl.te jeugd die voor de tweede nacht hier de boel terroriseren... Afgelopen nacht zeer veel geluidsoverlast gehad en nu vanacht lopen ze met luchtdrukwapens door de wijk te knallen als idioten...

Politie is op de hoogte, maar krijgt ze blijkbaar niet in de kraag momenteel.

Maar ik lig wel voor de 3e nacht op rij wakker terwijl ik al 1.5 week ziek ben. Lekker bevorderlijk ook weer.

Bloed-irritant!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 07:25

Zebrastreep schreef:
Vanmiddag... ik stond net op het punt weg te gaan om een vriendin op te halen van het station. Er wordt aangebeld dus ik doe de deur open en zie zo'n vent met zo'n smerig verkooplachje en map in zijn hand.

Beweert hij niks te willen verkopen en hij vond het maar bijzonder dat ik daarom geen interesse had.

Wat kom je dan doen ? Ze gingen alle deuren af ja joh tuurlijk ben je geen verkoper. Maar je hoeft niet gelijk zo gepikeerd te doen. Heb ook nog even hardop gezegd dat hij wel erg schagrijnig overkom.

Ik wou eigenlijk nog vragen voor welk bedrijf ze aan de gang waren om een klacht in te dienen voor zijn brutale manier van communicatie. Maar daar had ik de ballen niet voor :')

Ik zeg ook altijd meteen: Geen interesse.
Als ze dan iets terugzeggen dan zeg ik dat als hij geld komt brengen of als Gaston om de hoek staat hij welkom is, anders niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 07:44

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:04

Ugh ik wist dat ik vandaag een druk dagje zou krijgen, maar als nog om 00.50u in slaap gevallen.
Eerst straks om 9.30u Fysio daarna snel naar huis omkleden etc
en dan het OV pakken richting Amsterdam in, om daar te gaan wandelen met mijn Ambulante Begeleidster.

Als ik daar klaar ben snel naar huis om dan weer door te gaan naar de Zorgboerderij,
en het enige wat ik nu vooral wil doen is SLAPEN.

En vannacht werd ik wakker door kramp in de enkel, en precies de enkel waar ik een peesontsteking heb,
dan gil je het ook bijna uit van de pijn..pffff

Vanmorgen wou ik even uitrekken en voel zo een pijnscheut door de enkel schieten. -O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:05

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:22

Kwam deze deurmatjes laatst tegen :D
Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:24

Mijn buurman die vanochtend om half 7 al vis in zn achtertuin staat te roken.
Fijn wakker worden met zo'n geur (werd wakker met t idee dat er wat in de fik stond) als je je slaapkamerraam een stukje open hebt staan. ;(

Dus nu maar eerder aan het werk gegaan dus vanmiddag eerder naar huis. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:25

Mijn broer heeft hem niet op de voordeur maar er naast. Is niet verplicht. Wil je het niet koop je hem niet. Het leven kan soms best simpel zijn :D

Straks weer shockwave therapie… Ik kijk er niet erg naar uit :x

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:25

Daannvd92 schreef:
Mijn buurman die vanochtend om half 7 al vis in zn achtertuin staat te roken.
Fijn wakker worden met zo'n geur (werd wakker met t idee dat er wat in de fik stond) als je je slaapkamerraam een stukje open hebt staan. ;(

Dus nu maar eerder aan het werk gegaan dus vanmiddag eerder naar huis. :+

Ieuwwww

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:17

Gatverdamme...vis

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:28

Vislucht is sowieso vreselijk, laat staan om er door wakker te worden ieuw…

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:36

Zebrastreep schreef:

Daar hebben wij deze voor: Bekijk RVS Look bordje Nee Geen collectes verkopers of geloofsovertuigers 5 jaar garantie | bel niet aan sticker op: https://www.bol.com/nl/p/rvs-look-bordj ... _iphoneapp

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:54

Lau schreef:
Daar hebben wij deze voor: Bekijk RVS Look bordje Nee Geen collectes verkopers of geloofsovertuigers 5 jaar garantie | bel niet aan sticker op: https://www.bol.com/nl/p/rvs-look-bordj ... _iphoneapp

zo'n 1 heb ik ook, en een nee-nee sticker op de brievenbus :))

Maar voor de verkoop/collecte gaat alsnog de bel wel eens. En dan doe ik open, staat er zo'n gladde vent. En dan leun ik tegen de deurpost, wijs op het bordje. En doe de deur voor z'n neus dicht. :evaw:

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:56

Ik had van de week Jehova's aan de deur, ondanks mijn 'Nee, bedankt we hebben geen interesse een fijne dag.' Vond de dame dat dit een uitnodiging was om toch van wal te steken. Toen heb ik de deur dichtgedaan. :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:10

Bij ons kun je niet bij de voordeur komen en staan mensen aan de poort.
Nadat diverse bellen het hebben begeven en de laatste midden in de nacht dacht een serenade te geven hangt er ook geen bel meer aan de poort.
Iedereen heeft tegenwoordig een telefoon bij.

Maar dit werkt blijkbaar ook prima voor collectanten enz.

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:22

Onze buurt wordt geteisterd door Jehovies, Mormonen en Ziggo, maar met ons nieuwe bordje hebben wij nergens last van.

Afbeelding

Ik vond het ook stom hoor, zo'n bordje. Maar er werd bijna iedere avond aangebeld, tot 21.30 aan toe.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:27

Begin juli ging ik met een vriendin naar een festival. We hadden allebei wat dingen betaald en zij begon over een Tikkie. Snel gerekend kwam het ongeveer op hetzelfde bedrag uit dus ik vond dat nergens voor nodig maar zij wilde dat graag dus ok.
Zij stuur mij een Tikkie voor de € 37,- die zij betaald heeft waarna ik die meteen betaalde en haar een Tikkie stuurde van mijn € 35,-. Ik ben echt niet van de Tikkies maar als we zo moeilijk gaan doen wordt het een principekwestie.

Fast forward, ik was afgelopen maandag een podcast aan het luisteren en daar ging het over mensen die niet meteen je Tikkie betaalde. Toen moest ik toch even checken van mezelf en had ze nog niks betaald. Dus ik haar er nog eens over geappt, was 'ie verlopen en vroeg ze of ik een nieuwe wilde maken. Meteen gedaan maar die heeft ze nu dus nog steeds niet betaald. Echt, wat een middelbare school-gedoe dit :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 11:36

Ik heb de ergernis de andere kant op, een vriendin die voorschiet en vervolgens geen tikkie stuurt.. en ik zit dan de hele tijd ermee in mijn hoofd dat ik haar nog terug moet betalen en niet precies weet hoeveel het is :+

Ik schiet meestal voor en stuur heel onromantisch nog voordat we van tafel gaan een tikkie.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:52

Altijd leuk ja, Tikkies. :+ Meestal gaat het hier goed, maar ik heb nu een aantal weken geleden een concertkaartje voorgeschoten en afgesproken wanneer ik het Tikkie kon sturen ervoor - maar dat wordt nu steeds uitgesteld. En dan ondertussen wel allemaal andere dingen kopen en dat vertellen, ja dan kun je mij ook gewoon terugbetalen. :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:05

Ja, ik hou er echt niet van. Als ik met vrienden uit eten ga vind ik het ook geen enkel probleem om te betalen (mits het binnen de perken blijft natuurlijk. Ook wel eens een vriendin gehad die nooit betaalde). Ik houd ontzettend van lekker eten en goed gezelschap en hecht daar veel waarde aan dus ik betaal daar met plezier en liefde voor. Ik snap dat dat niet voor iedereen haalbaar is maar ik prijs mezelf gelukkig dat ik in de situatie zit dat ik er zo in kan staan. Goede baan, ik werk er hard voor dus lekker genieten daarnaast.

Mocht ze er nou echt geen geld voor hebben is dat een ander verhaal, maar ik heb haar verdorie mijn € 35,- overgemaakt dus ze heeft wel geld. :+
Ze doet ook mijn nagels. Volgende week moet ik weer, mocht ze dan nog niks betaald hebben, betaal ik ook niet. Wat verschrikkelijk kinderachtig maar oké.
En dan gisterenavond wel appen dat ze met mijn groep mee zou willen naar Sziget volgend jaar nadat we tickets gekocht hebben. Neeheeeee