Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 20:44

Dat ik ineens op Bokt allemaal advertenties krijg voor paardencrematoria? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:21

Benzz schreef:
Heb jij de kachel in de zomer aangehad? Toen was het niet echt nodig he! Prijsplafond is in november ingegaan en ik had daarvoor geen eens een kachel aan omdat het niet koud was buiten.

Vorig jaar januari speelde het nog niet, dat is pas in het voorjaar/zomer gaan spelen. Waarbij een hele groot gedeelte ook gewoon een vast contract hadden.

In de zomer verbruik je ook gas. Gelukkig niet zoveel als in de winter, maar je zult toch echt moeten koken, douchen, schoonmaken en afwassen neem ik aan?

Ik had vanaf april de hoge tarieven, mijn ouders daarvoor al. Voor de energiecrisis was ik al erg zuinig met gas en elektra, zuiniger ging absoluut niet. Mijn verbruik in de zomer is dus ongeveer gelijk gebleven met dat van de zomer ervoor, maar de kosten waren wel in eerste instantie 4x zo hoog, later 2,5x zo hoog als mijn tarief van het jaar daarvoor. Met een verbruik van 150 m3 in oktober, 170 in november en normaal gesproken zo'n 200 in december en januari komt die €380 niet eens in de buurt van de extra kosten, die liepen op tot meer dan €600 (dat is alleen aan extra kosten, dat kwam dus bovenop de kosten die ik het jaar ervoor ook had, en dan neem ik de kosten van april, mei, juni, juli, augustus, september niet mee maar ook daar zitten nog hogere kosten aan vast natuurlijk).
Godzijdank ben ik inmiddels verhuisd. In mijn vorige woning was het niet warmer dan 15 graden en dan was het verbruik zo hoog, in mijn huidige woning zat ik op 35 m3 in januari en 25 m2 in februari met een standaard temperatuur van 18 graden.

Fijn dat jij er blijkbaar weinig last van had, maar het is wel een klein beetje kort door de bocht om te zeggen dat het allemaal wel meevalt. Er zijn echt mensen die er enorm veel last van hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:22

Benzz schreef:
Heb jij de kachel in de zomer aangehad? Toen was het niet echt nodig he! Prijsplafond is in november ingegaan en ik had daarvoor geen eens een kachel aan omdat het niet koud was buiten.

Vorig jaar januari speelde het nog niet, dat is pas in het voorjaar/zomer gaan spelen. Waarbij een hele groot gedeelte ook gewoon een vast contract hadden.

In februari was een vast contract al flink duurder hoor. Die heb ik niet afgesloten, omdat ik dat al niet kon betalen. Dus variabel. April was de 1e verhoging daarna al ipv 2 keer per jaar wat in mijn contract stond. Dus al vorig jaar winter begon het. Toen ben ik al gestopt met stoken, dus op 15 graden, vanwege het geld en maar 2 keer per week gaan douchen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:38

MyWishMax schreef:
[
In februari was een vast contract al flink duurder hoor. Die heb ik niet afgesloten, omdat ik dat al niet kon betalen. Dus variabel. April was de 1e verhoging daarna al ipv 2 keer per jaar wat in mijn contract stond. Dus al vorig jaar winter begon het. Toen ben ik al gestopt met stoken, dus op 15 graden, vanwege het geld en maar 2 keer per week gaan douchen.

Februari wel, maar we hadden het over januari. Je weet hoe ik over je situatie denk MWM. Ik vind het zeer schrijnend en heb al vaker gedacht hoe ik je kan helpen.

Maar om de regering overal de schuld van te geven zoals anderen doen, dat gaat mij te ver. Er zijn zat landen die helemaal niets doen.

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:09

Dat mensen die " in de communicatie werken" soms zelf bepaald geen ster zijn in communiceren.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:41

Planning....

Ik ben nu bij een boer die voer had besteld voor morgen 9 uur.

Er stonden 2 touren om voor te laden.
Dus heb ik 1 tour gekozen om nu nog weg te rijden.

Verkeerde tour gekozen _O-

De boer maakt nu nog vlot z'n silo schoon. Dat was de reden dat hij voer vanaf morgen 9 uur had besteld.
Had ik dit vorgeladen gehad.
Had hij 't voer om 5 uur morgenochtend gehad... Dus Ehm mja...
Ik denk liever nu dan morgen vroeg om 5

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:59

Benzz schreef:
MyWishMax schreef:
[

Februari wel, maar we hadden het over januari. Je weet hoe ik over je situatie denk MWM. Ik vind het zeer schrijnend en heb al vaker gedacht hoe ik je kan helpen.

Maar om de regering overal de schuld van te geven zoals anderen doen, dat gaat mij te ver. Er zijn zat landen die helemaal niets doen.

Dat is helemaal waar, er is zeker van alles geprobeerd. Tuurlijk niet helemaal goed, maar dat is ook wel heel hoog gegrepen om te verwachten. Goed kan je het nooit voor iedereen doen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 00:55

De getraumatiseerde honden/katten/paarden epidemie op social media

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 01:11

denisesilver schreef:
Mensen willen graag niet alleen een uniek (lees: onopgevoed) kind, maar ook een uniek (lees: onopgevoed) huisdier. En hoe bereik je dat sneller dan door te zeggen dat ze een trauma hebben en met fluwelen handschoentjes, een kristallen carrot stick en een zijden halster behandeld moeten worden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:24

Mkango schreef:
denisesilver schreef:
Mensen willen graag niet alleen een uniek (lees: onopgevoed) kind, maar ook een uniek (lees: onopgevoed) huisdier. En hoe bereik je dat sneller dan door te zeggen dat ze een trauma hebben en met fluwelen handschoentjes, een kristallen carrot stick en een zijden halster behandeld moeten worden.

:')

Gisteren mijn telefoon op de zaak laten liggen en vanmorgen twee keer eruit gemoeten om vervelende katten mijn kamer uit te moeten zetten :Z

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:27

Gisteren 112 moeten bellen omdat een vriendin afscheidsappjes stuurde en niet meer reageerde. Uiteindelijk is ze gevonden (ze liep verward rond) en zijn er nu mensen bij haar.

Maar ben bezorgd maar ook boos dat ze me hiermee opzadelt elke keer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:36

MarlindeRooz schreef:
Gisteren 112 moeten bellen omdat een vriendin afscheidsappjes stuurde en niet meer reageerde. Uiteindelijk is ze gevonden (ze liep verward rond) en zijn er nu mensen bij haar.

Wow wat ontzettend heftig!

Snap dat je zowel bezorgd als boos bent, jij zou hier niet mee opgezadelt moeten worden! Heeft ze geen familie die haar wat beter in de gaten kan houden?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:05

Van keelpijn over naar een verkoudheid zoals verwacht maar het ergste is achter de rug.

Mijn longen en ribben deden al aardig pijn van het hoesten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:25

MarlindeRooz schreef:

dat is inderdaad heel heftig.
Natuurlijk fijn dat ze jou daarin een veilige haven vind of zo. Maar weet ze wat het met jou doet?
Dat jij dat niet trekt?

Mijn moeder deed dat ook bij mij, maar het is zo intens heftig. En dan was het zelfs mijn moeder.
Zoiets hoort bij een crisisdienst, niet bij mensen nabij.

Sterkte :knuffel:

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:35

Heftig marrlinde :(

Ik erger me eraan dat iedereen kaartjes wint voor equitana en ik niet eens die prijsvragen zie :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:27

Uitspraken van mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:00

Wat naar Marlinde!

Waarom moeten boekhoud programma's altijd zo moeilijk doen. Werk gewoon mee |o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:01

denisesilver schreef:
Wat naar Marlinde!

Welk programma heb je?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:03

rien10 schreef:
denisesilver schreef:
Wat naar Marlinde!

Welk programma heb je?

Twinfield. Wilt de jaarovergang niet definitief maken omdat het een aflettering niet definitief kan maken. Die boeking verwijderd en nu blijft er "afletteren" open staan op m'n debiteuren lijst. Het saldo loopt wel af, maar ik wil het eraf hebben want het staat lelijk :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 11:07

Ik had echt de perfecte theecombinatie gevonden op stage (zakje rooibos van Eeht met een kaneelstokje en een zoetje) en nu is de rooibos van dat merk op en ligt er een andere rooibos. En die is dus goor met deze combinatie.

Nu moet ik weer wat anders zoeken. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:09

Ik vind Twinfield echt ruk. Ben er jaren geleden mee gestopt.
Helaas kan ik je niet helpen.
Edit kan je de boeking weer terug zetten met € 0,—?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:34

rien10 schreef:
Ik vind Twinfield echt ruk. Ben er jaren geleden mee gestopt.
Helaas kan ik je niet helpen.
Edit kan je de boeking weer terug zetten met € 0,—?

Snap ik, rotprogramma :')
Die boeking zijn dan weer wel definitief gegaan, dus ik kan er niks mee. Maar ik laat het staan dan mag de samensteller er naar kijken. Heb er nu al de pee in, activamodule is ook al niet goed ingesteld en compleet, zucht...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:52

Telpeva schreef:
Ik gebruik momenteel een ander programma als normaal om een logo te ontwerpen. Nou en ik word hier zo chagrijnig van, niks zit waar het hoort te zitten, standaard sneltoetsen en toetsencombinaties werken niet of doen andere dingen als verwacht, en elke keer als ik een basic optie zoek dan kan ik weer googlen en een kwartier zoeken. -:(-

The story continues, voor elke scheet kan ik weer googlen |o

Vet leuk, freeware

-

Edit, ik heb nog een toevoeging. Waarom doe ik dit eigenlijk, ik vind het helemaal niet leuk om logo's te ontwerpen. Waarom heb ik mij voor dit karretje laten spannen :') grmbl

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:03

Voor de mensen die nog steeds niet kunnen inloggen digid probeer het met sms code zo kwam ik er wel mee erin, maar op de normale manier nog steeds niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:06

Ik kwam er gisteren gewoon in (Digid) door maar vaak genoeg als een zombie te klikken en te blijven proberen.