Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:27

Dankjewel allemaal!

Fohadie, ik had het ook echt niet verwacht. Heel veel hebben we niet overboden. Ik had er volgens de makelaar wel een hele sterke motivatiebrief bij die mede de doorslag gaf.
Ik ben iig heel blij _/-\o_

Dat regelen, dat is ruim 14 jaar geleden. Maar komt goed!

pantarhei

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:58

Gefeliciteerd

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:28

Ohh wat goed Gillian, gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

Wij zitten in een patstelling, man wil het ene huis, ik de ander. Nu is mijn vraag, wie zou meer invloed op de beslissing moeten hebben? Degene die 22 uur per dag in het huis moet zitten, of degene die hard werkt om het te bekostigen? :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:31

Wie betaald die bepaalt, is hier meestal het motto. Maar ik weet niet of dat argument in je voordeel is?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:33

Hier zou het dan niet doorgaan.
Het is gedn fiets wat je koopt :')
Gaat om een flinke smak geld en daar moeten beide partijen het mee eens zijn lijkt me ;)

Thanx iedereen!! *\o/*

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:46

Als wij het niet samen eens zijn, wordt er niet gekocht.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:49

MizzMontana schreef:
Wie betaald die bepaalt, is hier meestal het motto. Maar ik weet niet of dat argument in je voordeel is?

Eigenlijk wel want door een foutje in de boekhouding lijk ik nu ineens de hoofd kostwinner _O-

gillian schreef:
Gaat om een flinke smak geld en daar moeten beide partijen het mee eens zijn lijkt me ;)

Thanx iedereen!! *\o/*

Zo stond ik er ook in hoor, maar na al die jaren denk ik dan echt dat ik tot mijn dood hier moet blijven...
Zijn redenen tegen mijn keuze zijn ook;
- De makelaar is ***
- De bezichtiging was een zooitje
- Ik kan me er geen voorstelling van maken

In mijn hoofd is het huis al af, dus ik heb gevraagd wat wil je zien? Plattegrond, renders, 3D ontwerp? Nee zegt ie, dat zegt niets |o

Ik weet vrij zeker dat het ook zijn huis is, of kan worden iig, daar ken ik hem goed genoeg voor. Zo jammer...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:51

Hier moeten we het ook samen eens zijn, maar als jullie beide de huizen leuk vinden alleen een andere voorkeur hebben zou ik op beide woningen een bod uitbrengen. In deze tijd is het natuurlijk niet helemaal gegarandeerd dat je de woning ook daadwerkelijk kunt kopen als je een goed bod uitbrengt.

Misschien kunnen jullie die ene woning nog een keer bezichtigen? Makelaar koop je er niet bij en misschien ziet hij dan meer wat het kan worden?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:57

mavantos schreef:
Hier moeten we het ook samen eens zijn, maar als jullie beide de huizen leuk vinden alleen een andere voorkeur hebben zou ik op beide woningen een bod uitbrengen. In deze tijd is het natuurlijk niet helemaal gegarandeerd dat je de woning ook daadwerkelijk kunt kopen als je een goed bod uitbrengt.

Zijn keuze heeft een "aangeplakte" aanbouw geheel van glas. Meters en meters en meters aan glas. Hij heeft nog nooit een raam schoongemaakt en gaat dat niet doen ook tenzij van een auto en ik ben chronisch ziek :+

Het is dus geen voorkeur, ik zou daar echt niet willen wonen tenzij ik er een glazenwasser bij krijg :')

Spoiler:
Die krijg ik dus niet

Ik zit eraan te denken onze makelaar op de verkopend makelaar af te sturen en een bezichtiging te regelen zonder de verkopende makelaar. Ik weet niet of dat een optie is, maar wel mijn enige kans denk ik.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:02

Bielsje schreef:
mavantos schreef:

Zijn keuze heeft een "aangeplakte" aanbouw geheel van glas. Meters en meters en meters aan glas. Hij heeft nog nooit een raam schoongemaakt en gaat dat niet doen ook tenzij van een auto en ik ben chronisch ziek :+

Het is dus geen voorkeur, ik zou daar echt niet willen wonen tenzij ik er een glazenwasser bij krijg :')

Spoiler:
Die krijg ik dus niet

Ik zit eraan te denken onze makelaar op de verkopend makelaar af te sturen en een bezichtiging te regelen zonder de verkopende makelaar. Ik weet niet of dat een optie is, maar wel mijn enige kans denk ik.

Een glazenwasser elke 2-3 maanden kost ook de hele wereld niet, dus dat is ook niet echt een goede reden om een woning niet te kopen.

Wij hebben 25 ramen en betalen €30 per keer. Ze zijn echt in een mum van tijd klaar, dus dan werk ik liever een uur extra _O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:09

Die redenatie had ik ook, maar helaas wijst de praktijk uit dat de buitenkant van de ramen op de bovenverdieping van ons huidige huis nu al jaren niet zijn gewassen. Ik ga er maar niet vanuit dat ik na een verhuizing succesvoller zal zijn om dat voor elkaar te krijgen :+

Hij is gewoon zo enorm weinig thuis dat het voor hem allemaal weinig uitmaakt. Ik snap dat wel maar ik zit me 22/7 kapot te irriteren aan werkelijk alles thuis. Het enorme verschil in onze werelden maakt het gewoon enorm lastig.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:40

Hi! Ik volg al een tijdje, maar omdat mijn man en ik serieus aan het bezichtigen zijn post ik toch maar mee.

Wij hebben tot nu toe 1 x een woning gevonden die aan vrijwel al onze wensen voldeed, helaas werden we flink overboden. Inmiddels zijn we 7 maanden verder en beginnen we toch wel wat wensen/eisen los te laten. We kijken nu ook naar een iets hogere prijsklasse, simpelweg omdat we daar meer kans hebben dan in de categorie waar we hiervoor zochten. Soms hadden we 'open huizen' waar meer dan 30 man door het huis en tuin heen liepen. Verschrikkelijk :roll:
Komende vrijdag hebben we 2 bezichtigingen, volgende week dinsdag nog 1. Duimen draaien dus

Ons eigen huis staat ook al sinds december vorig jaar op de markt, waarvoor we nu een echt serieus geïnteresseerde hebben. Dus het zijn spannende tijden....

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:57

Oeh, spannend 4EverHobbes! Is de markt voor jullie huidige woning niet zo denderend dat jullie het aan hebben gedurfd om het alvast op de markt te brengen?

Die open huizen met 30 man ken ik, werkt wel goed om potentiële kopers FOMO te geven :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:02

gillian schreef:

Thanx iedereen!! *\o/*

Dit inderdaad je moet een huis samen willen, dan maar doorzoeken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:04

Gefeliciteerd Gillian :D ik zei al dat het niet kansloos zal zijn, *\o/* wat leuk

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:04

Oh spannend!
Hopenbdat die geïnteresseerde ook koper wordt!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:05

Meelezer meldt zich ook eens hier. Op zoek naar een nieuw huis samen met vriend. Wat bezichtigingen gehad ter orientatie. 1x geboden en overboden. Maar ons huis komt nog wel.

@bielsje, wat mij betreft moet je beide goed gevoel hebben bij een huis. Als één van de twee een huis niet wil, is het niet bieden. Op de weegschaal moeten leggen wie er het meeste tijd doorbrengt of meeste betaald om de knoop door te hakken zou mij niet passen :n Dan zou imo eerder de conclusie zijn dat beide huizen het nog niet zijn voor jullie.

@4everhobbes, vanaf december is al best wel lang. Is er wat bijzonders aan jullie huis wat nu in de verkoop staat?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:16

Ik ken genoeg stellen die een verbouwing niet hebben overleefd, maar dat de zoektocht bij ons aanleiding gaat worden had ik niet verwacht :Y)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:55

Ik zou dan inderdaad nog even verder kijken, anders blijft 1 van de 2 toch een rot gevoel bij het huis houden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 19:13

Bielsje wat jammer dat hij niet lijkt open te staan voor de mogelijkheden die het huis kan bieden. Lijkt me toch lastig als je bij zo’n grote beslissing niet op één lijn zit.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:04

Bielsje schreef:
Oeh, spannend 4EverHobbes! Is de markt voor jullie huidige woning niet zo denderend dat jullie het aan hebben gedurfd om het alvast op de markt te brengen?

Die open huizen met 30 man ken ik, werkt wel goed om potentiële kopers FOMO te geven :+

Ons huis is een apart geval :D Het zijn twee volledige woningen in één pand, met ook nog kantoor en deels winkelbestemming. Hiervoor is een andere doelgroep dan voor een normaal huis. Zo zijn er al ontwikkelaars geweest, stellen die met ouders willen wonen en mensen voor een atelier aan huis. Ook is de prijsklasse er een waar niet half Nederland op af komt.
We hebben goede hoop hoor en een hele fijne meewerkende makelaar :Y)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:17

Wij zouden ook verder kijken als we het niet beide wat vinden. Maar ik denk dat wij op voorhand via Funda en Move al aardig filteren wat we beide wel of niet wat vinden, de spoeling is in wat wij zoeken ook vrij dun.
huisje wat we nu op het oog hebben doet gelukkig niet zo mee in de gekte. Dus wie weet hebben we dit keer geluk!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:43

Haha krijg een beetje stress nu :')
Al die documenten, invullen.
Is het een klaar, staat de volgende er weer. Meteen verkoopdossier voor ons huis, alles invullen.
Fotograaf is gepland voor volgende week vrijdag. Deze makelaar is wel van het aanpakken :')
Dit weekend een weekend weg en dan aanpakken om fotoklaar te maken haha, gruwelijk veel werk. Maar goed, ff handen uit de mouwen en aanpakken! Is voor een goed doel :j *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:43

Dat hebben wij ook inderdaad, bepaalde eisen die we beide zoeken waardoor je al veel filtert op Funda of naar aanleiding van een vragenlijst. Maar misschien te veel gezien we al bijna een jaar zoeken :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:44

gillian schreef:
Haha krijg een beetje stress nu :')
Al die documenten, invullen.
Is het een klaar, staat de volgende er weer. Meteen verkoopdossier voor ons huis, alles invullen.
Fotograaf is gepland voor volgende week vrijdag. Deze makelaar is wel van het aanpakken :')
Dit weekend een weekend weg en dan aanpakken om fotoklaar te maken haha, gruwelijk veel werk. Maar goed, ff handen uit de mouwen en aanpakken! Is voor een goed doel :j *\o/*

Het is met een goed doel :D maar inderdaad wel erg veel werk en ook in korte tijd