[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 06:47

Mars schreef:
Na/naar is idd gruwelijk.

Hoewel ‘me princes’, hier populair bij de schoonfamilie, ook wel wat bloedende hoornvliezen oplevert. Om een kind te kunnen maken is geen enkele intelligentie vereist.

Ik neem aan dat je trommelvliezen bedoelt.

Tenzij het zo'n lelijk mormel is dat je ogen beginnen te bloeden als je er naar kijkt. Zou natuurlijk ook best kunnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 06:49

Prairy schreef:
Mars schreef:
Na/naar is idd gruwelijk.

Hoewel ‘me princes’, hier populair bij de schoonfamilie, ook wel wat bloedende hoornvliezen oplevert. Om een kind te kunnen maken is geen enkele intelligentie vereist.

Ik neem aan dat je trommelvliezen bedoelt.

Tenzij het zo'n lelijk mormel is dat je ogen beginnen te bloeden als je er naar kijkt. Zou natuurlijk ook best kunnen.

Ik denk dat ze het over geschreven tekst heeft.

Prairy

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:10

Ja dat zou inderdaad ook kunnen. Het is nog vroeg...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:13

Welke vliezen het ook zijn - kinderen schaden ze. :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:18

_O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:59

_San87_ schreef:
Ik denk dat ze het over geschreven tekst heeft.

Klopt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:44

Eerder deze week trouwens een interessant artikel gelezen!

Ging over een vrouw die één of ander social media account had gecreëerd, om daar haar frustraties ivm "kinderen van een ander" op een grappige manier te kunnen uiten. Sidenote: ze heeft wel feeling met kinderen, ze werkt in het onderwijs.
Het artikel beschreef over hoe zij (en haar vriend) bewust kozen om geen kinderen te maken - zoals zovelen hier in dit topic.
Helaas loopt ook zij - zoals wij - relatief vaak tegen de vraag "waarom niet?" aan. Zij vond het ook moeilijk om een pasklaar antwoord te geven - het soort antwoord dat elke verdere discussie afkapt. Ik loop daar ook wel tegenaan - wat ik ook zeg, welke reden ik ook geef, ik krijg zo goed als àltijd te horen "oh maar je bent nog jong, dat verandert nog wel!" Nee, echt, rot op, ik heb hier over nagedacht, dit is een bewuste keuze, hou op met me te behandelen alsof ik een labiele tiener ben. Ik kan daar echt kwaad om worden...

Vandaar mijn tactiek: "ik kan ze niet krijgen". Eerste reactie is dan shock, en ongemak van de andere partij. OH WAT ERG! Nou, nee hoor - ik "kan" ze niet krijgen omdat ik anticonceptie gebruik, snapjewel? De opluchting is dan wel altijd overduidelijk zichtbaar.
Degenen die ze wél willen maar niet kunnen krijgen: sorry. Ik bedoel het niet ongevoelig. Ik gun een ander zoveel kinderen als diegene maar wilt, maar ik ben die vraag ZO beu, om nog maar te zwijgen over de kriebels die ik krijg als men mij gaat "proberen overtuigen" waarom ik wél moet voortplanten - en shocktherapie lijkt het enige te zijn wat op zo'n moment werkt. Ik leg daarna ook altijd uit: wat nou als ik ze wél zou willen, maar écht niet kan krijgen? Dan stel jij een héél gevoelige vraag, waar ik me dan waarschijnlijk erg rot over zou voelen - een beetje meer gevoeligheid zou zeker niet ongepast zijn.

Die vrouw vertelde ook over hoe ze omringd is door vriendinnen/koppels die ondertussen allemaal kinderen hebben - en dat die mamies en papies totaal niet lijken te beseffen dat wij, de bewust kinderlozen, daardoor ook best veel opofferingen moeten maken.
Want: plots willen onze vriendinnen niet meer 's avonds afspreken. Niet meer gezellig iets gaan drinken. Als ze de kleine meenemen, is elk normaal gesprek onmogelijk. Àls er dan eens gepraat kan worden zonder onderbrekingen, gaat het héél vaak over die kleine. Samen citytrippen is er niet meer bij. Gezellig uit eten gaan ook niet - ik vind de MacDo nl. niet gezellig. Wel lekker hoor - maar het is niet wat ik me voorstel bij "gezellig gaan eten met de vriendinnen". Als we onze vriendinnen willen zien, moet dat 's ochtends of 's middags, we moeten ons voegen qua activiteiten ("Ga je fijn mee naar de speeltuin?" ... As if dat '"fijn" is, doe normaal :') ) én puntje bij paaltje hebben we helemaal niet het "kinderloze" leven waar we zo overtuigd voor kiezen.
De dynamiek van een vriendschap kan echt heel erg veranderen door de komst van een kind - dat heb ìk niet gedaan, dat was niet mijn keuze, niet mijn beslissing - maar ik voel er ook de gevolgen van.

Om nog maar te zwijgen over de kosten die het met zich meebrengt. Mamie & papie gaan nu wél trouwen, want ze hebben zich voortgeplant - vrijgezellenfeest, huwelijkscadeau = betalen. Gender reveal, baby shower, verjaardagsfeestjes = betalen.
Want: we houden natuurlijk wel van onze vriendinnen - daarom zijn het onze vriendinnen. Dus voegen we ons, tasten we in de buidel, en eerlijk is eerlijk: dat tikt allemaal aan. Conclusie: wij, de kinderlozen, zouden ook kindergeld moeten krijgen! :')

Ik vond het een leuk artikel. Het wierp een licht op het leven van een bewust kinderloze - en het feit dat we vaak lang niet zo kinderloos zijn als we zouden willen.
Ik was afgelopen weekend nog bij vrienden - daar waren 4 kinderen. 2 tieners, die vielen wel mee, maar ook een 3 of 4-jarige en eentje van 7. We werden constant onderbroken. Ik vroeg aan de moeders telkens een slok sangria te nemen als er weer "mamaaaaaah" gekrijst werd - dat werd wijselijk geweigerd haha, na een half uur hadden ze anders ladderzat geweest.
Zo zie je maar: zo kinderloos is mijn leven helaas dus niet :')

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:18

Ik heb gelukkig alleen maar vrienden zonder kinderen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:20

Onze beste vrienden zijn ook kindvrij en blijven dat ook. Heel chill.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:21

Ik heb bijna geen vrienden meer zonder kinderen. En daarom ook geen hechte vriendschappen meer. Best alenig wel eens :j

Verder. Helemaal herkenbare post!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:27

Ja het is soms best wel alenig.. maar dat komt ook omdat ik me er echt niet toe kan zetten om er wel heen te gaan hoor.
Ik ben afgelopen donderdag voor het eerst bij een vriend zn tweede baby gaan kijken, was al 2 maanden :') maar ik was blij dat we gingen hardlopen en daarna ben ik ook meteen weer weggegaan. Na een kwartier met 2 kinderen onder de 2 ben ik er zwaaar klaar mee :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:29

Ik heb één vriendin met kind, en ze is nu weer zwanger, maar zij is gelukkig heel chill. Ik kan tegen haar ook gewoon zeggen “ik vind je kind heel lief, maar ik ben ook héél blij als ik na afloop weer in de auto stap.” Zij snapt dat. :)) Als haar zoontje iets doet wat niet mag, vindt ze het ook geen probleem als ik hem erop aanspreek.

Verder heb ik ook verbazingwekkend veel vrouwen van 50+ in mijn omgeving die geen kinderen hebben (en als ze ze wel hebben, zijn ze inmiddels ook de 20 al voorbij, scheelt ook weer), dus ik krijg ook nooit de “o, dat komt nog wel” of “waarom niet?” maar eerder een: “join the club!” :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:49

Ik heb veel vrienden zonder kinderen. Maar ook een aantal loeder moeders... die ook nog een andere persoonlijkheid hebben dan alleen "mama" :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:48

Ik heb sinds zondag een kitten in huis en ik ben nu al gesloopt _O- Hoe doen mensen met kinderen dat? Hij is verschrikkelijk lief maar jemig, wat een zorgen en ook wel frustraties. Het is allemaal zo kwetsbaar en stuurloos en hulpeloos :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:21

Berdien schreef:
Ik heb sinds zondag een kitten in huis en ik ben nu al gesloopt _O- Hoe doen mensen met kinderen dat? Hij is verschrikkelijk lief maar jemig, wat een zorgen en ook wel frustraties. Het is allemaal zo kwetsbaar en stuurloos en hulpeloos :=

Zorgen en frustraties? Waarom? Wat ist?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:24

Hij doet het goed hoor, ik ben gewoon een curlingkittenbaasje ^) Ik zie alles, hoor elk piepje. En had onderschat hoe intens de eerste dagen zijn. Hij komt uit een superdruk huis met allerlei katten, honden en natuurlijk zijn broertjes en zusjes en hij is hier alleen. Hadden we niet zo gepland, zijn broertje dat mee zou komen is helaas ziek. Dus de overgang is echt enorm voor hem. En daarmee ook voor ons :))

En het is echt nog zo’n baby <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:27

Aaaahhhw <3 ah ja, bij ons zijn de kittens altijd met z’n 2 gekomen gelijk, dus ze hadden altijd iemand om aan op te trekken, maar ik snap je wel hoor. Wordt vanzelf minder!
Komt broertje nog wel?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:28

Nee, broertje heeft waarschijnlijk een aangeboren afwijking. Er komt een brother-from-another-mother over vijf-zes weken :) Dus hij moet het nog even met ons doen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:36

_San87_ schreef:
Onze beste vrienden zijn ook kindvrij en blijven dat ook. Heel chill.

Ja mijn beste vriendin wilt gelukkig ook geen kinderen *\o/*
Maar een deel van mijn andere vrienden zijn ondertussen wel moedertje&vadertje, vermoeiend haha.
Mijn 3 stalvriendinnen zijn gelukkig niét into kids, dus wij kunnen met ons 4tjes wel altijd heerlijk gezellig uit eten ezo :D

Afgelopen weekend ook nog naar een trouwfeest geweest - KNT. Whoohoow! *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:18

LWDaisy schreef:
Niobe schreef:
Ik zag een keer zo en zo ;(

Maar vlos voor verloskundigen is wel weer een nieuw hoogtepunt

Zo en zo, zowiezo, sosewie, zowizo, ... Auw :')

Ja volgens mij was er dus ooit een lijstje op Bokt met 100 manieren om sowieso te schrijven.

Ik heb zowel vrienden met als vrienden zonder kinderen. Ik denk dat als je maar genoeg om elkaar geeft, dat kinderen geen onoverbrugbaar 'verschil' hoeven te zijn. Maar daar hoort inderdaad wel bij dat vrienden met kinderen zich ook realiseren dat het voor jou soms even niet leuk is. Mijn vrienden zijn over het algemeen wel vrij laat met kinderen (in de 30) en nuchter ('als je lucht krijgt van een babyshower, zeg dan dat ik die echt niet wil'). En soms zijn zij ook 'jaloers' op mij; als ik doordeweeks met een kindvrije vriendin uiteten ga en in het weekend een dag ga zeilen met een vriend. Bij hen moet het toch altijd in de gezinsplanning passen.

@Berdien: poes <3 <3 <3 <3 <3

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:28

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:45

Oooooh het taalbloopers topic leeft nog? :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:26

Er was ook een taalvoutjes/ taal ergernissen topic.

‘Me’ dat bezittelijk wordt gebruikt :brr:

Ik kreeg nog de vraag van een van de moeders hoe ik het weekend vond. Zat daar gesloopt aan tafel. Dus ik eerlijk: vermoeiend, ik weet niet hoe jullie dit doen.

Werd ze een beetje boos. Is dat alles? Etc.
Dus ik ook leuke punten benoemd. Kreeg ik bij het weggaan nog een standje na van een van de vaders. Ik had toch kunnen beginnen met de leuke punten en kunnen eindigen met: ….maar ook vermoeiend.
En ik besefte toch wel hoeveel moeite ze hadden gedaan om rekening met mij te houden?

Heb de lieve vrede bewaard en ben vertrokken. Die willen het gewoon niet begrijpen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:23

Tiggs schreef:
Oooooh het taalbloopers topic leeft nog? :D

Zekers!
Deel 11 al.

Mijn dagelijkse grinniktopic.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:15

Luxorvalkje schreef:
Er was ook een taalvoutjes/ taal ergernissen topic.

‘Me’ dat bezittelijk wordt gebruikt :brr:

Ik kreeg nog de vraag van een van de moeders hoe ik het weekend vond. Zat daar gesloopt aan tafel. Dus ik eerlijk: vermoeiend, ik weet niet hoe jullie dit doen.

Werd ze een beetje boos. Is dat alles? Etc.
Dus ik ook leuke punten benoemd. Kreeg ik bij het weggaan nog een standje na van een van de vaders. Ik had toch kunnen beginnen met de leuke punten en kunnen eindigen met: ….maar ook vermoeiend.
En ik besefte toch wel hoeveel moeite ze hadden gedaan om rekening met mij te houden?

Heb de lieve vrede bewaard en ben vertrokken. Die willen het gewoon niet begrijpen

Uh.. sommige mensen denken echt dat de wereld om hun draait :')