Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 17:13

Pantykous schreef:
Jullie mogen los met de kerstdecoratie. Dat is nu ook toegestaan :D

Waanzinnig hoeveel advertenties er al in staan bij boomdecoratie...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 17:20

foxy80 schreef:
Pantykous schreef:
Jullie mogen los met de kerstdecoratie. Dat is nu ook toegestaan :D

Waanzinnig hoeveel advertenties er al in staan bij boomdecoratie...

Jeeee zag het vanmiddag

Kaitlyn

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 17:24

OMG NEE. Ik ga nu kijken

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:05

Ook ik ontdekte een 2-tal weken geleden Vinted. De aanleiding was dat ik een dure miskoop had gedaan qua wandelschoenen en daar toch graag iets van wou recupereren. Deze schoenen zijn ondertussen verkocht, net zoals een outdoor jas die te klein was geworden, een regencape om mee paard te rijden, twee te klein geworden tuigjes van de hond, een regenjasje van de hond, enz.

Ik heb er ineens ook wat blouses, jurken, truien van de zoon, enz opgezet. Allemaal nog in hele nette staat. Maar er staan er honderden of beter duizenden vergelijkbare op. Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met het verkopen van zo’n spullen. Geraken die ooit verkocht of kan ik me beter de moeite besparen?

En tweede vraag: ik woon nogal landelijk en heb dus geen verzendpunt vlakbij. Daarom zou ik bijv. kinderkleding liever per pakketje aanbieden. Maar ik heb de indruk dat dat al helemaal niet zou verkopen. Iemand ervaring?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:28

Hoe komt het trouwens dat verzendkosten zo laag zijn op Vinted? Als ik even kijk naar bvb mondial relay kost het me 14,50 om te verzenden naar bvb Portugal en dan ben ik nauwelijks uit de kosten als ik maar 15 euro vraag, want Vinted gaat uit van 1,70 verzendkosten. Weet iemand hier hoe dat zit? Andersom heb ik dus voor iets uit Spanje 1,20 euro verzendkosten betaald, maar dat kan ook nooit dat dat zo goedkoop is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:47

Gewoon omdat ze 10-tallen pakketten per afhaalpunt in eens kunnen afhalen/leveren.
Ik ken bv een punt die moest stoppen met mondial omdat ze niet genoeg pakjes hadden.

Die pakketten kledij lopen bij jongens wel is mijn mening(maar dan echt goedkoop, bv 25 stuks voor 30 euro), bij meisjes biedt ik dan soms dingen in een setje aan en dat gaat nog een beetje, maar minder dan de jongens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:10

Nog steeds is de status van mijn pakketje van Homer niet aangepast pffff

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:50

Jorex schreef:
Hoe komt het trouwens dat verzendkosten zo laag zijn op Vinted? Als ik even kijk naar bvb mondial relay kost het me 14,50 om te verzenden naar bvb Portugal en dan ben ik nauwelijks uit de kosten als ik maar 15 euro vraag, want Vinted gaat uit van 1,70 verzendkosten. Weet iemand hier hoe dat zit? Andersom heb ik dus voor iets uit Spanje 1,20 euro verzendkosten betaald, maar dat kan ook nooit dat dat zo goedkoop is.

Jij krijgt gewoon een prepaid verzendlabel, je hoeft zelf geen label te kopen. Die 15 euro die je vraagt is wat jij op je rekening krijgt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:08

_Nadia_ schreef:
Jorex schreef:

Jij krijgt gewoon een prepaid verzendlabel, je hoeft zelf geen label te kopen. Die 15 euro die je vraagt is wat jij op je rekening krijgt

Dat is niet wat ze bedoelt.

Jorex, ik denk dat Vinted prijsafspraken heeft gemaakt met sommige verzenders.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:11

Ah zo. Dan komt dat wel goed dus. Het is mijn eerste keer dat ik verkoop op Vinted. Dan krijg ik hopelijk ruimte om weer nieuw te kunnen kopen zodat ik met meer dan 1 paar schoenen kan gaan lopen. Ik stap namelijk over op barefoot. Verkoop nu eerst 3 paar waar ik sowieso al nooit op liep, een paar barefoot die te klein is aangekocht en een paar schoenen waar ik nu voor geen meter meer op kan lopen. Alleen de sandalen moeten nog even wachten tot de zomer met verkoop. En alles wat niet verkoop gaat naar de kringloop.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 22-11-23 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:13

Nou ja ze zegt zelf dat ze niet uit de kosten is als Vinted maar 1.70 verzenden rekent.

Ja vinted (en andere bedrijven zoals dit waar je verzendlabels via hun koopt) hebben altijd prijs afspraken met grote verzenders.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:21

Ik had laatst via Vinted een glitter flared broek van Costes gekocht, die zitten me nu superlekker (want zwanger) en leuk voor de feestdagen.
Bij verkoper 1: niet verzonden, geld teruggekregen.
Vervolgens vond ik dezelfde broek voor hetzelfde geld bij een andere verkoper. Maar ook nu weer: niet verzonden, geld teruggekregen. Volgens mij wil het universum me iets duidelijk maken >;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:26

Jorex schreef:

Jorex, daar moet je je niks van aantrekken, jij krijg het bedrag dat jij invult als vraagprijs. Als koper op de KOOP NU knop duwt, telt vinted de verzendkosten en kopersbescherming erbij op. Let wel op dat je geen bundelkorting hebt aanstaan (bij aanmaak profiel gooit vinted dat er nl automatisch in).

Eilandje, bundels verkopen wel, maar hebben een specifiek publiek. Meestal is de prijs er naar omdat je meestal minder in detail weet wat je koopt / er stuks tussen zitten die je minder liggen als koper. Ook aparte items kan een koper trouwens bundelen, daarvoor moet je even shoppen binnen het profiel van 1 vintie. Dan krijg jij melding dat iemand meerdere stuks tegelijk van jou wil kopen, dan moet je als verkoper eerst nog het verzendformaat bevestigen voor het hele pakket.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:53

foxy80 schreef:
Eilandje, bundels verkopen wel, maar hebben een specifiek publiek. Meestal is de prijs er naar omdat je meestal minder in detail weet wat je koopt / er stuks tussen zitten die je minder liggen als koper. Ook aparte items kan een koper trouwens bundelen, daarvoor moet je even shoppen binnen het profiel van 1 vintie. Dan krijg jij melding dat iemand meerdere stuks tegelijk van jou wil kopen, dan moet je als verkoper eerst nog het verzendformaat bevestigen voor het hele pakket.

Thanks! Dat van die bundels wist ik. Maar ik zou vooral willen voorkomen dat iemand iets van 2€ apart koopt, want daarvoor speciaal naar een verzendpunt rijden zou te gek voor woorden zijn. Ik ga het binnenkort eens proberen met een pakket kinderkleding! Een lage prijs vind ik niet erg, nu zet ik de te klein geworden kinderkleding altijd op de weggeefgroep en geef ik het dus gratis weg.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:10

Ik kreeg gisterochtend een berichtje van Vinted dat mijn pakketje bij het afhaalpunt klaar ligt om op te halen. En gisteravond kreeg ik melding dat het afgehaald is.
Ik ben bang dat het aan iemand anders is meegegeven.
Vandaag maar even langs het ophaalpunt rijden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:06

Een koper van mij had dit ook. Lemieux broek was door iemand anders afgehaald. Waren camera beelden van en ID was niet gecontroleerd. Uiteindelijk netjes door Vinted opgelost.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:58

Ik had hier een keer pakjes afgehaald en ook een pakket van een ander mee gekregen. Zat een paar spuuglelijke schoenen in := toen zag ik pas dat dit pakje niet voor mij was. Ik had geen tijd om ze nog dezelfde middag voor sluitingstijd (17 uur...) terug te brengen dus heb dat de volgende ochtend gedaan. Ik dacht van met een beetje geluk is de koper hiervan niet direct gaan halen en is er niks aan de hand.

Maar helaas was die koper wel meteen gekomen en toen kwamen ze er dus achter dat het pakje al weg was :oo Hebben ze gekeken naar hoe laat hij uitgescand was. En idd ook camerabeelden van dat tijdstip erbij gezocht. Nou toen zagen ze dat ik hem meegenomen had en waren ze helemaal opgelucht want ik zou hem vast wel terugbrengen :))

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:40

Ik heb recent twee keer bericht gekregen dat mijn pakketje was opgehaald, vlak nadat het op het afhaalpunt bezorgd was. Één keer zelfs dat het om 4:45 uur in de ochtend afgehaald zou zijn. Zeker een foutje in het systeem. Gelukkig lagen mijn pakketjes nog gewoon bij het afhaalpunt, maar ik schiet wel steeds in de stress van die berichten

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:45

Ons vaste homerr punt gaf aan dat het een software fout is in de app die hun gebruiken. Deze is geupdate zodat de pakketpunten zelf punten kunnen sparen voor extra's. Deze schijnt dan gelijk pakketten op bezorg te zetten.

Geen idee of het klopt.. maar dat er iets niet klopt dat is wel zeker.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:18

Ik wacht op een pakketje,
Vanaf 13 novemer ligt de status van het pakket stil. Het is ergens in lyon. Ik hoop echt dat het nog gaat aankomen.. baal er altijd zo van als het lang duurt. Mondial relay gaat super snel bij mij

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 22:39

HorsePassion schreef:
Ik kreeg gisterochtend een berichtje van Vinted dat mijn pakketje bij het afhaalpunt klaar ligt om op te halen. En gisteravond kreeg ik melding dat het afgehaald is.
Ik ben bang dat het aan iemand anders is meegegeven.
Vandaag maar even langs het ophaalpunt rijden.

Het lag gelukkig gewoon op het servicepunt.
Degene op het afhaalpunt snapte ook niet dat het op afgehaald stond.
Heel bijzonder.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 22:48

Gelukkig was het vals alarm HorsePassion. En heb je je pakketje gewoon

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:23

Meelezer hier..

Ik had een pakketje verstuurd en deze is niet opgehaald, kreeg ook geen contact meer met koper, dus het pakket wordt teruggestuurd. Echter heb ik het pakketje gestuurd toen mijn oude adres nog in vented stond. Adres is inmiddels aangepast maar dat zal wel niet op gaan. Iemand enig idee of dat via dhl nog aan te passen valt zodra zij het pakket hebben ontvangen?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:29

Wordt toch naar een afhaalpunt teruggestuurd?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:32

Bij dhl werd het naar mijn huisadres gestuurd in plaats naar de afleverpunt. Als het in de app komt dan kun je het laten afleveren bij een verzendpunt lijkt mij. Bij mij was het beide keren alleen niet in de app te zien maar kwamen ze onverwacht langs.