Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:49

purny schreef:
Ik vind een plicht een stuk duidelijker dan een advies. Je ziet het in het ov, verplichting van mondkapjes dus iedereen draagt een mondkapje.
In het begin was ik ook tegen het kapje maar nu heb ik er echt geen probleem meer mee. Zouden meer mensen moeten doen.

Een plicht is ook duidelijker omdat je dan gedwongen word en geen keus meer hebt. Een advies is dat je het zelf mag bepalen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:50

Janinevv schreef:
ingedebruijn schreef:
Janine.. Laatst las ik nog je verontwaardiging over het sterven van een kind. Waarom kun je dit gevolg niet koppelen aan het feit dat we nu beperkende verplichtingen hebben om precies dat soort dingen te voorkomen? Misschien vind je dan meer rust.

Klopt, maar dat was niet dat het ziekenhuis vol was nee ze waren alleen bang dat het jongetje Corona kon hebben. En zulke situaties vind ik echt heel erg ja.

Is ook verschrikkelijk maar die kant gaan we nu wel uit. Straks ligt het overal vol en dan is iedere patiënt met nood er een teveel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:50

Zijn die prikken die kinderen krijgen (polio enzo? Ik weet t niet, ik heb geen kinderen) eigenlijk verplicht ? Nee toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:51

Janinevv schreef:
Nee dat heb ik verkeerd verteld. Ik las ergens dat er veel toen op ic lagen die dus de jaarlijkse griep inenting hadden gehad.

Ja, maar is dat niet een beetje obvious? De kwetsbaarste krijgen in NL de griepprik, die komen ook het snelste op de IC. Dus logisch dat er veel mensen op de IC liggen die de griepprik hebben gehad bij een epidemie. Dat ligt niet aan die griepprik dan...
Iets met correlatie en causaliteit?

Jessix

Janinevv schreef:
Jessix schreef:

Adem in, adem uit... Het zit je allemaal wel heel hoog. :(:) Ik zie je steeds met dezelfde argumenten in de Corona topics hier op bokt. Kun je het ook wel weer een beetje van je af zetten?

Soms, maar ik kan er niet tegen als dingen verplicht worden. Maar dat is denk ik wel beetje duidelijk in mijn woorden in de topics. Het benauwd me enorm.

Ja je komt heel erg paniekerig over... niet goed lijkt me. Probeer het een beetje met de dag te bekijken, misschien helpt dat. Een verplicht vaccin is helemaal niet aan de orde. Mondkapje op ook nog niet, maar dat komt er wel aan.

Misschien kun je het zien als iets om andere mensen te beschermen? Dan doe je het niet voor jezelf maar voor je medemens?

Probeer in elk geval je gedachte een beetje positief te houden en te denken in oplossingen ipv problemen. Lijkt me anders niet vol te houden.

Cookies

Nee er zijn geen inentingen verplicht. Mag niet van de grondwet.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:52

Bij ons zijn denk ik een deel vaccinaties ( als baby en klein kind ) verplicht

lenaa_tje

Cer schreef:
Zijn die prikken die kinderen krijgen (polio enzo? Ik weet t niet, ik heb geen kinderen) eigenlijk verplicht ? Nee toch?

Nee. In Nederland is het zelfs zo dat scholen en kinderdagverblijven deze kinderen niet mogen weigeren.

purny

Janinevv schreef:
purny schreef:
Ik vind een plicht een stuk duidelijker dan een advies. Je ziet het in het ov, verplichting van mondkapjes dus iedereen draagt een mondkapje.
In het begin was ik ook tegen het kapje maar nu heb ik er echt geen probleem meer mee. Zouden meer mensen moeten doen.

Een plicht is ook duidelijker omdat je dan gedwongen word en geen keus meer hebt. Een advies is dat je het zelf mag bepalen.

Als we nou gewoon eens met zijn allen de schouders eronder zetten, even een aantal weken door de zure appel heen bijten dan kunnen we misschien volgende maand of met kerst gewoon weer iets meer...
En we mogen nog heel veel, Je hoeft alleen maar even in de winkel of op plekken waar je de hemel niet kan zien dat kapje op. Hoeveel moeite is dat nou?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:53

Cer schreef:

Nee, niet nemen heeft in NL geen consequenties.

Ik geloof ook niet dat NL ooit die stap zal nemen om zo aan het grondrecht op zelfbeschikking te torren. Ondanks dat er wel juridische mogelijkheid mogelijk zou kunnen zijn (obv artikel 22), wil je die stap gewoon niet nemen.

Een mondkapjesplicht zou me echt verbazen, met de huidige bewijslast geloof ik nooit dat ze artikel 10 gepasseerd krijgen bij de rechter. Daar gaat artikel 22 het niet op redden.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:53

4 polio inentingen zijn bij ons verplicht

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:54

Koning heeft zijn vakantie afgebroken.. Enige juiste wat hij kon doen imo.

Solistar

Heel eerlijk, ik vind het ook vreemd dat mondkapjes vanuit de grondwet niet verplicht konden worden, maar dat ze dat nu juridisch zo willen gaan aanpassen dat dat wel kan.

Daarnaast zie ik het vaccin ook wel soort van verplicht worden. Misschien niet direct wettelijk verplicht. Maar wel op de manier dat je bv alleen toegang tot ... (vul maar in, restaurant, evenementen, scholen, kinderopvang, kinderopvangtoeslag, etc etc) krijgt met een Sars-cov2 vaccin. Indirect verplicht dus. En ja, die gedachte benauwd mij wel. Ik vind het zelfbeschikkingsrecht iets waar absoluut niet aan getornd mag worden.

In Nederland is geen enkele vaccinatie verplicht. In België geloof ik polio. In Duitsland mazelen. Maar pin me er niet op vast.
Laatst bijgewerkt door Solistar op 16-10-20 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Janinevv schreef:
Cayenne schreef:
Oh nee hoor. Ik ben helemaal voor de mondkapjesplicht. Laat maar komen.

Mondkapjes plicht is nog weer wat anders dan vaccin plicht.

Daarnaast wat maakt de verplichting in jou ogen beter ? Zodat mensen opeens denken naast je te kunnen staan omdat we een fijne schijnveiligheid hebben ? Voelt ook heel fijn zo’n lapje stof op je gezicht.

Ik heb het idee dat je heel selectief leest.

Heeft hij zijn vakantie afgebroken? De enige juiste beslissing imo.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-10-20 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:55

Heeft ie hier meegelezen _O-

BigOne

Cer schreef:

Ee je bent in ons land niet verplicht om je kinderen of jezelf te vaccineren. Dit kan wel gevolgen hebben namelijk dat je kind niet welkom is op sommige kinderopvangen. En los daarvan, een kind zou in principe al die ziektes kunnen overleven maar ik ken onvruchtbare mannen ( bof) en vroeger twee polioslachtoffers. En wanneer je kind de mazelen goed doorstaat loopt die nog altijd het risico door dit virus op latere leeftijd een dodelijke hersenvliesontsteking te krijgen waar niets tegen helpt , dus nee, je bent het niet verplicht.

Janinevv

purny schreef:
Janinevv schreef:

Als we nou gewoon eens met zijn allen de schouders eronder zetten, even een aantal weken door de zure appel heen bijten dan kunnen we misschien volgende maand of met kerst gewoon weer iets meer...
En we mogen nog heel veel, Je hoeft alleen maar even in de winkel of op plekken waar je de hemel niet kan zien dat kapje op. Hoeveel moeite is dat nou?[/quote]

Maar dat kan ik dus niet geloven. Ik denk niet dat dit even door de zure appel heen bijten is en gewoon iets is wat echt nog heel lang gaat duren helaas :(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:56

Nog afgezien van de grondwet.
De overheid gaat dadelijk de kosten dragen bij negatieve bijwerkingen van het vaccin. Zolang de enting vrijwillig is kan je daarmee gewoon het normale proces volgen.
Heb je enig idee hoe hoog de mogelijke claims gaan zijn als je het verplicht bent en daar ziek van wordt?
Dat financiele risico gaan ze heus niet aan, in iedergeval zeker niet op een korte termijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:56

Lolaliza schreef:

Ik snap niet dat hij zelf niet op het idee is gekomen dat zijn vakantie weleens heel erg verkeerd zou kunnen vallen :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:57

Cayenne schreef:
Lolaliza schreef:

Ik snap niet dat hij zelf niet op het idee is gekomen dat zijn vakantie weleens heel erg verkeerd zou kunnen vallen :=

Dit ja. Ik kan dat ook echt niet begrijpen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:58

En weet je hoe dat komt Janine? Omdat we best veel van die ontieglijke eigenwijze types hebben in dit land die denken dat een ander het wel doet.
We hadden tijdens de eerste lockdown een terugloop van het virus. Waarom kunnen we dat nu niet weer?

Lolaliza

Solistar ik denk ook dat als de situatie zo slecht blijft dat dan inderdaad vaccineren verplicht gaat worden voor reizen bepaalde beroepen etc vanuit andere landen of who oid

Anoniem

Cayenne schreef:
Lolaliza schreef:

Las net een artikel erover. Hij is een heel trots iemand, vindt dat hij recht op deze dingen heeft voor alles wat hij doet en dat hij ook echt de baas is. Dat hij ongetwijfeld zal zijn gewaarschuwd, maar hier niks mee doet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:59

bigone schreef:
Cer schreef:

Ee je bent in ons land niet verplicht om je kinderen of jezelf te vaccineren. Dit kan wel gevolgen hebben namelijk dat je kind niet welkom is op sommige kinderopvangen. En los daarvan, een kind zou in principe al die ziektes kunnen overleven maar ik ken onvruchtbare mannen ( bof) en vroeger twee polioslachtoffers. En wanneer je kind de mazelen goed doorstaat loopt die nog altijd het risico door dit virus op latere leeftijd een dodelijke hersenvliesontsteking te krijgen waar niets tegen helpt , dus nee, je bent het niet verplicht.

Dit is nog niet wettelijk geregeld. Ze willen dit mogelijk maken. Op school weigeren mag sowieso niet vanwege leerplicht

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:59

Ben wel benieuwd naar dat artikel relaxed?