Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:37

Geeft het heel treffend weer.

Idd mensen die vrijwillig zijn opgenomen (en dat is de overgrote groep, iig in de gehandicaptenzorg) kun en mag je niet opsluiten. Je kan hooguit een adviserend gesprek hebben en wijzen op de mogelijke risico's, en waar iemand zich aan moet houden als hij/zij wel naar buiten wil.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:41

SusanH schreef:

Idd mensen die vrijwillig zijn opgenomen (en dat is de overgrote groep, iig in de gehandicaptenzorg) kun en mag je niet opsluiten. Je kan hooguit een adviserend gesprek hebben en wijzen op de mogelijke risico's, en waar iemand zich aan moet houden als hij/zij wel naar buiten wil.

Om die reden mocht de moeder van een vriendin toch als vaste bezoeker bij haar zoon op bezoek en hij (en mede bewoners) ook nog wel zelf er op uit. Wel met een goed gesprek over de risico’s door ouders en begeleiding.
Vond het wel mooi dat dit toch kon want er valt al zoveel weg als je niet naar je werkplek mag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:41

SusanH schreef:

Is vaak niet helemaal waar. Vriendin van mij woont ook begeleid. Daar zijn allemaal (onnozele) regels over wat zij wel en niet mag met corona. Stel dat ze zegt van joh ik houd me er niet aan, dan zeggen ze doodleuk dat je niet begeleidbaar bent en dan kan je een andere woonplek zoeken. En ja dat mag, haar moeder is jurist dus dat is allemaal gecontroleerd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:45

Wij hebben ook clienten (gehad) die niet begeleidbaar zijn. Maar die heb je echt niet 123 weg, dan moet je eerst een heel dossier opbouwen en diverse MDO's voor hebben (multi disciplinaire overleggen). En zie dan nog maar eens een andere plek te vinden. Valt ook niet mee. Dus ja, wat je zegt klopt (al zit het wat ingewikkelder in elkaar), maar is geen korte termijn oplossing. En ik zou het heel sneu vinden om iemand die zich niet aan regels wil houden (waarvan je je sowieso af kan vragen in hoeverre die regels rechtsgeldig zijn!!) als niet begeleidbaar te bestempelen.

lenaa_tje

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:17

De duidelijke zieke Duitse mevrouw die ik tegen kwam in de stad toen ik terug kwam van de apotheek vond ik wel heel bijzonder. Dan heb je het echt niet begrepen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:22

lenaa_tje schreef:
De duidelijke zieke Duitse mevrouw die ik tegen kwam in de stad toen ik terug kwam van de apotheek vond ik wel heel bijzonder. Dan heb je het echt niet begrepen.

Ze kan toch iets anders hebben dan corona?

Moonfish13, wanneer krijg je de uitslag van de test? Ik ben wel benieuwd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:27

imaudy schreef:
lenaa_tje schreef:

Ze kan toch iets anders hebben dan corona?

Moonfish13, wanneer krijg je de uitslag van de test? Ik ben wel benieuwd.

Dan nog het advies is bij ziek zijn thuis blijven. Dus zeker niet in een buurland shoppen.
Dat kan je, je daar toch gewoon aan houden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:37

Hoezo was ze duidelijk ziek dan?

Als ik griep heb ziet niemand dat aan mij :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:39

bigone schreef:
We zullen de komende weken wel zien hoe het overal gaat , met al die maatregelen die nu versoepeld zijn. Misschien valt het mee, vind de hoeveelheid positieve testen tov de hoeveelheid afgenomen testen ook dik meevallen. Waar ik wel bang voor ben is dat er straks hopen besmettingen komen na de vakanties . En er weer veel mensen uit het buitenland hier zijn geweest.
Maar hopen dat iedereen dan ook nog echt gaat testen wanneer ze minimale klachten hebben. En voordat mensen op vakantie gaan doen ze dat misschien niet want dan mag je twee weken thuisblijven.

Hier is het nu fris en regenachtig. Volgens mij vind covid virus de hogeluchtvochtigheid bij koel weer fijn. Het hete weer van afgelopen tijd komt hopelijk gauw weer terug . Ik heb ergens gelezen hoe heter en droger hoe minder fijn het virus dit vindt. Ik weet alleen echt niet meer waar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:41

elnienjo schreef:
Dit schilderij werd gemaakt ter ere van alle overleden grootouders van de Codvid 19 en die geen afscheid konden nemen van hun kleinkinderen. Kunstenaar Juan Lucena, Spanje

[ Afbeelding ]

Prachtig he? Ik kwam hem hier in alle kranten tegen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:42

sureido schreef:
Hoezo was ze duidelijk ziek dan?

Als ik griep heb ziet niemand dat aan mij :+

Snotteren, kuchen, rode wangen.

Sorry maar als iemand griep heeft herken je dat echt wel. Deze mevrouw was overduidelijk niet lekker en daar is niks mis mee maar blijf dan thuis.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:43

lenaa_tje schreef:

Tja, misschien denken ze dat hier ook wel van mensen die lopen te snotteren van de hooikoorts en duidelijk niet Spaans zijn.

Er zitten behoorlijk wat mensen niet in hun eigen land hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:43

Pien, hoe droger en heter de lucht hoe sneller de druppels met virus uitdrogen. Hoe vochtiger hoe langer ze in de lucht blijven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:47

MoniqueT schreef:
lenaa_tje schreef:

Tja, misschien denken ze dat hier ook wel van mensen die lopen te snotteren van de hooikoorts en duidelijk niet Spaans zijn.

Er zitten behoorlijk wat mensen niet in hun eigen land hoor.

Het regent hier flink :')
Verder kwam ik haar tegen in de parkeergarage bij haar Duitse auto met gezin. Zo gek is dat ook niet. Ik woon in een grensstreek. Daar vind ik ook niks mis mee. Prima dat mensen hier naar toe komen en hier de Nederlandse economie steunen maar als je niet lekker bent blijf je gewoon thuis.

En ik snap het hele eigen verantwoordelijkheid ding maar ik vind het gewoon niet netjes. Als wij kinderen op school hebben die overduidelijk niet lekker zijn worden ze ook naar huis gestuurd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:01

Ik heb echt hele erge hooikoorts ook, maar ik blijf ook niet thuis daarvoor.. Met een pilletje gaat het opzich wel, maar kan nog wel af en toe niezen. Ik ken zeg maar zelf het verschil wel echt tussen hooikoorts en verkoudheid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:05

sureido schreef:
Ik heb echt hele erge hooikoorts ook, maar ik blijf ook niet thuis daarvoor.. Met een pilletje gaat het opzich wel, maar kan nog wel af en toe niezen. Ik ken zeg maar zelf het verschil wel echt tussen hooikoorts en verkoudheid.

En ik vind dat je dat ook echt wel kan zien. Verschil tussen hooikoorts of dat iemand zich door een virusje niet lekker voelt. In mijn omgeving genoeg mensen met heftige hooikoorts maar momenteel is het hier echt geen extreem hooikoorts weer.

We moeten ons er ook wel bewust van zijn dat er mensen zijn die zich niet aan de regels houden. Prima. Is ook eigen verantwoordelijkheid maar ik mag dat best niet netjes vinden.
Heb ik die mevrouw aangesproken? Natuurlijk niet. Hoop dat ze een leuke dag heeft en dat ze inderdaad niet ziek is.
En ik ben normaal ook iemand die zich niet laat tegenhouden door een beetje niet lekker zijn maar dat zou ik in deze tijd gewoon niet doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:06

sureido schreef:

ik ook, ik heb 's morgens en 's avonds een enorme niesbui, tussendoor meestal niet, maar als ik een supermarkt in zou lopen en langs het wasmiddelenpad loopt, zou het kunnen zijn dat ik ga niezen, idem als ik naar het Kruidvat of de Etos zou gaan. Ik durf dat dus niet. Ik moet maandag naar de tandarts,er is een vulling uit gevallen en die kies doet onwijs zeer, maar daar word je getemperatuurd en als ik daar zou niezen, zetten ze me er meteen uit......

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:11

Niesbui kun je wel tegenhouden tot op zekere hoogte. Moet je je tong tegen je gehemelte duwen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:21

SusanH schreef:
Niesbui kun je wel tegenhouden tot op zekere hoogte. Moet je je tong tegen je gehemelte duwen.

is mij nog nooit gelukt en het is niet 1 nies, het zijn er tussen de 10 en 20 meestal. Helemaal nu ik 3 maanden lang nergens ben geweest, dan komen de luchtjes in zo'n winkel 3 dubbel binnen. Ik bestel dus voorlopig alles maar online.
Gisteren zei mijn man nog: zullen we ooit weer bij de HEMA of de ACTION komen? Ik denk het niet.....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:29

Ik knijp altijd mijn neus dicht maar op en duur gaat het toch wel mis :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:31

In geval van hooikoorts zou je natuurlijk een mondkapje kunnen dragen als je gaat winkelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:06

bigone schreef:
Pien, hoe droger en heter de lucht hoe sneller de druppels met virus uitdrogen. Hoe vochtiger hoe langer ze in de lucht blijven.

Je le sais! (Ik weet het).
Vandaag zowel hier als waar wij wonen 1 corona positief geteste (2de huisje en komen uit Parijs). Zo balen, de regio was corona vrij.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-06-20 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:12

pien_2010 schreef:
bigone schreef:

Je le sais! (Ik weet het).
Vandaag zowel hier als waar wij wonen 1 corona positief geteste (2de huisje en komen uit Parijs).

Zal je zien, word het toch nog door het hele land verspreid, denk dat jullie balen. Want beperkt je misschien nog meer voor je gevoel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:17

Ik baal hier heel erg van. Maar met testen en isolatie zitten de Fransen er boven op. Maar van 0 status zijn we nu naar 2 gegaan. Is nog absurd weinig en een rebel liep bijna tegen mij aan id winkel en keek stomverbaasd toen ik "la distance svp", zei.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:23

Ben bang dat als de grenzen straks open gaan het hek weer van de dam is. Zoveel mensen die toch niet kunnen wachten weer massaal op vakantie te gaan. Dit kan toch nooit goed gaan?