Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Geeft het heel treffend weer.
Idd mensen die vrijwillig zijn opgenomen (en dat is de overgrote groep, iig in de gehandicaptenzorg) kun en mag je niet opsluiten. Je kan hooguit een adviserend gesprek hebben en wijzen op de mogelijke risico's, en waar iemand zich aan moet houden als hij/zij wel naar buiten wil.
SusanH schreef:Geeft het heel treffend weer.
Idd mensen die vrijwillig zijn opgenomen (en dat is de overgrote groep, iig in de gehandicaptenzorg) kun en mag je niet opsluiten. Je kan hooguit een adviserend gesprek hebben en wijzen op de mogelijke risico's, en waar iemand zich aan moet houden als hij/zij wel naar buiten wil.
imaudy schreef:lenaa_tje schreef:De duidelijke zieke Duitse mevrouw die ik tegen kwam in de stad toen ik terug kwam van de apotheek vond ik wel heel bijzonder. Dan heb je het echt niet begrepen.
Ze kan toch iets anders hebben dan corona?
Moonfish13, wanneer krijg je de uitslag van de test? Ik ben wel benieuwd.
bigone schreef:We zullen de komende weken wel zien hoe het overal gaat , met al die maatregelen die nu versoepeld zijn. Misschien valt het mee, vind de hoeveelheid positieve testen tov de hoeveelheid afgenomen testen ook dik meevallen. Waar ik wel bang voor ben is dat er straks hopen besmettingen komen na de vakanties . En er weer veel mensen uit het buitenland hier zijn geweest.
Maar hopen dat iedereen dan ook nog echt gaat testen wanneer ze minimale klachten hebben. En voordat mensen op vakantie gaan doen ze dat misschien niet want dan mag je twee weken thuisblijven.
elnienjo schreef:Dit schilderij werd gemaakt ter ere van alle overleden grootouders van de Codvid 19 en die geen afscheid konden nemen van hun kleinkinderen. Kunstenaar Juan Lucena, Spanje
[ Afbeelding ]
lenaa_tje schreef:De duidelijke zieke Duitse mevrouw die ik tegen kwam in de stad toen ik terug kwam van de apotheek vond ik wel heel bijzonder. Dan heb je het echt niet begrepen.
MoniqueT schreef:lenaa_tje schreef:De duidelijke zieke Duitse mevrouw die ik tegen kwam in de stad toen ik terug kwam van de apotheek vond ik wel heel bijzonder. Dan heb je het echt niet begrepen.
Tja, misschien denken ze dat hier ook wel van mensen die lopen te snotteren van de hooikoorts en duidelijk niet Spaans zijn.
Er zitten behoorlijk wat mensen niet in hun eigen land hoor.
sureido schreef:Ik heb echt hele erge hooikoorts ook, maar ik blijf ook niet thuis daarvoor.. Met een pilletje gaat het opzich wel, maar kan nog wel af en toe niezen. Ik ken zeg maar zelf het verschil wel echt tussen hooikoorts en verkoudheid.
sureido schreef:Ik heb echt hele erge hooikoorts ook, maar ik blijf ook niet thuis daarvoor.. Met een pilletje gaat het opzich wel, maar kan nog wel af en toe niezen. Ik ken zeg maar zelf het verschil wel echt tussen hooikoorts en verkoudheid.
SusanH schreef:Niesbui kun je wel tegenhouden tot op zekere hoogte. Moet je je tong tegen je gehemelte duwen.
bigone schreef:Pien, hoe droger en heter de lucht hoe sneller de druppels met virus uitdrogen. Hoe vochtiger hoe langer ze in de lucht blijven.
pien_2010 schreef:bigone schreef:Pien, hoe droger en heter de lucht hoe sneller de druppels met virus uitdrogen. Hoe vochtiger hoe langer ze in de lucht blijven.
Je le sais! (Ik weet het).
Vandaag zowel hier als waar wij wonen 1 corona positief geteste (2de huisje en komen uit Parijs).