Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Photograph schreef:Needje schreef:Snap überhaupt niet wat je op bezoek doet bij je vriendin. Maar goed. Ik blijf gewoon thuis en zie ook m’n ouders enzo niet irl.
Secricrible gecondoleerd
Is mijn eigen keuze om op bezoek te gaan bij een vriendin die 2 straten verderop woont.
LadyMadonna schreef:Ik vind het heel lastig, ben een super sociaal mens. Heb een super sociaal beroep wat stil ligt, heb veel contacten op de sportschool wat stil ligt....
Ben nu ineens op mezelf aangewezen.
Ik maak bewust de keuze verder nauwelijks contacten te hebben. Ik wil naar mijn schoonmoeder kunnen blijven gaan. Zij is 79 en al 14 jaar weduwe. Is normaal al vrij eenzaam en nu helemaal.
Ik probeer wat vaker te bellen en wat meer langs te gaan. Ik ga haar niet isoleren...
bigone schreef:Photograph schreef:Lekker verhaal dit, ik was gister bij een vriendin. Eerst zegt ze dat een kennis van hun corona heeft, ik vroeg of ze in contact was geweest maar dat was niet zo. Uurtje later zegt ze: “mijn moeder heeft waarschijnlijk corona.” Hallo, die moeder gaat nog steeds overal naar toe en als die moeder corona heeft zal mijn vriendin grote kans het ook hebben. En dan laat ze mij nog op visite komen..
Houd je dan zelf aan de regels , jij werkt net zo hard mee aan de verspreiding door op visite te gaan, niet doen dus.
MarlindeRooz schreef:Lekker makkelijk zeggen wanneer je niet alleen thuis zit maar met man (en kinderen).Ik spreek een vriend en vriendin nog steeds. Ga daar gewoon langs en die komen hier ook. Die zien verder ook niemand anders dan hun ouders/zusjes. Van beiden weet ik precies wie ze zien. En dat zijn heel weinig mensen. Eentje woont op 50 meter afstand (zelfde plein, hoeven niet over de openbare weg) en de ander op 300. Als ik bij die op 300 meter niet langsga weet ik niet of ze 1 juni wel haalt.
Dit mag gewoon, je mag gewoon anderen bezoeken. Met max 3 mensen in 1 ruimte. Zeker als er psychische problematiek speelt is dit erg belangrijk.
Photograph schreef:Dat is de enige plek waar ik altijd heen ga, voor de rest zit ik altijd thuis. Maar vind het gewoon een beetje stom dat ze dat zegt terwijl ik er ben
Sassii schreef:Mijn schoonouders (die een paar weken terug nog naar Spanje en Frankrijk gingen met de camper en op de terugweg ‘gezellig’ op visite gingen bij mijn schoonzusje en haar vriend in Bennekom, zijn afgelopen weekend ‘gezellig’ met de camper naar Duitsland gegaan!!!!!!!
Hoe gek ben je dan? Ik ben zó pissig op die mensen. Ze brengen hier niet alleen zichzelf mee in gevaar, maar ook mijn vriend en mij. Mijn vriend moet daar helaas nog regelmatig komen om te werken op de boerderij.
Ze verwachten ook nog steeds dat we daar aanschuiven op tweede Paasdag. Dikke vinger!
Mars schreef:Echt, het lijkt wel of de jongeren en boomers collectief hun verstand zijn verloren deze dagen...
Destination schreef:Sassii schreef:Mijn schoonouders (die een paar weken terug nog naar Spanje en Frankrijk gingen met de camper en op de terugweg ‘gezellig’ op visite gingen bij mijn schoonzusje en haar vriend in Bennekom, zijn afgelopen weekend ‘gezellig’ met de camper naar Duitsland gegaan!!!!!!!
Hoe gek ben je dan? Ik ben zó pissig op die mensen. Ze brengen hier niet alleen zichzelf mee in gevaar, maar ook mijn vriend en mij. Mijn vriend moet daar helaas nog regelmatig komen om te werken op de boerderij.
Ze verwachten ook nog steeds dat we daar aanschuiven op tweede Paasdag. Dikke vinger!
Waar zijn ze heengegaan? Toerisme is hier helemaal verboden
Needje schreef:MarlindeRooz schreef:Lekker makkelijk zeggen wanneer je niet alleen thuis zit maar met man (en kinderen).Ik spreek een vriend en vriendin nog steeds. Ga daar gewoon langs en die komen hier ook. Die zien verder ook niemand anders dan hun ouders/zusjes. Van beiden weet ik precies wie ze zien. En dat zijn heel weinig mensen. Eentje woont op 50 meter afstand (zelfde plein, hoeven niet over de openbare weg) en de ander op 300. Als ik bij die op 300 meter niet langsga weet ik niet of ze 1 juni wel haalt.
Dit mag gewoon, je mag gewoon anderen bezoeken. Met max 3 mensen in 1 ruimte. Zeker als er psychische problematiek speelt is dit erg belangrijk.
Ik banketstaaf niet makkelijk. Ik woon ook alleen hoor. En werk thuis. Dus null contact.
Maar ik vind het gewoon beter om niet bij Jan en alleman langs te gaan. Daar zijn mooie videobellen apps voor als houseparty en Zoom. Met houseparty kan je zelfs nog spelletjes spelen samen.
Mijn mond viel open toen ik hoorde dat het toegestaan was tot 3 mensen op bezoek. Echter wel met 1,5m afstand!! (Wat ik me afvraag hoe jij dat dan doet want las ergens dat je heel klein woont)
Het is gewoon nog steeds een risico. En als iemand hier dan beklag gaat doen over een vriendin terwijl ze er zelf aan meewerkt schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Gewoon nadenken! En hou je gewoon aan social distancing.
Wb psychische klachten, daar zijn nummers voor die je kan bellen.
Sassii schreef:Meen je? Geen idee, heb ze genegeerd toen ze in de groepsapp zeiden dat ze in Duitsland waren.