Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:29

Sja photograph, eigen keus dus en ook je eigen risico.
Ik doe het niet, hier zitten de pubers ook al 3 weken thuis en ik heb gisteren een bak violen in de voortuin bij m'n ouders gezet en staan zwaaien op de stoep.
Je eigen keus en risico neem je zelf, maar je draagt op deze manier wel mee aan de groep mensen die het nog steeds niet lijken te snappen .
Je ergert je aan je vriendin maar zelf ben je net zo schuldig

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:31

Photograph schreef:
Needje schreef:
Snap überhaupt niet wat je op bezoek doet bij je vriendin. Maar goed. Ik blijf gewoon thuis en zie ook m’n ouders enzo niet irl.

Secricrible gecondoleerd

Is mijn eigen keuze om op bezoek te gaan bij een vriendin die 2 straten verderop woont.

Dan neem je dus ook dat risico je te besmetten bij mensen die ook gewoon andere mensen treffen :\ ....

Lees ook ( niet hier) over mensen ,Die vrolijk paarden gaan kijken op verschillende adressen....

Jolliegirl

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:32

Lekker handige actie om naar je vriendin te gaan.. En zeuren over anderen...
Nee, dit kan je niet maken.

Gecondoleerd.. Wat moet dit vreselijk zijn.. Dat er zo'n inschattingsfout gemaakt is betreft palliatieve sedatie.
Heel veel sterkte.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:33

Lekker makkelijk zeggen wanneer je niet alleen thuis zit maar met man (en kinderen). ;) Ik spreek een vriend en vriendin nog steeds. Ga daar gewoon langs en die komen hier ook. Die zien verder ook niemand anders dan hun ouders/zusjes. Van beiden weet ik precies wie ze zien. En dat zijn heel weinig mensen. Eentje woont op 50 meter afstand (zelfde plein, hoeven niet over de openbare weg) en de ander op 300. Als ik bij die op 300 meter niet langsga weet ik niet of ze 1 juni wel haalt.

Dit mag gewoon, je mag gewoon anderen bezoeken. Met max 3 mensen in 1 ruimte. Zeker als er psychische problematiek speelt is dit erg belangrijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:34

Ik vind het heel lastig, ben een super sociaal mens. Heb een super sociaal beroep wat stil ligt, heb veel contacten op de sportschool wat stil ligt....
Ben nu ineens op mezelf aangewezen.
Ik maak bewust de keuze verder nauwelijks contacten te hebben. Ik wil naar mijn schoonmoeder kunnen blijven gaan. Zij is 79 en al 14 jaar weduwe. Is normaal al vrij eenzaam en nu helemaal.
Ik probeer wat vaker te bellen en wat meer langs te gaan. Ik ga haar niet isoleren...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:36

LadyMadonna schreef:
Ik vind het heel lastig, ben een super sociaal mens. Heb een super sociaal beroep wat stil ligt, heb veel contacten op de sportschool wat stil ligt....
Ben nu ineens op mezelf aangewezen.
Ik maak bewust de keuze verder nauwelijks contacten te hebben. Ik wil naar mijn schoonmoeder kunnen blijven gaan. Zij is 79 en al 14 jaar weduwe. Is normaal al vrij eenzaam en nu helemaal.
Ik probeer wat vaker te bellen en wat meer langs te gaan. Ik ga haar niet isoleren...

Ja dat snap ik! Ik spreek/ken verder geen mensen die zo oud zijn of al risicogroep zijn. Daar houd ik echt ruim afstand van. Ten zij ze zo tokkie zijn in de supermarkt dat ze me geen ruimte gunnen. Daarbij moet ik ook gewoon werken (horeca) dus ja.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:37

Het heeft denk ik ook te maken met vertrouwen.. als die vriendin in eerste instantie zegt niemand te zien, dan kan het .. je hebt dan een heel beperkte sociale kring. Als zij daar vervolgens niet heel eerlijk over is, dan wordt het een ander verhaal.

Ik zie mijn vriend ook nog steeds.. beiden zien wij verder niemand en houden bijv bij boodschappen doen heel erg de geldende regels in acht.
Mijn moedertje zie ik dan dus niet, ook omdat ik boodschappen doe vind ik het risico voor haar te groot, wij doen videobellen (supergrappig :') )
Een aantal mensen doen wel een tikje roomser dan de paus.. we zitten nog niet in een full lockdown (voor zover dat al zou helpen)..

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:41

bigone schreef:
Photograph schreef:
Lekker verhaal dit, ik was gister bij een vriendin. Eerst zegt ze dat een kennis van hun corona heeft, ik vroeg of ze in contact was geweest maar dat was niet zo. Uurtje later zegt ze: “mijn moeder heeft waarschijnlijk corona.” Hallo, die moeder gaat nog steeds overal naar toe en als die moeder corona heeft zal mijn vriendin grote kans het ook hebben. En dan laat ze mij nog op visite komen..

Houd je dan zelf aan de regels , jij werkt net zo hard mee aan de verspreiding door op visite te gaan, niet doen dus.

Dat is de enige plek waar ik altijd heen ga, voor de rest zit ik altijd thuis. Maar vind het gewoon een beetje stom dat ze dat zegt terwijl ik er ben

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:42

MarlindeRooz schreef:
Lekker makkelijk zeggen wanneer je niet alleen thuis zit maar met man (en kinderen). ;) Ik spreek een vriend en vriendin nog steeds. Ga daar gewoon langs en die komen hier ook. Die zien verder ook niemand anders dan hun ouders/zusjes. Van beiden weet ik precies wie ze zien. En dat zijn heel weinig mensen. Eentje woont op 50 meter afstand (zelfde plein, hoeven niet over de openbare weg) en de ander op 300. Als ik bij die op 300 meter niet langsga weet ik niet of ze 1 juni wel haalt.

Dit mag gewoon, je mag gewoon anderen bezoeken. Met max 3 mensen in 1 ruimte. Zeker als er psychische problematiek speelt is dit erg belangrijk.

Ik banketstaaf niet makkelijk. Ik woon ook alleen hoor. En werk thuis. Dus null contact.
Maar ik vind het gewoon beter om niet bij Jan en alleman langs te gaan. Daar zijn mooie videobellen apps voor als houseparty en Zoom. Met houseparty kan je zelfs nog spelletjes spelen samen.
Mijn mond viel open toen ik hoorde dat het toegestaan was tot 3 mensen op bezoek. Echter wel met 1,5m afstand!! (Wat ik me afvraag hoe jij dat dan doet want las ergens dat je heel klein woont)
Het is gewoon nog steeds een risico. En als iemand hier dan beklag gaat doen over een vriendin terwijl ze er zelf aan meewerkt schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Gewoon nadenken! En hou je gewoon aan social distancing.
Wb psychische klachten, daar zijn nummers voor die je kan bellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:45

Photograph, je gaat er altijd heen is geen reden om dat te blijven doen . Je hebt vaker dingen geplaatst waar uit blijkt dat je het allemaal nogal licht opneemt . Je hebt ook mensen thuis die jij in gevaar kunt brengen dus zet je eigen zin even opzij en blijf zoveel mogelijk thuis.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:47

Zie toch dat veel jongeren zichzelf belangrijker vinden dan het grote geheel, jammer

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:48

Zie nu ook pas dat je nog jong bent en gewoon thuis woont. Dan vind ik het helemaal bizar. |o

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:50

Ik vind die 3 mensen ook echt heel veel. 1 persoon op bezoek bij iemand die er anders aan onderdoor gaat, oke. Maar meer?
In een ruime tuin zou ik dan nog wat anders vinden, maar in een huiskamer? Kan toch niet anders dan dat je elkaar daar snel kunt besmetten.
En dan ook vaste personen, niet vandaag de dochter, over 2 uur de buurvrouw en daarna nog weer de andere buurvrouw.

Hier komt ook geen bezoek. En ik ga ook nergens op bezoek.
Ook niet bij mijn moeder terwijl dit wel zou mogen. Ik bel wel.
Ook niet naar mijn broers of die van mijn man.
Het enige waar ik nu kom is 1 keer in de week naar de supermarkt.
Mijn man werkt nog wel, vitaal beroep, op een klein bedrijf waar collega's echt op afstand zijn.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 01-04-20 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:51

T is ook ruk als je iemand niet kunt vertrouwen.

Snap de regels ook niet hoor....met dat max 3 op bezoek. Nee, gewoon geen samenscholing.

In België en Luxemburg mag je alleen met meerderen over straat en bij elkaar als je uit hetzelfde gezondheid komt. Verder niet. Gewoon niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:52

Photograph schreef:
Dat is de enige plek waar ik altijd heen ga, voor de rest zit ik altijd thuis. Maar vind het gewoon een beetje stom dat ze dat zegt terwijl ik er ben

Pffft, wat een onvolwassen gedrag.
Wat is er in vredesnaam zo moeilijk aan om gewoon thuis te blijven? Dat die vriendin de enige is waar je heen gaat is 1 ding maar waar die vriendin of haar gezinsleden allemaal geweest zijn is een ander verhaal.

Echt, het lijkt wel of de jongeren en boomers collectief hun verstand zijn verloren deze dagen...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:53

Iedereen kan nu wel tegen haar gaan steigeren maar ze houdt zich gewoon aan de regels. 2 personen op bezoek mag mits 1,5 meter afstand.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:53

Mijn schoonouders (die een paar weken terug nog naar Spanje en Frankrijk gingen met de camper en op de terugweg ‘gezellig’ op visite gingen bij mijn schoonzusje en haar vriend in Bennekom, zijn afgelopen weekend ‘gezellig’ met de camper naar Duitsland gegaan!!!!!!!
Hoe gek ben je dan? Ik ben zó pissig op die mensen. Ze brengen hier niet alleen zichzelf mee in gevaar, maar ook mijn vriend en mij. Mijn vriend moet daar helaas nog regelmatig komen om te werken op de boerderij.
Ze verwachten ook nog steeds dat we daar aanschuiven op tweede Paasdag. Dikke vinger!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:54

Sassii schreef:
Mijn schoonouders (die een paar weken terug nog naar Spanje en Frankrijk gingen met de camper en op de terugweg ‘gezellig’ op visite gingen bij mijn schoonzusje en haar vriend in Bennekom, zijn afgelopen weekend ‘gezellig’ met de camper naar Duitsland gegaan!!!!!!!
Hoe gek ben je dan? Ik ben zó pissig op die mensen. Ze brengen hier niet alleen zichzelf mee in gevaar, maar ook mijn vriend en mij. Mijn vriend moet daar helaas nog regelmatig komen om te werken op de boerderij.
Ze verwachten ook nog steeds dat we daar aanschuiven op tweede Paasdag. Dikke vinger!

Waar zijn ze heengegaan? Toerisme is hier helemaal verboden :=

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:54

Mars schreef:
Echt, het lijkt wel of de jongeren en boomers collectief hun verstand zijn verloren deze dagen...

Hier hadden wij het gisteren thuis ook al over.
Bizar om dat zo te constateren. -O-

Maar ook mijn generatie zitten er een paar bijzondere tussen hoor :j , wat is er zo moeilijk aan blijf zoveel mogelijk thuis en ga alleen de deur uit als je moet werken, boodschappen doen of iemand gaat helpen (ook hoognodige).

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:55

Photograph schreef:

Dus wegblijven bij zo'n onbetrouwbaar persoon.
Nu weet je dat ze daar ziek zijn, dus geen plek om nog vaker heen te gaan.

Sassii

Destination schreef:
Sassii schreef:

Waar zijn ze heengegaan? Toerisme is hier helemaal verboden :=

Meen je? Geen idee, heb ze genegeerd toen ze in de groepsapp zeiden dat ze in Duitsland waren.

MarlindeRooz

Needje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik banketstaaf niet makkelijk. Ik woon ook alleen hoor. En werk thuis. Dus null contact.
Maar ik vind het gewoon beter om niet bij Jan en alleman langs te gaan. Daar zijn mooie videobellen apps voor als houseparty en Zoom. Met houseparty kan je zelfs nog spelletjes spelen samen.
Mijn mond viel open toen ik hoorde dat het toegestaan was tot 3 mensen op bezoek. Echter wel met 1,5m afstand!! (Wat ik me afvraag hoe jij dat dan doet want las ergens dat je heel klein woont)
Het is gewoon nog steeds een risico. En als iemand hier dan beklag gaat doen over een vriendin terwijl ze er zelf aan meewerkt schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Gewoon nadenken! En hou je gewoon aan social distancing.
Wb psychische klachten, daar zijn nummers voor die je kan bellen.

Je hebt geen idee waar je het over hebt... Voor sommige mensen is een telefoonnummer niet voldoende. Ze belt daar wel naar maar die zeggen dingen als "the voice kids is er op, ga dat maar kijken". Ik heb bijvoorbeeld een huissleutel van haar zodat ik altijd kan kijken of ze er nog is. Een maand geleden zat ze nog op een gesloten afdeling. En ik woon inderdaad heel klein maar groot genoeg om afstand te houden. Een aan mijn bureau of ik zit op bed. Of ik ga daar heen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:57

sureido schreef:
Iedereen kan nu wel tegen haar gaan steigeren maar ze houdt zich gewoon aan de regels. 2 personen op bezoek mag mits 1,5 meter afstand.

En jij gelooft dat men zich aan die 1,5 meter houdt binnen?
Kom toch op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:57

Ik vraag me af... als je jezelf echt helemaal afzonderd.. hoe lang ga je dat dan volhouden? Gezien er voorlopig nog geen vaccin gaat komen.. Ga je dan ooit een keer het risico nemen naar buiten te gaan met het eventuele gevolg dat je op een IC kan eindigen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:58

Sassii schreef:
Meen je? Geen idee, heb ze genegeerd toen ze in de groepsapp zeiden dat ze in Duitsland waren.

Alle hotels, campings en vakantieparken zijn dicht. Alleen overnachtingen voor werk e.d. zijn toegestaan. Er zijn zelfs mensen uit hun eigen vakantiehuis gestuurd, omdat ze er niet ingeschreven stonden. Het schiet natuurlijk niet op als iedereen uit de stad naar het platteland trekt, want dat kunnen de ziekenhuizen niet aan. Ze hebben nog geprobeerd het aan te vechten, maar de rechtbank vond dat het gerechtvaardigd kon worden dat ze niet in hun eigen vakantiehuis mochten blijven. Er staan zelfs boetes op geloof ik.