Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Summerdreams schreef:Even inbrekend want lees altijd mee hier. Ik heb dit ook gehad, een moeder van school (ik heb dus wel een kind) die ik nauwelijks ken appte me ineens: hoi ik zag dat paard van jullie, mogen *naam kind* en *zusje van kind* komen kijken?
Ik dacht huh.. Maar stuurde netjes terug dat het priveterrein is en dat er een kei leuke Shetlander manege daar en daar zit.
Nooit wat terug gehad, en op school kijkt ze gewoon de andere kant op...
Mijn eigen dochter weet op stal precies wat wel en niet kan bij onze paarden en andere dieren, een vreemd kind niet en daarbij ben ik geen kinderboerderij of manege.. En dan zo beledigd zijn, zo apart!!
Femke_Tweety schreef:Volgens mij lezen hier trouwens 'stiekem' heel veel moeder mee![]()
Misschien lekker om de andere kant/het andere perspectief af en toe te zien of zo.
Bij deze: #Zwaait even naar al die mensen die andere levenskeuzes gemaakt hebben...![]()
Varekaj schreef:Voor diegene die het zich afvragen: ik kom al amper over de vloer bij schoonfamilie maar er zijn zo heel af en toe wel dagen dat het echt wel een keertje moet. Zoals bij verjaardagen, kerst, oudejaar. En binnenkort moederdag. Maar dan is het meeste geweest en zit ik weer lekker relax tot ergens oktober.
Tenzij ze zoals vandaag ze zich gewoon lekker bij jezelf uitnodigen, en ze slagen er altijd wel in om in een korte tijd een niet zo fijne uitspraak te doen
idinn schreef:Femke_Tweety schreef:Volgens mij lezen hier trouwens 'stiekem' heel veel moeder mee
Volgens mij zijn er wel lijstjes van 'die kinderlozen' .. als je dan keer wat post in een kindertopic, moet je direct vooral lekker teruggaan naar je eigen topic
Varekaj schreef:Vervang schoonmoe door schoonpa sizzle en je bent er
MB: terechte opmerking! Doe een ander niet waarvan gij niet wil dat het u geschiedt. Ofzoiets.
Elnienjo: het zijn en blijven wel de ouders van mijn partner en hoe graag ik ze vaak naar de andere kant van de wereld wens (vooral schoonpa), ik heb gewoon te respecteren dat ik niet het alleenrecht heb om te bepalen wie hier over de vloer komt. Door alle contact te verbreken zou ik hem in een immens lastig, zelfs onmogelijke positie brengen. Dus nee, ik hou vaak in huis wijselijk mijn mond, slik mijn frustraties in, bespreek wat mogelijk is en verder ene oor in en andere uit.
MarcoBorsato schreef:Dat herken ik hoor, mijn schoonfamilie ligt me ook niet. En ik kan wel tegen alle opmerkingen in de contra schieten of het contact helemaal afkappen maar dan zet ik mijn partner voor het blok.
Dat heeft niks met assertiviteit te maken maar met volwassenheid. Picking your battles, ergens boven kunnen staan, gedoe van je af kunnen laten glijden.
MarlindeRooz schreef:Ja dat klopt, maar soms is dat best lastig. Gelukkig zijn mijn “nieuwe” schoonouders tot zover super relaxed en echt heel aardig. Maar ja door die hele pandemie heb ik ze beiden pas 1x gezien. Scheelt ook dat mijn vriendje al 12 jaar op zichzelf woont en mijn ex nog thuis woonde. Dan zit je toch meer met zijn ouders opgescheept. Maar die hebben nare dingen gedaan zodra het uit ging. Daar wordt een mens naar van.