[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:54

Ik vond hem heel leuk gevonden! :))

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:28

idinn schreef:
Sintara, heeft ze beetje een leuke man? Anders kan je vragen of je daar anders eens op mag rijden :')

Hahahaah en dan rechtstreeks aan die man vragen waar ze bij is. Ik zie het helemaal voor me }>

Summerdreams

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 16:17

Even inbrekend want lees altijd mee hier. Ik heb dit ook gehad, een moeder van school (ik heb dus wel een kind) die ik nauwelijks ken appte me ineens: hoi ik zag dat paard van jullie, mogen *naam kind* en *zusje van kind* komen kijken?
Ik dacht huh.. Maar stuurde netjes terug dat het priveterrein is en dat er een kei leuke Shetlander manege daar en daar zit.

Nooit wat terug gehad, en op school kijkt ze gewoon de andere kant op... :+
Mijn eigen dochter weet op stal precies wat wel en niet kan bij onze paarden en andere dieren, een vreemd kind niet en daarbij ben ik geen kinderboerderij of manege.. En dan zo beledigd zijn, zo apart!!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 16:20

Mensen accepteren nee tegenwoordig sowieso heel moeilijk vind ik.

Los van kind of geen kind.
Nee lijkt soms nauwelijks een optie.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 16:22

Volgens mij lezen hier trouwens 'stiekem' heel veel moeder mee :+

Misschien lekker om de andere kant/het andere perspectief af en toe te zien of zo.

Bij deze: #Zwaait even naar al die mensen die andere levenskeuzes gemaakt hebben... ;) :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:03

Summerdreams schreef:
Even inbrekend want lees altijd mee hier. Ik heb dit ook gehad, een moeder van school (ik heb dus wel een kind) die ik nauwelijks ken appte me ineens: hoi ik zag dat paard van jullie, mogen *naam kind* en *zusje van kind* komen kijken?
Ik dacht huh.. Maar stuurde netjes terug dat het priveterrein is en dat er een kei leuke Shetlander manege daar en daar zit.

Nooit wat terug gehad, en op school kijkt ze gewoon de andere kant op... :+
Mijn eigen dochter weet op stal precies wat wel en niet kan bij onze paarden en andere dieren, een vreemd kind niet en daarbij ben ik geen kinderboerderij of manege.. En dan zo beledigd zijn, zo apart!!

Maar voor die Shetlandermanege moet je betalen, dus ze kunnen toch best gratis en voor niets op die van jou? :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:09

Wat egoïstisch zeg dat je die niet deelt, ikke ikke ikke....

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:28

Het is niet omdat je zelf een kind/kinderen hebt, dat je geen bloedhekel kunt hebben aan die van een ander :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:24

Femke_Tweety schreef:
Volgens mij lezen hier trouwens 'stiekem' heel veel moeder mee :+

Misschien lekker om de andere kant/het andere perspectief af en toe te zien of zo.

Bij deze: #Zwaait even naar al die mensen die andere levenskeuzes gemaakt hebben... ;) :wave:

Ik ben vooral heel verbaasd hoe asociaal sommige mensen met kinderen zijn als ik hier lees %)
Maar ja, ik lees hier met plezier mee om sommige van jullie verhalen, al ben ik moeder van 2 ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:07

Femke_Tweety schreef:
Volgens mij lezen hier trouwens 'stiekem' heel veel moeder mee

Volgens mij zijn er wel lijstjes van 'die kinderlozen' .. als je dan keer wat post in een kindertopic, moet je direct vooral lekker teruggaan naar je eigen topic :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:18

Voor diegene die het zich afvragen: ik kom al amper over de vloer bij schoonfamilie maar er zijn zo heel af en toe wel dagen dat het echt wel een keertje moet. Zoals bij verjaardagen, kerst, oudejaar. En binnenkort moederdag. Maar dan is het meeste geweest en zit ik weer lekker relax tot ergens oktober.
Tenzij ze zoals vandaag ze zich gewoon lekker bij jezelf uitnodigen, en ze slagen er altijd wel in om in een korte tijd een niet zo fijne uitspraak te doen :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:16

De kinderen van mijn zus mogen dan wel weer op mn paard. Lekker het bos in, ik houd het dier vast, kindjes hobbelen. Maar ik ben dan ook gek op mijn neefje en nichtje.
Andere kinderen moeten niet in mijn buurt komen :D Al laat ik soms in het bos mijn paard nog wel eens aaien door een kind, als ze het lief vragen...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:17

Varekaj schreef:
Voor diegene die het zich afvragen: ik kom al amper over de vloer bij schoonfamilie maar er zijn zo heel af en toe wel dagen dat het echt wel een keertje moet. Zoals bij verjaardagen, kerst, oudejaar. En binnenkort moederdag. Maar dan is het meeste geweest en zit ik weer lekker relax tot ergens oktober.
Tenzij ze zoals vandaag ze zich gewoon lekker bij jezelf uitnodigen, en ze slagen er altijd wel in om in een korte tijd een niet zo fijne uitspraak te doen :+

Had ze gewoon weggestuurd. Vind het sowieso al asociaal om zonder afspraak voor de deur te staan maar nu in coronatijd vind ik het helemaal niet kunnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:18

Varekaj, bij de verhalen van jouw schoonfamilie moet ik soms denken aan een dramatische indiase film waarin een moeder haar kind aanschreeuwt dat ze recht heeft om schoonmoeder en oma te worden :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:44

idinn schreef:
Femke_Tweety schreef:
Volgens mij lezen hier trouwens 'stiekem' heel veel moeder mee

Volgens mij zijn er wel lijstjes van 'die kinderlozen' .. als je dan keer wat post in een kindertopic, moet je direct vooral lekker teruggaan naar je eigen topic :')

Hangt er vanaf wat je post. Hier komen mekkeren dat jullie iets iets missen als je je niet voortplant vind ik net zo achterlijk als ergens anders gaan blaten dat zwanger worden stom is, als dat niet het onderwerp is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:54

Ik doel dan gewoon op in principe qua inhoud prima post, maar niet zo'n ja en amen mening. Wat iemand met kinderen wel kan zeggen om een goede discussie op te starten. Maar waar iemand zonder kinderen en zeker bewust kinderloos direct een rode kaart voor krijgt.

Mekkeren in andermans topic moeten beide partijen gewoon niet doen inderdaad.

Varekaj, ik had ze lekker weggestuurd. Zeker nu met corona. Ga je toch niet ongevraagd ergens op visite? Moet zeggen ik sta normaal sowieso nooit onaangekondigd voor de deur. Zelf namelijk ook een hekel aan.

Kerst én oudjaar? Moet je die echt allebei daar besteden? Oudjaar is voor mij echt voor mezelf. Ofwel bij de paarden ofwel met vrienden. Echt niet met (schoon)ouders, dat was leuk toen ik nog thuis woonde. Zelfs kerst doe ik soms niet aan, vinden ze jammer, maar ik vind 2 dagen het land doorreizen vooral vermoeiend ipv energie geven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:56

Vervang schoonmoe door schoonpa sizzle en je bent er :)

MB: terechte opmerking! Doe een ander niet waarvan gij niet wil dat het u geschiedt. Ofzoiets.

Elnienjo: het zijn en blijven wel de ouders van mijn partner en hoe graag ik ze vaak naar de andere kant van de wereld wens (vooral schoonpa), ik heb gewoon te respecteren dat ik niet het alleenrecht heb om te bepalen wie hier over de vloer komt. Door alle contact te verbreken zou ik hem in een immens lastig, zelfs onmogelijke positie brengen. Dus nee, ik hou vaak in huis wijselijk mijn mond, slik mijn frustraties in, bespreek wat mogelijk is en verder ene oor in en andere uit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:02

Verakaj wat vervelend zeg! Mijn ex had (achteraf) vreselijke ouders. Mijn vriend ziet zijn ouders niet zo vaak dus daar ben ik enorm blij mee.

Schoonfamilie is heel lastig want zeker met kinderen want dan komen er verwachtingen / verplichtingen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:05

Varekaj schreef:
Vervang schoonmoe door schoonpa sizzle en je bent er :)

MB: terechte opmerking! Doe een ander niet waarvan gij niet wil dat het u geschiedt. Ofzoiets.

Elnienjo: het zijn en blijven wel de ouders van mijn partner en hoe graag ik ze vaak naar de andere kant van de wereld wens (vooral schoonpa), ik heb gewoon te respecteren dat ik niet het alleenrecht heb om te bepalen wie hier over de vloer komt. Door alle contact te verbreken zou ik hem in een immens lastig, zelfs onmogelijke positie brengen. Dus nee, ik hou vaak in huis wijselijk mijn mond, slik mijn frustraties in, bespreek wat mogelijk is en verder ene oor in en andere uit.

Dat herken ik hoor, mijn schoonfamilie ligt me ook niet. En ik kan wel tegen alle opmerkingen in de contra schieten of het contact helemaal afkappen maar dan zet ik mijn partner voor het blok.

Dat heeft niks met assertiviteit te maken maar met volwassenheid. Picking your battles, ergens boven kunnen staan, gedoe van je af kunnen laten glijden.

Marlinde, het valt mee hoor met de verplichtingen. Ik weet dat het schrijnt dat mijn familie mijn kinderen vaker ziet maar daar voel ik niks van. En dan ik 1 keer per jaar 2 uur moet opzitten met kerst vind ik prima, kan ik weer een heel jaar teren op alle ellende die ze delen.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 25-04-21 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:07

MarcoBorsato schreef:
Dat herken ik hoor, mijn schoonfamilie ligt me ook niet. En ik kan wel tegen alle opmerkingen in de contra schieten of het contact helemaal afkappen maar dan zet ik mijn partner voor het blok.

Dat heeft niks met assertiviteit te maken maar met volwassenheid. Picking your battles, ergens boven kunnen staan, gedoe van je af kunnen laten glijden.

Precies, juist dat is een teken van een evenwichtig en volwassen persoon zijn, imo :).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:12

Ja dat klopt, maar soms is dat best lastig. Gelukkig zijn mijn “nieuwe” schoonouders tot zover super relaxed en echt heel aardig. Maar ja door die hele pandemie heb ik ze beiden pas 1x gezien. Scheelt ook dat mijn vriendje al 12 jaar op zichzelf woont en mijn ex nog thuis woonde. Dan zit je toch meer met zijn ouders opgescheept. Maar die hebben nare dingen gedaan zodra het uit ging. Daar wordt een mens naar van. :r

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:17

Ik lees ook mee, al voordat ik moeder werd :D Ik had al een grafhekel aan al die uitgesproken verwachtingen: wanneer gaan jullie nou beginnen?
Echt, kap gewoon.
Maar als je een baby krijgt wordt het dus nog veel erger. Zelfs wildvreemde op straat hebben ongevraagd advies. Man.

Ik heb nooit rammelende eierstokken gehad. Ik heb nog steeds een hekel aan krijsende kinderen (ook aan volwassenen) en ik vrees voor de dag dat wij, als nu ouders, ook verwacht worden op kinderverjaardagen (horror, horror!).
Mijn kind is wel leuk trouwens, dat snap je. Veelal.

Varekablabla-iets, ik zou he-Le-maal chagrijnig worden van die schoonfamilie van jou. Het is nog niet eens bijna geboren, rustaaaag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:20

Vandaag ook weer zo typisch. Echt zo’n tokkie stel met kinderen die zich extreem misdroegen. Hoorden we haar roepen “Jayden niet zo schreeuwen. Ik ben het zat”.

Jayden was niet stil. Jayden bleef schreeuwen. Dat was al verpest op het moment dat zijn ouders hem Jayden noemden. :+

Met een “y” en en “J” gecombineerd in je naam kan je IQ al niet boven de 80 uitkomen, dat is toch gewoon een feit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:21

MarlindeRooz schreef:
Ja dat klopt, maar soms is dat best lastig. Gelukkig zijn mijn “nieuwe” schoonouders tot zover super relaxed en echt heel aardig. Maar ja door die hele pandemie heb ik ze beiden pas 1x gezien. Scheelt ook dat mijn vriendje al 12 jaar op zichzelf woont en mijn ex nog thuis woonde. Dan zit je toch meer met zijn ouders opgescheept. Maar die hebben nare dingen gedaan zodra het uit ging. Daar wordt een mens naar van. :r

Jaaa dat herinner ik me nog. Zo blij dat je bij die kneus weg bent. Je hebt echt een upgrade met deze nieuwe Harry <3

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:21

Ik heb even bij gelezen en er kwam een herinnering boven drijven.

Iemand waar ik vroeger goed mee kon had een kindje gekregen. En overal waar ik haar tegen kwam stak ze dezelfde klaagzang af over slaap, lijntjes die ze had etc. Om aan het einde steevast diep te zuchten en met een brede glimlach te zeggen: maar je krijgt er zoveel voor terug.

Na tig keer dat verhaal aan te hebben gehoord (en ik denk bijna iedereen aan tafel heb ik het verhaal eens afgemaakt. Voelde bijna als een oude mop waarvan je de clou al tig keer gehoord hebt. Ze was nog halverwege haar zucht en toen zei ik: maar je krijgt er zoveel voor terug.

Was grappig bedoeld en ik denk dat de helft van de tafel hetzelfde had (weer dat verhaal) en de andere helft haar het verhaal wilde laten afmaken uit respect.

Ze werd echt boos, als blikken konden doden, nou.... Heel snibbig: wat weet jij daar nou van?! Daar kun je helemaal niet over mee praten etc.

Oftewel: als kindvrije is het ongepast om die zin uit te spreken.