[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:36

Hier refereren we naar elkaar als "dikke" :Y) . Onze kat heet "die kleine dikke", we zijn niet zo creatief :') .

Niobe

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:59

Mijn vriend noemt me eigenlijk alleen Lonnemeis :')

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:05

Ik vind 'Buurtjes' ook zo'n vreselijk woord.

Mijn nicht van 35 is net bevallen. Heeft bewust gewacht met wat later een kind krijgen, heeft de hele wereld gezien, al tig jaar samen met haar vriend en heeft alles gedaan wat ze wou. En nu wou ze nog een kind. En ik vind dat zo'n goede, overwogen keuze dat ik zo blij ben voor haar. Veel beter dan die jonge mensen die het doen omdat het zo hoort. Zo verfrissend vond ik het ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:14

Kun je dan niet beter een onderscheid maken tussen bewust en maatschappelijke drang?
Er zijn ook jonge mensen die gewoon echt oprecht gewoon op jonge leeftijd kinderen willen.
Ik had er niet aan moeten denken, dan had ik inderdaad niet het leven gehad wat ik wilde, maar niet iedereen wil hetzelfde toch?

Ik begrijp ook nooit dat mensen op hun 21e een huis kopen en een vaste baan hebben. Mij te benauwend, dan denk ook altijd: mens kijk eerst eens rond. Maar niet iedereen wil dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:27

RoosG schreef:
Ik vind 'Buurtjes' ook zo'n vreselijk woord.

Of buuf, buuffie :r

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:44

Sizzle schreef:
Kun je dan niet beter een onderscheid maken tussen bewust en maatschappelijke drang?
Er zijn ook jonge mensen die gewoon echt oprecht gewoon op jonge leeftijd kinderen willen.
Ik had er niet aan moeten denken, dan had ik inderdaad niet het leven gehad wat ik wilde, maar niet iedereen wil hetzelfde toch?

Ik begrijp ook nooit dat mensen op hun 21e een huis kopen en een vaste baan hebben. Mij te benauwend, dan denk ook altijd: mens kijk eerst eens rond. Maar niet iedereen wil dat.

Tuurlijk zijn die er wel, maar in mijn omgeving zie ik echt meer mensen die zeggen 'Ik ben 25, nu hoort het wel een keer te gebeuren'. En als je dan doorvraagt 'waarom?' blijven ze toch met dat antwoord komen. Daar krijg ik echt de kriebels van.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:59

Ja, goed is dan wel een logische reactie inderdaad. Ik geloof niet dat ik zulke mensen echt ken, misschien omdat de kinderopvang in Zwitserland zo duur is dat je dat niet lichtzinnig doet (25% van mijn loon) :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:27

Best een beetje grof, maar ik moest lachen :')
Spoiler:
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:12

Ik heb vanmiddag aan jullie moeten denken.In een lunchroom waar we waren stond een jochie van een jaar of 3 bovenop een stoel en hoeste vol bij de dame voor hem in de nek := Ze zat later met een zakdoek haar nek en wang te boenen dus het zal wel gespettert hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:19

Steeph schreef:
Best een beetje grof, maar ik moest lachen :')
Spoiler:
[ [url=m/Q61oBz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie niks :?

Toevoeging: ah, ik heb 'm door; op het zwart balkje klikken! :)*

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:49

Mann.. Ik ben in Griekenland en zag dus net een kind z'n speen in de goot gooien. Mams veegde m af aan dr jurk, slobberde er zelf aan en toen ging die zo de toet van het kind weer in :r

M'n moeder zei al, hoe komt het toch dat je met jonge kinderen zo vaak ziek bent. Getver!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:02

Ons moeder zou juist zeggen goed voor de weerstand :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:49

Ik ben weer een kinderadres kwijt *\o/*

Die vrouw die ons steeds uitnodigde voor verjaardag van haar kind en voor uitjes met andere gezinnen met jonge kinderen had blijkbaar een oogje op mijn vriend. Ik had al eens gezegd dat ik niks met kinderen heb maar ze bleef ons maar uitnodigen voor dingen. opeens ging ze appjes sturen of mijn vriend ergens kon afspreken enzo. Haar vriend mocht het niet weten. En allemaal vragen over random dingen appen. Kwam haar vriend er toch achter.

We waren met de hond aan het lopen toen we ze schreeuwend tegen elkaar tegen kwamen. Kleine voor in de buggy. Voor dat meisje vind ik het sneu en het was zo awkward. Maar wel blij dat ik nu niet meer uitgenodigd ga worden voor kinderdingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:02

Die stagair hier.. vertelde net lachend dat ze gewoon gestopt was met de pil bij de 1e koter.. tadaaa schat ben zwanger. Ik ben even wat anders gaan doen.. wtf.. als vent had je moeten gaan rennen dan -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:35

capopjekop schreef:

Die vrouw die ons steeds uitnodigde voor verjaardag van haar kind en voor uitjes met andere gezinnen met jonge kinderen had blijkbaar een oogje op mijn vriend. Ik had al eens gezegd dat ik niks met kinderen heb maar ze bleef ons maar uitnodigen voor dingen. opeens ging ze appjes sturen of mijn vriend ergens kon afspreken enzo. Haar vriend mocht het niet weten. En allemaal vragen over random dingen appen. Kwam haar vriend er toch achter.

We waren met de hond aan het lopen toen we ze schreeuwend tegen elkaar tegen kwamen. Kleine voor in de buggy. Voor dat meisje vind ik het sneu en het was zo awkward. Maar wel blij dat ik nu niet meer uitgenodigd ga worden voor kinderdingen

Een uitnodiging is geen verplichting he, die kun je gewoon afslaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:36

idinn schreef:
Die stagair hier.. vertelde net lachend dat ze gewoon gestopt was met de pil bij de 1e koter.. tadaaa schat ben zwanger. Ik ben even wat anders gaan doen.. wtf.. als vent had je moeten gaan rennen dan -O-

Wat 'n tokkie! Snap ook niet dat mannen durven vertrouwen op de anticonceptie van vrouwen trouwens. Beter neem je dat in eigen hand want als ze je er in luist kun je 20 jaar betalen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:00

elnienjo schreef:
capopjekop schreef:

Een uitnodiging is geen verplichting he, die kun je gewoon afslaan.

I know maar ik vind het banketstaaf om altijd maar nee te zeggen. Vooral als iemand er echt op lijkt te zitten wachten. Maar goed. Probleem heeft zich zo vanzelf opgelost

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:03

Als ik geen zin heb verzin ik vaak gewoon een smoesje dat ik al iets heb. Ik ga niet recht in iemand zijn gezicht zeggen dat ik geen zin heb in zijn/haar feestje, daar ben ik te pussy voor :Y)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:26

Ik hou gewoon niet van feestjes in 't algemeen, dus ik vier zelf niets en ga ook vrijwel nergens naartoe. Als er iets te vieren valt ga ik liever gezellig uit eten met iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:49

Ow ik zeg dat gerust.. heb er geen zin in, blijf lekker thuis op de bank hangen. Mensen kijken soms wel vreemd, maar ze wennen er vanzelf aan. Zeker als er koters komen, ga ik voor mijn lol niet naast zitten :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:56

Wij zijn beiden weer volledig overtuigd dat we echt echt echt echt geen kinderen willen. Was maar één middagje drafbaan + speeltuin + kinderboerderij voor nodig :') We hadden een nichtje en een zoontje van vriendin + beide moeders mee.

Nichtje jammerde al gauw dat het zo veheheheheher loohoopen was -O- maar eenmaal op de drafbaan waren ze beiden wel heel zoet. Alleen toen ontstond het plan om nog even 'leuk naar de kinderboerderij en de speeltuin te gaan.' Oh boy :=

Zoontje heeft zich echt wel de hele middag goed gedragen, maar nichtje vindt het lastig zichzelf te vermaken en zeurt over alles. En als ze dan 'nee' te horen krijgt gaat ze dreinen en nephuilen. Vervolgens klom een volslagen onbekend kind naast mij op de bank, die wilde mijn telefoon. HOEZO :? En dit was zo'n hele vieze, met een niet te stoppen stroom snot onder zijn neus en over zijn mond. Die wilde met zijn vieze vingertjes wel even aan mijn telefoon zitten. The fiets :') Dus die weer richting ouders gewezen, was er vervolgens een ander jongetje zijn ouders kwijt. Wat een toestand _O-

Al met al hebben we de hele middag met kinderen doorgebracht en waren we gesloopt toen ze uiteindelijk naar hun eigen huizen weer terug gingen. Wat een ellende zeg, en dan zul je er maar 24/7 voor moeten zorgen %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:03

Klinkt als een topdag +:)+ :')

Ik was gisteren met een vriendin lunchen, zij is in december moeder geworden. Haar vriend was dus alleen met de kleine, nou serieus, ieder uur moest de telefoon gecheckt worden, complete voiceappjes met een update per minuut zo ongeveer.. Volgens mij delen die 2 echt iedere scheet van het kind.. Beetje l*llig dat ik dan soms 2 weken op een antwoord moet wachten, dat wel -O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:04

Whahahaha :D.
Ik krijg spontaan medelijden met je.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:27

Feestjes daarvan weet mijn omgeving dat ik daar maar af en toe aanwezig ben
Zeker kinderfeestjes met een bak volk wat ik sowieso niet ken
Dat soort dingen kosten mij echt veel te veel energie
Bij sommige kinderen kom ik wel apart nog eens langs (de ukkies )
En feestjes van volwassenen , kleinschalige dingen prima , huizen stampvol afgeladen dat doe ik mezelf sowieso niet aan

Capopjekop: oops
Naja , wel weer opgelost zo :=

Idinn: neeeee wat een trut , een dergelijke beslissing in haar eentje nemen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:35

Britta31 schreef:
Ik heb vanmiddag aan jullie moeten denken.In een lunchroom waar we waren stond een jochie van een jaar of 3 bovenop een stoel en hoeste vol bij de dame voor hem in de nek := Ze zat later met een zakdoek haar nek en wang te boenen dus het zal wel gespettert hebben.

GADVER dat doe je toch niet!? En tijdens het eten nog wel :r