JudithO schreef:Interessant moestuin!
Wat doe je met al het bot wat uit zo'n dier komt?
Soep mee trekken! :-D
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JudithO schreef:Haha ja maar met soep trekken verdwijnt alleen het merg, niet de botten.
Ik heb geen ervaring met honden, knagen die de grote botten echt helemaal weg?
Super interessant moestuin, wil je hier na het versnijden laten weten hoeveel vlees je eraan over hebt gehouden? Met foto natuurlijk

Man gokt 120 kilo per varken maar dat lijkt mij wat veel
Wij houden ze op een paddock van 10 op 11 met een binnenhok eraan van een 4 vierkante meter. Alles is omheind met kennel panelen en daarvoor stroom.
Century schreef:Ziet er goed uit Moestuin, wel veel werk maar ook heel fijn als het gedaan is denk ik! Beterschap trouwens!
Ik ga dit jaar eindelijk aan de imkercursus beginnen, heb er zin in!
Ik wilde namelijk in 2021 al meedoen maar was toen helaas te laat. Nu ging er toen niet veel door ivm Corona, dus ik heb niet veel gemist... maar toch.

Aslien schreef:Century schreef:Ziet er goed uit Moestuin, wel veel werk maar ook heel fijn als het gedaan is denk ik! Beterschap trouwens!
Ik ga dit jaar eindelijk aan de imkercursus beginnen, heb er zin in!
Hoi hoi ik kom ook even binnenvallen. Mag ik vragen welke imkercursus je gaat doem? Ik ben me ook aan het oriënteren
amber15 schreef:Hoewel ik het zelf niet zou kunnen (ik hecht me teveel aan mijn dieren), vind ik het ontzettend interessant, Moestuin. Dankjewel voor het delen van de foto's!
Bij zo iemand als jij zou ik graag mijn vlees komen halen.
) maar wel heel interessant, dus bedankt om het te delen.
Mijn zaad is vandaag gekomen! Binnen drie weken, dat had ik niet verwacht. Ik heb natuurlijk veel te veel gekocht, dus ik moet even kijken hoe ik het ga organiseren en wat waar moet komen.
XxLiEsJuHhxX schreef:Moestuin, hebben jullie ook een opleiding/cursus gedaan om dit te doen?
Ik ben op het moment bezig mijn moestuin plan te maken voor dit jaar

Ik moet zeggen dat het hier toch ook altijd een dingetje is. Het wordt nooit ‘makkelijk’ Maar eenmaal dood zetten wij ons daar vrij snel over.

. Volgende ronde beter hoop ik, dan een ren waar ik bv wel rechtop in kan staan. Eerst maar eens nieuw plekje vinden (lastig helaas).