Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:24

Seks? :')
Ruik jij aan mensen of ze net seks hebben gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:28

Steeph schreef:

Ja. Lieveli heeft een hele bijzondere neus.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:30

Jeetje, ik dacht dat ik een goede neus had maar zo goed... :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:32

blackstar schreef:
Altijd nog beter dan sigarettenrook :r vind ik

Toch een mooi moment om eens stil te staan bij de zegening dat rookcoupe's zijn afgeschaft. De smerigheid :r Alleen het er doorheen lopen om zo snel mogelijk in een niet-roken te komen...

(Oh ja. Dit is vast een moment dat ik kan zeggen: ik word oud. Maar echt... Vroeger, toen de guldens nog van hout waren en mensen nog tien kilometer door de sneeuw liepen om schoenen te kunnen kopen, toen werd er ook gerookt in treinen. Soms veranderen dingen echt ten goede!)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:54

Zo echt he, zo blij mee inderdaad!

Vanaf de manege moest ik met de bus naar huis als tiener. Tja vooral als het regende stonk dat vreselijk... en ja dat vond ik zelf ook ongemakkelijk. Alleen tja kon niet anders toendertijd.

Ben heel blij dat ik nu met mijn eigen auto van en naar stal rij :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:56

Geen problemen hoor als ik stinkend in de trein zit, betekent gewoon dat ik meer plek heb }:)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:58

Steeph schreef:

Ohja zeker.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:12

xEmpire schreef:
Steeph schreef:

Ja. Lieveli heeft een hele bijzondere neus.

Soms, ja :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:58

Amber_anne schreef:
Geen problemen hoor als ik stinkend in de trein zit, betekent gewoon dat ik meer plek heb }:)

Één keer gehad, het nieuwe pak kuil stonk zodanig dat mensen serieus niet naast mij wilden zitten. :') :(:)

In Groningen is het ook echt verschrikkelijk nu... Waarom ze deze week nog een vakantierooster hebben snap ik niet. Is echt sardientjes proppen. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:55

Oh man, de trein naar Amsterdam gisteren, wat een hel. Vanaf Sloterdijk reden de trein en metro niet meer ivm een steekpartij op centraal waar de dader was neergeschoten door de politie. Maar de trams wel, waarom dat niet werd omgeroepen, geen idee. Maar ik had het gauw bekeken met die metro waar we met volle bak moesten wachten dus we hebben de tram gepakt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:17

Magda en dan verdwijnen er ook nog eens bussen in het niets waardoor ik van ellende maar van het zernike helemaal teruggelopen ben naar het centraal station gisteren. Ik moest anders een halfuur wachten op bus 1 en het lopen naar het centraal station was vanaf daar 40 minuten dus dat was sneller |(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:32

Fennadev schreef:
Magda en dan verdwijnen er ook nog eens bussen in het niets waardoor ik van ellende maar van het zernike helemaal teruggelopen ben naar het centraal station gisteren. Ik moest anders een halfuur wachten op bus 1 en het lopen naar het centraal station was vanaf daar 40 minuten dus dat was sneller |(

Dat idee had ik ook al, ik heb nooit 20 minuten hoeven te wachten op een bus naar de PR. := Volgens mij is er best wel uitval geweest.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:02

Ja en ik zag die bus dus wel richting zernike eindpunt rijden, dat is het gekke eraan. Terug naar hoofdstation ging ie dus niet. Hopelijk rijdt alles maandag normaal.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:38

Ergernis liep uit op wat leuks :D Zat gistermiddag in de trein, wat chagrijnig. Komt er iemand met een hamburger naast me zitten. Vraagt hij of ik een stukje wil. Ik zit daar van, uhm nee, met poging tot glimlach :') Toen vertelde hij dat thuis in Afrika altijd eten met elkaar deelden. Nog even leuk gesprek gehad, maar ik moest er helaas snel uit.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:14

O dat vind ik super aardig! Beetje de plus reclame :D

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:31

Geen ergernis, ik vind het juist heel erg. Er was een aanrijding met een persoon tussen Putten en Nijkerk (ik woon in Nijkerk). Ik stond vanochtend om 7 uur op het station en de trein kwam maar niet. Toen verscheen eerst op het bord dat de treinen niet rijden door inzet van hulpdiensten, later werd dit veranderd naar een aanrijding met een persoon. Even later kwam er een trein, welke niet verder mocht rijden. Hier kwam de conducteur en conductrice uit die geduldig alle vragen van reizigers beantwoordden. De conductrice vertelde dat de trein voor hun een aanrijding had gehad, maar dat zij en haar collega het lichaam hebben bekeken en afgedekt. Er zou politie komen voor een onderzoek, etc. Ik vind het zo knap hoe ze zo rustig kunnen blijven en hun werk kunnen blijven doen, terwijl ze net een lichaam hebben afgedekt die door een trein is geraakt. Daar heb ik echt respect voor.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:23

Stille meelezer hier maar ik moet even m’n frustratie kwijt :x

Ik reis met de metro naar school. Nu is deze metrolijn altijd al een drama geweest, dus vanwege het weer 2 metro’s eerder genomen in de hoop dat ik dan alsnog op tijd zou zijn. Ik kom om kwart voor 8 aan op het station (de metro zou 7.50 vertrekken), ik stap in bij de eindhalte dus er staat altijd wel een metro klaar. Maar nu, geen metro. Die kwam uiteindelijk om 5 voor 8 en vertrok om 5 over 8. Nou goed, nog steeds 1 metro eerder dan moet dus ergens nog hoop dat ik op tijd zou komen.
Na een paar haltes blijft de metro 10 minuten stilstaan en wordt er uiteindelijk omgeroepen dat de metro defect is en iedereen uit moet stappen. Iedereen uitstappen, wachten op de volgende metro, daar met z’n alle inproppen, gaat die metro na een paar haltes ook uit dienst vanwege een defect. Weer iedereen uitstappen, wat nog maar net ging want alle mensen in de metro paste niet tegelijk op het perron zo vol zat de metro, en weer wachten op de volgende. Metro nummer 3 zat propvol, daar kon niemand meer bij. Wachten op metro nummer 4. Gelukkig kon die wel doorrijden en kwam ik drie kwartier later dan gepland alsnog aan op school. In totaal een half uurtje buiten in de stromende regen staan wachten, m’n regenjas en dr. Martens konden de regen ook niet meer aan dus alles is nat en klam en koud |(

En het ergste is dat dit soort dingen meer regel dan uitzondering zijn met deze lijn dus ik houd mijn hart vast voor de rest van het schooljaar ;(

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:24

Destination schreef:
Ik vind het persoonlijk nogal logisch dat je niet kan reizen als je officieel nog niet bent begonnen met je opleiding :o

Ja maar hoe betalen studenten dan de reis naar introductie week?
Daar wordt totaal geen rekening mee gehouden

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:34

jahoorisgoed schreef:
Stille meelezer hier maar ik moet even m’n frustratie kwijt :x

Ik reis met de metro naar school. Nu is deze metrolijn altijd al een drama geweest, dus vanwege het weer 2 metro’s eerder genomen in de hoop dat ik dan alsnog op tijd zou zijn. Ik kom om kwart voor 8 aan op het station (de metro zou 7.50 vertrekken), ik stap in bij de eindhalte dus er staat altijd wel een metro klaar. Maar nu, geen metro. Die kwam uiteindelijk om 5 voor 8 en vertrok om 5 over 8. Nou goed, nog steeds 1 metro eerder dan moet dus ergens nog hoop dat ik op tijd zou komen.
Na een paar haltes blijft de metro 10 minuten stilstaan en wordt er uiteindelijk omgeroepen dat de metro defect is en iedereen uit moet stappen. Iedereen uitstappen, wachten op de volgende metro, daar met z’n alle inproppen, gaat die metro na een paar haltes ook uit dienst vanwege een defect. Weer iedereen uitstappen, wat nog maar net ging want alle mensen in de metro paste niet tegelijk op het perron zo vol zat de metro, en weer wachten op de volgende. Metro nummer 3 zat propvol, daar kon niemand meer bij. Wachten op metro nummer 4. Gelukkig kon die wel doorrijden en kwam ik drie kwartier later dan gepland alsnog aan op school. In totaal een half uurtje buiten in de stromende regen staan wachten, m’n regenjas en dr. Martens konden de regen ook niet meer aan dus alles is nat en klam en koud |(

En het ergste is dat dit soort dingen meer regel dan uitzondering zijn met deze lijn dus ik houd mijn hart vast voor de rest van het schooljaar ;(

Heel toevallig met de metro 51? las net op facebook dat die zoveel problemen had vanochtend. met kapotte metro`s enzo := Pak daar ook liever de bus vertrouw die metro niet daar

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:35

Willl65 schreef:
Destination schreef:
Ik vind het persoonlijk nogal logisch dat je niet kan reizen als je officieel nog niet bent begonnen met je opleiding :o

Ja maar hoe betalen studenten dan de reis naar introductie week?
Daar wordt totaal geen rekening mee gehouden

Een introductieweek is in veel gevallen niet verplicht. De opleidingen zelf organiseren ze vaak in de eerste collegeweek, ik heb nog niemand gehoord bij wie de intro voor de officiële startdatum was.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:53

Iloveiswan schreef:
Heel toevallig met de metro 51? las net op Facebook dat die zoveel problemen had vanochtend. met kapotte metro`s enzo := Pak daar ook liever de bus vertrouw die metro niet daar

Yep |(
Met de bus en tram is voor mij helaas niet te doen (ben ik een half uur langer onderweg en die hebben in de spits ook vrijwel altijd vertraging in Amsterdam), maar echt wat een drama altijd met die lijn |( is minimaal een keer per week wel raak.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:55

jahoorisgoed schreef:
Iloveiswan schreef:
Heel toevallig met de metro 51? las net op Facebook dat die zoveel problemen had vanochtend. met kapotte metro`s enzo := Pak daar ook liever de bus vertrouw die metro niet daar

Yep |(
Met de bus en tram is voor mij helaas niet te doen (ben ik een half uur langer onderweg en die hebben in de spits ook vrijwel altijd vertraging in Amsterdam), maar echt wat een drama altijd met die lijn |( is minimaal een keer per week wel raak.

Moest maandag naar leidseplein maar gewoon bus gepakt. ouders wonen bij begin halte van die metro maar zo onbetrouwbaar dat ik liever gewoon bus pak _O-

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:34

Iloveiswan schreef:
jahoorisgoed schreef:
Yep |(

Moest maandag naar leidseplein maar gewoon bus gepakt. ouders wonen bij begin halte van die metro maar zo onbetrouwbaar dat ik liever gewoon bus pak _O-

Ja groot gelijk heb je! Ik ben gewoon te lui om half uur eerder op te staan en de bus te pakken, dus eigenlijk is het ook wel een beetje m’n eigen schuld :') Al zaten de bussen nu dus ook overvol waardoor die ook dikke vertraging hadden hoorde ik :=

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:13

Met deze temperaturen de bus in is ook niet zo fijn, jeeetje ik zweet me dood. :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:49

NNikki schreef:
Met deze temperaturen de bus in is ook niet zo fijn, jeeetje ik zweet me dood. :+

Dan kun je de chauffeur vragen of de airco wat harder kan en niet helemaal achteraan gaan zitten. Voorin de bus is het meestal goed te doen. Ligt wel een beetje aan de bus. Mercedes is goed koel te krijgen.