tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:32

Ahw ik snap je helemaal. Het is altijd zo verwarrend als een ex een beetje terug krabbelt. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. Zo geef je hem geen hoop en kan jij het ook beter afsluiten.

capopjekop

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:42

Ik vind dat ook altijd een beetje egoïstisch om zoiets bij je ex te leggen. Zoiets heeft alleen zin om te melden als je er echt voor wil gaan en dingen die fout liepen anders gaat aanpakken. Als je dat niet van plan bent hoef je ook niet te melden dat je de ander mist. Dan maak je het voor de ander alleen maar lastiger om verder te gaan.

Ik snap goed dat je het moeilijk vind. Mss is even helemaal geen contact hebben makkelijker?

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:50

Ik heb nu dus een aantal dates gehad met een jongen, maar nog niet gezoend ofzo. Het is ook allemaal een beetje wennen omdat het toch de eerste keer weer allemaal is na m'n breakup van m'n eerste relatie. Ik merk nu dat we zeker een klik hebben en lekker kunnen kletsen maar ik heb niet echt dat wauw gevoel als ik hem zie. Ik vind het ook een beetje banketstaaf om alles op uiterlijk te baseren enzo. Maar ik voel gewoon nog niet zo veel denk ik? En ik merk dat hij mij leuker vind dan ik hem. Misschien als we hebben gezoend dat mijn gevoelens dan wat losser kunnen komen, maar ik wil hem ook niet aan het lijntje houden. Ik ben weer helemaal in de war en deze situatie geeft me stress.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:04

Ik vond dat ook lastig, dus ik herken je gevoel wel. Je kunt aantrekkingskracht en gevoelens ook niet forceren helaas. En ik merkte dat ik onbewust toch een beetje vergeleek met hoe ik me bij m'n ex voelde en bij m'n date toentertijd.

Het lijkt me alleen wel het eerlijkste on je twijfel bespreekbaar te maken met hem. Zeker als je voelt dat hij mogelijk wel gevoelens voor jou ontwikkelt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:02

capopjekop schreef:
Ik vind dat ook altijd een beetje egoïstisch om zoiets bij je ex te leggen.

Misschien lees ik het even verkeerd, maar ze werd toch benadert door haar ex?

Exen zijn sowieso lastig, maar ik mag er niet meer op die manier over mee praten. Wij zijn ondertussen de drie maanden relatie gepasseerd (langer dan 8 jaar geleden *\o/* ) en ik ben héél trots op hoe wij met elkaar omgaan, communicatie is écht de key tot heel veel.

Lachica schreef:
Ik heb nu dus een aantal dates gehad met een jongen, maar nog niet gezoend ofzo. Het is ook allemaal een beetje wennen omdat het toch de eerste keer weer allemaal is na m'n breakup van m'n eerste relatie. Ik merk nu dat we zeker een klik hebben en lekker kunnen kletsen maar ik heb niet echt dat wauw gevoel als ik hem zie. Ik vind het ook een beetje banketstaaf om alles op uiterlijk te baseren enzo. Maar ik voel gewoon nog niet zo veel denk ik? En ik merk dat hij mij leuker vind dan ik hem. Misschien als we hebben gezoend dat mijn gevoelens dan wat losser kunnen komen, maar ik wil hem ook niet aan het lijntje houden. Ik ben weer helemaal in de war en deze situatie geeft me stress.

Ik vind dit best een hele lastige want ik begrijp jou. Ik vind dat er iets bij iemand moet zijn waarvan ik denk, 'Zo hee!', dat hoeft niet eens persé uiterlijk te zijn hoor, maar wel gewoon ergens dat gevoel dat je trots bent dat degene je vriend/vriendin is, toch? Daar moet wel iets voor zijn.
Mijn vriend daar in tegen staat er heel anders in. Die is zo vaak op zijn snufferd gegaan met, bijvoorbeeld, het uiterlijk waar op op viel - en dat niet persé in mij zag .. en zich afvroeg; Maar waar ben ik nu eenmaal mee bezig? Er staat hier iemand voor mijn neus die me niet zal belazeren, eerlijk is, en gewoon toekomstperspectief biedt (weet even niet hoe ik alles moet verwoorden), moet ik degene dan laten gaan omdat het uiterlijk niet direct is waar ik 100% voor zal gaan?
Natuurlijk was dat in het begin heel hard om te horen omdat het ook minder tactvol werd verteld, maar we hebben het daar heel vaak over gehad en ergens begrijp ik het wel. Ik vond het een mooi voorbeeld om hierop te opperen! Moet het altijd vlammen en vuur zijn? Of kan je je ook gewoon heel fijn en op je gemak bij iemand voelen en daarvanuit verder bouwen? :D

Tuurlijk moet je het uiteindelijk niet forceren. Als er echt niets is, dan is er niets. Maar gun jezelf en jullie samen wel de tijd om hier naar op onderzoek te gaan :)

Nu heeft mijn vriend 1,5 jaar tijd gehad om tot dit besef te komen en daar schaamt ie zich nog steeds voor :') Maar goed .. doe jezelf dat niet aan :P Blijf communiceren!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:09

Ik zie dat een beetje als, ja ik weet niet, genoegen nemen met iets minder? Dat klinkt heel onaardig en zo bedoel ik het niet, maar ik moet wel echt op iemand kunnen vallen en daar speelt uiterlijk een grote rol in. Dan mag iemand nog zo lief zijn, als ik er niet op val zou het gewoon niet fair zijn.

Ik heb liever vuur en passie dan een gemoedelijke verkering.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 31-01-23 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:11

Urbanus schreef:
Ik zie dat een beetje als, ja ik weet niet, genoegen nemen met iets minder?

Zo voelt het ook, maar gelukkig weet ik dat het niet zo zit :) Er zijn genoeg mensen bij elkaar die in eerste instantie niet op elkaar zou zijn afgestapt. Maar dat is voor ieder voor zichzelf natuurlijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:45

@denies: ja zo lees ik het ook. Ik vind het van hem dus egoïstisch om het bij zijn ex te leggen. Kijk je kunt je altijd bedenken. Maar als je het niet zeker weet dan speel je met gevoelens van mensen

Mijn ex had er ook een handje van om te melden dat hij me miste. En weer willen afspreken. Maar ik kan daar helemaal niks mee. Het was ook vaak als ik eindelijk minder aan hem dacht. En dan werd het weer opgehaald allemaal. Nu is mijn ex wel een bijzondere kansparel :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:11

capopjekop schreef:
@denies: ja zo lees ik het ook. Ik vind het van hem dus egoïstisch om het bij zijn ex te leggen. Kijk je kunt je altijd bedenken. Maar als je het niet zeker weet dan speel je met gevoelens van mensen

Mijn ex had er ook een handje van om te melden dat hij me miste. En weer willen afspreken. Maar ik kan daar helemaal niks mee. Het was ook vaak als ik eindelijk minder aan hem dacht. En dan werd het weer opgehaald allemaal. Nu is mijn ex wel een bijzondere kansparel :')

Haha bijzondere kansparel, ja je hebt ze er flink tussen zitten. Mijn eerste ex kon niet terug naar zijn eigen ex toen ik het uitmaakte en mailde 9 maanden later een hele uitgebreide email over hoe hij mij en mijn moeder mistte :') En dat ie langs mijn huis was gereden midden in de nacht.
Doe maar niet zegmaar..

Hij ging vreemd, dus wat dacht ie nu zelf? Dat ik zou zeggen kom maar terug lieverd? Nee hoor :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:18

Ja hoe krijg je het verzonnen he :') dat langslopen klinkt wel een beetje creapy

Mijn ex ging ook vreemd en heeft over zoveel dingen gelogen. En er zijn zoveel toxische dingen gebeurt. Ik ben nu recent begonnen met traumaverwerking bij een psycholoog. Dus hopelijk kan ik snel weer stappen zetten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:58

Ik was ook wel bewust van het feit dat als we gingen afspreken er een grote kans bestond dat hij ging terugkrabbelen. Niet perse als in “ik wil een gedefinieerde relatie” maar wel als in “laten we zien waar het heen gaat”. Ik hou nog steeds heel erg veel van hem, maar toen hij dan cancelde ging er een knopje om bij mij omdat hij dit vaker doet en ik weet dat hij gewoon niet gaat veranderen. Ik heb hem ook een hele uitleg gegeven waarom het mij beter lijkt om niet af te spreken, had ergens echt gehoopt dat hij mij daarin ongelijk ging geven en zichzelf wel wat zou bewijzen (omdat ik oa zeg dat ik twijfel of hij me echt wel mist) maar hij heeft daar dus tot op heden niet op geantwoord. Zit er nu ook weer gigantisch mee en voelt als een enorme stap achteruit. Zou hem graag een berichtje doen om te vragen of hij boos is, maar weet dat geen contact waarschijnlijk gewoon beter is…

Lachica: als de aantrekkingskracht er niet is zou ik ook passen, zoiets kan je helaas niet forceren. Als ik dit zou spiegelen naar mezelf zou ik er mee kappen, omdat ik die vonk wel moet voelen om te kunnen verdergaan met iemand.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:02

Je kan jezelf flink gek maken dan he. Sterkte :(:)

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:13

Ik ga het nog even aankijken met deze jongen. Ik vind het ook best spannend om weer te daten en alles weer te doen met een andere jongen, dat kan mijn gevoelens ook in de weg zitten. En ik word ook niet zo snel verliefd. Maar als die gevoelens niet sterker worden zal ik het idd moeten afkappen.

Calipsolover
Jouw ex is echt #×^€<×. Eerst een beetje terug krabbelen en er dan uiteindelijk totaal niet voor vechten en jou weer met een naar gevoel achter laten. Ik snap ergens zijn reactie wel want het is logisch dat je een ex kan missen maar voor mij lijkt het alsof hij niet zoveel empathie heeft.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:26

Hij is heel vermijdend. Dat is ook deel van het hele probleem tussen ons. Als hij gekwetst is of ergens mee zit zal hij daarvan weglopen ipv de confrontatie aangaan, ik ben ook zo maar niet zo extreem, geen super combo dus. Maar zo ken ik hem ook, dus het verbaast me ook niet. En daar moet je dan 31 jaar voor zijn... Meestal antwoord hij dan na een paar dagen, maar ik weet niet of hij dat deze keer gaat doen.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:49

@Lachica Ik snap wel wat je bedoeld. Luister naar je gevoel. Ik ben zelf ook weer aan het daten en merk ook dat mijn breakup nog te vers is. Misschien niet de breakup zelf, maar de ‘schade’ wat het heeft achtergelaten.

@CalipsoLover Jeetje wat moet dat zwaar zijn voor jou. Misschien is helemaal geen contact een optie?

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:27

Maarja ook al wacht je nog even met daten na je relatie, het zal toch altijd wennen zijn en misschien ook vergelijken ongeacht de tijd. Dus soms weet ik het verschil niet zo goed. Zit ik nog te veel met m'n ex in de knoop of zal dit gevoel bij daten vanaf nu normaal zijn er en er bijhoren na het hebben gehad van een andere relatie. Ik weet niet zo goed hoe je dat weet.
Hoe merk jij dat het nog te vers is wabisabi? En ga je dan voor nu even een pauze houden in het daten of toch door?

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:08

@lachica Het is altijd wennen in het begin. Ik denk dat dat normaal is. Ook je nieuwe date vergelijken met je ex is normaal. Je kunt jezelf niet dwingen iemand leuk te gaan vinden. Geef jezelf de tijd om het te ontdekken en als het niet komt, is het ook helemaal prima.

Hoe ik weet dat het te vers is, is omdat merk dat ik wel verliefd kan worden, maar het niet kan toelaten. En misschien durf ik gewoon nog niet. Ik heb mijn date eerlijk vertelt hoe ik erin sta en hij vindt het prima. Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik hem wel zal missen als we er een punt achter zouden zetten.
Hoe sta jij er in? Zal je hem missen als je het beëindigd?

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:19

Ik weet niet of ik de verliefdheid kan toelaten, volgens mij word ik ook niet heel snel verliefd dus dit is iets waar ik nog achter moet komen.
Gisteravond zijn er wel wat dingen gebeurd dus ik hoop dat het zo steeds wat meer kan groeien.
Ik kan me niet goed inbeelden hoe ik me zou voelen als het beëindigd zou zijn. Denk dat ik vooral de angst om alleen te blijven weer opnieuw zal voelen.
Maar als je iemand zal missen betekend het het wel dat er wel iets van gevoelens zijn toch? Ik denk dat dat voor jou wel een goed teken is dat je verliefd kan worden op hem en ook binnen een bepaalde tijd.
Hoe lang is het bij jou geleden Dat je relatie uit ging?

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:46

Ik snap je gevoel van angst om alleen te blijven. Ik heb dat zelf ook gehad na m’n eerste relatie breuk. (relatie van 10 jaar) Maar die tijd dat ik single was, ben ik zo veel sterker geworden. Ik laat nu niet meer iemand anders(of andere externe factoren) mijn geluk bepalen. Ik wil die verantwoordelijk ook niet aan iemand geven. Heb financieel ook niemand nodig en dat is echt zo een fijne basis om op terug te vallen. Het geeft me ook een sterk gevoel.

Ik had ongeveer 6 maanden geleden een enorm nare breakup. (Aantal pagina’s terug in dit topic) Ik kwam er pas geleden nog achter dat hij over nog veel meer dingen heeft gelogen. Ik ben aan de ene kant blij dat het klaar is, maar het doet pijn dat ik zo voor de gek ben gehouden. En dat stukje… dat moet slijten.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:11

Ja het afgelopen jaar dat ik voor het eerst weer single was zijn er zoveel nieuwe deuren open gegaan waar ik echt heel erg van geniet. Ik heb eigenlijk ook geen behoefte gehad aan een relatie maar toch zit ergens dat gevoel dat ik niet alleen wil blijven ofzo. En dat terwijl ik weet dat je soms nog wel gelukkiger kan zijn als single dan in een relatie.
Hoe was het voor jou om na 10 jaar weer opnieuw de liefde te ontdekken?
Oei dat is idd pijnlijk, je hoeft in iedergeval niet te gaan twijfelen of je terug wil. Kan me ook best voorstellen dat het vertrouwen in relaties dan weer opnieuw moet worden opgebouwd.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:37

Nou.. ik vond het heel raar om na 10 jaar weer single te zijn. Ik was vrij jong (16-26) en ik had gewoon geen identiteit zonder hem. Al ging ik vrij snel mijn eigen weg, creëerde een basis voor mezelf waar ik op kan terug vallen. En verliefd werd ik vanzelf weer. :)

En er ligt een wereld voor je open als vrijgezel. Maar dat moet je wel kunnen zien. Ik heb laatst zo iets grappigs gedaan. Speed daten! Haha niets voor mij, maar wel vermakelijk. Dat soort dingen doe je alleen als single. :D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 23:48

Lachica schreef:

Dat is normaal hoor. Bij mij kwam het gevoel na een maand ongeveer, en een paar keer afspreken. Geef het de tijd.

CalipsoLover: Ik heb niet alles gelezen over waarom jullie uit elkaar zijn maar wat een rot streek om zo 30 min voor een afspraak af te gaan zeggen. Als je voor iemand gaat zet je juist al het andere opzij.

wabisabi: Ik heb het gelezen van je breakup. Wat vreselijk. Je verdient zoveel beter. Dat smeken herken ik maar je moet maar zo denken, de vrouw waar hij nu verliefd op is flikt hij waarschijnlijk makkelijk hetzelfde. Heb je het inmiddels aan iemand verteld?. Erover praten met iemand die dichtbij staat kan soms goed helpen.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 16:43

@elmiran wat een lief bericht. Ik heb er inmiddels over kunnen praten. Alsnog ben ik er nog niet helemaal overheen, maar dat vind ik niet erg. Dat heeft gewoon tijd nodig. :)

Hoe gaat het met de rest van jullie? :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 13:03

Hier gaat het best goed, ik ben op vakantie geweest en ben intussen ook weer wat losjes aan het daten. Ex heeft nog een paar keren contact opgenomen, maar altijd heel kort waarbij ik ook wel duidelijk maakte geen interesse te hebben in hem. Ik zou niet zeggen dat ik er al overheen ben, absoluut niet, maar het is wel makkelijker. Zeker sinds ik hem overal verwijderd heb. Hij is niet meer het eerste waaraan ik denk als ik 's ochtends opsta, heb op dit moment ook gewoon vooral medelijden met hem. Soms ben ik ook nog boos, maar die dingen moeten slijten zoals wabisabi zegt. Komt wel goed.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 14:50

CalipsoLover schreef:
Hier gaat het best goed, ik ben op vakantie geweest en ben intussen ook weer wat losjes aan het daten. Ex heeft nog een paar keren contact opgenomen, maar altijd heel kort waarbij ik ook wel duidelijk maakte geen interesse te hebben in hem. Ik zou niet zeggen dat ik er al overheen ben, absoluut niet, maar het is wel makkelijker. Zeker sinds ik hem overal verwijderd heb. Hij is niet meer het eerste waaraan ik denk als ik 's ochtends opsta, heb op dit moment ook gewoon vooral medelijden met hem. Soms ben ik ook nog boos, maar die dingen moeten slijten zoals wabisabi zegt. Komt wel goed.

Fijn om te horen :knuffel: