Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:49

Heb een keer met een bokker gehad via kiala dat een pakje op afhaalpunt was, maar ik had ook geen mail gehad. Ze heeft toen Kiala gecontacteerd en het mocht nogmaals opgestuurd worden, de verzendkosten kregen we gratis. DHL zal ook wel een soortgelijke service hebben, toch?

Dat hij nu plots een ander adres aanbrengt is dan wel weer vreemd. Zijn dat andere adressen dan datgene waarmee jullie contact hebben? Zo ja, dan zou ik gewoon het adres opgeven dat jullie nu gebruiken, ben je iig zeker dat dat adres ook écht werkt en dat hij maar in z'n spambox moet gaan vissen.

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:59

Is dus wel te traceren? Ga ik daar achteraan.
Is afgeschermd gaat via mp....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:02

Je hebt kans dat ze nee zeggen, maar dat zal eerder zijn omdat het gewoon veel werk is. Elke mail die verstuurd wordt binnen, van en naar de server kan mi getraceerd worden.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:14

ElineS schreef:
sharoontje schreef:
Pff word soms echt gek van kopers op Marktplaats.
Heb een telefoon erop staan en iemand wilde hem graag hebben, prijs alles besproken. Tot het moment van ophalen, ik geef het adres en nog geen 5 min later een mailtje; Sorry, krijg al een telefoon van mijn ouders.
Goh, dat wist je niet van te voren?

Nouja, dat had ik ook een keer. Ik op een zadel gereageerd voor mijn shetlander. Alles besproken. Dus ik loop naar beneden, naar mijn vader, blij "Ik heb een zadel voor de shet! Eindelijk." En blabla.. Hij kijkt me aan... En zegt dat ik die maar weer moet afzeggen, want hij had al een ander zadel voor de shet van mij geregeld en die zou met een paar dagen als verassing op stal liggen :')

Dus toen moest ik ook paar minuten na de laatste mail terugsturen "Ehm sorry... Maar mijn vader heeft toch al een zadel voor me."

banketstaaf, maar waar.

Kan gebeuren inderdaad, zag dat ik zelf iets vergeten was toe te voegen. Meisje moest eerst overleggen met haar ouders i.v.m de prijs (was geen goedkoop toestel).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:15

Nou ik denk dat degen het gewoon niet opgehaald heeft want geeft nu aan dat hij z'n geld terug wil.
Reageert niet op het feit of het door hun opgegeven mail adres klopt.

Maar goed ik ga niks terug storten zonder dat ik het pakket weer hier terug heb, en ook niet de verzendkosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:43

Misschien een gevalletje "oeps kan het geld toch niet missen" die nu op deze manier het probeert op te lossen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:02

Oooh ik voel me even een verschrikkelijke verkoopster!
Zondag is er geld bijgeschreven bij mij, dat zag ik maandag overdag en kon dus niet op tijd inpakken en versturen. Zou ik vandaag doen, maar ik was aan het werk, het was enorm druk en ik was pas om kwart voor zes thuis :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:56

Janine1990 schreef:
Zondag is er geld bijgeschreven bij mij, dat zag ik maandag overdag en kon dus niet op tijd inpakken en versturen. Zou ik vandaag doen, maar ik was aan het werk, het was enorm druk en ik was pas om kwart voor zes thuis :\

Kan toch een keertje gebeuren? Ik zou gewoon mailen dat je het geld hebt ontvangen, maar dat je drukker bent geweest dan je verwacht had en dat je het zo snel mogelijk verzendt. Ik zou daar wel begrip voor hebben, als ik de koper was in dit geval.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:38

Ik heb tegenwoordig meer succesvolle verkopen via FB dan via MP.
En geen gezeur: ze bieden netjes de VP, betalen de verzendkosten, ik stuur dat dan aangetekend op mijn kosten, iedereen blij.

Op MP iets te koop gezet: 2 fotolijsten van Riverdale voor 25 Euro samen (NP was 65 Euro), krijg je een bod binnen van 5 Euro...
En een mail waarom ik niet reageer op het bod. :roll:
Kon me nog net inhouden, maar de vingers jeukten enorm om iets lelijks terug te mailen.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:06

Ik heb nu al verschillende keren iets gezien op marktplaats waar of bieden bij staat. Maar ik vind het altijd rot om te moeten bieden, dus ik stuur dan een mailtje met de vraag aan welke prijs of die mensen zitten te denken, gewoon heel netjes enzo. Maar ik heb echt de laatste tijd dat er gewoon geen mens er op reageert.... Jammer vind ik dat, want vind het altijd banketstaaf om een onzin bod te doen, want ook dan is het niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:33

Meh, ik heb een beetje de balen... Heb voor m'n vriend een fotoboekje gemaakt, 27 december de bestelling geplaatst bij Albelli. Nu nog steeds niet binnen.. Zijn ze dan echt zo druk bij Post NL of ben ik nou zo ongeduldig? |o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:00

Renee1991 schreef:
Meh, ik heb een beetje de balen... Heb voor m'n vriend een fotoboekje gemaakt, 27 december de bestelling geplaatst bij Albelli. Nu nog steeds niet binnen.. Zijn ze dan echt zo druk bij Post NL of ben ik nou zo ongeduldig? |o

4 dagen geleden besteld? Vaak heb je 2 weken leveringstijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:09

Ja, dat dacht ik eerst ook, maar op de website van albelli staat
'Thuisbezorging
Als je kiest voor thuisbezorging, duurt het na verzending nog 1 of 2 werkdagen voordat je je bestelling in huis hebt. Voor België geldt 2-3 werkdagen via de reguliere post. XL fotoboeken, wanddecoratie, mokken en A2/A3 kalenders worden met Selektvracht pakketpost bezorgd. Hiervoor wordt bij je aangebeld. De rest van de producten worden bezorgd met de reguliere post (PostNL).'
Anyway, ik wacht wel gewoon braaf af. :')

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:33

Heb je al een bevestiging dat het verzonden is? Zaterdag besteld, wordt niet gewerkt. Zondag idem. dan is het nu al wel een beetje snel denk ik :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:35

Ik neem aan dat het ook nog even duurt voor dat boek gemaakt is? Vier dagen is niks natuurlijk, al helemaal niet met de feestdagen ertussen, mijn schoolboek kwam ook een halve week later dan verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:37

Nee precies, ik had ook al wel verwacht dat ik wat te ongeduldig was.. Vind het alleen stom dat ze dan wel heel vrolijk op de site van albelli zetten dat hij de 27e al afgedrukt en ingebonden is. Vind het echt niet erg als het twee weken duurt, maar op deze manier krijg ik hogere verwachtingen :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:39

Ohh hij is al gemaakt, dat had ik niet door :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:47

Renee1991 schreef:
Janine1990 schreef:

Kan toch een keertje gebeuren? Ik zou gewoon mailen dat je het geld hebt ontvangen, maar dat je drukker bent geweest dan je verwacht had en dat je het zo snel mogelijk verzendt. Ik zou daar wel begrip voor hebben, als ik de koper was in dit geval.

Meisje had er gelukkig inderdaad geen probleem mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:02

Haha, niet te geloven.. Toen ik om 17u m'n brievenbus nog eens checkte, lag daar het fotoboekje in! Topbedrijf dus!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:43

Mijn ouders hadden afgelopen week ook een tegenvaller.

Voor de kerstmaaltijd hadden ze uit Schotland een verse gerookte zalm (op turf) besteld. Die hebben ze daar op vakantie gegeten en hebben we vorig jaar met kerst ook gegeten. Ontzettend lekker! Maar niet goedkoop.
Goed, zalmpje van 1.5 kilo werd begin november al besteld en zou op 22 december afgeleverd worden. Ze worden op ijs verstuurd, dus dan blijven ze ongeveer een week goed. Vorig jaar was hij ook precies op tijd.

Maar dit jaar: 22 december geen zalm :n 23 december geen zalm :n 24 december geen zalm :n

Het kerstdiner is dus in het water gevallen, al zijn we niet van de honger omgekomen hoor :+ Maar jammer was het wel. Uiteindelijk is hij vandaag (!!!) pas 'aan komen zwemmen'. Hij kon gelijk de prullenbak in :+ Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe hij rook :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:12

Cayenne schreef:
Mijn ouders hadden afgelopen week ook een tegenvaller.

Voor de kerstmaaltijd hadden ze uit Schotland een verse gerookte zalm (op turf) besteld. Die hebben ze daar op vakantie gegeten en hebben we vorig jaar met kerst ook gegeten. Ontzettend lekker! Maar niet goedkoop.
Goed, zalmpje van 1.5 kilo werd begin november al besteld en zou op 22 december afgeleverd worden. Ze worden op ijs verstuurd, dus dan blijven ze ongeveer een week goed. Vorig jaar was hij ook precies op tijd.

Maar dit jaar: 22 december geen zalm :n 23 december geen zalm :n 24 december geen zalm :n

Het kerstdiner is dus in het water gevallen, al zijn we niet van de honger omgekomen hoor :+ Maar jammer was het wel. Uiteindelijk is hij vandaag (!!!) pas 'aan komen zwemmen'. Hij kon gelijk de prullenbak in :+ Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe hij rook :')

OMG WAT SMEEEEERIG!! JAKKESSSS!!!

Tipje, volgende keer via UPS laten versturen, dan heb je het binnen 3 dagen in heel Europa. Iets duurder, maar wel veel betrouwbaarder!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:36

Vraagje voor de mensen met ervaring. Gaat een Zadel verkopen op marktplaats snellen dan via bokt/fb/enz? Of maakt dat weinig uit

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:44

Ik vind het weinig uitmaken eigenlijk. Op bokt kun je namelijk nog zoeken wie een zadel oid zoekt. Op marktplaats kan dat niet neer zag ik, en het feit dat je moet betaleb om je zadel erop te zetten!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:52

Tallie1979 schreef:
Kolere.. Ik zoek naar kristalzegels van AH.. Ze vragen echt de hoofdprijs op marktplaats. Schandalig!

Heb er nu maar oproepjes voor op diverse hoeken op Facebook gezet. Ik wil graag een set van die mooie longdrink glazen, maar moet nog 29 zegels! :')

Ik vond er nog twee in mijn portemonnee, heb je er nog wat aan of is de aktie al afgelopen?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:55

xx_Lyzet schreef:
Ik vind het weinig uitmaken eigenlijk. Op bokt kun je namelijk nog zoeken wie een zadel oid zoekt. Op marktplaats kan dat niet neer zag ik, en het feit dat je moet betaleb om je zadel erop te zetten!

Ja dat is ook mijn overweging. Is t het geld waard (zoals ik bij een auto wel vind, via mp verkoopt vaak sneller) of maakt t weinig uit.
Ik weet dat het slechte tijd is voor zadels.