Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:Maakt geen bal uit, als in de persoon reageert op vrijwel alles (vooral als ie een keer tegengesproken wordt) steeds opnieuw weer met ellende.
Dus veel onderwerpen en gesprekken lopen steeds weer daar op uit. In een groep die daar gewoon expliciet niet voor is.
Het beïnvloed de hele groepssfeer keer op keer op keer.
Soms lijkt trauma sowieso wel het moderne toverwoord.
Want daarmee zijn er mensen die aandacht opeisen. Zeggen 'hee hoor eens, nou ff niet' is sociaal niet echt acceptabel, want 'trauma' en daar móet je vriendelijk op reageren.
En er zijn gewoon mensen die dat manipulatief inzetten, en ik heb er een schurfthekel aan.
Bloodymary schreef:Femke_Tweety schreef:Maakt geen bal uit, als in de persoon reageert op vrijwel alles (vooral als ie een keer tegengesproken wordt) steeds opnieuw weer met ellende.
Dus veel onderwerpen en gesprekken lopen steeds weer daar op uit. In een groep die daar gewoon expliciet niet voor is.
Het beïnvloed de hele groepssfeer keer op keer op keer.
Soms lijkt trauma sowieso wel het moderne toverwoord.
Want daarmee zijn er mensen die aandacht opeisen. Zeggen 'hee hoor eens, nou ff niet' is sociaal niet echt acceptabel, want 'trauma' en daar móet je vriendelijk op reageren.
En er zijn gewoon mensen die dat manipulatief inzetten, en ik heb er een schurfthekel aan.
En als je een bericht stuurt in de trant van "hoe vervelend ook, zullen we deze app houden voor waar die voor bedoeld is, en dan omschrijven wat dat is, anders zijn er zoveel berichten". Of ben je dan meteen de kwaaie non-empatische peer?
Nyaleti schreef:Vrienden van me wonen in een lichtelijk hoarders huis. En daardoor is het ook vies en extreem stoffig etc.
Vandaag begonnen met grote schoonmaak aka ontspullen. Van het bureau kwam al een halve vuilniszak van wat weg mochtmaar gelukkig, er mag veel weg.
Nja, ik vind dat wel een lekker klusje zolang ze mee werken dus prima.
Eten besteld, kreeg ik een tikkie van de pizza.. Dacht het niet hè vriendsta gratis jouw vieze huis te poetsen...