Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleurtjeuh schreef:Wij hebben een budget van 125 per week voor onszelf. Eten, drinken en ander huishuidelijk spul(deo, shampoo, douchegel, wasmiddel etc)
En we sparen 200 euro per maand voor de 4 katten, en daar gaat hun grit en voer ook vanaf. De rest komt dus in het dierenarts potje
Telpeva schreef:MyWishMax schreef:Geldzorgen en hoe duur boodschappen zijn op het moment. Weet niet hoe ik het nu nog moet redden
Is de energietoeslag al gestort bij jou of zit die er nog aan te komen? misschien dat het uitzicht daarop nog wat lucht geeft
Ineke2 schreef:marleen_88 schreef:Ik vind 700 euro per week aan boodschappen ook ontzettend veel!
Per maand stond er, maar alsnog is het wel veel voor 2 personen. Verder geen oordeel hoor. Schrik wel van het bedrag.
MyWishMax schreef:Met dieren erbij valt het wel weer mee in mijn ogen.ja, het is veel maar op dit moment voor 2 personen als je iets minder op hoeft te letten tikt het al aan. Honden en konijnen erbij en dan snap ik het helemaal.
Vooral als ik zie hoeveel minder ik kan kopen met mijn budget vergeleken met paar jaar geleden, als je dan met 2 bent en dus meer met kopenDat was hier vroeger ook al meer dan het dubbele van nu.
MyWishMax schreef:Ja tuurlijk is het veelMaar beter met dieren erbij, dan is het al een stuk minder haha
ontherun schreef:Het is ook veel, maar wel wat je tegenwoordig snel kwijt bent met 2 personen en huisdieren. Zitten wij ook snel aan hoor, zeker inclusief persoonlijke verzorgingsproducten en huishoud producten enz.
Niet leuk meer om naar een winkel te moeten gaan tegenwoordig
MyWishMax schreef:Geldzorgen en hoe duur boodschappen zijn op het moment. Weet niet hoe ik het nu nog moet redden
ontherun schreef:San die zijn ook echt bizar duur jaEen beetje vers gezond en gevarieerd eten is echt niet goedkoop. En nee, ik heb geen tijd om tig winkels langs te moeten, of kilo’s op de markt (die hier echt niet goedkoper is ook hoor) te gaan halen. En eerlijk gezegd ook geen zin in, boodschappen doen is gewoon niet mijn hobby. Maar, ik vind ook de aanbiedingen echt niet meer wat ze waren. Of het producten die ik niet gebruik, of het is 20% waar het eerst 50% wel eens was.