Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:10

paars schreef:
Mss een stomme vraag, maar is bellen vanuit Nederland op je mobiel via je netwerk naar een +1(800) nummer in de USA gratis?

Over het algemeen niet, maar je zou de tarieven van je provider kunnen checken. Bij mij kost dit €1,02 per minuut. Kan aardig snel oplopen dus. Als je naar de VS wil bellen zou ik aanraden dit via WhatsApp/ Facebook Messenger/ FaceTime te doen.

rien10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:01

Is het normaal dat de staart van een pony dunner wordt bij het ouder worden? Brix is bijna 18. Schuurt niet, heeft hele dikke manen. Zou z’n maatje er aan eten? Ik Zie geen happen er uit. Borstelen doen we niet.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:35

Bij keuken zaken is het gebruikelijk om te onderhandelen over de prijs hoe zit dit bij andere woonwinkels?

Heeft het zin om te proberen
te onderhandelen in een vloeren/vloerverwarming zaak?
Het gaat om pvcvloer, vloerverwarming en het leggen van beide.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 16:01

Ik doe het iig wel altijd, en het lukt eigenlijk altijd wel. Soms korting, soms gratis bezorgen oid.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:04

kosseh schreef:
Bij keuken zaken is het gebruikelijk om te onderhandelen over de prijs hoe zit dit bij andere woonwinkels?

Heeft het zin om te proberen
te onderhandelen in een vloeren/vloerverwarming zaak?
Het gaat om pvcvloer, vloerverwarming en het leggen van beide.

Jazeker!
Ik doe het bij alle winkels waar ik dingen koop voor in huis en het is vaker wel dan niet gelukt.
Mijn vader was er een ster in :j
Vloeren, je koopt een vloer en vloerverwarming dan kunnen ze best wat regelen hoor.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:11

Kun je van een oldtimer tractor nog papieren ergens krijgen?
De tractor is van bj 1972
Heeft geen kenteken gehad en rijd al ca 15-18 jaar alleen op t land en niet op straat dus verder niet nodig geweest

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:36

Hoe bedoel je? In Nederland kun je er nu nog een kenteken voor aanvragen, denk in Duitsland ook wel? Hier in Nederland heb je daar het VIN nummer voor nodig.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:24

Wat is een vin?
Ik weet niet of we in duitsland papieren kunnen aanvragen of in Nederland moeten zijn daarvoor.
De tractor was voor het laatst in Nederland aangemeld

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:30

Voertuigindentificatienummer.

In Nederland meld je zoiets bij de RDW, zij leggen dan ook uit hoe verder: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... uwvoertuig
Hoe het is Duitsland zit, geen idee. Keuze van waar je hem registreert lijkt mij af te hangen van waar jij woont, maar dat weet ik ook niet zeker.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:45

rien10 schreef:
Is het normaal dat de staart van een pony dunner wordt bij het ouder worden? Brix is bijna 18. Schuurt niet, heeft hele dikke manen. Zou z’n maatje er aan eten? Ik Zie geen happen er uit. Borstelen doen we niet.

Mijn paard heeft altijd een dunne staart gehad en kreeg een aantal jaar terug opeens ook dunnere manen. Dacht ook dat dit wel met ouder worden te maken had. Ze is pas 12 maar ik zag ook geen schuurplekken oid en het zag er gewoon natuurlijk uit, dus ik dacht het zal wel. Maar nu ik haar verhuisd heb in augustus begint alles opeens als een gek bij te groeien en dikker te worden. Het kan dus zeker ook iets anders zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:52

rien10 schreef:

Ja kan. Ons haar wordt ook dunner als we ouder worden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:56

Dat wilde ik ook zeggen.
En net als dat bij mensen van persoon tot persoon scheelt, is dat ook bij dieren.

Ik heb hier oudjes met weelderige manen en staart en ook minder goed bedeelde beestjes met nog wat slierterige resten van ooit een rijke haardos -O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:00

hagelslag schreef:
Kun je van een oldtimer tractor nog papieren ergens krijgen?
De tractor is van bj 1972
Heeft geen kenteken gehad en rijd al ca 15-18 jaar alleen op t land en niet op straat dus verder niet nodig geweest

Misschien heb je hier iets aan als je in Duitsland een kenteken wil aanvragen: https://www.gutschild.de/zulassung-eine ... %C3%B6tigt. .

Officieel zal hij dan op een aanhanger vanuit Nederland naar Duitsland vervoerd moeten worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:12

Shirley schreef:
Dat wilde ik ook zeggen.
En net als dat bij mensen van persoon tot persoon scheelt, is dat ook bij dieren.

Ik heb hier oudjes met weelderige manen en staart en ook minder goed bedeelde beestjes met nog wat slierterige resten van ooit een rijke haardos -O-

Ok. Kwestie van Jammer maar helaas. Zijn manen zijn echt nog bossen a la IJslander. (Het is een Duitse Rijpony).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:20

Weet iemand waar het liedje "the last time I cried" van Chris de Burgh over gaat?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:23

Dit is waar Google mee komt:

Citaat:
"This has turned out to be an absolute monster. I've described what it's about before, I know, but this is how it has developed. It's about a man, in our times, looking at a video of atrocities. Now, it isn't just the Holocaust; it could have been what happened in Russia when 20 million people were killed. Just imagine that amateur newsreel footage which we've all seen of the corpses being thrown in the ditches - anywhere in the world... The premise of this song is that the people who did those things were not sub-human; they were ordinary people. They were babies, they were loved by their mothers and fathers, they had children. The people who perpatrated these atrocities were as normal as you and me. For me, I find this extraordinary... how did it happen? Anyway, this guy is watching the video, he's not on this own but he sits in a darkened room watching the flickering images - horrified. And he sees the soldiers push a whole bunch of people on to a train - you know, women and children. He looks at the hands on the bars, and the tears on the faces. And the refrain of the song is based on Christ's last words on the cross 'Eli, Eli Lama Sabachthani' and that is the lament of these people; 'why have you forsaken me?' These are people who believe God died, but I'm not saying that. It's just that these people have been forsaken. Then, as the pictures continue on the screen, this man spots a face which he thinks he recognises. So he does a freeze-frame on the face of a child, and to his horror, he realises that child is his own child - lying there in his arms 50 years later; asleep that night he watches the television. A little bit further on he looks at one of the soldiers and again, with mounting horror, he realises that the solider pointing a gun at the child is... himself. Which brings me back to the premise that we are all capable of this. This is the horror that is lurking within the soul. Now, there's a voice-over featured on the record - and only the people reading this Gazette will find out what it is. So I'll tell you: the voice-over is the eulogy that is spoken on Remembrance Sunday for the dead of the two World Wars.

And it goes: 'They shall not grow old as we that are left grow old. Age will not weary them, not the years condemn. At the going down of the sun and in the morning, we will remember them.' That eulogy is kind of spoken in the background, and even if you didn't know what it's about, I think you'd still feel the passion. The people who have heard it are just... stunned."
The Getaway Gazette, September 1988

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:45

Ik zoek de gulden prefix in Excel. De f dus. Bestaat die niet meer?
Mmmm, hoe op te lossen? Iemand een lumineus idee?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:47

@rien10
Alt 159

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:52

Thanks Lieke. Ja, voor eenmalig, maar ik moet kolommen invoeren en die moeten opgeteld kunnen worden.
Met een Alt 159 verander je de waarde van de cel.
Ik heb nu NLG gevonden. Lelijk want de kolommen na 2002 zijn €. Dan kan ik dat Euro maken natuurlijk.

Nu staat er
2001 2002

NLG 5.000 € 5.000

Kolommen staan hier niet mooi onder en naast elkaar, maar je snapt het wel denk ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:44

Thanks Lalidan. Geen idee of het klopt?

Wat is een goed merk voor een hooinet? Norton, Horka, Kerbl? Allemaal wel ok?
Moet niet al te duur zijn, 5cm Maas en ongeveer een meter lang.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:31

Ik wil een jas wassen van mijn man en in het wasvoorschrift staat dat deze alleen gewassen mag worden met alkalivrij wasmiddel. Ik kom er niet helemaal uit wat alkalivrij wasmiddel is. Seepje schijnt dat wel te zijn, maar vind ik best prijzig. Robijn lees ik ook dat sommige varianten vrij zijn, maar niet welke. Iemand die het weet?
Evt andere merken?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 16:19

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:26

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:22

Nikass schreef:
Thanks Lalidan. Geen idee of het klopt?

Wat is een goed merk voor een hooinet? Norton, Horka, Kerbl? Allemaal wel ok?
Moet niet al te duur zijn, 5cm Maas en ongeveer een meter lang.

Wij hebben de shires en zijn daar heel tevreden over.. gaan ook relatief lang mee

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:40

Thanks! Die vond ik een te kleine maas hebben. Maar ik ben inmiddels voorzien.